Hoi Mina,
vergis jij je even zeg, met je veronderstelling dat ik Divine wel niets zou vinden........ik ben een absoluut toegewijd fan van Divine, sinds jaar en dag.
Ze heeft veel films gemaakt met John Waters, zoals Female Trouble uit 1974, Pink Flamingo's uit 1975, en toen ze mainstream ging vanaf 1979 Polyester en Hairspray. Stuk voor stuk geweldige films, die heel *on*subtiel exact de vinger legden op een volstrekt dysfunctioneel amerikaans gezinsleven (uit die tijd).
Eind jaren 70 is Divine ook gaan zingen, en "You think you're a man" uit 1984, is mijn all time favorite van haar, en..........de clip staat bij het lijstje op YouTube, mijn eeuwige dank voor het toezenden van de link!
You think you're a man, you are only a boy,
you think you're a man, you are only toy,
you think you're a man,
but you just couldn't see you weren't men enough to satisfy ME........
werkelijk briljant, gezien het feit dat het gezongen word door een obvious tv, maar de clip is werkelijk breathtaking......de subtiele verwijzing naar TS/TV lovers, die zich in het publiek angstvallig schuilhouden, maar wel hunkerende blikken naar Divine werpen.
Ik heb een ex minnaar woorden van gelijke strekking onder zijn neus gewreven, toen ie verliefd op me werd, en daardoor in een (tamelijk zware) ID crisis belandde. Sex met een ts, dat is wat heel veel mannen graag willen, maar verliefd worden op een ts, dat brengt een ID crisis te weeg.
Toen het te erg werd allemaal, heb ik hem gezegd, 'You think you're a man' indachtig.......'Jij bent geen man, jij bent een bange kleine jongen, en je schaamte en schuldgevoel over je verliefdheid over mij doen je emotioneel te kort schieten. Ik wens geen object van schaamte en schuldgevoel te zijn, van wie dan ook', en heb het contact verbroken.
Ik kan je de films van John Waters met Divine in de hoofdrol van harte aanbevelen, de films uit begin jaren 70 zijn nogal shocking, maar de films uit eind jaren 70 zijn min of meer 'hapklaar', makkelijk te verteren, en heel herkenbaar, vooral Polyester, uit 1979. Daarin is Divine Francine Fishpaw, een zachtaardige, suffe huisvrouw uit de betere kringen, die onder de voet gelopen word door haar vreemdgaande man, haar valse moeder, en haar 2 'teenage delinquent' kinderen m/v. De rest van de film vertel ik je lekker niet
Overigens ging Divine als actrice vanaf 1979 'mainstream' en was het onderwerp 'trav' van geen enkele betekenis meer. Gewoon een actrice, meer niet
Overigens was John Waters zijn tijd 25 jaar vooruit, met de maatschappelijke onderwerpen die hij in zijn films (met Divine) aansneed, kijk zelf maar
@ Patricia: ik leef als passabele vrouw, en ik ben allesbehalve exhitionistisch of wat dan ook; daarbij heb ik ooit eens mijn foto op een ongelooflijk ranzig profiel zien verschijnen, gejat en door een ander gebruikt dus.
Vandaar dus dat ik mijn foto niet op het internet dump, ook niet om te zien 'hoe mooi, knap, en vrouwelijk ik wel niet ben'. Dat is mij al duidelijk in het dagelijks leven namelijk, hoef ik geen bevestiging voor van (virtuele) tv's/ts'en.
Mijn dagelijks leven (als TG) speelt zich namelijk niet op het internet af, maar...........in mijn dagelijks leven.
Oh ja, en ik word op het internet gestalkt door een (zwaar gestoorde) travestiet....nog meer dringende redenen om niets aan foto's ed te posten.
Groetjes Mila.
Geen wonder dat Divine het geschopt heeft tot Gay Icon