Dus je valt op......

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pinkslipper
ForumFan

Bericht door pinkslipper »

Maruscha schreef:Zucht .. wat ik probeer aan te geven is dat wat jij doet (namelijk een hele groep over een kam scheren) precies hetzelfde is waar je tegen ageert. Dus misschien moet je daar eens rekening mee houden.
Look who's talking :roll: Wat een lompe reactie zeg.

Dat over 1 kam scheren, aka rap en bling bling was dus een van de vele voorbeelden. Wat ik dus uit mijn omgeving hoorde. Je kan me dus wel beschuldigingen dat ik "na praat" wat anderen uit mijn omgeving zeggen, slechts om een voorbeeld te geven hier op deze forum. Maar hou die andere beschuldiging voor je. Je weet niks van mijn persoonlijkheid af dus daar kan je zelfs niet eens op beoordelen.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

pinkslipper schreef:
Maruscha schreef:Zucht .. wat ik probeer aan te geven is dat wat jij doet (namelijk een hele groep over een kam scheren) precies hetzelfde is waar je tegen ageert. Dus misschien moet je daar eens rekening mee houden.
Look who's talking :roll: Wat een lompe reactie zeg.

Dat over 1 kam scheren, aka rap en bling bling was dus een van de vele voorbeelden. Wat ik dus uit mijn omgeving hoorde. Je kan me dus wel beschuldigingen dat ik "na praat" wat anderen uit mijn omgeving zeggen, slechts om een voorbeeld te geven hier op deze forum. Maar hou die andere beschuldiging voor je. Je weet niks van mijn persoonlijkheid af dus daar kan je zelfs niet eens op beoordelen.
Even een klassieker van stal halen: ben je nou zo dom, of doe je nou zo dom? Je geeft toe dat ik gelijk heb, en toch wordt je boos? En wie heeft er ooit iets over jouw persoonlijkheid gezegd? Ik weet niet eens zeker of je er wel een hebt ;)

Nouja, niet mijn probleem, dus hop hop hop maar weg op je roze slippertjes :)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
pinkslipper
ForumFan

Bericht door pinkslipper »

Maruscha schreef:Even een klassieker van stal halen: ben je nou zo dom, of doe je nou zo dom? Je geeft toe dat ik gelijk heb, en toch wordt je boos? En wie heeft er ooit iets over jouw persoonlijkheid gezegd? Ik weet niet eens zeker of je er wel een hebt ;)
Again je zit er weer naast. Dus wie is er nou een domme muts. :roll:

Nouja, ook niet mijn probleem, dus hip hop hip hop hip hop met je bling bling het nieuwe jaar in :wink:
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
chantal-tg
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door chantal-tg »

Hoi Allemaal,

Ik heb jullie reacties allemaal gelezen en mijn mening is toch wat anders geloof ik.

'Vroeger' vond ik 't idee ook vreselijk dat mensen zouden denken dat ik homo was.... ach, wat maakt 't uit. Ik merk 't goed als ik uitga (ik kom vaak in gelegenheden waar ik dan de enige T ben), de meeste mensen willen zo graag meer inzicht krijgen in wat we zijn en hoe we denken en vaak komt de vraag dan ook langs of ik homo ben. Een vraag die uit pure interesse gevraagd wordt. Ik begrijp het wel.

Want laten we heel redelijk zijn: in de beleving van de mensen is het een feit dat twee mannen die sex met elkaar hebben homofiel zijn. En zeker bij de tv's is het vaak zo dat tv's op andere tv's vallen hetgeen in de ogen van de mensen twee (verklede) mannen zijn.

