wens: vrouwelijker uiterlijk

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Je krijgt er naast de borsten ook nog gratis een behoorlijke buik van....en....maarja, een paar niet echt verleidelijke ogen :-?
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
paula25
dagelijks aanwezig
Berichten: 179
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 22:04

Bericht door paula25 »

Mara schreef:Je krijgt er naast de borsten ook nog gratis een behoorlijke buik van....en....maarja, een paar niet echt verleidelijke ogen :-?
dat is waar, maar dat moet je ook compenseren door te gaan sporten ;) 2 keer per week half uurtje
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

paula22 schreef: dat is waar, maar dat moet je ook compenseren door te gaan sporten ;) 2 keer per week half uurtje
Hoe bedoel je.....sporten in de kroeg, half liter tillen of zo.... :roll:

Nou nee, hop komt me niet in kop 8)

En sporten doe ik nog veel meer dan un uurtje per dag, lekker strakke lichaam met alles zo'n beetje hoe het hoort, BMI van nog geen 25...... 8)

Nou ja uns in de maand doe ik wel mee bij de hop-competitie in mijn stamtent, lekker 2 dagen un Düsseldorfer-Altbier-kuurtje......en ja het werkt.....voel me dan altijd geweldig, hahahaha :D :D :D :D
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Gea
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: do aug 03, 2006 9:56

Bericht door Gea »

Sinds kort ben ik te vinden op het forum . Hierbij trok dit onderwerp mijn belangstelling.
Ik ben zelf ex-geneeskunde student en inmiddels al weer 15 jaar arts.
De endocrinologie (hormoonleer) is een redelijk gecompliceerd gebied waarvan de geslachtshormonen ook nog eens maar een klein en voor de gemiddelde arts in de dagelijkse praktijk niet zo'n belangrijk onderdeel is.
Het beinvloeden van dit het gehele feedback systeem is daarom beslist niet eenvoudig. Daarbij komt dat iedere TG/TS ook nog eens zijn eigen wensen heeft.
Dil lijkt mij voor een arts zonder specifieke interesse en affiniteit voor het onderwerp een onmogelijke opdracht.

Het gebruik van hormonen gaat natuurlijk gepaard met zekere gezondheidsrisco's en daarnaast met soms onomkeerbare effecten.
Nu is het gehele leven natuurlijk een groot gezondheidsrisico.
Als je risico 's neemt beperk deze dan wel en lees je goed in en laat je adviseren door mensen die er verstand van hebben
Gebruikersavatar
paula25
dagelijks aanwezig
Berichten: 179
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 22:04

Bericht door paula25 »

Mara schreef:
paula22 schreef: dat is waar, maar dat moet je ook compenseren door te gaan sporten ;) 2 keer per week half uurtje
Hoe bedoel je.....sporten in de kroeg, half liter tillen of zo.... :roll:
1 of 2x per week zwemmen :D en daarnaast elke dag half uurtje fietsen naar werk en weer terug naar huis en natuurlijk gezond en matig eten
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Hahaha ja Paula, ik had al zo´n vermoeden, dat ut met vloeistof te maken heeft :D

En Gea, ja het is dan ook zeker van belang, dat je als hormoonjunkie een wat gezondere levenstijl op na hoedt bij al die risikos, je grijpt immers in op een erg complex systeem.....zo kun je bvb al met wat sportiviteid elke dag het troboserisiko drastisch omlaag brengen......en je kunt door un beetje sport zo´n beetje alles ten goede beïnvloeden, immers is ook de kans groot, bijtekomen bij hormoontoediening, wat niet erg de gzondheid bevoordert.....en ga zo maar door....

.....ik probeer tenminste un heleboel risikos te beperken, het moet gewoon.

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Franscien
dagelijks aanwezig
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 23, 2004 19:00
Locatie: Friesland

Bericht door Franscien »

Hallo Gea,

fijn om hier eens iemand te treffen die meer dan gemiddeld 'verstand van zaken zou hebben' daarvoor ben je tenminste afgestudeerd toch?

Nu weten de meeste TG's hier wel dat het gebruik van hormonen bepaalde risico's inhouden. We weten ook dat de meeste huisartsen niet direct weten hoe ze met 'onze' problemen moeten omgaan.

Daarom toch een (hypotetisch) vraagje. Hoe denk je dat de doorsnee huisarts zou reageren op de vraag of het gebruik van vrouwelijke hormonen mogelijk is om zo het uiterlijk meer met het innerlijk in overeenstemming te kunnen brengen?

