Hoe raar is het...

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

paula25
dagelijks aanwezig

Bericht door paula25 »

Laura1986 schreef:http://static.flickr.com/4/8022578_e7e5588b4f_m.jpg

Mannelijk met rok :wink:
...
alles kan :lol:
zie ik dat goed? is dat vin diesel :) uhu, draagt ie nog laarzen onder de rok.. wat goed!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik vind het echt leuk als vrouwen er vrouwelijk uit zien en ik ben een echte rokjes fan, maar de uitspraken van Bea vind ik echt stuitend.
De foto's van laura daarentagen zijn heel verhelderend :-)

Kleider machen Leute.

Geen mannen of vrouwen. Kleding is helemaal niet bepalend voor de genderindeling.

Niemand zal Robin Hood of een gladiator (met minirok) vrouwelijk vinden

Irene
Kleine stapjes
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

paula22 schreef:

...
zie ik dat goed? is dat vin diesel :) uhu, draagt ie nog laarzen onder de rok.. wat goed!
het is natuurlijk wel zijn kinky fetish rok met laarzen he :D :lol:
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
X-Laura-X
dagelijks aanwezig

Bericht door X-Laura-X »

paula22 schreef:

...
Idd vin diesel 8) :D
The bitch is back...

Afbeelding
X-Laura-X
dagelijks aanwezig

Bericht door X-Laura-X »

Maakt eigenlijk ook nix uit what everybody thinks...I love him :lol: :oops:
The bitch is back...

Afbeelding
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Laura1986 schreef:Maakt eigenlijk ook nix uit what everybody thinks...I love him :lol: :oops:
That's the spirit! Daar gaat het toch om.

Je vraagt wat wij vinden, maar wat vind jij er nou van? Is het iets van `hij is zo leuk dat het niks uitmaakt`, of misschien juist maakt het hem extra leuk of bijzonder? Heeft het voor jou nou invloed op hoe mannelijk/stoer jij je vriendje vindt? Of zie jij het bijvoorbeeld los van elkaar, twee verschillende verschijningsvormen van je vriendje? Heeft het voor jou nog voordelen, bijvoorbeeld ook met hem kunnen praten als vriendin of over meer onderwerpen ofzoiets?

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
X-Laura-X
dagelijks aanwezig

Bericht door X-Laura-X »

quintytamara schreef:
Laura1986 schreef:Maakt eigenlijk ook nix uit what everybody thinks...I love him :lol: :oops:
That's the spirit! Daar gaat het toch om.

Je vraagt wat wij vinden, maar wat vind jij er nou van? Is het iets van `hij is zo leuk dat het niks uitmaakt`, of misschien juist maakt het hem extra leuk of bijzonder? Heeft het voor jou nou invloed op hoe mannelijk/stoer jij je vriendje vindt? Of zie jij het bijvoorbeeld los van elkaar, twee verschillende verschijningsvormen van je vriendje? Heeft het voor jou nog voordelen, bijvoorbeeld ook met hem kunnen praten als vriendin of over meer onderwerpen ofzoiets?

Groetjes,
Quinty
Hoi Quinty,

Allereerst, superleuke vraag! Ik vind het wel lastig om je een duidelijk antwoord te geven. Ik heb ooit een stukje voor zijn/haar profiel geschreven
misschien dat dat het een beetje duidelijk maakt:

"Hij vertelde me dat hij wel eens vrouwenkleding droeg, oftewel travestiet was, alleen dat begreep ik toen niet. Ik zag hem al voor me in een piepkortjurkje met knalrode lippenstift op het podium. Ik dacht dat hij hierna wel zou gaan vertellen dat hij homo was en dat hij zich wilde laten ombouwen tot vrouw. Ik wist niet eens wat travestie was, laat staan het verschil tussen travestie en transexualiteit. Maar goed, ik ben me er in gaan verdiepen en o.a. een boek over gaan lezen. Langzaamaan begon ik te beseffen dat de vrouw in hem altijd een deel van hem zou uitmaken en dat ze hoe dan ook af en toe naar buiten zou moeten. En wilde ik voor hem gaan zou ik dit vroeg of laat toch een plekje moeten geven.Vond ik dit erg? Eigenlijk niet, hoe raar het misschien ook klinkt. Eerlijk gezegt vond ik het wel bijzonder dat hij het geheim dat hij met zich meedraagt met mij durfde te delen…"

Waar ik het wel heel moeilijk mee heb is dat personen die ook belangrijk voor mij zijn er vaak wel heel veel moeite mee hebben terwijl ze niet eens weten dat het onderwerp zo dicht bij me staat. Laatst met MBH op tv met Kitty, dat word meteen bestempeld als 'raar' en 'ziek'. Maar misschien zegt dat ook wel weer wat over mijn familie, ik weet het niet. Ik heb er ook met mijn vader al een keer een heftige discussie over gehad en die win ik gewoon niet. Ik kan hem moeilijk vertellen dat mijn vriend soms mijn vriendin is. Hij zou me recht in me gezicht uitlachen. Een van mijn beste vriendinnen weet het wel, en die heeft het inmiddels 'geaccepteerd'. Ze blijft erbij dat ze niet snapt wat ik in hem zie en zou me het liefst met een bodybuilder in driedelig pak zien maar dat is gewoon niet wat ik zoek. Naar mijn idee kan zhij me veel meer bieden dan wat welke 13 in een dozijn man dan ook. En nou wil ik heus niet beweren dat ik liever een vriend heb die tv is dan eentje die dat niet is, dat is niet zo. Maar ik kan me zo voorstellen dat het wel een toegevoegde waarde heeft, zeker op emotioneel gebied. En af en toe is het wel is moeilijk. Zoals laatst vertelde hij me dat hij een pruik had gekocht, dan word het ineens wel heel 'echt' terwijl ik het nog nooit heb gezien. En ik ook niet weet of ik daar al wel aan toe ben...

Maar het heeft ook wel leuke kanten, het assortiment kerstcadeautjes word ineens een stuk groter! :lol:
The bitch is back...

Afbeelding
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Zhij, dat vind ik nou echt een leuke vondst !

Irene
Kleine stapjes
X-Laura-X
dagelijks aanwezig

Bericht door X-Laura-X »

Irene schreef:Zhij, dat vind ik nou echt een leuke vondst !

Irene
Vond het ook wel origineel van mezelf :oops: totdat ik het op een andere website ook tegen kwam...maar ja hij blijft leuk :lol:
The bitch is back...

Afbeelding
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Laura1986 schreef: Allereerst, superleuke vraag! Ik vind het wel lastig om je een duidelijk antwoord te geven. Ik heb ooit een stukje voor zijn/haar profiel geschreven
misschien dat dat het een beetje duidelijk maakt:
Hoi Laura,

Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Het maakt een hoop duidelijk, ook eerdere vragen van je. En ik vind het ook heel leerzaam. Ik had eigenlijk niet nagedacht dat wat anderen dan weer van jou denken zo mee zou spelen, al vind ik dat helemaal niet gek hoor. Ik vind het wel super van jou en voor Juliette dat jij je er zo in verdiept hebt en je helemaal niet hebt laten leiden door de vooroordelen en verwachtingen die je in eerste instantie had.

Ik denk dat je jezelf echt helemaal niet raar moet vinden. Jij houdt gewoon van diegene en bent bereid iets wat als 'raar' wordt gezien door je omgeving van hem te accepteren. Je weet dat het bij diegene niet weg zal gaan en wilt en kunt hem nemen zoals hij is. Het accepteren van de 'eigenaardigheden' een ander maakt jou toch nooit raar?

Ik vind het bewonderingswaardig hoe je er mee omgaat, al heb ik wel het gevoel dat je het er moeilijk mee hebt. Ik hoop dat het niet te moeilijk wordt.

Wat je over je andere dierbaren schrijft is wel heel jammer. Het bevestigd mijn idee/vermoeden, dat de acceptatie van T*'s helemaal niet zo groot is als "men" hier op het forum wel eens denkt. En ook dat veel aandacht voor tv/tg/ts helemaal niet garant staat voor een groter begrip voor transseksuelen, en vaak het tegendeel waar is. Ik denk dat voor mensen het begrip voor T's wel een stuk groter wordt zodra ze er een in hun directe omgeving hebben, zoals dat bij jou ook het geval was. (Dat zou ook verklaren waarom zoveel T's euforisch denken dat iedereen zo begripvol is). Ik acht de kans nog best wel groot dat iemand als jouw vader nog eens goed na gaat denken als hij je vriendje graag mag en als normaal beschouwd en dan te horen krijgt dat je vriendje travestiet is. Weet het natuurlijk niet zeker, dus uitproberen op eigen risico ;)

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
X-Laura-X
dagelijks aanwezig

Bericht door X-Laura-X »

quintytamara schreef:
Ik vind het bewonderingswaardig hoe je er mee omgaat, al heb ik wel het gevoel dat je het er moeilijk mee hebt. Ik hoop dat het niet te moeilijk wordt.
Dat hoop ik ook aangezien ik zelf niet al te stabiel ben emotioneel gezien :lol: Wat dat betreft heeft zhij aan mij ook wel een goeie..misschien maak ik het hem ook wel moeilijk.. :roll:
The bitch is back...

Afbeelding
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Quinty schreef:
Het bevestigd mijn idee/vermoeden, dat de acceptatie van T*'s helemaal niet zo groot is als "men" hier op het forum wel eens denkt. En ook dat veel aandacht voor tv/tg/ts helemaal niet garant staat voor een groter begrip voor transseksuelen, en vaak het tegendeel waar is. Ik denk dat voor mensen het begrip voor T's wel een stuk groter wordt zodra ze er een in hun directe omgeving hebben
Ik denk dat je hier een waar punt hebt Quinty, al geloof ik dat het ook een beetje dubbel is. Veel mensen vinden het prima zolang het niet al te dichtbij komt, anderzijds wordt er vaak gekscherend en afkeurend gedaan over dingen die men niet kent (een soort van zelfbescherming), dat wil nog niet zeggen dat men zodra men er mee geconfronteerd wordt (directer dan door de media) daar ook meteen negatief tegenover staat.

Het blijft een beetje een dubbel gevoel geven voor velen.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Irene,

Da's de ene kant.

De andere kant is dat mensen met dat dubbele gevoel heel professioneel om kunnen gaan - en dat dubbele gevoel dus zelden aan "ons transgenders" (in de breedste zin van het woord) laten blijken.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie