ik heb geen idee wat ik ben

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Hoi allemaal,
ik ben inmiddels maar een maandje verder...
maar ik heb het gevoel dat er minstens 2 of 3 maanden voorbij zijn gegaan inmiddels....
zoveel gelezen en geleerd.
Ik ben er best wel vrolijker door geworden en dankbaar dat ik deze ontdekking heb mogen doen!
Tja, nu zijn er andere dingen om over na te denken en ontdekken,
heel spannend allemaal, regelmatig heel confronterend, vooral als je ziet wat een lelijk meisje je eigenlijk bent geworden door die jarenlange mannelijke hormonen, zal wel veel huilen en knoeien zijn met mezelf
de komende tijd.
Maar ja zo kom je elke keer een stapje dichterbij zelf acceptatie lijkt me.
De grootste opdracht waar ik nu voor sta...

groetjes,
Mina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Irene schreef:Het gaat er niet zozeer om wie je wil worden, maar wie je bent :-)
Irene
Hoi Irene,

Nu pas begrijp ik wat je met die opmerking bedoelde te zeggen.
Een maand geleden kon ik daar niets mee! :D
Ik ben nu eindelijk tot de conclusie gekomen dat ik naar binnen moet leren kijken en niet naar buiten.
Alleen ik weet wie ik ben...
en dat is niet iets dat "buiten" mijzelf om kan bestaan.
Verder maakt me het me ook niet meer uit...als ik dadelijk een kangeroe wil zijn, so be it!
Ik ga me er niet meer druk om maken haha

kus,
Mina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Ach, tis gewoon aanklooien en ontdekken en steeds weer ontdek je iets nieuws

Dat lichaam

Ach, ik heb spijt spijt spijt dat ik zo lang geprobeerd heb een manbeeld neer te zetten

Mijn armen zijn fors gespierd als gevolg van jarenlang zwaar werk verrichten en nog niet doorhebben, dit gaat niet goed

Ongelooflijk als ik er op terug kijk

Ik was van mezelf slank, erg slank, dunne armpjes beentjes smalle borstkas, maar nee , dat heb ik d eafgelopen jaren allemala teniet gedaan, verneukt, en nu zit ik er mee

Vanaf nu is het puinruimen, redden wat er te redden valt, en hopen dat het enigszins nog redelijk uitpakt als gevolg van hormonen en aanpassen van leven

Gelukig heb ik mijn gezicht mee, ik heb relatief neutrale trekken, iig niet overdreven mannelijk, maar daar staat dan wel weer kolenschoppen van handen tegenover

In balans zoals ik het wil zal het nooit worden,l sommige zaken verander je niets aan

Toch zie ik het maar positief, heb geen keus daarin om er niet aan onderdoor te gaan, en benadruk dan maar de vrouwelijke kenmerken en doe mijn best er zo fatsoenlijk mogelijk in over te komen

Ik ben me eevan bewust dat ik de rest van mijn leven altijd op zal blijven vallen, de rest van mijn leven mikpunt zal zijn van aandacht, is nu ook, met het verschil dat ik me nu kapotschaam als mensen me nadrukkelijk bekijken, omdat zij iets zien wat ik verafschuw

We hopen er lichamelijk gezien maar het beste van en dat is dan ook het enige wat je kan doen

Oh, ik ben 1.89, valt nog mee, en zoals ik ooit een relativerende uitspraak las:

Dan wordt je simpelweg een boom van een wijf, en zo is het

:)
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

ohja Joy, yes...I dont know yet.
Ik wil vaker als "mezelf" de straat op, helaas vanwege financiele tegenvallers een hele klus momenteel..
Ik ben nl zo kaal als wat, en heb echt een pruik nodig om er een beetje fatsoenlijk uit te kunnen zien.
het is een kwestie van doen en ontdekken...

ik ben trouwens 1.86 :) dus de aarde krijgt er een aantal schitterende bomen bij binnenkort :)
hihi
x,
Mina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

valt mee hoor, ik ga nu enigszins neutraal over straat

kleding, ook bij mij een probleem, centen

mensen zien wel wat, geepileerde wenkbrauwen, lichte make up,geen typisch mannelijk overkomen, en dan kijken ze nog een keer, en thats it

soms leuk, zoals in de rij staan bij de kassa en een superonzeker meisje met beugel van een jaar of 15 voor je die dezelfde jas als jij aan heeft, gekocht op de meiden afdeling ergens, stiknerveus omdraaiend kijken naar, wat heb ik nu in godsnaam achter me staan, en dan lach ik vriendelijk terug :)

een enkele keer uitgescholden of uitgelachen worden en een enkele keer ga ik dan de confrontatie aan, loop er heen en vraag wat er te lachen valt

komt dan niet meer dan gestotter uit

een andere keer viel het uitgelachen worden bij mij ontzettend verkeerd en stond ik met de wielmoersleutel uit mijn kofferbak klaar om naar het hoofd te slingeren, ik ben ook maar een mens :)

