hoe voelt een vrouw

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sjaan
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 14:03
Locatie: Aphen ad rijn

Bericht door sjaan »

mina schreef:
melina_r schreef: Vrouw ben je vooral als vrouw tussen de andere vrouwen .... al de rest is illusie.
Hoi Melina,

Even een vraagje... Voel je je nu ook meer verwand met vrouwen dan bijv voor je transitie? Ikzelf voel bijv niet heel veel verwandschap met vrouwen omdat ik meestal de indruk krijg dat ze een totaal ander leven hebben geleid als ik. Ik kan wel goed met meisjes omgaan - maar daar bedank ik ook mijn (deels?) vrouwelijke identiteit voor, maar verwandschap - is wel erg veel gezegd op het moment. Ik voel me toch wel heel anders als een biovrouw hoor (vermoed ik!).

Groetjes,
Mina

Zeg Mina en onze verwantschap dan :roll:
Ik ben vanaf mijn 30e in de onvruchtbare periode geraakt :roll:
Maar zonder dollen ik voel een enorme verwantschap met jou en jullie,
terwijl ik een gewone bio vrouw ben.
Waar dit vandaan komt ,ik zou het niet weten maar voel me helemaal thuis bij jullie.
Ja zeker ook ik ben boven de 1.80 mtr en flinke schouder partij :wink:
Ik ben getrouwd met een heel zachtaardige man, gelukkig maar want ik walg van die macho :evil: griezels.
Ik ben helemaal gek van mooie vrouwelijke kleding,en daar mankeert nogal eens wat tegenwoordig bij de dames.
Maar ik heb alle bewondering en zeer zeker respect voor jullie :wink:
Want in deze wereld is het moeilijk om je hoofd boven water te houden.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

sjaan schreef: Zeg Mina en onze verwantschap dan :roll:
.
Hey Sjaan,

Uitzonderingen daargelaten :).
Ik heb ook een andere vriendin waar ik heel close mee ben, ze ziet me meer als een vriendinnetje. En meestal voel ik me idd meer verwand met meisjes dan met de meeste jongens. Maar ik ben een beetje voorzichtig met mijn uitspraken geworden, men heeft mij al gewaarschuwd dat ik tegenstrijdige signalen afgeef...TG ? TS? :P hihi, dus ik let op mijn woorden! ~

Groetjes,
Mina
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Nou ja gisteren op weg naar de Gijs (A'dam) mijn rechterspiegel van de auto afgereden en op een gegeven moment zat ik geloof ik iets te links op de weg en werd ik ingehaald door zo'n scheurgolf met een.. man erin, die hard toeterte en vervolgens even verder toch ook weer stil stond. Ik voelde me op dat moment langzaam, gevoelig, behoud en ff onzeker. Het was net of ik me vrouwelijk voelde.. Zo wie zo is het voor mij veel meer een gevoel van 'ontvankelijk zijn' en 'overgave' ipv 'doen en snel'... Help kan ik nog wel fileparkeren?

Groetjes Y
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

gelezen op: http://www.heinpragt.com/manvrouw/manvrouw.php#Deel4

Omdat de hersenen van vrouwen een breed blikveld hebben en ze moeilijker gericht kunnen kijken, in combinatie met het minder goed kunnen schatten van afstand, is het voor de meeste vrouwen moeilijker om een auto achteruit te fileparkeren. De hersenen van de meeste mannen zijn beter in staat om heel goed afstand te kunnen schatten waardoor ze bij het fileparkeren in het voordeel zijn.
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

als in, vrouwen hoefden heel lang geleden niet te jagen, dus.... :)
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Yoelle schreef:De hersenen van de meeste mannen zijn beter in staat om heel goed afstand te kunnen schatten waardoor ze bij het fileparkeren in het voordeel zijn.
En ik al die jaren maar denken dat ik aan een bril toe was........

