ik heb geen idee wat ik ben

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Dag Irene,

Het spijt me dat te horen. Ik zal eens rondkijken of ik wat berichtjes van Robin kan vinden.

Ik heb wel eens een rok gekocht. Ongeveer 7 jaar geleden, ik dacht dat ik het kon loslaten en vergeten, maar dat is dus blijkbaar niet zo. Maar veel dingen durf ik toch nog niet merk ik (zoals een dameskledingzaak in gaan en passen!) en ik durf al helemaal nog niet naar pruiken te gaan kijken, ik heb er bovendien het geld ook niet voor. Omdat er binnen in mij, iemand staat te springen om meer aandacht, wil ik er bewust en actief voor gaan zorgen dat ze een goed plekje in mijn leven krijgt. En mocht ze later beslissen toch weg te willen gaan, dat kan altijd. Voor nu, zie ik wel hoe het zich ontwikkeld. Alles is goed. Maar ik voel me wel vreemd, gelukkig, verdrietig, bang, verward...van alles.:)

liefs,
Mina
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mina schreef:
Alles is goed. Maar ik voel me wel vreemd, gelukkig, verdrietig, bang, verward...van alles.
Hoe bekend komt me dat voor :-)

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Irene,

Mij ook. Mina, 't komt vast allemaal goed. Geef het gewoon de tijd die het nodig heeft!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Vandaag ben ik gaan winkelen, best moeilijk om wat te vinden, uiteindelijk aan een verkoopster gevraagd naar rokken in mijn maat, en daar zat toevallig een mooie bij en die ben ik gaan passen. Er was geen spiegel in de paskamer, maar alleen een grote spiegel midden in de winkel, het was er redelijk druk maar ik durfde er toch te gaan staan. Een wat oudere man ging zelfs een bijpassend sjaaltje voor me uitzoeken en de verkoopster was erg behulpzaam. Heel leuke ervaring dus! Ik durf meer dan ik denk.
Vannacht in Amsterdam gaan stappen, make-up, rok en alles, en hele leuke reacties gehad. In een kroeg heb ik me wel wat ongemakkelijk gevoeld omdat er een aantal mannen waren die een grote afkeer hadden van homoseksualiteit (of mijn kleding), dat vond ik wel een beetje bedreigend, maar verder was het een hele fijne avond, lekker gedanst enz. top!

Mina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hartstikke goed, Mina!
Complimenten!

Groetjes,

Frederique
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Zo zie je maar Mina het gaat gemakkelijker dan je vantevoren denkt. Het verrast me steeds weer als ik weer een stapje verder ga.

Irene
Kleine stapjes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Dank jullie wel, Frederique en Irene.
Ik durf dat niet overal, bepaalde wijken in de stad zou ik liever niet doorheen wandelen als TG, maar ik ben blij dat ik dit gedaan heb (vooral het winkelen)....
Ik heb best een aantal leuke reacties gehad van mensen...
Dat ze vonden dat ik er mooi uitzag of dat ze het leuk vonden dat ik lekker mijzelf was: dan kom ik blijkbaar wel natuurlijk en niet freakerig over, ookal ben ik niet geheel vrouw. :P :) Hoewel ik wel denk dat het geheel met pruik beter zou zijn...

Prettige kerst!, en dank voor de bemoedigende en vrolijke woorden deze week!

x,
Mina
pinkslipper
ForumFan

Re: ik heb geen idee wat ik ben

Bericht door pinkslipper »

mina schreef:Ik heb geen behoefte aan (nep)borsten of pruiken(denk ik) en blijf dus eigenlijk heel mannelijk, het enige verschil is dat ik ook make-up en (mannen)rokken wil dragen.
Ik heb me jarenlang als jongen gekleed en heb niet echt het gevoel dat ik in een verkeerd lichaam zit, haarverlies daargelaten...

Is dit herkenbaar?
Hoi mina. Voor is bovenstaande stukje heel herkenbaar voor mij. Ik heb wel een pruik, maar die draag ik (bijna) nooit. Ik heb nog (steeds?) geen (nep)borsten.

Ik weet eigenlijk niet eens wat ik ben. Ik weet alleen dat ik mezelf moet zijn. En ik weet dat anderen mij niet helemaal begrijpen wat betreft mijn voorkeur voor (vrouwen)kleren. :-?

Ach het meest belangrijkste voor mijn persoontje. Ik en dierbaren zijn (nog) gelukkig en gezond. 8)
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Hoi Pinkslipper,

Sinds ik ontdekt heb dat ik transgender ben lijkt het alsof ik iets meer aan het verschuiven ben richting TS.
Ik heb nog geen pruik, maar dat komt eigenlijk omdat ik het nog niet kan betalen. Ik probeer op dit moment mijn garderobe uit te breiden en veel te lezen over TV, TG en TS.
Nog maar geen conclusie's trekken, .
Ik wil net als je zegt, gewoon mezelf zijn,
maar wie die persoon is?
I really dont know!
Ik zie het wel...

Mina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

oeps :)
chantal-tg
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door chantal-tg »

Hoi hoi,

Het kan inderdaad een enorme 'zoektocht' zijn om voor jezelf te bepalen in welk 'hokje' je past.

Aangezien enerzijds de scheidingslijnen tussen de t's soms vaag zijn en anderzijds omdat je je ook ontwikkeld, kan het goed zijn dat je van 'T-hokje' veranderd in de loop van de tijd.

Ik zelf heb ook lang gezocht naar het 'hokje' waar ik dan in zou horen.

Toen ik uiteindelijk voor mijzelf bepaald had dat ik transgender ben, kwam niet lang daarna het besef dat het in feite totaal onbelangrijk is wie of wat je bent, want waar het om gaat is dat je NU gelukkig bent met jezelf, dat je jezelf gewoon accepteerd zoals je bent.

Dus Mina, wat ik wil zeggen is 'accepteer jezelf en geniet van jezelf', ieder mens is zo mooi als ze zichzelf openen en zichzelf accepteren.

Veel liefs,

Chantal
vipassana; zie zoals het werkelijk is......
www.vipassanaweb.nl
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Chantal schreef:
Toen ik uiteindelijk voor mijzelf bepaald had dat ik transgender ben, kwam niet lang daarna het besef dat het in feite totaal onbelangrijk is wie of wat je bent, want waar het om gaat is dat je NU gelukkig bent met jezelf, dat je jezelf gewoon accepteerd zoals je bent.
Precies, vandaar waarschijnlijk ook mijn aversie als iemand me in een hokje probeert te duwen.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Transgender is een prachtig hokje omdat daar in de brede, internationale, betekenis van het woord alles vanaf (en met) travestie tot en met transseksualiteit en alles wat er tussen zit in past. Daarom noem ik me met trots transgender. En zal dat waarschijnlijk ook blijven doen als een ander er op staat om me transseksueel te gaan noemen.

Met de raad aan Mina ben ik het helemaal eens.

Groetjes,

Frederique
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

ja ik wil gewoon mezelf zijn, wat het is zie ik later wel
transgender is een prima woord voor me.
Sem
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sem »

Heb het ook gehad, wie en wat ben ik, daar kwamen alleen maar vreemde antwoorden uit, geen idee wat ik ben, heb ik ook een tijd lang gezegd, ik ben een mens dat leeft, nu noem ik mij zelf transgender, en inderdaad een mooi hokje omdat er alles in past.
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
Plaats reactie