Vraagje over Bont?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Jamie schreef:En sowieso vind ik bont (ja dus ook nepbont) lelijk en ordinair staan. Het spijt me zeer. Ik vind het net zoiets als een tijgerprint. Iets voor omhooggevallen wijven a la Rochel Hazes.
Dan moet ik snel mijn foto bij mijn profiel vervangen

Lisa :-? :( :o :-? :o :roll: :P :lol:
If all else fails, buy new shoes
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Lisa,

En als ik nou zeg dat het mooi staat, laat je die foto dan gelijk weer staan? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Cyn.
lovescord
is nieuw hier

Bericht door lovescord »

Ik snap mezelf ook niet daarin maar ik weet wel dat ik het heerlijk zacht vind en 's winters (als het koud is in de lente en de herfst) graag er in loop. Wat is dat toch eigenlijk. Ik weet dat meer dames dat hebben maar waar komt het vandaan.
Zou het nu komen omdat het ultieme vrouwlijke jassen zijn?
Mijn vriendin heeft dit net zo. Ze heeft 1 nep-bontjas en 2 echte bontjasjes en wat sjaaltjes (ook echt) waar ze echt gek op is. Sterker, ze stond eergister nog liefkozend haar bontjes te aaien, hopend op kouder weer. Ze is nu zoekend naar een vosje voor om haar schouders om aan het einde van dit jaar te dragen op het Kerstbal op school.
Op vakantie wilde ze persé een bontwinkel binnen die we tegen kwamen (het was toen 32 graden).
Op de vraag wat ze toch heeft met bont was dit zo ongeveer het antwoord: 'het is zo zacht en het glanst zo mooi... en zo lekker warm'

Ik vind bont best sexy bij vrouwen overigens. Vind die bontmanie van haar dus ook niet erg oid :wink:

Maar toch zijn er genoeg vrouwen die dit niet hebben.. Een vriendin van mijn vriendin heeft ooit een bontjas van haar aangepast. Ze vond het wel heel leuk, vooral de zachtheid. Maar ze vond 't toch maar niets om zelf te hebben.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Vreselijk, wat een eng filmpje over bont. Denk niet dat ik überhaupt bont zou willen dragen. Heb wel een jas met een nepbont kraag. Maar daar zijn geen dieren op een vreselijke manier voor doodgemaakt.
groeten elsa
BlackRose
ff weer wat posten

Bericht door BlackRose »

Inderdaad vreselijke filmpjes, maar jammer genoeg realiteit. Zoveel zinloos leed.
Nepbont kan evengoed elegant en vrouwelijk zijn. Zelf hou ik erg van die jassen in "peluche". Deze winter wandel ik rond in een jasje met grovere grijs-witte haren, doet me een beetje denken aan die grijze lappenbeertjes...
En voor wie het dan nog koud heeft, is er nog altijd thermisch ondergoed :lol:
Ik vind het heel mooi en elegant, zolang het nep is.
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

Ik vind zo'n jassen ook wel mooi
maar een echte? NOOIT

Als ik ooit zo'n jas koop wordt het er een van nepbont
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Ik heb niks met bont eigenlijk en ik vind het erg zielig voor die beestjes. Als je het zonodig moet hebben, koop dan nepbont :)
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ik heb er geen moeite mee. Sterker nog, vandaag zag ik ergens een jasje van konijnenbont. Wil 'm graag hebben.

Het zieligheidsargument weerleg ik met: je draagt toch ook leren schoenen en je eet toch ook vlees? daar zijn ook beesten voor gedood. En met kerst eten velen dode Flappies. Waarom zou je dan geen Flappie dragen?

Trouwens, in de natuur is het eten of gegeten worden.
liefs, Josette
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Josette,

Bij de flappies koop ik indien mogelijk biologische flap (of biologische oink, of biologische boe!). En v.w.b. het leer heb je een punt, maar ik zou ook graag biologisch leer zien...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
BlackRose
ff weer wat posten

Bericht door BlackRose »

Josette schreef:Het zieligheidsargument weerleg ik met: je draagt toch ook leren schoenen en je eet toch ook vlees? daar zijn ook beesten voor gedood. En met kerst eten velen dode Flappies. Waarom zou je dan geen Flappie dragen?
Konijnenbont is dan weer net iets anders, konijn wordt ook gegeten, waarom zou de pels dan gewoon weggegooid worden?

