Oprekken schoenen / laarzen

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bowine
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: za aug 13, 2005 22:09

Oprekken schoenen / laarzen

Bericht door Bowine »

Hallo dames,

Ik heb hier een paar mooie laarzen staan, maar die knellen ietwat aan de voorkant. Nu hoor ik dat een natte krant wonderen doet om dit een beetje te verhelpen, een beetje oprekken. Werkt dat een beetje?
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Dat kan wel werken, maar dan moet je ze wel goed volproppen, zodat er flink spanning op het leer komt te staan.

Kwaad kan het in elk geval niet, dus je kan het gerust proberen


Irene
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Daarnaast kun je laarzen spanners gebruiken. die kun je wat langer laten zitten.

groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Bowine
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: za aug 13, 2005 22:09

Bericht door Bowine »

TV-Bea schreef:Daarnaast kun je laarzen spanners gebruiken. die kun je wat langer laten zitten.

groetjes Bea.
De laarzenspanners die ik allemaal heb gevonden zijn bedoeld voor de schacht, ben opzoek naar een spanner die in de laars zelf past, wil dolgraag de voorkant wat ruimer maken.
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Bowine schreef:
TV-Bea schreef:Daarnaast kun je laarzen spanners gebruiken. die kun je wat langer laten zitten.

groetjes Bea.
De laarzenspanners die ik allemaal heb gevonden zijn bedoeld voor de schacht, ben opzoek naar een spanner die in de laars zelf past, wil dolgraag de voorkant wat ruimer maken.
De spanners die ik bedoel zijn gemaakt van hout of kunststof en passen in de leest van de schoen zpdat de punt ver in de richting van de tenen komt. Daaraan vast zit een sterke veer en aan het uiteinde een knop. Deze knop plaat je dan op de plaats van de hak. Da veer drukt dan de punt verder naar voren en iets omhoog zodat de wreef en de breede gedeelte van de voet gerekt wordt. ze zijn er in de maat van de schoenen.
Wij hebben ze gekocht bij een intersportzaak. Megastore Hengelo.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Bowine
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: za aug 13, 2005 22:09

Bericht door Bowine »

Bedankt voor de tip Bea, hier in de buurt is wel een megastore. Maar dat is dus zeg maar een apparaat met daarin een veer die je helemaal in de laars steekt. Dan moet je aan de knop draaien om de veer op spanning te zetten.
Bowine
daar ben ik weer
Berichten: 18
Lid geworden op: za aug 13, 2005 22:09

Bericht door Bowine »

Hoi,

De Megastore hier in de buurt had ze niet liggen, en de schoenmaker hier in de buurt ook niet. :roll: Ik ga eens verder zoeken. :wink:
BlackRose
ff weer wat posten
Berichten: 65
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 20:40
Locatie: Brabant - België

Bericht door BlackRose »

Nu denk ik pas aan een tip die ik lang geleden eens hoorde: stevige plastiek zakjes vullen met water, en die vooraan in je schoenen/laarzen stoppen, en dan de diepvries in. Water zet uit als het bevriest, en zo zouden de schoenen uitgerokken worden. Ik heb het echter nooit zelf geprobeerd...
Gebruikersavatar
Iris Dark
daar ben ik weer
Berichten: 21
Lid geworden op: ma jan 01, 2007 1:24
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door Iris Dark »

Kan dat niet bij de schoeisel-reparateur een maatje groter 'gerekt' worden ? Mijn moeder heeft dat ooit eens laten doen.

Dat met die waterzakjes in de vriezer klinkt aannemelijk maar dat kan ook te veel uitzetten denk ik. Dan heb je krak-laarsjes.
Kusjes...Iris
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Enkhuizer Almanak had zoiets als even in de alcohol zetten en dan een wandeling gaan maken ? of dan proppen papier erin doen....

overigens kan leer beter meerekken dan het synthetische spul bij goedkopere schoenen....
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Plaats reactie