Paar fotos van mij
Moderator: Moderators
Tijn schreef:hoezo off topic mn gitaren laten die draaitafels van jou wel even de hele kamer door draaien
het vervelende is wel dat je dan eerst langs je huisarts moet en daar ben ik een beetje bang voor....
Hahaha ik wil best een foto van m'n draaitafels erop zetten, dan is het weer on-topic .
Ajoh, wat heb je te verliezen bij je huisarts.., alsof hij het je stiefmoeder zal vertellen bij de volgende afspraak...
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Fout!Wendy B schreef:Stratocaster. Bruce Springsteen schijnt er ook bekend om te staan.
Dit is een Stratocaster:
En Bruce speelt al jaren op een Telecaster:
Het zijn twee totaal andere gitarren -- niet alleen qua uiterlijk maar ook qua electronica en geluid en qua "touch" (de snaren liggen heel anders)
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- mireille
- Eredivisie
Het verschil zit em niet in de snaren, maar de positie van de elementen. Een telecaster heeft er maar een bij de brug zitten en tot zover ik weet altijd single coil, terwijl een strat meerdere heeft, namelijk bij de brug, de hals en er tussenin. Om wat beter te kunnen scheuren met een stratocaster zetten ze ook wel eens elementen direct tegenover elkaar, dat noemen ze dan een humbucker.Lisa met een S schreef:Wendy B schreef:Het zijn twee totaal andere gitarren -- niet alleen qua uiterlijk maar ook qua electronica en geluid en qua "touch" (de snaren liggen heel anders)
Lisa
En tja het is geen Les Paul (dat is een hollow body zelfs, de strat is massief) maar ik denk dat Tijn (mag ik ook Tanja zeggen ?) het liefst een Gibson Flying V oid heeft
Overigens om nog even lekker offtopic door te gaan, er zijn ook bands die en gitaren en draaitafels hebben.... Incubus bijvoorbeeld...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
De hals van een telecaster is ook anders dan de strat waardoor de hand anders op de snaren ligt; bovendien zijn de snaren hoger van de hals af bij een tele zodat je iets meer druk op de snaren moet zetten -- dus speelt het ook anders
allebei geweldig instrumenten maar wel anders van elkaar
Lisa
allebei geweldig instrumenten maar wel anders van elkaar
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Incubus is maf... ik zeg ook niet dat draaitafels klote zijn hoor, maar gitaren zijn gewoon toffer
en ja, je mag Tanja zeggen ik vind trouwens Ibanez het mooist, lekker scherpe punten en het ziet er gewoon allemaal erg ruig uit
Plus, ik zie geen humbuckers bij die strat, en de mijne heeft ze ook niet
en ja, je mag Tanja zeggen ik vind trouwens Ibanez het mooist, lekker scherpe punten en het ziet er gewoon allemaal erg ruig uit
Plus, ik zie geen humbuckers bij die strat, en de mijne heeft ze ook niet
spamqueen
omfgwtfbbq!!one1
omfgwtfbbq!!one1
Heyyy Paula, ja was supergezellig, doen we snel weer Aanrader voor alle T-meiden, kebab eten in Leiden!paula22 schreef:Heeyyy Janneke: het was gezellig gisteren he?Janneke schreef:jaaaajaaaa, en bij de V&D hebben ze ook een roltrap . Waaaar gaat dit allemaal over?
[/slowchat]
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"