Wat maakt 't uit wat ze denken. Aan ons is het om die denkbeelden die er leven te veranderen......thuis achter je pc lukt dat niet .... als je werkelijk ziet hoe weinig t's gewoon uit gaan en de wereld verkennen....

liefs,

Chantal
vipassana; zie zoals het werkelijk is......
www.vipassanaweb.nl
Caroline B
dagelijks aanwezig

Bericht door Caroline B »

Wendy B schreef: Typisch dat in het scheppingsverhaal de vrouw voortkomt uit de man, terwijl het biologisch andersom is.
Het embryo is 'by default' vrouwelijk en wordt pas mannelijk door toevoeging van allerlei stofjes en -genen.
Dit is niet juist. Een embryo is voor de helft opgebouwd uit vrouwelijk erfelijk materiaal en voor de helft uit mannelijk materiaal. Je kunt aan een embryo niets meer toevoegen. Je kan genetisch, bij een mens, niet van een vrouw een man maken.
Ik begrijp ook niet wat je bedoelt met 'by default'. Uitgangswaarde? De basis? Misschien een verwarring met de kip en het ei. Het ei is vrouwelijk, maar het kuiken is een product van de kip en de haan. Het kuiken is nooit als kip begonnen om daarna als haan uit het ei te kruipen.
Caroline
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

De geslachtsorganen zijn bij een foetus nog niet ontwikkeld maar het basismateriaal is er al wel. Het is echter nog in een vrouwelijke staat (Lees: De opening die evt de vagina kan worden is aanwezig, de orgaantjes die later ballen of eierstokken kunnen worden zitten nog in de onderbuik en het gedeelte wat later een penis of een clitoris kan worden is nog klein en onontwikkeld.) Pas wanneer er testosteron bij komt kijken groeit de opening dicht wat die rare streep geeft die van het begin van je balzak tot aan het toompje loopt. Vervolgens ontwikkelen de ballen die dus ook eierstokken hadden kunnen worden in de onderbuik en dalen na de geboorte in de huidplooi die dan de balzak vormt. Deze plooi had ook uit kunnen groeien tot de schaamlippen als het embryo een meisje zou worden. En uiteindelijk groeit de penis uit het orgaan wat eigenlijk ook clitoris had kunnen worden. Een clitoris heeft ook wel wat weg van een heel klein piemeltje met voorhuid en al. In dat opzicht is ieder embryo dus per default vrouwelijk en wordt het pas mannelijk na een golf testo. Genetisch is het natuurlijk al lang man maar het ontwikkelt pas bij die eerste golven testo. Eigenlijk zie je dat ook als je de behandeling van transen bekijkt. Wanneer een M-V antimannelijke hormonen krijgt krimpen de ballen en bij een V-M groeit de clitoris uit onder invloed van Testo. Dat is dus eigenlijk nog een beetje die ontwikkeling die ook plaats vind als je als embryo bent.
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma
Dat is misschien wel zo, maar van het leven zelf krijg je wel het programma. En dat is iets minder (0,7) dan 1 gigabyte groot. Maar hoe dat programma dan uitwerkt, dat is inderdaad koffiedik kijken.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Caroline B
dagelijks aanwezig

Joanne,

Bedankt voor het college. Je bent ontzettend goed op de hoogte. Ik bestrijd ook niet dat in een vroeg stadium er geen verschil is tussen de geslachten. Noem het een vrouwelijke staat, prima. Maar dat is wat anders dat iedereen als vrouw begint. Het embryo, het foetale stadium is al weer wat later, start als een klompje cellen. Wil je hierbij over vrouwelijk of mannelijk spreken, dan kan je alleen maar op het genetisch materiaal af gaan. En dan is er geen twijfel tussen mannelijk en vrouwelijk. De man heeft een xy chromosomen paar en de vrouw xx. Het begin is dus eenduidig mannelijk of vrouwelijk, hoe dit zich verder ontwikkeld is afhankelijk van heel veel factoren. Dat hoef ik op deze site niet verder uit te leggen. Ook al heb je een xy chromosomen paar, dat betekent nog niet dat je een man bent. Maar je kunt niet zeggen dat iedereen als embryo een vrouw is.
Caroline
Caroline B
dagelijks aanwezig

kim dietrich schreef:van het leven zelf krijg je wel het programma. En dat is iets minder (0,7) dan 1 gigabyte groot. Maar hoe dat programma dan uitwerkt, dat is inderdaad koffiedik kijken.

