Herenrok

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Juliette schreef:Maar waarom voelen ze zich daartoe aangetrokken? Omdat men daar over het algemeen heel makkelijk word geaccepteerd en niks 'raar' is.
Tuurlijk, ik vind dat dus ook alleen maar logisch enzo hoor, dat is ook wat ik bedoelde met " androgyne mensen zijn gezien in die scene", het is in de gothic-scene bijna een pluspunt om vrouwelijk te zijn als man. Ik kan me dus goed voorstellen dat je je daar goed thuis voelt als TV of TS.
Ik probeerde alleen maar te zeggen dat de gothic scene wel degelijk raakvlakken heeft met de T*-scene en wilde er geen waardeoordeel aan vast hangen.

En @Frederique: volgens mij bedoel jij nu met "Onze wereld" juist de "echte wereld" ? (Waar Irene de T* wereld bedoelde)

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

quintytamara schreef:En @Frederique: volgens mij bedoel jij nu met "Onze wereld" juist de "echte wereld" ? (Waar Irene de T* wereld bedoelde)
Ons forum,
Onze straat,
Ons dorp,
Onze stad,
Onze provincie,
Ons Nederland,
Ons Europa,
Onze Wereld.

De wereld waar jij en ik net zo goed ons zelf mogen zijn als ieder ander mens.
En waarbij dat veel beter geaccepteerd wordt dan veel T*'s en hulpverleners denken.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Frederique_ schreef: De wereld waar jij en ik net zo goed ons zelf mogen zijn als ieder ander mens.
En waarbij dat veel beter geaccepteerd wordt dan veel T*'s en hulpverleners denken.
En als puntje bij paaltje komt ook veel slechter geaccepteerd wordt dan jij vaak denkt, alleen in situaties waarin jij je blijkbaar nog niet bevindt.

Groetjes,
Quinty
- die evengoed wel blij is voor je dat je je zo goed geaccepteerd voelt.
chick on a mission
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

quintytamara schreef: Tuurlijk, ik vind dat dus ook alleen maar logisch enzo hoor, dat is ook wat ik bedoelde met " androgyne mensen zijn gezien in die scene", het is in de gothic-scene bijna een pluspunt om vrouwelijk te zijn als man. Ik kan me dus goed voorstellen dat je je daar goed thuis voelt als TV of TS.
Ik probeerde alleen maar te zeggen dat de gothic scene wel degelijk raakvlakken heeft met de T*-scene en wilde er geen waardeoordeel aan vast hangen.

Groetjes,
Quinty
Ik kan niks anders zeggen dan dat ik het met je eens ben :)

@Frederique: Ik blijf als je het niet erg vind een beetje huiverig voor deze wereld. Zolang het verhaal van Edith zich ook voordoet en mensen erom gediscrimineerd en uitgelachen (bijv. x-factor) worden kijk ik liever een beetje uit...
Dan word ik wel gothic :wink:
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Quinty schreef:
En als puntje bij paaltje komt ook veel slechter geaccepteerd wordt dan jij vaak denkt, alleen in situaties waarin jij je blijkbaar nog niet bevindt.
Maar of je nu in een gothic herenrok een schotse kilt of een mantelpakje op je werk verschijnt, zal niet zoveel uitmaken voor de reacties volgens mij.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Ach, meisjes.

De Moderne Hollandse mens verveelt zich, dus alles wat enige afleiding bezorgt wordt met intense hevigheid opgepakt
Denk maar aan een Labrador op een flatje in Amsterdam Noord, waarvan het baasje en het bazinnetje een volle baan hebben. Het dier vreet alles aan flarden wat in de brievenbus valt,
Het zijn alleen een paar sukkels die de wereld niet begrijpen die in alle ernst Homo's, T*-vrouwen e.d. aanvallen en wellicht vermoorden.
Nou is niet de vraag: Wat kunnen we eraan doen, het punt is: Wat willen we eraan doen.

Het volgende is om mijn visie toe te lichten:
Ik heb, voor mijn werk, twee jaar lang bij elke thuiswedstrijd van Ajax op de perstribune van de Asterdam ArenA gezeten. Ik wist niks van voetbal, gaf er helemaal niet om. Kon me niet voorstellen dat er mensen bestaan die hun hele zondag opofferen om vanuit Limburg naar Amsterdam af te reizen, alleen maar om live mee te maken hoe hun 'afgoden' wéér een keer verliezen. Maar goed, Je kan het maar meegemaakt hebben, dus ik zat daar.
In al die tijd heb ik twee keer een knokpartij meegemaakt: Eén keer vlak achter me, tussen twee journalisten die elkaar niet lagen en één keer langs de zijlijn; een persfotograaf en een televisiecameraman die allebei hetzelfde plaatje wilden schieten vanuit dat ene standpunt.
Dus waarschijnlijk zijn alle indianenverhalen over voetbalvandalisme voor een groot deel een rookgordijn: Politici die hun greep op de werkelijkheid kwijt zijn (als ze die ooit gehad hebben)
Verder bleek dat ik na twee jaar nog steeds niks van het spelletje begreep. O, ja, spelregels en dat soort dingen vallen te leren, maar tactiek, strategie, waarom het zo 'knap' is als 10 man op zeker moment één kant op hollen? Geen benul......
Daar heb ik toch duidelijk geleerd dat je niet alles kunt 'begrijpen'. Ik kan me nog steeds niet verplaatsen in die mensen die elke zondag vanuit Margraten naar Amsterdam reizen, maar ik ga er niet lullig over doen, zal ze zelfs met een brede glimlach feliciteren als Ajax gewonnen heeft.
Ik geloof dat zoiets gedogen heet, respect... weet ik veel. Maar ik voel het zo.
Wat betreft bang zijn hoe de wereld over mij in mijn jurk denkt, erop reageert? Eerst maar eens uitproberen.

Ciska
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

quintytamara schreef:En als puntje bij paaltje komt ook veel slechter geaccepteerd wordt dan jij vaak denkt, alleen in situaties waarin jij je blijkbaar nog niet bevindt.
'tuurlijk: de wereld is slecht - en als je dat nu niet ziet dan zal het nog wel komen. :evil:

Al dat negatieve gedoe van jou begint me aardig te irriteren: ik ervaar mijn proces niet als negatief en wens zowel mijn verleden, mijn heden als de toekomst ook niet negatief te zien.
Misschien geldt het spreekwoord "wie goed doet goed ontmoet" hier ook wel een beetje.

Groetjes,

Frederique
... die je hoe dan ook het beste wenst.
Kijk ook eens op de genderkalender !
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

[quote="Juliette schreef:
@Frederique: Ik blijf als je het niet erg vind een beetje huiverig voor deze wereld. Zolang het verhaal van Edith zich ook voordoet en mensen erom gediscrimineerd en uitgelachen (bijv. x-factor) worden kijk ik liever een beetje uit...
Dan word ik wel gothic :wink:[/quote]

Helaas Juliette is er ook een andere kant van het verhaal. Mijn vriendin was in 2005 nog man en vroeg via dit medium een vriendin die haar mee kon helpen om zich op te maken. Ik ben bij haar geweest omdat ikzelf een visagie cursus heb gedaan. Zij wou volledig vrouw worden en dat ging zo snel dat ik er bang van werd omdat ik ook het verhaal van Edith maar al te goed ken.
Mijn vriendin heeft zich toen heel snel bij haar bedrijf aangemeld en gezegd dat zij zich in het vervolg liever als vrouw door het leven ging. Omdat zij toen nog niet aan de hormonen was had zij maar 1 probleem en dat was zich staande te houden tegenover de collega's als vrouw. Edith had 2 problemen een veranderde uiterlijk en een veranderende lichaam en geest door hormoon gebruik. Als je bekend bent met wat hormonen doen met je lichaam dan kun je het begrijpen.
Mijn vriendin is door haar collega's al een jaar lang geaksepteerd als uiterlijk vrouw en is nu net begonnen aan de hormonen. Als zij nu door het gebruik wat problemen heeft zullen haar collega's haar steunen. Het is de keus die je zelf maakt.
Ik hoop dat ik het goed verwoord heb want ik gebruik zelf geen hormonen maar zie wel wat het met een persoon doet.
Je moet het dus ook niet te moeilijk inzien. Ikzelf ga graag als een vrouwelijk vrouw uit en daar heb ik tot nu toe noch weinig problemen mee gehad.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

@bea: Het gaat mij er niet om dat er ook een keerzijde van de medaille is, dat weet ik ook wel. Het ging mij erom dat ik wel vind dat er enige grenzen aan zijn. Niet alles is helaas rozengeur en manenschijn. Er zijn succes verhalen van jou vriendin en er zijn mindere verhalen zoals Edith. Ik doe gewoon een beetje voorzichtig aan en ga er niet vanuit dat iedereen alles accepteerd in deze wereld. Ik heb respect voor mensen als frederique die gewoon zichzelf durven en kunnen zijn, maar ikzelf ben niet zo ver.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Lieve Juliette,
Edith is ook een goede vriendin van mij, ik ken haar al langer dan mijn echte vriendin.

Helaas is de keuze die er gemaakt wordt soms weleens verkeerd denk ik. Volgens mij is het zo dat als je eerst als vrouw gaat leven en daarna pas het gebruik van de hormonen begint, je voor jezelf de problemen verdeeld. Ik weet ook wel dat de genderteams pas bij het gebruik van hormonen het verplicht stellen om als vrouw te gaan leven. Volgens mij krijg je dan 2 wijzigingen tegelijk te verwerken waardoor je zelf onderuit gaat en eigenlijk niet meer terug kunt. Maar ikzelf heb daar geen last van omdat ik nog steeds man ben die als vrouw verkleed gaat.

Je steld dat er ook grenzen zijn en dat klopt. Als ik ga winkelen dan zijn er bepaalde groepen, als die op straat lopen, dan ga ik wel even de winkel binnen totdat ze voorbij zijn. Zo voorkom ik in elk geval wat problemen ondanks dat veel mensen niet in de gaten hebben dat ik als vrouw gekleed aan het winkelen ben.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
paula25
dagelijks aanwezig
Berichten: 179
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 22:04

Bericht door paula25 »

wow, ik google even op mannenrokken en vind complete discussies en dagen die gepland zijn als mannenrok-dag :D geweldig!!

volgens mij duurt het inderdaad niet lang voordat het een rage gaat worden , naar mijn mening hoeven maar een paar op straat te lopen en het zal vanzelf een rage worden.

Denk ook dat er een stuk minder mensen de verward zullen raken met het hokjessyndroom (goh wat ben ik nou, transgender of crossdresser?)

laat mannen inderdaad gewoon mannen rokken dragen, goed idee!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Paula schreef:
volgens mij duurt het inderdaad niet lang voordat het een rage gaat worden , naar mijn mening hoeven maar een paar op straat te lopen en het zal vanzelf een rage worden.
Ik geloof nooit dat het een rage gaat worden en eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo erg.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Paula,

Welke datum is dat? Ik support ze graag door die dag ook een rok te dragen...

@Bea: probeer het een volgende keer eens niet te doen en kijk eens wat er gebeurt. Je hebt een kans van 1:100 dat ze iets zeggen en de kans dat ze je iets doen is nog veel kleiner...
Ik ben vandaag in het centrum van Amsterdam ook zo'n groep tegengekomen - heel branieachtig, maar als ze je tegenkomen zeggen en doen ze niets (totdat je voor hun gevoel buiten gehoorsafstand bent - dan hebben ze weer praatjes voor 10).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Frederique schreef:
@Bea: probeer het een volgende keer eens niet te doen en kijk eens wat er gebeurt. Je hebt een kans van 1:100 dat ze iets zeggen en de kans dat ze je iets doen is nog veel kleiner...
Ik ben vandaag in het centrum van Amsterdam ook zo'n groep tegengekomen - heel branieachtig, maar als ze je tegenkomen zeggen en doen ze niets (totdat je voor hun gevoel buiten gehoorsafstand bent - dan hebben ze weer praatjes voor 10).
Ik ben ook een keer zo'n groepje tegen gekomen en werd daar behoorlijk zenuwachtig van (ook ik ben niet zonder vooroordelen) maar ik betwijfel of ze me zelfs maar gezien hebben. Wegduiken is dan ook niet alleen onnodig, het maakt de kans op herkenning alleen maar groter.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 840
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

paula23 schreef:wow, ik google even op mannenrokken en vind complete discussies en dagen die gepland zijn als mannenrok-dag :D geweldig!!

volgens mij duurt het inderdaad niet lang voordat het een rage gaat worden , naar mijn mening hoeven maar een paar op straat te lopen en het zal vanzelf een rage worden.

Denk ook dat er een stuk minder mensen de verward zullen raken met het hokjessyndroom (goh wat ben ik nou, transgender of crossdresser?)

laat mannen inderdaad gewoon mannen rokken dragen, goed idee!
met of zonder geschoren benen ook ? *mijmert*
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Plaats reactie