Passable?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Passable?

Bericht door Cynthia »

Hoi Allemaal.

Even getwijfeld waar ik dit zou posten. Besloten om het toch maar bij make-up, uiterlijk en kleding te doen.

Ben vanmiddag naar Virgin geweest, en op de terugweg naar huis bleek de tank bijna leeg. Ik dus nog even tanken op mijn vaste stekkie; hoef ik het morgenochtend niet te doen.

Loop ik naar de kassa, reken ik af, krijg ik de opmerking "klasse gedaan, je ziet er goed uit".
Heb even getwijfeld wat er overheerst? Het compliment dat ik er goed uitzie, of de teleurstelling dat ik herkend ben? In eerste instantie was dat het laatste, maar er op terugkijkend ga ik toch steeds meer naar de positieve insteek. En uiteindelijk was het een heel leuke opmerking!
:lol:

Jammer dat er een andere klant aankwam, waardoor ik me gedwongen voelde om weg te moeten en niet even een praatje eraan vast kon knopen. Iets voor de volgende keer dus!
Cyn.
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

hoi hoi,

ik zit ff te denken of ik je vanmidag gezien heb (ik was de gene me het petje!)

ik kan dat trouwens ook zo goed. iemand zegt iets positiefs en dan toch ga je zo giga twijfelen over hoe die persoon het bedoeld heeft en ik heb soms zelf juist de neiging om dat heel negatief te gaan zien. het stomme is dat die persoon die het gezecht heeft het waarschijnlijk spontaan heeft gezecht en er verder geen moment meer aan gedahct heeft!

maar ik denk toch dat het iets positiefs was zowel qua uiterlijke vertoning als de moed die je er voor nodig hebt om het te doen!
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Leonie,

Ik weet wel zeker dat je me gezien hebt. We hebben aan het eind nog een tijdje zitten kletsen. En toen ik de opmerking maakte, dat de hakhooge van mijn rode laarsjes wel even wennen was, kwam jij met de opmerking dat het aan de vorm van de hak zou liggen.
Weet je nog? :lol:

Maar zoals gezegd, nu ik erop terugkijk vind ik het alleen maar leuk. En is die herkenning geen eens zo erg meer.
Cyn.
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Cynth, ene heel herkenbaar stukje tekst en moment heb je beschreven. Ik merkte dat dus ook, al was ik nie tals Meike gekleed dat moment, dat de verkoopster zei dat het leuek laarsjes waren, ik voelde zoiets van
"Meent ze dat nu of word ik voor de gek gehouden?" Ik ging dan maar van het eerste uit en ze waren inderdaad meer geintreseerd dan achterdochtig. Ik ha ddus ook even m'n twijfels toen ik m'n laarsjes kochte, maar naderhand dacht ik dus zo van yesss, dat ging goed :)
Het is ook een moment wat ik zla blijven onthouden en als een extra motivatie te gebruiken waneer ik echt naar buiten ga. Ik weet dat ik het kan, maar op het moment supreme is er altijd die twijfel, dit soort momenten kunnen je dan over de streep helpen :D
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Hoi cynthia,

ik kan met het idd nog herinneren! (ff graven in het middel lange termijn geheugen). ik kende ja niet van naam dus vandaar de verwarring!

groetjes en suc6
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Cynthia,

Ben vanmiddag naar Virgin geweest, en op de terugweg naar huis bleek de tank bijna leeg. Ik dus nog even tanken op mijn vaste stekkie; hoef ik het morgenochtend niet te doen.

Loop ik naar de kassa, reken ik af, krijg ik de opmerking "klasse gedaan, je ziet er goed uit".
Heb even getwijfeld wat er overheerst? Het compliment dat ik er goed uitzie, of de teleurstelling dat ik herkend ben? In eerste instantie was dat het laatste, maar er op terugkijkend ga ik toch steeds meer naar de positieve insteek. En uiteindelijk was het een heel leuke opmerking!
Ik denk dat opmerking, ook om dat ze je kennen, gemeend was anders zeggen ze uit beleefdheid niets, dus je hebt gelijk een leuke opmerking en dat doet je goed.
Het passabel zijn, als je dit wilt, komt met de tijd en je moet er iets voor doen.
Situatie die we allemaal wel eens meemaken, je hebt het over een lege tank, dus naar de benzinepomp voor de eerste keer als je dan moet afrekenen en je in de zenuwen tot 2x toe de verkeerde pin intoetst :oops: met een rij voornamelijk ongeduldige mannen achter je en de kassadame zegt: nou nog een maal he, :evil: dan maak je je niet meer druk over passabel maar wil je alleen zo gauw mogelijk weg. :( De derde keer was goed en ik heb geen idee ofdat de kassadame mij voor een man of vrouw aan zag, maar na de eerste schrik dacht ik zo dat hebben we ook weer meegemaakt, de volgende keer zal het gemakkelijker zijn en dat klopt. :D

Ik denk dat er om passabel te kunnen zijn er veel voor komt kijken maar het belangrijkste is toch wel het uiterlijk en spraak, uiterlijk gaat goed maar spraak daar moet nog heel wat aan gebeuren
We kennen ze wel die vrouwen die ook net halve mannen lijken en soms twijfel oproepen maar zodra ze gaan praten, weg twijfel.

Van de week in een warenhuis wat gekocht (perfumerie) en raakte in gesprek met de verkoopster, was niet druk, en op een gegeven moment zei ze, als U praat kijken de mensen gelijk anders niet, dus echt passabel :roll: zijn is ook met de stem. :D

groetjes, Adriana
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Adriana, ik kan me heel goed inbeelden dat de stem 1 van ons belangrijkste punten is om passable te zijn/voelen.

