Weer transen bij MBH

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

In mijn beleving gaat deze draad over niets anders dan uiterlijkheden. Als je niet aan het ideaalbeeld voldoet ben je een freak en als je niet 24/7 probeert passabel te zijn heb je geen recht van spreken. Dat is zo'n beetje kort samengevat de doctrine die deze draad beheerst.

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Irene,

ik ben het helemaal met je eens: deze draad gaat over niets anders dan uiterlijkheden! En zoals ik al eerder hebt betoogd gaat het in essentie over je mens-zijn en je balans daarin. Maar een ieder heeft recht op haar of zijn eigen leerproces, en deze draad is daar ook een onderdeel van.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Irene schreef:In mijn beleving gaat deze draad over niets anders dan uiterlijkheden. Als je niet aan het ideaalbeeld voldoet ben je een freak en als je niet 24/7 probeert passabel te zijn heb je geen recht van spreken. Dat is zo'n beetje kort samengevat de doctrine die deze draad beheerst.
Dan heb je er niets van begrepen. De draad, die ik nota bene begon, gaat over het goed zijn van televisie optredens voor de acceptatie van transen.

En alles leuk en aardig, maar een freak is een uitzonderlijk geval, en mensen die willens en wetens tussen de geslachten in willen leven zijn precies dat, zeer uitzonderlijk en dus freaks. En dat geld ook voor zeemeerminnen, niet muzikaal getalenteerde zangeressen met een D-cup en travestieten die zichzelf als lesbisch zien als ze met een vrouw vrijen.

En Irene, als jij nou fulltime als vrouw leefde had je mijns inziens wat meer recht van spreken dan als travestiet die zich af en toe omkleed.
Jij hebt wat meer ruimte om principieel te zijn op dit vlak, je weet er gewoon niks van hoe het is om...

en 24/7 passabel zijn is wel belangrijk als je 24/7 als vrouw leeft en je niet stiekum omkleed op kantoor in de hoop dat niemand je betrapt

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi HOi,

Als televisieoptredens niets met uiterlijkheden te maken hebben, weet ik het ook niet meer. Dat is toch exhibitionisme van het zuiverste water?

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Wat een geneuzel zeg! Ik zal bij deze eenmalig mijn mening geven.

Er zijn de laatste maanden een aantal documentaires op televisie geweest over transseksualiteit. (eentje daarvan heb ik zelf gezien nadat ik er op gewezen werd, de rest niet)

Over het algemeen krijg ik ook reacties van mensen (collega's, familie, vrienden, mensen uit de straat, van school) die het gezien hebben. De algemene tendens: mensen snappen na het zien van dit soort uitzendingen beter wat er omgaat in het hoofd van iemand die in het verkeerde lichaam geboren is. Hoe iemand eruit ziet is wat dat betreft niet belangrijk. Mensen kijken daar echt niet naar en plakken zeker geen stempel op alle transseksuelen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Babette schreef:Hoi HOi,

Als televisieoptredens niets met uiterlijkheden te maken hebben, weet ik het ook niet meer. Dat is toch exhibitionisme van het zuiverste water?
Daar zijn we het dan wel over eens, maar daarvan zeg ik dus dat het een slechte zaak is, dat exhibitionisme, zeker als het aan dat uiterlijk wat je zo graag ten toon wilt stellen nog al wat schort, puur met betrekking tot hoe je overkomt in verhouding tot wat je zegt dat je bent.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Quinty schreef:
Irene schreef:
In mijn beleving gaat deze draad over niets anders dan uiterlijkheden. Als je niet aan het ideaalbeeld voldoet ben je een freak en als je niet 24/7 probeert passabel te zijn heb je geen recht van spreken. Dat is zo'n beetje kort samengevat de doctrine die deze draad beheerst.

Dan heb je er niets van begrepen. De draad, die ik nota bene begon, gaat over het goed zijn van televisie optredens voor de acceptatie van transen.

En alles leuk en aardig, maar een freak is een uitzonderlijk geval, en mensen die willens en wetens tussen de geslachten in willen leven zijn precies dat, zeer uitzonderlijk en dus freaks. En dat geld ook voor zeemeerminnen, niet muzikaal getalenteerde zangeressen met een D-cup en travestieten die zichzelf als lesbisch zien als ze met een vrouw vrijen.

En Irene, als jij nou fulltime als vrouw leefde had je mijns inziens wat meer recht van spreken dan als travestiet die zich af en toe omkleed.
Jij hebt wat meer ruimte om principieel te zijn op dit vlak, je weet er gewoon niks van hoe het is om...

en 24/7 passabel zijn is wel belangrijk als je 24/7 als vrouw leeft en je niet stiekum omkleed op kantoor in de hoop dat niemand je betrapt
Had ik dus toch gelijk.

Irene
Kleine stapjes
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Irene schreef: Had ik dus toch gelijk.
Sure!! Vooral volhouden.

En nou kap ik ermee.

