Geweldige link, moet je echt eens lezen

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy schreef:het lijkt mij dat een eventuele saaihheid van een forum geen reden is tot het wel of niet bespreken van bepaalde onderwerpen, evenals herhaling geen reden is
we zijn het er allang over eens, passabiliteit is hot issue en zal het blijven

Nu alleen nog proberen iets constructiefs te halen uit de terugkerende discussie
Ik ben er met je eens dat passabiliteit een belangrijke onderwerp is waarover veel kan worden gezegd; echter vind ik het te pas en te onpas elke onderwerp off-topic naar het stokpaardje van passabiliteit brengen niet echt bevorderlijk voor het forum. Zie hier hoe een -- ook al interessant -- onderwerp zoals 'het leven tussen de sekse in' toch weer bedwelmd wordt door het geweld van de verhitte discussie over passabiliteit.

En met name door de felheid van sommige posters gaat de discussie steeds weer dezelfde kant op -- waarbij zelfs andere soorten discussies zoals de passabiliteit van travestieten (een totaal andere onderwerp omdat hormonen en FFS toch geen rol mogen spelen) compleet ondergesneeuwd worden.
Coco schreef:Lisa, je hebt helemaal gelijk. Ik heb er ook alleen maar last van bij Frederique. Misschien als ze eens eerlijker was, dat ik me dan minder zou ergeren aan haar.
Wij hebben nu allemaal last van mensen aan wie wij in meer of mindere maat ergeren. In jouw antwoord aan mij heb je dat dusdanig neergezet dat het als een discussie kan worden gevoerd en dat mag wel. Je eerste opmerking was maar een schop en zowel jij als Frederique als het forum onwaardig.

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Lisa met een S schreef:
Joy schreef:het lijkt mij dat een eventuele
Ik ben er met je eens dat passabiliteit een belangrijke onderwerp is waarover veel kan worden gezegd; echter vind ik het te pas en te onpas elke onderwerp off-topic naar het stokpaardje van passabiliteit brengen niet echt bevorderlijk voor het forum. Zie hier hoe een -- ook al interessant -- onderwerp zoals 'het leven tussen de sekse in' toch weer bedwelmd wordt door het geweld van de verhitte discussie over passabiliteit.

Groetjes
Lisa
Mag jij vinden, maar bij zowat elk onderwerp dat te maken heeft met genderdysforie, zit passabiliteit in verweven, je kan er simpelweg niet omheen, het is ook niet los te zien van genderdysforie en daarom komt het steeds terug

of je het nu heb tover een ffs, zoeken naar werk, contact met de buren, etcetc,alles heeft te maken met passabel zijn of niet

mogelijke oplossing om irritatie te voorkomen (irritatie die ik overigens niet deel, ik xie het probleem niet)

maak een apart topic passabiliteit aan

misschien dat het gaat werken

Joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

sjah, dan niet

ik ben niet degene die zich structureel druk maakt

kortom, ik heb weinig irritatie/last, en zie geen probleem

joy
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Misschien zou het helpen als mensen die passabiliteit zo belangrijk vinden zich terughoudender kunnen opstellen als het gaat over het bewust tussen genders inleven.

Zo houd ik me ook regelmatig stil over onderwerpen zoals "travestie.org-feesten" waar ik mijn vrouw-zijn niet in herken...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Joy schreef:maak een apart topic passabiliteit aan

Even snel zoeken en ik heb er al 3 alleen al in 'algemeen':

Passabiliteit
Passabiliteit of: Een Aliën in Lelystad

En natuurlijk die maar die is op slot:
Passabiliteit

Misschien moeten ze verplaatst worden naar Makeup Uiterlijk en Kleding waar ook ik de volgende posting tref:

Passable

Lisa
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Lisa met een S schreef:
Joy schreef:maak een apart topic passabiliteit aan

Even snel zoeken en ik heb er al 3 alleen al in 'algemeen':

Passabiliteit
Passabiliteit of: Een Aliën in Lelystad

En natuurlijk die maar die is op slot:
Passabiliteit

Misschien moeten ze verplaatst worden naar Makeup Uiterlijk en Kleding waar ook ik de volgende posting tref:

Passable

Lisa
xou zeggen, kom zelf eens met alternatieven

i rest my case

joy
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Joy

Ik ook; er is genoeg plaats en gelegenheid in het forum om over het onderwerp 'passabiliteit' te praten dus hoeft het niet in iedere andere onderwerp te worden besproken

dat dit zo erg gebeurt is een verschijnsel van maar de laatste tijd

Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Mensen die zeggen, op het eerste oog zien ze zo niets aan mij, maar later valt het kwartje wel, dat noem ik niet echt passabel. Want dan val je even later alsnog door de mand. Passabel is voor mij als niemand, maar dan ook niemand (ook als ze je langer en beter kennen) meer aan je kan zien of horen dat je een verleden als man hebt. En dat je dus helemaal niet door de mand valt.

