Zo de eerste Transgenderavond zit erop. Ik had van tevoren tegen mijn vriend gezegd dat ik tevreden was als er meer dan 10 transgenders zouden komen de eerste keer. En dat is gelukt! Ondanks de sneeuw en het feit dat ik zelf anderhalf uur heb gedaan over de treinreis van Arnhem naar Nijmegen.
Een stuk of 14 transgenders, wat aanhang en wat vast Meermin-publiek. Transgenders in allerlei soorten en maten. Van mensen die nog twijfelen over in welk "hokje" ze passen (hokjes zijn er natuurlijk zowiso om te doorbreken) tot post-op-transen die alweer wat jaartjes meegaan.
Ik heb her en der gevraagd of mensen behoefte hebben aan zo'n avond en volgens mij vond iedereen het dermate gezellig en leuk dat ze de volgende keer weer komen. Daarmee is volgens mij een mooie basis gelegd en kunnen we verder alleen maar groeien.
Voor de bezoekers van 8 februari: Fijn dat jullie er waren. Ik heb zelf een erg leuke avond gehad. De dames van de Meermin vonden het ook geslaagd en ook het vaste Meermin-publiek vond het erg gezellig.
En weer voor iedereen: De volgende transgenderavond in Nijmegen wordt gehouden op donderdag 8 maart wederom in Cafe de Meermin.
En Arnhemmers waar blijven jullie! laat mij en Josette niet alleen zitten.