Ik besef hierbij heel goed dat zo'n vraag erg algemeen is en dat iedere huisarts daar verschillend op kan reageren, maar denk je dat het redelijkerwijs mogelijk is om gewoon via de huisarts die hormonen te krijgen. Of zal een verwijzing naar een psycholoog of psychiater / genderteam altijd de aangewezen weg zijn?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Toch even relativeren: op de bijeenkomst van de werkgroep transseksualiteit van Humanitas in mei 2006 heeft dokter De Ronde (VU) ons verteld dat hormonen vrij gemakkelijk voorgeschreven werden - en dat er medisch gezien vrijwel geen ziektes zijn waar die hormonen negatief mee samenwerken. Ook op langere termijn hoef je geen verhoogd risico op andere bijwerkingen te verwachten. Hij vertelde ook, dat ze wel het bloed controleren om te zien of er mogelijk problemen ontstaan door een te hoog estradiol-gehalte. Als ze daar achterkwamen dan zouden ze de hoeveelheid hormonen (tijdelijk) verminderen. Verder zag hij geen problemen.

Wat mij dus opvalt is dat De Ronde (letterlijk) zei "we schrijven het vrij gemakkelijk voor" (hoongelach werd zijn deel - want wie kent niet de verhalen van de psychologen van de VU), en dat er op forums zoals deze heel zwaar (te zwaar?) voor die hormonen gewaarschuwd wordt.

Een antwoord op Franscien d'r vraag: ken je deze site al? Klik op "HRT brochure" voor info voor je huisarts...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Frederique_ schreef:....heeft dokter De Ronde (VU) ons verteld dat hormonen vrij gemakkelijk voorgeschreven werden - en dat er medisch gezien vrijwel geen ziektes zijn waar die hormonen negatief mee samenwerken.
Ik kreeg, toen ik voor het eerst Androcur kreeg voorgeschreven (ik stond te boek als TG), het ook vrij makkelijk via mijn endo. Info bij de VU opvragen en klaar. Fout. Wat zowel mijn endo als de VU nooit kon bevroeden is dat ik uitermate vreemd reageerde op Androcur. Ik heb twee black-outs gehad als gevolg van de Androcur. Ik bleek niet tegen in een keer die hoge dosis te kunnen van 100 mg per dag. Onmiddelijk is de dosis verlaagd, om het in termijnen van twee maanden op te bouwen naar 100 mg/dag. Daarnaast wist letterlijk niemand wat de combinatie Androcur met freediving voor gevolgen zou hebben. Geen endo, geen VU, geen duikmedisch arts, geen DAN Europe.

De meesten zullen normaal regeren op hormonen, maar er zijn uitzonderingen...

Het zelfde met de estradiol pleisters. Ik was zelf al zo slim om te testen op welke pleisters ik allergisch reageerde. Het minste last heb ik met Climama, welke ik nu nog steeds gebruik.

Liefs, Kitty.
Gebruikersavatar
Gea
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: do aug 03, 2006 9:56

hormonen

Bericht door Gea »

Hoi franscien
Je vroeg je af hoe je huisarts zou reageren op een verzoek om je te helpen bij het gebruik van hormonen.
Een algemeen antwoord is natuurlijk moeilijk te geven. Ik persoonlijk zou zeker gezien mijn interesse in het onderwerp open staan voor deze mogelijkheid en samen met de client op zoek gaan naar eventuele mogelijkheden. Als arts heb ik met name een voorlichtende en adviserende rol en ik denk dat de meeste mensen in staat zijn na goede voorlichting voor zich zelf voor en tegens af te wegen en een keuze te maken waarin ik hen dan zal helpen.
De risco's van hormonen zijn natuurlijk enerzijds reeel waardoor ik van mening ben dat je beslist wel regelmatig bloedonderzoek moet doen. Maar met goede voorlichting en begeleiding moet het kunnen. ( zie ook inderdaad de site die Kitty aangeeft).
Er zullen ook beslist artsen zijn die geen affiniteit met dit onderwerp hebben en geen zin hebben zich in te lezen . Bij hen zal je waarschijnlijk snel verwezen worden.
Misschien toch een keer proberen het onderwerp bespreekbaar te maken?
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Even voor de 'doe het zelf-sters'.

Ik zoek me suf naar alles wat er te weten valt, nu kwam ik wat tegen over Hop:

Het is familie van Hennep (Cannabis)

Er zitten Phyto-oestrogenen in

Er zit Lupuline in

Het is ook te koop in Smartshops

Want Lupuline lijkt op THC (Cannabis)

Nu is mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen:
Merk je wat van die Lupuline?

Ik weet niet of dit helemaal off-topic is, maar ik kwam Hop tegen in deze draad, dus vandaar.

Carla
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Sandra 01
ff weer wat posten
Berichten: 48
Lid geworden op: wo mei 12, 2004 17:11

Bericht door Sandra 01 »

Ik heb deze draad gestart en blijkbaar is er heel veel interesse ( voor- & tegenstanders).

:o

Ik hoop nog altijd (tot op vandaag) om een stap in de goede richting te krijgen. Heb geen zin in gezeur en gevraag van mijn (een) huisarts. Heb niets tegen "onder begeleiding" maar heb zeker geen zin in "psygo"-gedoe.

Ik woon aan de Belgische kust en zou in geen 50 km weten wat / waar naartoe .... en toch zou ik graag een vrouwelijker uitzicht hebben.

dromen zijn bedrog (?) maar hoop doet leven :wink:
mannenlichaam vol met vrouwelijke hormonen ....
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Sandra 01 schreef: Heb niets tegen "onder begeleiding" maar heb zeker geen zin in "psygo"-gedoe.
Veel TG's zien niets in dat psycho-gedoe. En dat is jammer, want je kiest nu voor een weg die moeilijker is. Wat is er mis om een paar keer bij een psych op de koffie gaan? (zo gaat dat dus, gewoon gemoedelijk), om daarna veel makkelijker aan je hormoontjes te komen? Als jij je huisarts laat zien dat jij bij een psychologe bent geweest en er een diagnose is gesteld, dan zal hij makkelijker een receptje uitschrijven dat als iemand binnenkomt die beweert dat hij/zij zoveel vrouw voelt dat hij/zij hormonen wilt.....

En dat "onder begeleiding"... daar hoort mijns inziens ook een psych bij. Ik ben daar heel simpel in: als je geen behoefte hebt in dat psycho-gedoe, dan is je behoefte aan hormoontjes ook niet zo groot...

Kitty.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Kitty,

Ik vind dat je daar te gemakkelijk in bent. Zoveel mensen zoveel smaken. Er zijn mensen (waaronder ik) voor wie dat psycho-gedoe (in de zin van: hulp) helpt, ik ben ook een paar natuurtalenten tegengekomen waarvan ik denk "die zit al zo dicht bij zichzelf - die heeft geen psych nodig".

Het is zeker geen schande om iemand je te laten helpen door iemand met psychische kennis en je kunt daar zeker veel van opsteken.

Het is wat anders als je zoiemand rechten wilt geven die je mijns inziens eigenlijk ten alle tijde zelf zou moeten willen houden (zoals het recht om zelf te bepalen wat je wel-of-niet met je lichaam wilt doen). Want in dat geval leg je mijns inziens verantwoordelijkheid bij een ander die daar niet hoort. Net zo min als je aan een psycholoog moet willen vragen of je met je partner mag trouwen zou je ook niet aan een psycholoog moeten willen vragen of je hormonen mag slikken of een SRS mag ondergaan. Het zou jouw overtuiging moeten zijn (en niet die van de psycholoog) die hierin de doorslag geeft. En zolang je er niet rustig en zeker van bent dat het jouw mening is dat je zoiets wilt moet je er zowieso niet aan beginnen...

Om met een voormalig internist van mij te spreken: "een arts kan van alles beslissen - maar als hij een fout maakt kom je hem over een paar jaar niet meer bij het ziekenhuis tegen. Op dat moment heb jij wel een probleem. Als je dan toch risico's moet lopen, doe dat dan alleen voor beslissingen waar je zelf ook echt achter staat. Want als er dan iets misgaat dan zeg je 'ik stond er zelf ook 100% achter en het was mij het risico waard'".

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Frederique_ schreef: Ik vind dat je daar te gemakkelijk in bent. Zoveel mensen zoveel smaken. Er zijn mensen (waaronder ik) voor wie dat psycho-gedoe (in de zin van: hulp) helpt, ik ben ook een paar natuurtalenten tegengekomen waarvan ik denk "die zit al zo dicht bij zichzelf - die heeft geen psych nodig".

Het is zeker geen schande om iemand je te laten helpen door iemand met psychische kennis en je kunt daar zeker veel van opsteken.
Ja, ik ben daar makkelijk in. Of beter: makkelijk in geworden. Gezien de discussie over het wel of niet toepassen van testen en gesprekken met een psych niet echt tot een oplossing heeft geleid, kun je maar beter iedereen naar een psych sturen - ook de natuurtalenten. Jij mag dan denken dat zij er geen nodig hebben, maar een psych kan dat beter beoordelen.
Net wat jezelf zegt: het kan geen kwaad en je kunt er veel van opsteken.

Nogmaals: als je geen behoefte hebt in dat psycho-gedoe, dan is je behoefte aan hormoontjes ook niet zo groot...

Kitty.
Plaats reactie