Groetjes,

Kim D.
Is het maar zo klein?
Nog een probleempje, ik kan dat programma niet lezen. Jij misschien? Dat zou wel heel mooi zijn. Ik ben erg benieuwd naar mijn program.
Caroline
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Ja psies dat zei ik maar ik heb alleen een andere perceptie van basismateriaal in dit verhaal zo te merken :D Als je dan weer uit zou gaan van de gameet als basismateriaal bijvoorbeeld dan kom je bij de eicel weer op het punt dat die in eerste instantie slechts een X chromosoom bevat. En dat hij (hoe ironisch) pas mannelijk wordt na een bevruchting met een zaadcel met een Y chromosoom. Een evenredige kans van 1 op 2 weliswaar maar toch :wink: :wink: :wink:
kim dietrich
ForumFan

Hallo Caroline,

je hebt gelijk. Het is iets groter. Het is ongeveer 0,75 GB als ik het zo uitreken. Maar dan weet je ook wel dat het lezen met veel moeite nog net lukt, maar dat het begrijpen voorlopig nog erg tegenvalt. En zo klein is dat niet, hoor. Als je dat op papier uitprint, heb je best een leuk boekje. Ga maar na, bij 7,5 KB per blz. kom je uit op 100.000 blz. Lekker om bij in slaap te vallen.

Groetjes,

Kim D.
kim dietrich
ForumFan

Caroline B schreef:Bedankt voor het college. Je bent ontzettend goed op de hoogte. Ik bestrijd ook niet dat in een vroeg stadium er geen verschil is tussen de geslachten. Noem het een vrouwelijke staat, prima. Maar dat is wat anders dat iedereen als vrouw begint. Het embryo, het foetale stadium is al weer wat later, start als een klompje cellen. Wil je hierbij over vrouwelijk of mannelijk spreken, dan kan je alleen maar op het genetisch materiaal af gaan. En dan is er geen twijfel tussen mannelijk en vrouwelijk. De man heeft een xy chromosomen paar en de vrouw xx. Het begin is dus eenduidig mannelijk of vrouwelijk, hoe dit zich verder ontwikkeld is afhankelijk van heel veel factoren. Dat hoef ik op deze site niet verder uit te leggen. Ook al heb je een xy chromosomen paar, dat betekent nog niet dat je een man bent. Maar je kunt niet zeggen dat iedereen als embryo een vrouw is.
Dat 'ontzettend goed op de hoogte' is zeker ironisch bedoeld. Maar wel met je eens. En ik denk (net als jij overigens) dat het in dat beginstadium ook geen zin heeft om over mannelijk of vrouwelijk te spreken. Het is op dat punt nog niet gedifferentieerd. Maar afgaan op het genetisch materiaal levert dan ook niet de perfecte oplossing, omdat je een aantal 'afwijkingen' van het 'normale' tegen kunt komen. En bij die gevallen schiet je chromosomen def. dus te kort. Maar waarom zou je het beslist mannelijk of vrouwelijk willen noemen? Dat is een etiket dat wij er op willen plakken. Zo denken wij. De natuur zelf hanteert het begrip kennelijk niet. Zal voor veel T's wel een trieste boodschap zijn of niet?

Groetjes,

Kim D.
kim dietrich
ForumFan

Caroline,

ik wilde nog toevoegen (maar dat kon hierboven dus niet meer): 1 letter heeft 4 mogelijkheden en is dus 2 bits. Een byte is 8 bits. Als je iedere letter in 1 byte codeert, kom je inderdaad een factor hoger uit.

Groetjes,

Kim D.
Caroline B
dagelijks aanwezig

Joanne schreef:dan kom je bij de eicel weer op het punt dat die in eerste instantie slechts een X chromosoom bevat. En dat hij (hoe ironisch) pas mannelijk wordt na een bevruchting met een zaadcel met een Y chromosoom.

Ok, dat klopt weer. Een eicel is niet mannelijk, maar ook niet vrouwlijk, daar heb je twee x chromosomen voor nodig. Een eicel is niet levensvatbaar omdat het slechts de helft aan chromosomen bevat. Pas als het bevrucht is kan er leven uit voort komen. Vanaf het prille begin is het geslacht al bepaald mannelijk of vrouwlijk. Dat is het enige wat ik duidelijk wil maken.
Caroline
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Is er hier een dokter in de zaal?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Plaats reactie