Quinty
chick on a mission
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Quinty ook heel prettige feestdagen en een goed 2007 toegewenst. Ik vind dat je nogal fanatiek om je heen slaat en dat je weinig respect toont voor andere meningen en hoop dat ook jij in het komende jaar je rust zult vinden.

En voor de rest: ik denk dat er een groot verschil zit tussen iemand die al jarenlang bezig is geweest en iemand die (al-dan-niet relatief gezien) nog maar net begint. Ik herken Irene, Mina en anderen wel: toen ik begin 2004 begon mijzelf te ontdekken was er maar één ding ontzettend belangrijk: MIJZELF zijn. Het is nu nog steeds vreselijk belangrijk, al merk ik wel dat ik het afgelopen jaar ook (lichte) compromissen gedaan heb naar de buitenwereld. Compromissen waar ik overigens geen spijt van heb.

Ik zou wel spijt hebben van verdergaande aanpassingen aan de buitenwereld - ik reageer niet voor niets zo scherp op Mila en Quinty. Dat ik er over een jaar anders over denk is heel goed mogelijk, maar dat doet niets af aan mijn mening op dit moment. Een absoluut en enig-juiste-mening voor het hele proces bestaat niet - daar ben ik van overtuigd.

Ik ben niet bang voor mijn omgeving (ben dat wel geweest, zeg ik er eerlijk bij). Mijn omgeving accepteert mij zoals ik ben - ik ben er zeker van dat ze dat ook doen als ik verder ga vervrouwelijken en ook als ik dat niet doe. En zelfs als er elke avond een travestieshow met mensen-met-veren-in-de-kont voor de TV komt (of een zeemeerminnetjesshow - dan zal ik zelf ook nog meekijken :wink: ).

Groetjes,

Frederique
N.B: de rest natuurlijk ook prettige feestdagen en een gelukkig 2007 gewenst.
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

quintytamara schreef: En alles leuk en aardig, maar een freak is een uitzonderlijk geval, en mensen die willens en wetens tussen de geslachten in willen leven zijn precies dat, zeer uitzonderlijk en dus freaks.
Ok nou ik ben blij dat ik dan een freak en uitzonderlijk geval ben,
ik vind TS die anderen gaan lopen afzeiken om hun keuze van kleding maar een stel oppervlakkige tuttebellen...

Maar ja, misschien ben ik wel iets te feministisch :)

Mina
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

In een van mijn allereerste postings heb ik al aangegeven dat ik niet de olympische spelen voor vrouwelijkheid wil winnen. Ik hoef niet zo nodig mee te doen aan de wedloop om de meest vrouwelijke van ons allemaal te worden.
Vrouwen zijn in de eerste plaats mens, en zich slechts af en toe bewust van hun vrouwelijkheid (dat geld voor mannen trouwens ook).
Dat wij hier er op een of andere manier tussenin zitten (voor de een wat duidelijker dan voor de ander) zou daar eigenlijk geen verschil in mogen maken.
Dat we vanuit onze verschillende achtergronden anders tegen dingen aankijken is alleen maar logisch. We hoeven het niet altijd eens te zijn (zou saai zijn).

Ik wens jullie allemaal een heel goed kerstfeest toe, ongeacht of we het eens zijn of niet ;-)

Irene
Kleine stapjes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

quintytamara schreef: mensen die willens en wetens tussen de geslachten in willen leven zijn precies dat, zeer uitzonderlijk en dus freaks.
Hallo Quinty,

Je doet net alsof het een keuze van die mensen is, ik had een jeugdvriendje die ook beweerde dat homoseksualiteit een keuze was. Van hem kon ik dat goed voorstellen, maar jij zou toch beter moeten weten??

Mina (24/7 "freak")
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Hoi Mila,

Bedankt voor je steun.

Ik ben het trouwens volledig eens met je bericht van : Za Dec 23, 2006 19:51.

Zo bekijk ik het ook wel.

Al zal ik nog wel wat moeten leren .... door te praten met enkele goede vriendinnen heb ik ondertussen gesnapt dat mijn 'verwachtingen' naar mannen gewoon niet juist zijn.
Ik bedoel eigenlijk dat ik ergens van mannen verwacht dat ze gaan reageren zoals ik dat vroeger deed 'toen ik dus nog man was'.
Nu dat is uiteraard totaal fout, want ik ben mentaal dus nooit een 'echte man' geweest.
Ik zit er nu wel mee natuurlijk, het typische communicatie-probleem tussen mannen en vrouwen zeg maar.

Aan de andere kant ben ik dan weer blij dat mijn transitie-perikelen nu wel volledig achter de rug zijn .... nu kunnen we dus eindelijk aan een relatie werken.
Met dan uiteraard de typische problemen die daar mee gepaard kunnen gaan : slechte communicatie tussen man/vrouw, liefdesverdriet .....

In elk geval bedankt voor je bijdrage.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Quinty schreef :

Ik niet, ten eerste ging het helemaal niet alleen over uiterlijkheden, ja hier en daar over passabiliteit, maar je kan ook lelijk en passabel zijn. Ten tweede zijn uiterlijkheden in de vorm van passabiliteit bepaald niet irrelevant. Je kan niet als vrouw leven als iedereen een man in je ziet.

