wens: vrouwelijker uiterlijk

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Hi Carla,

Bedankt voor de tips. Experimenteren met 'quasi' geneesmiddelen zoals Phyto oestrogenen, daar wil ik wel over filosoferen, maar dat zal ik niet snel doen.
De camera aan, is een oude bekende die veel beter werkt als de spiegel. Wel oppassen dat je geen bandje erin hebt of daarna het geugen wissen.

Je belangrijkste tip moet ik op me in laten werken, want daar had ik nog nooit aan gedacht. Ik kom hier nog wel een keer op terug.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Hoi Carla, het lezen over jouw worstelingen, dat was zo herkenbaar voor mij, bijna griezelig zelfs. Vooral ook jouw post van zaterdag 0:21u, eigenlijk ook wel heel confronterend. Heel veel had ik ook zo kunnen opschrijven. Het heeft mij ook weer verder aan het denken gezet.
Misschien voor mij ook tijd voor een verstandig besluit...
Carla 2tone schreef:Vergelijk de beelden van jezelf met álle vrouwen die je tegenkomt.
Ik weet niet hoe lang je dit al zelf probeert? Maak het in ieder geval niet te gek. Ik kijk al jaren op een dergelijke manier naar vrouwen en mannen. Toen ik laatst bij een trap stond te kijken hoe mannen en vrouwen hun voet op de treden plaatsen, realiseerde ik mij hoe obsessief gedrag dat voor mij was geworden.
Uhm, ik ben definitely rijp voor therapie dus... geloof ik

Toch nog even back on topic:
Als het gaat om de borsten, de heupen. Waar streven jullie naar? Wat voor heup-taille verhouding of cupmaat moet ik aan denken. Of denken jullie aan heel kleine veranderingen met deze middelen?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Hoi Kim,

Met kijken naar alle vrouwen bedoel ik vooral 'ontdekken dat er niet een éénduidige manier van vrouwelijk bewegen bestaat', en tegelijkrtijd zien dat er een groot verschil is tussen vrouwelijk en verwijfd
Je kunt bijvoorbeeld ook een bepaalde actrice in heel verschillende fims bekijken om te zien wat beweging en uitstraling met alkaar te maken hebben. Bij vlagen lijkt het obsessief. Er bestaan ook acteurs die mensen op deze manier begluren, dan heet het beroepsdeformatie of werkvoorbereiding, afhankelijk van....

Wat betreft de verhouding bovenwijdte / taille / heupwijdte geldt voor mij: Jammer maar helaas. De geslachtsgebonden contour wordt mede bepaald door het skelet. Vrouwen hebben een veel breder bekken dan mannen. Mannen hebben een brede borstkas.
Mijn skelet is allang volgroeid, dus afgezien van hier en daar wat meer of minder vet, zal ik nooit aan een ideaal figuur komen. Misschien dat ik met behulp van een rijgcorset nog een beetje taille kan creëren, dan houdt het ongeveer op. Siliconengedoe in billen en heupen gaat mij toch te ver.
Als het gaat om de Looks, zal ik moeten smokkelen en verdoezelen met kleding. Het zij zo, ik zie wel hoever het komt.

Carla.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
I.G.Norance
dagelijks aanwezig
Berichten: 124
Lid geworden op: za dec 04, 2004 20:11

Bericht door I.G.Norance »

Ik heb de hele topic eerst gelezen.
Met degeen die waarschuwen ben ik het volkomen eens.
Hormonen zijn absoluut geen snoepjes. Ik praat uit eigen ervaring want ik gebruik androcur en estradiol. Ik kan er erg goed tegen, maar o wat hebben ze een lol in mijn lijf. Zeer verhoogde emotionaliteit (ik jank wat af) is slechts één voorbeeld. Ik was en blijf van mening dat de hormoonwisseling eigenlijk belangrijker is dan de srs. Dat is niet meer dan de slagroom op de kers op die taart.

En iedereen vind mij een normale passabele vrouw. Maar je kan best zien dat ik dat niet vanaf mijn geboorte geweest bent.
Waar ligt dat aan? Aan mijn vrouwelijke psyche, mijn vrouwelijke lichaamstaal, mijn woordkeuze, etc. Ik bén een vrouw. En heupen of borsten voegen daar niets aan toe. Het is hoe je je kleedt, op een wijze die bij je uiterlijk past. Bij je sociale niveau ook.
En een goede prothese maakte geen verschil met mijn b-cup nu.
Hoogstens dat ik nu topjes kan dragen die wat lager zijn dan voorheen.

En hoe voelt dat dan aan. Geeft dat wat ander gevoel? Vergeet dat maar. Ik, als vrouw, ben er blij mee omdat ze mijn identiteit bevestigen. Mannen hebben geen borsten. Ben ik er ´horny´ van? Nee ook niet. Alleen tijdens het groeien verd... pijnlijk. Kon niet op mijn buik slapen.

Nee, mijn ervaring is dat als je man wilt blijven dat je niet moet knoeien met hormonen, hop, o.i.d. Bloot op het strand als man met borsten?
Je vrouwelijkheid grotendeels zit tussen je oren, net als sex.

Ik ben vrouw, ik wordt herkend én erkend als vrouw, Waarom? Ik bén een vrouw. En mijn bekken-taille-heupratio dan? Totaal onbelangrijk.

Ik respecteer jullie wens om androgeen te zijn, uiterlijk tussen man en vrouw. Maar wordt geen halfmens, dat geeft ook geen vreugde.

José
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Josee,

Ik vind het altijd weer moeilijk om dit soort waarschuwingen op hun waarde te schatten. Natuurlijk, hormonen zorgen er voor dat je je borsten niet "even af kunt doen" en dat je dus soms problemen kunt krijgen om "acceptabel" als man te zijn. Aan de andere kant... Zoveel mensen, zoveel gevoelens en ik weet dat er mensen zijn die juist heel blij zijn dat ze ergens tussen man en vrouw in leven (maar dan wel 100% van de dag/nacht). Daar zit iemand bij die zich deels-man/deels-vrouw voelt, maar ook iemand die zich vrouw voelt, maar vanwege haar partner toch een functionerende penis wil houden. In die zin heb ik iets van: laat iedereen vooral (goed) voor zichzelf uitzoeken wat'ie wil voordat'ie iets doet - en verder is het goed dat er meerdere manieren zijn om je eigen geluk te vinden.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Francisca van Bommel
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: do feb 23, 2006 21:08
Locatie: Rotterdam

Re: vrouwelijker zijn

Bericht door Francisca van Bommel »

[quote="chantal-tg"]hoi hoi,

ik vind je vraagstelling helemaal niet zo vreemd op dit forum. Ik denk dat de meeste hier een vrouwelijker innerlijk / uiterlijk willen.

Ik ben dus begonnen met het nemen van hop. 8 gram hop pellets per dag, die je bij een aantal drogisten in Nederland kan kopen. (hop wordt gebruikt door hobby bierbrouwers).

<knip>
Hoi Chantal-tg

Ik ben eens aan het zoeken geweest naar die hop-pellets. Heb ik de vraag welke sterkte jij gebruikt, want kennelijk zit er een bepaald percentage werkzame stof in. Acht gram van de ene is niet acht gram van de andere en ik ken de risico's niet bij een te hoge dosis. Als het bij jou werkte en je hebt er geen nadelige gevolgen aan overgehouden is de dosis voor jou in ieder geval veilig geweest.

Groeten,

Cisca
Groeten,

Cisca
Gebruikersavatar
chantal-tg
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: vr okt 01, 2004 8:52
Locatie: omgeving Dordrecht
Contacteer:

Bericht door chantal-tg »

hoi hoi allemaal,

ik gebruik de 3,3. Maar volgens mij zegt dat iets over de bitterheid of zo.

Maar goed, ondertussen neem ik het dus zo ongeveer een jaar of zo.
Ik ben er heel consequent in geweest en neem 't altijd na het avondeten.

Het is een enorm ingrijpend proces en ik heb wel eens het gevoel dat 't voor vele iets is dat ze 'te snel' willen.

Dat is best wel begrijpelijk als je jarenlang je vrouwelijkheid verdrongen hebt en dan eindelijk een stuk acceptatie en overgave krijgt, maar dat neemt niet weg dat de omvang van het proces giga is.

Een ander punt is dat vele zich focussen op borsten. Maar de borstgroei is het gevolg van een veranderende hormoonbalans in je lichaam. Dus met andere woorden, er veranderd veel meer dan 'alleen' de borstgroei.

Ik vind 't belangrijk dat hetgene wat ik neem, door mijzelf geaccepteerd wordt als 'veilig' (zit uiteraard tussen m'n oren, maar dat is mijn beleving).

Ik heb nog nooit gehoord dat als mannen teveel bier drinken dat er lichamelijk ernstige klachten zouden zijn als gevolg van de hoge dosis oestrogeen die ze binnenkrijgen en vandaar dat ik hop als veilig zie.

Ik denk dat de beleving van de werking van hop voor ieder anders is. In mijn geval ben ik uiterst positief.

liefs,

Chantal
vipassana; zie zoals het werkelijk is......
www.vipassanaweb.nl
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ken anders zat mannen die 'schijn'zwanger zijn geworden van teveel bierdrinken ;-) . noem het maar veilig :-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
chantal-tg
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: vr okt 01, 2004 8:52
Locatie: omgeving Dordrecht
Contacteer:

Bericht door chantal-tg »

Irene dat wist ik niet. Maar het bevestigd wel dat hop dus de hormoonbalans dus veranderd (voor degene die daar een vraag bij zetten)

Vandaar dus dan ook dat ik 'in de overgang zit' :-?

Maar wat ik bedoelde was het volgende: In mijn geval heb ik mijzelf volledig geaccepteerd en iedereen in mijn omgeving weet dat ik transgender ben.

Voor mij was het ook niet de vraag óf ik hormonen zou gaan nemen maar meer de keuze welke.

In deze overweging vind ik natuurlijke producten veiliger. Of dat in werkelijkheid ook zo is weet ik niet, maar in mijn beleving voelt het veilig aan en dat geeft rust.

liefs,

Chantal
vipassana; zie zoals het werkelijk is......
www.vipassanaweb.nl
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Sorry Chantal, ik kon het niet laten een (ongepast) grapje te maken.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Mariska-S
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 15:54
Locatie: Enschede

Bericht door Mariska-S »

Carla 2tone schreef: <KNIP>
Zilverkaars is makkelijk te krijgen in de vorm van natuurlijke medicijnen tegen overgangsverschijnselen, zoals bijvoorbeeld Famosan tabletten van dokter A. Vogel.
</KNIP>
Carla.
Famosan is een homeopathisch middel
Het is een sterk verdund middel,
Dit werkt op een andere manier dan een extract van de plant zelf.

Moniek
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Wie niet waagt....

Bericht door Ciska Lacomte »

Famosan van A. Vogel bestaat voor ongeveer een kwart ui zilverkaars- en het heeft effect!
Ik heb ongeveer een maand geleden een potje van 200 tabletten gekocht met het voornemen: Als het fout gaat kan ik er meteen me stoppen.

Natuurlijk is de verleiding groot om in één keer wel twintig tabletten in te nemen in de hoop dat je de volgende ochtend wakker wordt met een volle boezem- maar zo werkt het natuurlijk niet.

Ik heb de eerste week mezelf trouw elke avond opgemeten en gisteren en vandaag weer. Mijn buste is nu zo'n anderhalve centimeter toegenomen.
De vetrollen in mijn taille zijn bijna weg en de huid van m'n gezicht is gladder en niet meer zo vettig.

Emotioneel vind ik moeilijk in te schatten, maar ik geloof dat ik wat kalmer ben geworden.

Het Groeien doet pijn. Soms steekt het, dan weer lijkt het of er hard in geknepen wordt en ik kan niet meer al mijn BH's aan. Ik had er net een poos één aan waarvan de beugels gedeeltelijk óp mijn borsten zaten. Na een half uur leek het of ik in brand stond.

