Kleding maten

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Megan
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 11:34

Kleding maten

Bericht door Megan »

Hey hey

Aangezien ik er nog niet zo lang voor uitgekomen ben en de stad in gaan om kleren te halen nog niet echt makkelijk voor me is in mijn eigen stad
En ik het tog vervelend vind om elke keer weer ver weg te moeten om kleren te halen wil ik via internet kleding bestellen (lang leve het internet :P)

Maar voordat ik allemaal verkeerde maten ga kopen

Is er nou een verschil tussen dames en heren maten ?

En zo ja waar vind ik een omrekentabel (of zoiets)

Alvast bedankt kus Megan
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Onder meer hier bij Wehkamp.

Let op: in de praktijk kunnen kleren nog wel eens (net) iets anders uitvallen dan via dit soort rekentabellen. In normale winkels heb ik vaak 40 of 42, volgens de rekentabellen zou ik 42 moeten hebben maar zeker bij rokken zijn die vaak net iets te ruim voor mijn maat.

Vandaar mijn tip: reken het uit via de rekentabel van Wehkamp en durf het aan om daarna als man toch vrouwenkleren te kopen (en ze te passen voor je ze koopt). Men doet er minder moeilijk over dan je denkt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Franscien
dagelijks aanwezig
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 23, 2004 19:00
Locatie: Friesland

Bericht door Franscien »

.....en durf het aan om daarna als man toch vrouwenkleren te kopen (en ze te passen voor je ze koopt). Men doet er minder moeilijk over dan je denkt...
Helemaal waar, maar je moet er wel eerst zelf aan toe zijn om het ook werkelijk te doen.

Misschien heb je iets aan de postings hier op het forum om te lezen hoe het anderen is vergaan en hoe er gereageerd werd.
Mijn ervaring is dat je gewoon zonder enig probleem in iedere winkel de dames mode kunt bekijken, passen en kopen !
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Maar toch de drempel van schaamte blijft. Kost wat tijd en oefening, maar het wordt vanzelf minder.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ook ik ben destijds begonnen met de tabellen van Wehkamp (op papier dan, want toen was er nog geen internet).

Je kan het je misschien nu nog niet voorstellen, maar gewoon shoppen en passen is echt veel leuker. Alles op zijn tijd.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Megan
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 11:34

Bericht door Megan »

Frederique_ schreef:Vandaar mijn tip: reken het uit via de rekentabel van Wehkamp en durf het aan om daarna als man toch vrouwenkleren te kopen (en ze te passen voor je ze koopt). Men doet er minder moeilijk over dan je denkt...
Ik snap precies hoe je het bedoeld
Is ook zeker VELE malen leuker
Maar in mijn eigen stad (heerlen) waar ik gewoon door de afgelopen jaren zo veel mensen heb leren kennen en ze dus altijd met regelmaat tegenkom daar in de stad durf ik het niet aan om daar te shoppen
(Nou is heerlen ook alles behalve een shop stad)

Maastricht ben ik op uitgekeken omdat ik er zovaak ben gaan winkelen

En Sittard is ook gewoon nix

Enige stad die er nog is is Aken maar ik spreek ook weer geen woord duits :(
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. In het begin was ik in Amsterdam ook altijd bang om bekenden tegen te komen. Later ebde dat weg (ik nam bewust het -kleine- risico, net als dat je in de verhalen van Irene wel leest hoe ze dat op haar werk oppakt). Ik ben wel blij dat ze me nooit gezien hebben toen ik daar aan het winkelen was...

De andere kant van hetzelfde verhaal: als je als man winkelt en je winkelt bij winkels die zowel mannen als vrouwenspullen hebben (en dat zijn de meeste), dan loop je alleen risico zolang je in de winkel zelf bent. Zodra je buiten bent ziet men toch niet wat je in je tasje hebt... Dat beperkt het risico enorm...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Megan
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 11:34

Bericht door Megan »

Jaja dat snap ik

Maar dan is centrum heerlen wel een heel stuk kleiner als centrum maastricht

Want in heerlen heb je maar 4 echte straten waar winkels aan liggen en ik kom echt om de 50 meter een bekende tegen :(
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Maastricht ben je op uitgekeken? Ook als je gaat shoppen voor een jurk of een rok?
Nou spreek ik voor mezelf, maar dat saaie, afgetrapte Breda vind ik opeens best weer leuk als ik 'voor mijn andere zelf' loop te shoppen, hoor !

Ciska
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Megan
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 11:34

Bericht door Megan »

Jaja maar ik woon al 11 jaar in heerlen

En ja als je in heerlen opgroeid krijg je al gauw iets tegen maastricht hahahaha

Als een gemiddelde maastrichtenaar mij echt heerlens hoort spreken of vrienden van me....

Dan word je al gauw raar aangekeken

Denk dat maastrichtenaren meer open minded zijn tegenover tv/ts dan tegenover een heerlenaar (oke andersom idem dito :P)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Megan,

En ik maar denken dat er alleen maar aardige en vriendelijke mensen in dat mooie Limburg wonen :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Megan
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 11:34

Bericht door Megan »

Boh dat laatste kan je tog vergeten hoor

Hele gezellige mensen maar kunnen net zo vuil zijn als overal hahahaha

Maar vandaag is het me dan tog eindelijk gelukt om fatsoenlijke broeken te kunnen halen :)

Tnx to me zusje :)
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Frederique_ schreef:Hoi Megan,

En ik maar denken dat er alleen maar aardige en vriendelijke mensen in dat mooie Limburg wonen
Groetjes,

Frederique
Ja ik sluit me bij Frederique aan. Carnaval enz in het zuiden dus de mensen zijn daar nogal feestvarkens en die houden gewoon van verkleedpartijen. En toen ik in Eindhoven was, heb ik lekker kunnen winkelen zonder rare blikken of zo. Nu heb ik het wel vaker dat de andere mensen niet in de gaten hebben dat ik geen echte vrouw ben.
Maar wat Megan nu verteld wel dat geeft toch te denken.
Maar Megan je kunt natuurlijk ook in Eindhoven gaan winkelen Ik vond het daar wel gezellig.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Megan
dagelijks aanwezig
Berichten: 131
Lid geworden op: ma dec 11, 2006 11:34

Bericht door Megan »

Jaja moet ik ook zeer zeker doen ja

Maar het is gewoon een groot verschil als je "op bezoek" bent in limburg of je woont er

Maar begrijp me niet verkeerd

Er zijn heel veel superlieve en leuke limburgers hoor ;)
BlackRose
ff weer wat posten
Berichten: 65
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 20:40
Locatie: Brabant - België

Bericht door BlackRose »

Wat je ook kan doen om in een stad te gaan winkelen: een briefje met jouw maten en een lintmeter, zodat je toch bijna zeker de juiste maat hebt. En aan de kassa vraag je of ze het kunnen inpakken of je vraagt goed hoorbaar "kan ik het ruilen als het (haar) niet moest passen?". Dan lijkt het net of je voor iemand anders koopt.

Nu heb ik er nooit een probleem van gemaakt, ik kocht maar op, maar ik kocht ook al dingen voor mijn moeder of grootmoeder op erg jonge leeftijd :)

Liefs, BlackRose.
Plaats reactie