Daar sluit ik me volledig bij aan.

En tussen de geslachten in leven is gewoon heel erg ingewikkeld. Een paar maanden met heel veel aandacht en complimentjes van je omgeving dat je zo dapper bent en mensen het zo knap van je vinden zijn best te doen lijkt me. Maar ik ben heel benieuwd wat "transgenders" als Frederique en Mina er over een paar jaar van denken.

Inderdaad. Dat houden ze nooit vol.
Ik ben daar dus ook van overtuigd.

Je plaatst jezelf in een enorme uitzonderingspositie, en misschien is dat voor sommige mensen wel "kicken" maar het lijkt mij een hel om nooit ergens bij te horen, altijd als anders te worden gezien. Dan maar een beetje aanpassen en iets minder het veel bejubelde "jezelf zijn".

Inderdaad, de prijs voor het 'jezelf zijn' zal op een bepaald ogenblik zo groot worden dat het toch kiezen of delen zal worden.

Ik wil daar wel aan toevoegen dat het heel belangrijk is dat iedereen zijn eigen weg kan gaan.
Ik heb er mijn mening over dus, maar ik besef ook wel dat ik er zeer lang over gedaan heb alvorens ik kon zeggen ... ok ik wil echt wel 24/7 verder leven in het hokje vrouw.
Ja op en top vrouw, dus samen met een 'dominante' hetero-man en alles wat er komt bij kijken.
Ik kan niet ontkennen dat ik ook een lange fase van tavestie heb gehad en dat ik zelfs altijd beweerd heb een lesbienne te zijn.
Daar is nu dus niks meer van overgebleven.
En ik voel me nu dan dus pas echt compleet als persoon/mens.
(sebiet een vraag aan Frederique hierover)

Note : IK schrijf dat ik 24/7 als vrouw functioneer.
Wel dat is bijna helemaal waar.
Als ik nog eens zin heb om mijn mannelijke kant naar buiten te brengen dan ga ik tegenwoordig naar een travestie-party.
Echt waar hoor !
Terwijl ik vroeger speciaal naar een travestie-party ging om me als vrouw te kunnen kleden (ja want meer is dat dan niet hé), ga ik nu als vrouw naar een travestie-party om nog eens zot te doen.
Leuk toch om nog eens een lederen mini of knalrood te kunnen dragen.
Dat valt toch niet zo op, tijdens de dag is het al veel moeilijker als vrouw om daar mee rond te lopen.
Gisteren op de travestie-party in België nog eens uit de bol gegaan.
Het was best nog eens fijn om te leiden bij het dansen/swingen.

Groetjes,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Frederique schreef :

En voor de rest: ik denk dat er een groot verschil zit tussen iemand die al jarenlang bezig is geweest en iemand die (al-dan-niet relatief gezien) nog maar net begint. Ik herken Irene, Mina en anderen wel: toen ik begin 2004 begon mijzelf te ontdekken was er maar één ding ontzettend belangrijk: MIJZELF zijn. Het is nu nog steeds vreselijk belangrijk, al merk ik wel dat ik het afgelopen jaar ook (lichte) compromissen gedaan heb naar de buitenwereld. Compromissen waar ik overigens geen spijt van heb.

Zo Frederique.
Ik ga weer eens iets schrijven .....

Dit is de reden waarom is dus Quinty volg ...
Je schrijft duidelijk : MIJZELF zijn.

Wel dat is het niet hoor, absoluut niet.
Daar gaat het volgens mij NU (op dit ogenblik) absoluut niet meer om !

Wat belangrijk is als mens : is dat je jezelf kan zijn , maar dan samen met iemand (speciaal voor jou) waarmee je intiem verbonden bent.
Het maakt dan nog niet eens uit dat het een vrouw of een man is.

Als ik dus al iets mag voorspellen (uitgaande van mijn eigen achtergrond) : je zal nog veel compromissen moeten/willen sluiten in de toekomst.
En wel omdat je vroeg of laat ten onder zal gaan aan de 'eenzaamheid'.
Want dat ben je beslist wel Frederique .... vertel jezelf maar wat je wil.
Ik heb dat ook 20 jaar op die manier volgehouden, ik weet nu ,dat ik eindelijk iets heb dat op een intieme relatie lijkt, dus maar pas goed wat ik heb moeten missen al die jaren.

Wat misschien belangrijk is : ik heb voor mezelf heel sterk het gevoel dat ik onder invloed van de 'vrouwelijke' hormonen redelijk snel op dat 'breekpunt' ben gekomen.

Samenvattend : je zal dus compromissen moeten sluiten om de volgende reden : Indien het als passable trans al zo moeilijk is om een normale relatie met iemand te hebben .... hoe zit dat dan als transgender ?
Hoeveel mensen ga je vinden die echt met jou in het bootje willen stappen ?

Groeten,

Melina
Plaats reactie