En die bestaan (bijna) niet. Of het zijn zeer goede sprookjesverhalen>

In de eerste plaats: uitgescholden of uitgejouwd worden, aangestaard met verbaasde blikken, mensen die elkaar aanstoten etc, die situatie ken ik niet. Simpelweg omdat ik A: niet al te lang ben, 1.75, en B: geen baardgroei heb, en C: omdat ik in de 1e instantie overkom als een vrouw. En ik word dus standaard in vrouwelijke zin aangesproken in het dagelijks leven en op mijn werk.
Dat heet passabel zijn als vrouw dus. Dat mensen er later achterkomen, komt door het feit dat men heus wel bekend is met transsexualiteit hoor, en daarbij: who cares? "Men" mag het wel weten hoor, mits ik gerespecteerd word, en mij niet al te persoonlijke vragen worden gesteld.

Mijn, sinds en jaar dag, post op zijnde vriendinnen zijn beeldschoon, werken in de meest vrouwelijke openbare beroepen, net als ik, en hoe vrouwelijk ook; er blijft iets in het aura hangen dat 'trans' heet. Zij zijn daar eerlijk over naar mij toe, en andersom. Waarom lopen roepen wat voor succesnummer je wel niet bent, ook al werk je als KLM flight attendant? Ons kent ons op het vlak van passabiliteit, en daarbij: werkomstandigheden verschillen. Passagiers komen niet eens op het idee dat die stewardess wel eens een TS zou kunnen zijn *omdat ze het simpelweg niet verwachten*. De collega's wel, en die respecteren haar.
Voor mij geldt: ik word door mijn clienten regelmatig 'lang' en 'groot', maar wel in vrouwelijke vorm, genoemd, en ik ben dus 1.75, en dus geen 1.90 met schoenmaat 44. Als je dat namelijk bent en hebt, dan is de conclusie wel heel erg snel getrokken, en niet alleen door bejaarden.
Dat heet onpassabel dus. (Zichtbare) baardgroei valt wel te bestrijden, buitensporige lichaamslengte en grote voeten niet.

De sprookjesverhalen waar jij het over hebt, zijn de 100% stealth verhalen, en dat is alleen weggelegd voor transen van min 1.75, met een fijn gezicht, geen baardgroei, goede stem, enzenzenz. Maar: ook die komen er van terug, het is geestelijk zeer ongezond om jarenlang met een dergelijk groot (sociaal!) geheim rond te lopen, en constant te moeten liegen.

Conclusie: ik word niet met meneer aangesproken, maar in vrouwelijke vorm, in de 1e instantie heeft 'men' het niet door, in de 2e/3e/4e wel, en ik vind het wel prima zo, *omdat* ik niet stealth leef, en dat ook niet wil.

Resumerend: ik lijdt nou niet bepaald aan een realiteitsstoornis wel? Als ik hetzelfde zou beweren, maar 1.90 lang zijn, met schoenmaat 44, en zichtbare baardgroei, dan wel.

Duidelijk zo?

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Oh ja, Patricia,

voor je weer verder steken onder water uitdeeld waarmee je voor de zoveelste keer indirect om uitleg vraagt: jij kent Joanne toch ook persoonlijk? Bel of mail haar, en vraag haar eens hoe ik eruit zie en overkom. Ik ken haar namelijk ook persoonlijk.

En hiermee sluit ik het onderwerp voor wat betreft mezelf & passabiliteit, en geef verder geen uitleg meer op je hints en herhalingen.

Mila.
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Ik weet dat je de vraag niet aan mij stelt, maar ik denk dat het hier draait om acceptatie in het algemeen. Als je geaccepteerd wordt als volwaardig lid van de gemeenschap, kun je je ook als zulks ontplooien. En daar draait het toch om in het leven? Of zie ik dat verkeerd?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Getferdegetferde........

Ik dacht dat dit topic weer es ergens over zou gaan, zeg.....
Loopt het binnen één pagina alweer uit de klauwen, gewoon omdat er iemand zo stom is om één kleinigheidje over het hoofd te zien.......

East is east and west is west, and never............

Ik weet zo niet meer wie dat zei, maar ik kan hier stellen dat nu intussen zo langzamerhand alweer bewzen is dat één van de meest essentiele verschillen tussen een TransGender en een TransSeksueel is:
"De bekommernis om het uiterlijk".

Frederique heeft al heel vaak en heel duidelijk laten weten dat ze TransGender is. Nu staan er weer een hoop TransSeksuelen tegenover haar en men probeert iets te bespreken waar men in de basis gewoon een totaal andere kijk, visie, gevoel, opvatting en invulling voor heeft: Het uiterlijk...

Nog één keer: Voor een transseksueel is de genderrol zeer essentieel. Ze voelt zichzelf pas serieus genomen door de wereld wanneer ze ook als vrouw gezien en behandeld wordt. Om dat te bereiken is het wel degelijk van belang dat ze passabel is.

Voor een transgender is dit blijkbaar niet aan de orde. Een transGender kan er blijkbaar goed mee leven als de wereld niet precies weet hoe met deze persoon om te gaan: Man? Vrouw?... Ach, wat jij wil, als het maar niet hatelijk is. Doe maar wat jij denkt dat goed is....
(Sorry, ik kan hier slechts naar raden omdat ik dit gevoel helemaal niet ken. Ik voel me pas 'thuis' als ik voor vrouw word aangezien, elk compromis maakt me vooral verdrietig...)

