Ik heb hier een paar mooie laarzen staan, maar die knellen ietwat aan de voorkant. Nu hoor ik dat een natte krant wonderen doet om dit een beetje te verhelpen, een beetje oprekken. Werkt dat een beetje?
TV-Bea schreef:Daarnaast kun je laarzen spanners gebruiken. die kun je wat langer laten zitten.
groetjes Bea.
De laarzenspanners die ik allemaal heb gevonden zijn bedoeld voor de schacht, ben opzoek naar een spanner die in de laars zelf past, wil dolgraag de voorkant wat ruimer maken.
TV-Bea schreef:Daarnaast kun je laarzen spanners gebruiken. die kun je wat langer laten zitten.
groetjes Bea.
De laarzenspanners die ik allemaal heb gevonden zijn bedoeld voor de schacht, ben opzoek naar een spanner die in de laars zelf past, wil dolgraag de voorkant wat ruimer maken.
De spanners die ik bedoel zijn gemaakt van hout of kunststof en passen in de leest van de schoen zpdat de punt ver in de richting van de tenen komt. Daaraan vast zit een sterke veer en aan het uiteinde een knop. Deze knop plaat je dan op de plaats van de hak. Da veer drukt dan de punt verder naar voren en iets omhoog zodat de wreef en de breede gedeelte van de voet gerekt wordt. ze zijn er in de maat van de schoenen.
Wij hebben ze gekocht bij een intersportzaak. Megastore Hengelo.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Bedankt voor de tip Bea, hier in de buurt is wel een megastore. Maar dat is dus zeg maar een apparaat met daarin een veer die je helemaal in de laars steekt. Dan moet je aan de knop draaien om de veer op spanning te zetten.
Nu denk ik pas aan een tip die ik lang geleden eens hoorde: stevige plastiek zakjes vullen met water, en die vooraan in je schoenen/laarzen stoppen, en dan de diepvries in. Water zet uit als het bevriest, en zo zouden de schoenen uitgerokken worden. Ik heb het echter nooit zelf geprobeerd...