Josette schreef:Het zieligheidsargument weerleg ik met: je draagt toch ook leren schoenen en je eet toch ook vlees? daar zijn ook beesten voor gedood. En met kerst eten velen dode Flappies. Waarom zou je dan geen Flappie dragen?
Konijnenbont is dan weer net iets anders, konijn wordt ook gegeten, waarom zou de pels dan gewoon weggegooid worden?
Ik heb er problemen mee als dieren in erbarmelijke omstandigheden gekweekt worden om ze daarna levend te stropen, naakt moeten creperen en hun kadaver gewoon dient om weg te rotten.
En vlees wordt gegeten, die pelzen dienen voor leer, maar ik zou ook nooit overwegen om krokodil of slangenleer te kopen, bvb. En als dieren voor konsumptie moeten afzien heb ik daar eveneens moeite mee. Ik eet nooit kikkerbillen of kreeft, en trek me zelfs het lot van mosselen aan (OK, misschien ben ik gewoon gek).
Maar gewoon kweken en afslachten voor een modegril dat kan er bij mij niet in, dan kan je evengoed de Indianen terug toelaten om mensen te scalperen, want die vinden dat zo mooi aan hun gordel bengelen