Vandaag heb ik wat geshopt. Ik heb een sprookjesachtige imitatiezijden rok gekocht (tweedehands) en, o. wonder, in de stad vond ik een hes wat er helemaal bij past. Net dus lekker voor de spiegel staan tutten, en ik vínd mezelf mooi! Wat kleurt dat zacht-lila heerlijk bij m'n blauwe ogen een mijn grijzende haar! Helemaal De DAME die ik altijd wil zijn!
Ook maar even de camera erbij. Zie ik dus net op mijn beeldschem dat er een mannenhoofd op zit..........
![:(](./images/smilies/icon_frown.gif)
Nu realiseer ik me eigenlijk voor het eerst, dat ik geen pruik en vrijwel geen make-up heb. Nooit nodig gevonden, geen 'behoefte' aan. Hoe zal ik het zeggen.
Ik moet nu denken aan een zin uit een liedje van van Kooten en de Bie:
"en met make-up van oor tot oor,
stelt z'n vrouw een ander voor..."
Blijkbaar ben ik dus een meisje wat niet aan make-up doet. Gewoon, haren mooi gekamd/geborsteld, lekker geurtje op. Misschien een toefje mascara en een likje lipstick om wat brutaler te lijken -That's it!
Best lastig, eigenlijk. Want zeker met déze kleren is de drang om lekker ergens te gaan flaneren heel groot. Maar ja, dan ziet heel de wereld Barbie met het kopje van Ken, en dat is toch niet wat ik aan 'de wereld' moet laten zien om als vrouw serieus genomen te worden, geloof ik.
'K zou bijna met m'n handtas gaan meppen: "Kan ik dan zelfs als vróuw niet eens mezelf zijn? Moet ik mezelf wegplamuren 'omdat het zo hoort', ofzo!"
![:evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ik denk dat ik vanavond beter thuis kan blijven..........................
Hoe dan ook; Ben ik nu een uitzondering onder ons, omdat ik zonder make-up etc. mezelf helemaal op-en-top dame (kan) voel(en)? Of herkent iemand dit wel?
Carla