Als we nu allemaal eens eerlijk toe zouden geven dat we op het punt van passability geen wet aan het schrijven zijn, maar doodsimpel een persoonlijk verlangen omschrijven, daarbij ook nog eens met de nodige aandacht naar elkaar luisteren, dan leidt het misschien ergens toe.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

die mening is tot wasdom gekomen in een discussie die elders al gevoerd is

joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

asje nou ff de zoekfunctie gebruikt, kom je een heel end op weg
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

ontopic:

wat ik wel eens wil weten is wat de topicstartster en degene van het originele artikel hier precies mee willen bereiken? Wat steekt erachter?

Wel dat kan ik eventjes zeggen hoor.
Het is me met de tijd duidelijk geworden , dat je maar pas bepaalde ervaringen als meisje/vrouw echt kan beleven als je niet meteen in de 'categorie trans' wordt ingedeeld.

Vandaar dus dat artikel :

Passing is an important prerequisite for social assimilation as a woman, and thus for actually gaining and experiencing a fully female gendered identity

Ik merk dat in mijn normale relaties met mensen (Ja iets wat Frederique dus niet heeft).
Dus normale relaties dat wil ook zeggen : liefde, hartstocht, seks; het gewoon allemaal heel natuurlijk verloopt zolang dat men je niet meteen gaat indelen als 'speciaal geval'.

Volgend voorbeeld : ik ga uit en loop hand in hand , kus en vrij uiteindelijk met een man ..... hij weet van niks.
Fijn ik heb me eindelijk 100% vrouw kunnen voelen.
Als je al begint met het gegeven dat je trans bent voor er iets kan gebeuren, dan zal je als vrouw nooit die ervaring hebben.

Trouwens Frederique bewijst hier niks.
Absoluut niks !
Want Frederique heeft helemaal geen intieme relaties met andere mensen ......Frederique leeft blijkbaar voornamelijk alleen en vooral met een hele pak internet forums.
Die zit dus gewoon constant alleen voor een PC, maar dat ik niet leven in de maatschappij !!!!!
Dat is schuilen achter je internet-wall en je terugtrekken in het afgezonderde gendermilieu, dat is niet leven.

Wat is dat dan vrouw willen zijn ?
Wel ik ga sebiet uit in een hetero-dancing en ik wil flirten met mannen, slowen met mannen, kussen met mannen en misschien ook nog vrijen met een man.
Dan voel ik me vrouw ! Dat is niet voor je spiegel gaan staan met plakborsten en een rok of kleedje en dan voor je PC gaan zitten typen voor enkele uren
Dat is maar 1 aspect van "social assimilation as a woman"

Wat is nu vervelend voor de ene groep die passable wil zijn ?

Stel ik ga naar die dancing met Frederique ?
Ik weet dat ze bij mij soms nog twijfelen , soms zien ze het, soms niet (FFS moet nog gebeuren).
Als ik echter met Frederique op stap ga, dan kan ik het meteen schudden. Dan loop ik bij wijze van spreken met mijn 'achterwerk bloot'.

Waarom dan belangrijk om passable te zijn?
Als Frederique ooit in de fase komt dat ze een mannelijke partner wil dan is het aanbod heel beperkt, dat moet al echt iemand zijn die extreem open-minded is.
Je ziet immers meteen dat het niet klopt.
Hetero-mannen hebben daar enorm veel problemen mee.
Als je wel passable bent dan is je aanbod veel groter.
Je kan het zelfs zo spelen dat je er voor zorgt dat een man eerst verliefd op je wordt en je gaat het daarna pas vertellen.
Vaak geeft dat geen negatieve reactie (zie ook Lynne haar site).
Omdat ze de tijd nemen om je als mens te leren kennen, los van alle vooroordelen. En dat werkt ! Ik heb dat de voorbije maanden actief zitten testen.
Hoe later dat je vertelt dat je trans bent, hoe beter !
Laat ze maar eerst verliefd worden en kom dan op het juiste ogenblik met je verhaal.

ZO, Niet geschreven om je te kwetsen hoor Frederique .... maar stop a.u.b met de mensen wijs te maken dat er geen problemen zijn.
Niet iedereen is bereid om te leven zonder partner en zonder seks.
Je leeft maar half en wil dat hier vertalen als een 'normaal' leven.
Wel dat is het niet.
Je moet volgens mij nog door een hele pak fases in je leven.
En als je met vrouwelijke hormonen zou beginnen dan zul je verdomd snel snappen wat ik hier juist geschreven heb.
Je vrouwelijke hormonen drijven je immers gewoon naar 'sociaal contact', naar 'intimiteit' en naar een relatie.

Groeten,

Melina
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

mila schreef:En hiermee sluit ik het onderwerp voor wat betreft mezelf & passabiliteit.
:D
Plaats reactie