Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Guest0
ForumFan

Bericht door Guest0 »

Joy schreef:kheb net ff seconden gekeken en mijn tenen krulden lichtelijk bij elkaar

kan me best voorstellen dat als mensen haar op straat tegenkomt ze toch min of meer in de lach schieten

Joy
Nou zeg, zoiets mag je toch niet zeggen op Travestie.org?
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

je heb helemaal gelijk
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Joy schreef: en ze wordt serieuzer genomen dan nu
Jammer, ik heb de uitzending niet gezien. Vanuit de beschrijvingen heb ik wel een zekere voorstelling en kan ik de reacties van hier ook wel plaatsen, maar werd ze in de uitzending ook publiekelijk afgekraakt wegens haar uiterlijk?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

in het 1e bericht staat de link waar je uitzending kan bekijken

simpelweg aanklikken et voila
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Jammer, maar dat werkt op mijn computer niet. Kun jij mijn vraag misschien beantwoorden?
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef:
Joy schreef: en ze wordt serieuzer genomen dan nu
Jammer, ik heb de uitzending niet gezien. Vanuit de beschrijvingen heb ik wel een zekere voorstelling en kan ik de reacties van hier ook wel plaatsen, maar werd ze in de uitzending ook publiekelijk afgekraakt wegens haar uiterlijk?
nee, ze werd niet publiekelijk afgekraakt, en zoals wij (m'n partner en ik) het gezien hebben ging Paul heel voorzichtig en liefdevol met haar om. Hij realiseerde zich erg goed dat hier een mens zat die op dat ene moment al haar bruggen achter zich verbrandde en dat was niet niks. Wij vonden het pittige kost.

Je kunt vraagtekens hebben bij iemand die in een keer alles achter zich laat: relatie, leefomgeving, familie en wat dies meer zij, maar deze persoon wist heel goed wat ze deed en waarom. Daar kun je alleen maar respect voor hebben. Ze kreeg make-up advies van een van de Dolly Dots, en wij vonden dat er gewoon erg lief met haar om werd gegaan.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef:ging Paul heel voorzichtig en liefdevol met haar om.
Ik vermoedde dat wel. Zoals ik eerder in een andere draad heb gezegd, heeft "de buitenwacht" meestal een iets andere blik op zo'n situatie. Die hebben sowieso nul komma niks aan eigen angsten om de risée van de buurt te worden, die ze kunnen projecteren. Wij wel.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

tsja, die buitenwacht hè, daar kan ik ook niet zoveel mee. Zoals ik ook al eens eerder in andere draadjes heb geschreven, schijnt het buitengewoon ingewikkeld te zijn om andere mensen in hun waarde te laten.

Maar ja, ieder mens heeft een andere belevingswereld, dus de "leden" van de buitenwacht ook, en een ieder heeft het recht op zijn of haar leerprocessen.... :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Babette schreef:
nee, ze werd niet publiekelijk afgekraakt, en zoals wij (m'n partner en ik) het gezien hebben ging Paul heel voorzichtig en liefdevol met haar om. Hij realiseerde zich erg goed dat hier een mens zat ..........

Babette.
Ik vind sowieso dat Paul de Leeuw een stuk rustiger geworden is, veel minder 'lach of ik schiet' dan een aantal jaren geleden. Achteraf heb ik ook enigszins het idee dat Paul's Sauna-actie min of meer bewust bedoeld was om de aandacht van Jessica weg te nemen. De arme meid stond zo te zien echt op het punt om helemaal dicht te klappen.
Als meneer de Leeuw zo door gaat ga ik hem over een poosje misschien nog wel sympatiek vinden :wink:

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Ciska Lacomte schreef:
Babette schreef:
nee, ze werd niet publiekelijk afgekraakt, en zoals wij (m'n partner en ik) het gezien hebben ging Paul heel voorzichtig en liefdevol met haar om. Hij realiseerde zich erg goed dat hier een mens zat ..........

Babette.
Ik vind sowieso dat Paul de Leeuw een stuk rustiger geworden is, veel minder 'lach of ik schiet' dan een aantal jaren geleden. Achteraf heb ik ook enigszins het idee dat Paul's Sauna-actie min of meer bewust bedoeld was om de aandacht van Jessica weg te nemen. De arme meid stond zo te zien echt op het punt om helemaal dicht te klappen.
Als meneer de Leeuw zo door gaat ga ik hem over een poosje misschien nog wel sympatiek vinden :wink:

Ciska.
leuk hoor Cis, zo heb ik het ook gezien! Ze stond echt op ontploffen! Bovendien heb ik Paul de Leeuw tot nu toe als heel "echt" ervaren; de manier waarmee hij met (verstandelijk) gehandicapte mensen omgaat, vind ik echt heel bijzonder. Veel "gewone" mensen reageren behoorlijk spastisch als je met een koppeltje mongolen een restaurant binnen komt waaien....

Groetjes en liefs,

Babette.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Babette schreef: koppeltje mongolen
*kuch* Woord uit de vorige eeuw. *kuch*
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Morbide schreef:
O, bedoelt Babette een groepje verstandelijk gehandicapten...... :oops:

Ik dacht dat Paul weleens uit eten ging met beschonken hooligans. :wink:
(Daar heeft Rowan Atkinson trouwens ooit een erg grappige sketch over gemaakt)

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Morbide schreef:
sorry, medemensen met een verstandelijke beperking, ik weet het, maar 't is zo'n mondvol.

Dus nog een keer: veel "gewone" mensen reageren behoorlijk spastisch als je met een koppeltje medemensen met een verstandelijke beperking een restaurant binnen komt waaien..... :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Babette schreef:mondvol.
Travestiet is moeilijker dan verklede kerel, omgebouwde makkelijker dan transseksueel. Snap je?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Morbide schreef:
Babette schreef:mondvol.
Travestiet is moeilijker dan verklede kerel, omgebouwde makkelijker dan transseksueel. Snap je?
"Life is a bitch, and then you die...." :lol:

Groetjes en liefs,

Babette.
Plaats reactie