Ik heb er problemen mee als dieren in erbarmelijke omstandigheden gekweekt worden om ze daarna levend te stropen, naakt moeten creperen en hun kadaver gewoon dient om weg te rotten.

En vlees wordt gegeten, die pelzen dienen voor leer, maar ik zou ook nooit overwegen om krokodil of slangenleer te kopen, bvb. En als dieren voor konsumptie moeten afzien heb ik daar eveneens moeite mee. Ik eet nooit kikkerbillen of kreeft, en trek me zelfs het lot van mosselen aan (OK, misschien ben ik gewoon gek).

Maar gewoon kweken en afslachten voor een modegril dat kan er bij mij niet in, dan kan je evengoed de Indianen terug toelaten om mensen te scalperen, want die vinden dat zo mooi aan hun gordel bengelen :wink:
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

BlackRose schreef:Maar gewoon kweken en afslachten voor een modegril dat kan er bij mij niet in, dan kan je evengoed de Indianen terug toelaten om mensen te scalperen, want die vinden dat zo mooi aan hun gordel bengelen :wink:
Een kunstje wat ze overigens van de blankhuiden hebben overgenomen

Lisa
If all else fails, buy new shoes
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

yep, de blanken wilden hun trofee's mee hebben om te tonen hoe geweldig zij wel niet waren. T'is blijkbaar een manco in de blanken dat zij weinig respect tonen wat betreft de mensheid en de natuur. :cry:
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

naar aanleiding van het bovenstaande, zou ik graag toe willen voegen dat het eten van vlees en vis (met mate) wat mij betreft in principe niet slecht is. Het dragen van bont vind ik volstrekte onzin; we hoeven echt niet meer in echt bont rond te lopen met zoveel goede alternatieven. Waar we met z'n allen (mijns inziens) mee op moeten houden is het grenzeloze geconsumeer. We gebruiken veel meer dan nodig èn wat er aan grondstoffen aanwezig is, en we belasten daarmee onze planeet veel te zwaar. Helaas zijn wij als mens onvoorstelbaar hardleers, dus ik ben bang dat het nog wel eventjes zal duren voordat we in de gaten krijgen dat wij dramatisch moeten veranderen.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Babette schreef:Hoi hoi,

naar aanleiding van het bovenstaande, zou ik graag toe willen voegen dat het eten van vlees en vis (met mate) wat mij betreft in principe niet slecht is. Het dragen van bont vind ik volstrekte onzin; we hoeven echt niet meer in echt bont rond te lopen met zoveel goede alternatieven. Waar we met z'n allen (mijns inziens) mee op moeten houden is het grenzeloze geconsumeer. We gebruiken veel meer dan nodig èn wat er aan grondstoffen aanwezig is, en we belasten daarmee onze planeet veel te zwaar. Helaas zijn wij als mens onvoorstelbaar hardleers, dus ik ben bang dat het nog wel eventjes zal duren voordat we in de gaten krijgen dat wij dramatisch moeten veranderen.

Groetjes en liefs,

Babette.
gelukkig, en ik doe er zelf aan mee, worden steeds meer mensen bewust van hun gedrag, langzaam worden oogjes geopend

en nee, eten van vlees en vis is niet slecht, maar de weg die dat stukje vlees of vis aflegt om op je bordje te komen, krijg ik acuute braakneigingen van, ik eet dan ook geen vlees nog vis

Joy
BlackRose
ff weer wat posten

Bericht door BlackRose »

Lisa met een S schreef:Een kunstje wat ze overigens van de blankhuiden hebben overgenomen
Echt? Wist ik niet. Maar anderzijds verbaast het me ook weer niet...
Plaats reactie