iik merk wel dat al doende lerende ik steeds makkelijker wordt, ze kijken maar
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Joy schreef: Ik ben me eevan bewust dat ik de rest van mijn leven altijd op zal blijven vallen, de rest van mijn leven mikpunt zal zijn van aandacht, is nu ook, met het verschil dat ik me nu kapotschaam als mensen me nadrukkelijk bekijken, omdat zij iets zien wat ik verafschuw
Of misschien zien zei juist datgene in jou waar je van houdt!
Ik denk dat als ik jou zou tegenkomen op straat, ik je ook heel aandachtig zou bekijken...*hopelijk zonder dat je het in de gaten hebt*
Zow ben ik dan ook wel :D
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mina schreef:
Joy schreef: Ik ben me eevan bewust dat ik de rest van mijn leven altijd op zal blijven vallen, de rest van mijn leven mikpunt zal zijn van aandacht, is nu ook, met het verschil dat ik me nu kapotschaam als mensen me nadrukkelijk bekijken, omdat zij iets zien wat ik verafschuw
Of misschien zien zei juist datgene in jou waar je van houdt!
Ik denk dat als ik jou zou tegenkomen op straat, ik je ook heel aandachtig zou bekijken...*hopelijk zonder dat je het in de gaten hebt*
Zow ben ik dan ook wel :D
Over het algemeen zien mensen gewoon iets wat ze niet direct kunnen plaatsen, ik heb geleerd me er steeds beter voor af te sluiten, denken dat ze iets zien waar ikzelf van houd, das een andere gedachte die er bij mij maar moeilijk in gaat

Als jij mij zou tegekomen op straat zou ik je gelijk gespot hebben

Daar ontwikkel je als trans een fors zintuig voor, heel gek :)
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

ja en sinds ik er op ben gaan letten is het me opgevallen dat er een hoop vrouwen/mensen/mannen zijn, waaraan je eigenlijk helemaal niet zo goed kunt zien wat ze zijn...

We zijn normaal!
:D
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mina schreef:

Zow ben ik dan ook wel
Ik spot ze ook gemakkelijker dan gemiddelde passant, gewoon omdat je er oog voor hebt. Het is alleen jammer als ze het merken door me gelezen te worden, maar dat kan ik ook niet helpen.

Joy schreef:
Als jij mij zou tegekomen op straat zou ik je gelijk gespot hebben

Daar ontwikkel je als trans een fors zintuig voor, heel gek

Ik ben anders heel passabel (als man) :evil:

Irene
Kleine stapjes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Ik ben me eevan bewust dat ik de rest van mijn leven altijd op zal blijven vallen, de rest van mijn leven mikpunt zal zijn van aandacht, is nu ook, met het verschil dat ik me nu kapotschaam als mensen me nadrukkelijk bekijken, omdat zij iets zien wat ik verafschuw >

Nou zeg? Dat is nou exact wat ik bedoelde op het algemene forum, als je niet passabel bent, maar wel doorgaat, bereid je dan maar voor. Niets meer en niets minder.

<een andere keer viel het uitgelachen worden bij mij ontzettend verkeerd en stond ik met de wielmoersleutel uit mijn kofferbak klaar om naar het hoofd te slingeren, ik ben ook maar een mens>

en dat zinnetje spreekt ook boekdelen.

Dat is dus wat ik steeds zeg: je moet er maar tegen kunnen, ook op termijn, na je SRS, evt.

Overigens word je spierweefsel op termijn afgebroken door androcur gebruik hoor, en aan de andere kant zeg ik: op termijn is gespierd zijn als TS helemaal niet zo slecht. Je zakt namelijk niet zo snel uit als een geboren vrouw.

Merkwaardig, dat afzeiken op het algemene forum, als ik zeg dat je er maar tegen moet kunnen om onpassabel door het leven te gaan, en wel doorgaat met je transitie, en hier openheid van zaken op tafel gooien.

Mila.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Nou zeg? Dat is nou exact wat ik bedoelde op het algemene forum, als je niet passabel bent, maar wel doorgaat, bereid je dan maar voor. Niets meer en niets minder.

-ik heb het niet over pasabel zijn, ik heb het over opvallen

knip>

Merkwaardig, dat afzeiken op het algemene forum, als ik zeg dat je er maar tegen moet kunnen om onpassabel door het leven te gaan, en wel doorgaat met je transitie, en hier openheid van zaken op tafel gooien.

-Er is niets merkwaardigs aan

ik ben het met je eens dat je het zwaar gaat krijgen als je je lichaam/uiterlijk tegen hebt

en daarvan ben ik mij bewust, niet meer niet minder

Joy
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Het is wel afzeiken wat je doet op het algemene forum. Drop mijn postje met jouw quotes daar maar, dat zou wel zo sportief van je zijn.
Enneh, onpassabel=opvallen, dat is synoniem aan elkaar. Passabel en niet opvallen bestaat niet namelijk.
Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Passabel en wel opvallen bedoelde ik dus.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mila schreef:Het is wel afzeiken wat je doet op het algemene forum. Drop mijn postje met jouw quotes daar maar, dat zou wel zo sportief van je zijn.
Enneh, onpassabel=opvallen, dat is synoniem aan elkaar. Passabel en niet opvallen bestaat niet namelijk.
Mila.
ik hoef niks te droppen en ik ga ook niks droppen

als het je dwars zit, be my quest

copy/paste

its simple
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

aha okay, is een wielmoersleutel mee te dragen in een handtas?
Plaats reactie