De dosering is nogal kritisch. De eerste dagen nam ik 's morgens en 's avonds één tablet, dat was al te veel. Ik kreeg hoofdpijn, begon onscherp te zien, voelde me duizelig en kreeg soms bijna geen lucht. Ik werd ook heel snel vreselijk moe, viel bijna flauw.

Daarom ben ik een paar dagen gestopt en héél voorzichtig opnieuw begonnen. Ik heb gemerkt dat het belangrijk is om veel water te drinken en minstens een half uur voor af na het innemen van de tabletten niets te eten, zelf geen droog koekje of iets anders te drinken dan water.

Koffie is eigenlijk uit den boze. Ik word er hyper van, krijg 'hot flashes' en kan niet in slaap komen. Met ander voedsel merk ik hoegenaamd niks, maar ik eet geen vlees, dus dat kan invloed hebben. Dat weet ik dus niet.

Momenteel gebruik ik op werkdagen 4 tabletten: Twee bij het opstaan en twee bij het slapengaan. Ik heb het een uur of anderhalf na de eerste tabletten even moeilijk, maar dat trekt vrij snel weer weg. Ik ben nog steeds sneller moe dan voorheen.

Op dagen dat ik het me kan veroorloven een beetje ziekjes te zijn neem ik zes of acht tabletten: Om de 3 á 4 uur één. Als ik me te rot ga voelen stop ik ermee voor de rest van de dag.

Is het leuk om een iets vrouwelijker lijf te krijgen?


NEE ! Het doet pijn, ik voel me ziek en ik kan bijna niks meer. Zelfs in de zon zitten is een kwelling.....

Dus ga ik ermee door?


..........................durf je dat nog te vragen?

Hee! Ik krijg eindelijk borsten! Ruim dertg jaar te laat!

Carla.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het klinkt nogal heftig Carla, je bent toch wel voorzichtig met je lijf he, je hebt er maar 1.

Een bezorgde Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Dank voor je bezorgdheid, Irene.

Ik wist vanaf het eerste moment dat dit best wel een sprong in het duister is, want de info die ik heb kunnen vinden over het gebruik van dit soort alternatieve middelen is allemaal heel blij en vol van rose wolkjes: Het is immers allemaal natuurlijk en plantaardig, toch?

Curare, opium en nicotine zijn ook allemaal plantaardig en puur natuur.....

Aan de andere kant: De officiële preparaten zijn (ook) niet zonder meer veilig en men kent nog niet eens álle risico's van het gebruik ervan.

Maar ik heb al zó vaak voor de spiegel gestaan met de gedachte: Dit lijf is fout.
Zie dit als een weg om het lijf minder fout te maken. Natuurlijk is het lijf zich van geen kwaad bewust, maar er worden opeens stoffen ingebracht die er -volgens het lijf- niet horen, dus het protesteert. En dat voel je.

Verder geldt: Dit is wat ik beleef. Het kan voor jou heel anders zijn. Ik ken vrouwen die elke maand weer dagenlang door een hel gaan wegens ongesteld, anderen hebben alleen een last van een beetje triest gevoel.

Het is -hoe dan ook- iets met hormonen.

Nu ga ik slapen. Met een kussen voor mijn buik, want als ik ook maar een beetje op de voorkant rol doet het au!

Welterusten allemaal!

Carla.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Vervolg op het vorige

Bericht door Ciska Lacomte »

Alsof de duvel ermee speelt is er sinds afgelopen woensdag het nodige veranderd. Ik weet niet of het komt doordat 'de knop is opengegaan', maar de vervelende bijverschijnselen zijn helemaal over. Het leek er dit weekend zelfs op dat er helemaal geen uitstulpinkjes meer waren. Als ik niet zo'n last gehad zou hebben van groeipijnen was ik nu gestopt met mijn 'kuur' onder het motto: Zoveel ellende voor twee dagen valse hoop?
Maar ik heb nog steeds borstjes maatje "je ziet er niks van". De dosering pillen heb ik opgevoerd: Bij het opstaan 2, dan om de twee uur één en bij het slapengaan weer twee. En geen last.

Dus nu maar hopen dat ik met kerst een passend BH-tje kan dragen . :wink:

Carla
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Plaats reactie