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Yoelle schreef:De hersenen van de meeste mannen zijn beter in staat om heel goed afstand te kunnen schatten waardoor ze bij het fileparkeren in het voordeel zijn.
Maarja, deze voordeel is dan toch maar de enige.....tegen al die anderen, waar un vrouw dus beter in is :wink:

Groetjes vanuit Wijchen

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Er zijn ook vrouwen die niet gehinderd worden door het gevoel een ‘aardig meisje’ te moeten zijn. Die maken meer gebruik van eigenschappen die vaak als ‘typisch mannelijk’ worden omschreven: efficiëntie, ambitie en rationaliteit. Wat die vrouwen bijzonder maakt, is dat ze het lef hebben om die eigenschappen in te zetten. :)

http://www.carrieretijger.nl/carriere/vrouwen/valkuilen
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Yoelle schreef:Er zijn ook vrouwen die niet gehinderd worden door het gevoel een ‘aardig meisje’ te moeten zijn.
Precies....

.....ik denk dat ik ook erder geen typisch lief meisje ben :evil:

Probeer ma geen definitie te vinden Yoelle of te zoeken naar identiteit en wees lekker jezelf. Jezelf ontdekken gaat nie op de theoretische manier, doen is belangrijker...

groetjes vanuit Chiasso

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

das ook zo Mara, Txs.. probeer alleen woorden te geven aan hoe ik me voel en het helpt me door er op deze manier wat mee bezig te zijn.
't voelt in elk geval goed :D

Ik kijk naar m'n kleren
terwijl ik ze aan heb,
verbaast me dat dit ik is.
Het lot van generaties,
dat ze altijd nog worden gescheiden,
op dezelfde, deze ene, aarde,
in verschillende werelden leven.
Roep me nu niet wakker,
midden in de nacht,
mijn laatste droom
is de enige werkelijkheid.
Dingen lopen langzaam vast.
In m'n ogen schijnend licht,
de diep in de nacht vertrokken minnares
komt nooit meer terug,
vertrokken voor eeuwig,
gelovend in een nieuw begin,
zonder winterse buien,
vergeef haar, mijn nieuwe ik.
De schuld van het typisch vrouwelijk zijn.
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Als er iets is wat we met zijn allen nooit zullen weten is hoe het moet zijn om je vrouw te voelen. Behalve Coco dan :wink:
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joanne schreef:Behalve Coco dan :wink:
Maar of ze ons het snapklaar kan vertellen hoe dat nu precies voelt.....nou ik weet het nie :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Ik wil best een poging wagen. Waar zal ik beginnen?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

bij ut begin

barst los zou'k zeggen :)
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Bij het begin? Dat duurt me te lang.

Maar in ieder geval weet ik wel dat - en Frederique gaat me hier ongetwijfeld weer van repliek dienen - mannen en vrouwen op geen enkel gebied hetzelfde denken, laat staan doen. Zoals ik reeds eerder heb gemeld ergens op het forum denken en voelen mannen met hun verstand en vrouwen met het hart.

Dat uit zich onder andere in het tonen van emoties. Vrouwen zullen eerder huilen of emotioneel zijn dan mannen. Mannen zijn rationeel. Die staan op de begraafplaats en vragen zich af of ze zo meteen nog een broodje kaas krijgen bij de koffie, terwijl de vrouwen nog met hun gedachten bij de overledene en de nabestaanden zitten.

De mannen slaan in hun denken een aantal stappen over, aangezien zij niet aan tijdverspilling wensen te doen. Indien je direct van A naar Z kan, moet je niet nog eens eerst naar B, terwijl de vrouwen wel die extra stappen ertussen plakken en alles nog eens heroverwegen. Dat zit waarschijnlijk in het zorgende karakter van de vrouwen. In het huishouden dient ten slotte alles op rolletjes te lopen, waar het de heren geen bal kan schelen of er nu Pampers of anderssoortig in de kast liggen.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik denk dat het verschil tussen man en vrouw wel duidelijk is.

't Zal wel geen antwoord op de vraag zijn, maar ik heb in elk geval een poging ondernomen.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Plaats reactie