Ik maak het vaak zat mee dat ik me tene lage stem praat en wat voel ik dan ? Die stem in niet van mij, ik hoor geen lage stem te hebben. Nu ongeveer een jaartje probeer ik af en toe in de auto wel eens wat stemtrainingen uit en als ik meezing, proberen op een normale/iets hoge toon te zingen. Ik heb door m'n late pubertijd nog steeds niet echt de baard in m'n keel :D en ik hoop dat door die stemtrainingkjes dee ik af en toe doe, dat ook zo lang mogelijk uitblijft om later meer plezier en profijt van te hebben ;)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Cynthia, jouw reaktie kan ik goed voorstellen van de ene kant is het natuurlijk een compliment..maar we zijn geen theatermensen die zitten te wachten hoe goed we iets kunnen nabootsen
We willen gewoon nie opvallen, en dan valt zoiets weer zwaar..
Allemaal dubbel...maar ik vond je er goed uit zien...
Ikke hoef me nie voor te stellen he :D

anouk
x
Simone XXX
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 15:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door Simone XXX »

Beste Cynthia,

Ja, misschien een klein beetje laat, maar toch. Je schreef dat je naar je vaste stekkie was gegaan, kan het niet zo zijn dat de bediende jou auto herkende en toen eens was beter ging kijken met jouw andere gezicht in het achterhoofd? Of dat hij/ze je al vaak anders gezien had in je andere gedaante en daardoor makkelijker toegang had tot jouw gezicht. Ik weet het ook niet hoor, maar dat kan ik me zo voorstellen :roll:
Ik kan het goed begrijpen dat je het niet leuk vond. En nu, een paar jaartjes verder?
Ik heb makkelijk praten, ik ga de deur nog iet uit, moge dat even duidelijk zijn :D

Liefs,
Simone
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Simone

We zijn nu een paar jaar verder, ik leef al anderhalf jaar full-time, en krijg dit soort opmerkingen dan ook nooit meer.
Het lijkt wel of iedereen die mij kende de oude versie ook gewoon vergeten is.
ALs ik nu complimentjes krijg is dat gewoon omdat ik er goed uitzie, of iets leuks aan heb. Nooit meer omdat ze de metamorfose waarderen. Want dat is niet meer en komt ook nooit meer terug.
Cyn.
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Simone XXX schreef:Ja, misschien een klein beetje laat, maar toch.
Hallo Simone,

Ik zie dat je nu de berichtjes van 2003 en 2004 aan het lezen bent.
Ik vraag me wel af wanneer je dan deze reactie ziet ... in 2008? :wink:

... maar wel mooi om zo te lezen hoe de passabiliteit van iemand kan verbeteren in de loop der jaren.

Joyce
Simone XXX
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 15:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door Simone XXX »

Hoi Joyce,

Ik ben inderdaad even door een paar onderwerpen heen gegeaan :o . Ik kom namelijk nogal eens de opmerking tegen dat bepaalde onderwerpen al besproken zijn in het forum en dat wanneer mensen nog een keer dezelfde vraag stellen ze worden doorverwezen naar die al bestaande onderwerpen. Ik proef daar soms iets van een soort licht verwijt in. Ik dacht dus eens even de boel te doorlopen. Persoonlijk vind ik het niet erg dat onderwerpen opnieuw worden aangesneden. Er zijn nu veel nieuwe mensen aanwezig en de producten en de kennis zijn ook veranderd. Ik dacht eens een middenweg te proberen, dus onderwerpen die al gepost zijn nieuw leven in te blazen wanneer deze mij interesseren. Het kan echter dan wel zijn dat de draden erg lang worden.

Gelukkig lees ik je berichtje nu :D , anders zou het ook wel heel treurig worden :cry: . Maar wanneer je duidelijk dat je een oude draad oppakt, zoals ik misschien niet voldoende heb gedaan, dan hoeft het volgens mij geen probleem te zijn.

Verder heb je helemaal gelijk dat het heel leuk kan zijn om te zien hoe de dingen veranderen. Misschien moet men dan wel duidelijker een onderscheid aangeven waar de draad weer opnieuw is begonnen, dus door middel van de duur aan te geven tussen jouw bericht en het laatst geposte bericht. Dit natuurlijk alleen wanneer er werkelijk een lange tijd tussen zit. En wat een lange tijd is moet iedereen maar zelf inschatten.

Groetjes,

Simone
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Hi Simone,

Ik heb dat in het begin ook een paar keer gedaan oude draden tevoorschijn halen, is mijnsinziens niets mis mee, maar voor de slechte lezers :oops: , is het wel handig als het even wordt aangegeven. Ik had bij deze draad pas na het lezen van de eerste drie berichten door dat het een oude was, temeer daar de datum ook nog overeenkwam (alleen het jaar had ik dus overheen gelezen :roll: )

Het is denk ik onvermijdelijk dat dezelfde soort onderwerpen regelmatig terugkomen, anders zouden we waarschijnlijk na een tijdje stil vallen, omdat alles al aan bod was geweest. Zeker voor de nieuwe garde geen aantrekkelijke optie.

Irene
Kleine stapjes
Simone XXX
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 15:40
Locatie: Amsterdam

Bericht door Simone XXX »

Beste Irene,

Het probleem met de datum zal altijd blijven, het bericht dat je zelf toevoegt, later, komt namelijk helemaal aan het einde te staan, je kan dus niet iemand aan het begin van het topic waarschuwen dat het om een oud topic gaat, je kan dit alleen aan het einde doen, helaas :-? . Misschien moet er achter ieder kopje een jaartal staan of het aantal maanden dat ze al bestaan, zo heb je onmiddellijk overzicht als je de lijst doorneemt :roll: .

Groetjes,

Simone
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Inderdaad daar heb je gelijk in, weer eens niet goed nagedacht :oops:

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie