Weer transen bij MBH

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nixi O
ff weer wat posten

Bericht door Nixi O »

hi Q

zeer voorspelbare reactie, maar mag ik wel constateren dat je nog steeds niet weet hoe ik nu eruit zie ?! niet dat het uitmaakt hoor

Nixi O
van mij is er maar een, gelukkig, van jullie ook toch ?
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

gutgutgut ga je weer lekker quinty
als Nixi topless in een park zit...mannelijk uitziend of vrouwelijk. Heb jij daar last van.
Het moet jou toch echt wel hoog zitten, maar vergeet niet hoe je zelf rondgelopen hebt voordat je gezicht liet verbouwen. Kan me nog herinneren hoe dat uitzag....
en niet iedereen kiest ervoor om het verleden te verloochenen.
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Nixi O schreef:zeer voorspelbare reactie, maar mag ik wel constateren dat je nog steeds niet weet hoe ik nu eruit zie ?! niet dat het uitmaakt hoor
Natuurlijk voorspelbaar, wat wilde je anders dan zo'n reactie bij me uitlokken?

Het ging ook om hoe je er toen uitzag en gedroeg, en dat weet ik prima want je ging zover dat je ons ook nog lastigviel met foto's ervan.

Ik vind op zich dat je goede vooruitgang hebt gemaakt qua uiterlijk en gedrag. Oeps, zomaar een complimentje.

Quinty
chick on a mission
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Quinty,

Een ander mag dus niet van jou, omdat jij daar last van hebt,
* op de TV komen en zeggen dat ze trans is (zoiemand is volgens jou dan media-geil)
* topless in een park komen (zoiemand is volgens jou dan een vrouwelijke potloodventer)
* foto's posten

Raar, dat biologische vrouwen dat wel mogen.
Raar ook, dat jij denkt dat een ander alles wat ze op TV of IRL zien direkt aan jou relateren.
Raar ook, dat je hier en op TS-NL je woordje wel kunt doen, maar IRL niet - en dat je daarom wilt voorkomen dat een ander haar leven leidt zoals die ander wil?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Vicky_ schreef:gutgutgut ga je weer lekker quinty
als Nixi topless in een park zit...mannelijk uitziend of vrouwelijk. Heb jij daar last van.
Het moet jou toch echt wel hoog zitten, maar vergeet niet hoe je zelf rondgelopen hebt voordat je gezicht liet verbouwen. Kan me nog herinneren hoe dat uitzag....
en niet iedereen kiest ervoor om het verleden te verloochenen.
Ik ken je niet eens, maarre, ik heb nooit onzedelijk gedrag vertoont en altijd mijn best gedaan mij zo goed mogelijk te presenteren als vrouw, binnen mijn mogelijkheden. En je zal mij ook niet over iemands uiterlijk horen als ze gewoon een beetje hun best doen en niet al te exhibitionistisch gedrag vertonen of dat nou in een park is of op televisie.

En jij weet verder niets van mij, ik verloochen mijn verleden niet bepaald. Ik ben ook een van diegene die zich prima beseft dat ik trans ben en niet gewoon vrouw, en maak daar ook geen geheim van.
Dat is weer wat anders dan er als halve kerel bijlopen en dan tegen iedereen die het (niet) horen wil verkondigen dat je trans bent.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Frederique_ schreef:Quinty,

Een ander mag dus niet van jou, omdat jij daar last van hebt,
* op de TV komen en zeggen dat ze trans is (zoiemand is volgens jou dan media-geil)
* topless in een park komen (zoiemand is volgens jou dan een vrouwelijke potloodventer)
* foto's posten
Nixi overtrad duidelijk de regels van TS-NL waar topless of naaktfoto's ongewenst zijn.

Quinty
chick on a mission
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

En nou is het weer mijn schuld, het was Nixi die zonodig oude koeien uit de sloot wilde halen en idioot gedrag ten toon stelt.

Ik kap er mee hier.
chick on a mission
Vicky_
dagelijks aanwezig

Bericht door Vicky_ »

qt schreef:En nou is het weer mijn schuld, het was Nixi die zonodig oude koeien uit de sloot wilde halen en idioot gedrag ten toon stelt.

Ik kap er mee hier.
lijkt mij niet zo'n slecht idee nee
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Quinty,

Dat jij zulk zwaar geschut gebruikt t.a.v. andere mensen is jouw verantwoordelijkheid.
Dat dat tot negatieve reacties t.a.v. jouw persoon leidt had je je ook van te voren kunnen bedenken.

Groetjes,

Frederique
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Frederique_ schreef:Raar, dat biologische vrouwen dat wel mogen.
Raar ook, dat jij denkt dat een ander alles wat ze op TV of IRL zien direkt aan jou relateren.
Raar ook, dat je hier en op TS-NL je woordje wel kunt doen, maar IRL niet - en dat je daarom wilt voorkomen dat een ander haar leven leidt zoals die ander wil?
Je weet absoluut niet hoe ik in reallife ben, ik heb een leuk leven, en kan prima mijn woordje doen ook in reallife. Ik doe goed en ontmoet goed zoals je in een eerdere posting dacht anders te weten.
Ik ben zelfs een stuk aardiger in het echt, al zal ik ook dan altijd mijn mening duidelijk geven.
Je bent verdomme net begonnen en denkt de wijsheid in pacht te hebben. Je weet niks. Je haalt continu "geaccepteerd worden" en "het je niks ervan aantrekken" door elkaar.

En zie mij anders maar als diegene die een beetje kanttekeningen plaats bij alle euforische verhalen hier. Is echt niet erg dat schaduwzijden van een transitie ook eens aan bod komen.
chick on a mission
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Quinty,

Die negatieve verhalen kennen mensen uit zichzelf wel - wie kent niet de angst om voor het eerst in vrouwenkleren naar buiten te gaan? Het is dan heel motiverend om van jou kanttekeningen te lezen die dat beeld bevestigen. Zo komen mensen nooit naar buiten en zitten ze alleen zichzelf maar in de weg! Oh ja, als je in real life wel gewoon kunt communiceren, waarom gebruik je hier dan wel woorden als mediageil en vrouwelijke potloodventer en waarom vloek je in je antwoord naar mij? Je argumenten worden er echt niet sterker door...

@de rest: Realistische cijfers zijn: als je als man in vrouwenkleren + bortsten naar buiten gaat dan wordt je gemiddeld door 1:200 mensen aangesproken of nageroepen, door 33% van de mensen nagekeken. Ik ben nog nooit in elkaar geslagen (ook niet 's avonds laat). Met (niet al te uitdagende) make-up zijn deze cijfers nog lager.

Ik ben geen uitgaanstype, dus daar kan ik ook niets over zeggen. Dit zijn mijn eigen ervaringen in het openbaar vervoer in de regio Amsterdam en Den Haag. Als je daar denkt tegen te kunnen - vooral doen. Ook al heeft Quinty nog 100 andere "nuttige kanttekeningen".

Groetjes,

Frederique
Nixi O
ff weer wat posten

Bericht door Nixi O »

heyy Quinty

ff voor de goede orde, ik heb nooit naaktfotos op TS-NL gezet die verkoop ik wel aan de playboy hi-hi :lol: , wel fotos van mn vroeger leven, en in early transision, waar ik mij heel niet voor schaam t is ook deel van mn leven
dank je voor t compliment, maar alweer hoe denk jij te weten dat ik mij beter zou gedragen, ben nog steeds een Provo-Punk-Transje hoor

maar heb je nou nog wel ns contact met isa ?

liefs Nixi
van mij is er maar een, gelukkig, van jullie ook toch ?
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Frederique_ schreef:Die negatieve verhalen kennen mensen uit zichzelf wel - wie kent niet de angst om voor het eerst in vrouwenkleren naar buiten te gaan? Het is dan heel motiverend om van jou kanttekeningen te lezen die dat beeld bevestigen. Zo komen mensen nooit naar buiten en zitten ze alleen zichzelf maar in de weg!

En nu heb ik wel eens het idee dat hier transjes gekweekt worden, trava's die een leven als vrouw door alle verhalen zo leuk lijkt dat ze een transitie aangaan. Ik ken hier een aantal, waar ik heel uitgebreid mee gesproken heb een jaar geleden, die er absoluut van overtuigd waren trava te zijn en zich prima thuisvoelden in hun mannenlichaam, die zich ondertussen haast als non-op trans beschouwen of aan een transitie begonnen zijn. Ik hou mijn hart daarvoor vast. Een spijtoptant gaat namelijk heel erg veel problemen veroorzaken voor de toekomstige hulp aan transen.
Frederique_ schreef:Oh ja, als je in real life wel gewoon kunt communiceren, waarom gebruik je hier dan wel woorden als mediageil en vrouwelijke potloodventer en waarom vloek je in je antwoord naar mij?

Ik ben qua vloeken inderdaad wat grof in de mond, al pas ik al op er geen "god" voor te zetten. Ik ben een west-frieze boerin en opgevoed met allerlei grove bewoordingen die met god te maken hebben. Zal wel komen door alle strenggelovige mensen hier in de buurt. Overigens heb ik me ook altijd veroordeelt gevoelt door het geloof, of dat nu christelijk of islamitisch is.

Ik sta helemaal achter de term "potloodventer" want dat is precies waar het mee te vergelijken is.
Frederique_ schreef:@de rest: Realistische cijfers zijn: als je als man in vrouwenkleren + bortsten naar buiten gaat dan wordt je gemiddeld door 1:200 mensen aangesproken of nageroepen, door 33% van de mensen nagekeken. Ik ben nog nooit in elkaar geslagen (ook niet 's avonds laat). Met (niet al te uitdagende) make-up zijn deze cijfers nog lager.
Voor mij zijn realistische cijfers dat ik door ongeveer 1 op de 100 mensen voor mijn gevoel gespot wordt, wat ik dan uit hun houding of reactie haal.
Ik wordt door niemand nagestaard en wordt nooit er op aangesproken.
Aan het begin was dat wel wat slechter geef ik toe.
Maargoed, punt is dat wanneer je een leven als vrouw nastreeft het na een tijdje zelfs heel vervelend is als je soms gespot wordt. Niet dat mensen het niet mogen weten ofzo, maar dan graag wanneer het mij uitkomt, en er niet zomaar op een ongelukkig moment mee geconfronteerd worden.
Frederique_ schreef:Ik ben geen uitgaanstype, dus daar kan ik ook niets over zeggen. Dit zijn mijn eigen ervaringen in het openbaar vervoer in de regio Amsterdam en Den Haag. Als je daar denkt tegen te kunnen - vooral doen. Ook al heeft Quinty nog 100 andere "nuttige kanttekeningen".
Ik wel, maar ook daar zit het probleem niet. Het probleem zit em vooral in nieuw werk, waar je al snel niet de bovenste van de lijst bent, al was het maar omdat ze meer ziekte verwachten gedurende een transitie.
En heel erg duidelijk met relaties, waar jij zegt niks om te geven. Nou ik wel, ik ben een heel sociaal diertje, ben niet graag alleen en mijn grootste angst pre transitie was misschien heel eenzaam te worden. Dat is allerminst zo, maar met relaties is het toch ingewikkeld. Ik heb nu 3 jaar na aanvang van mijn transitie pas het eerste vriendje die me gewoon met trots mee uit eten neemt en zijn familie en vrienden over me vertelt. ****** willen er genoeg, maar voor je uitkomen schort nogal eens wat aan. Voor dit vriendje had ik alleen een (ook trans) vriendinnetje die heel trots voor me uitkwam.
Dat zijn dingen die best veel pijn doen en je laten beseffen dat je niet een heel gewone vrouw bent.

En als die cijfers van jou (nog) voor mij golden op dit moment had ik er echt eerlijk waar een einde aan gemaakt. Ik zou daar niet tegenkunnen en niet mee willen en kunnen leven. Want dat is veel te zwaar op een gegeven moment.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Misz-Toxica
dagelijks aanwezig

Bericht door Misz-Toxica »

Q laat eens iedereen in zijn waarde zeg.

Naaktfoto's of niet, pre-op, post-op, naakt door het park lopen,
Waar maak jij je allemaal druk om zeg.

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar de laatste zeggen mij weer meer dan genoeg.
Maak je eens druk over je eigen haggie, dan je druk te maken over andere.

Als iemand op tv komt boeien, komen zat bevolkingsgroepen in het nieuws of in alle overige media's.
En geef niet de trafo's de schuld dat een trans daarvoor wordt aangekeken of visa versa.
Dat is het beeld wat de media maakt van ons allemaal.
Marokkanen kunnen ook lief zijn hoor, maar als ik de media moet geloven, zijn het allemaal boefjes.

Heb respect voor een ander, dan krijg je respect terug van die ander.

echt 90% van alle postjes van jouw is alleen maar afkraken. Ieder heeft zijn mening. En je mening mag je best zeggen. zolang je anderen niet beledigd.

make love not war :D
I am, who i am!!!!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Quinty,

Voor mij zijn twee dingen zwaar:
1) het feit dat mensen op forums nog altijd sterk uitgaan van m/v en alles wat daar niet op lijkt verketteren (zoals jij ook deed in je berichten over MBH)
2) het feit dat hulpverleners weigeren om de verantwoordelijkheid voor een transitie daar neer te leggen waar die hoort: bij de T*.

Dat mensen gestimuleerd kunnen worden om iets te doen wat ze zelf niet willen - ja, dat is het argument om mensen monddood mee te maken. Ook het argument waar ik me zwaar tegen verzet: het gaat uit van het uitgangspunt dat een ander beter kan beoordelen of iemand T* is dan die T* zelf. En gezien de biologische onmogelijkheid om te kunnen voelen wat een ander voelt vind ik die gedachte een doodzonde.

Over spijtoptanten zouden we meer onze schouders moeten ophalen: men is gewaarschuwd, wist waar men aan begon en als men daar dan te licht over gedacht heeft - tja, had men dat maar niet moeten doen. Wie koos ervoor om naar een genderteam te gaan? Wie koos ervoor om de hormonen te gebruiken en de operatie te ondergaan? Misschien klinkt dit wel heel luchtig, maar het alternatief zoals we dat nu hebben (nl: dat de hulpverlening bepaalt of je wel-of-niet behandeld moet worden + de termijn waarop - 4 jaar voordat een transseksueel een geslachtsoperatie krijgt, 1 jaar voordat TS'en en TG's die er nog niet uit zijn of ze in de toekomst wel-of-geen geslachtsoperatie willen hebben onder medische begeleiding hormonen krijgen en moeilijk hulp te vinden voor transgenders die die geslachtsoperatie afwijzen) vind ik erger.

Wat mij telkens opvalt is dat IRL leven veel gemakkelijker is dan hier op het forum schrijven zonder door een ander aangevallen te worden. En dat je IRL veel serieuzer genomen wordt dan door het VU-genderteam. Dat gaat volledig tegen mijn verwachting en mijn gevoel in. En daarom spreek ik jou er op aan dat je in mijn ogen regelmatig te ver gaat.

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie