Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Irene_y
dagelijks aanwezig

Bericht door Irene_y »

voor wie het nog niet weet, Sinterklaas is een vrouw hoor. trek maar eens aan haar baard. ze gebruikt ook make-up :wink:
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Volgens mij komen we er gewoon niet echt achter hoe het zit kwa vork en steel. "Televisie" en "Integer" gaat absoluut niet samen. Was vanuit de redactie van 'mooi weer' besloten dat het voor de kijker interressant zou zijn om iets meer te horen over transigheid, of leek het hun gewoon 'geinig' om een kerel van ruim twee meter aan te kleden als dolly dot?
Ik denk dat men vooral het laatste als highlight had ingepland.
Ik vind het overigens ook raar dat Jessica blijkbaar geen (goede) begeleiding heeft. Ieder verstandig mens zou haar wel tien keer na hebben laten denken voordat ze zich op deze manier zou outen, lijkt me.
Om mijn eerder gestelde vraag maar eens zelf te beantwoorden: Het was erg dom van Jessica om op televisie te verschijnen.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Irene_y
dagelijks aanwezig

Bericht door Irene_y »

heb niet zo'n moeite met de noemen v.d. naam Chris door paul de leeuw. Het geeft de transitie nog eens goed aan.. Overigens leuk om te zien dat ze eens een andere naam kiest dan een verlengstuk van Chris of wat verbasterd. Christina, of Chrisje.. Je ziet dat al zoveel bij CD en vind ik zelf wat gemakkelijk (alsof het anders té veel moeite kost)..

Y
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

om de discussie maar ff dood te gooien:

of het wel of niet een goede zet was is alleen voor haarzelf en directe omgeving van belang

wat wij daarvan vinden is een non discussie, die er niet toe doet, voor haar niet

joy
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Yoelle schreef:heb niet zo'n moeite met de noemen v.d. naam Chris door paul de leeuw. Het geeft de transitie nog eens goed aan.. Overigens leuk om te zien dat ze eens een andere naam kiest dan een verlengstuk van Chris of wat verbasterd. Christina, of Chrisje.. Je ziet dat al zoveel bij CD en vind ik zelf wat gemakkelijk (alsof het anders té veel moeite kost)..
Tsjah, ik ben dat dus niet met je eens. Jessica had zich net zo goed Chris kunnen blijven noemen. Dat scheelt een hoop gedoe met verbeteren van anderen. Dat het noemen van een oude naam de transitie goed illustreert, wil er bij mij ook niet in. Wist je trouwens dat het niet de bedoeling is dat je Jessica een CD vindt? o.O
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Yoelle schreef: Je ziet dat al zoveel bij CD en vind ik zelf wat gemakkelijk (alsof het anders té veel moeite kost)..

Y
Hihi Yoelle! hahaha
Het kan toch ook zijn dat je een naam wilt die het dichts bij de naam komt die je ouders je bij geboorte hebben gegeven?
:) x
groetjes,
Mina
Irene_y
dagelijks aanwezig

Bericht door Irene_y »

dat kan natuurlijk hé dat je je naam gegeven door je ouders wilt handhaven. In dat geval had ik Marleen geheten, want mijn ouders wilde een meisje en hadden die naam of Irene in mind.. maar het werd wat anders.. Petronella zou een verlngstuk voor mij zijn//

Maar ik zie geen CD in jessica hoor, maar Ts.. Maar aan de bar hoor ik het toch vaak zeggen; "vond ik wel gemakkelijk"; " "gemakkelijk te vinden (gewoon verlengstukje) en te onthouden".. Bovendien je hoort toch ook wel veel Angelique of Angelina.. Wat is dat dat toch met die namen. Ze klinken wel sensueel. Vind je ook niet Morbide? :P
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Een vriendin van mij werkt in de horeca, heeft officieel haar naam laten veranderen. Ze heet nu E.
Zo noemt iedereen haar namelijk al jaren:
Eej, Waar blijft mijn bier!!
Eej, kan ik afrekenen?
Eej, waar is de plee......

Ciska. (Waar komt die naam eigenlijk vandaan. Hekkum zelf bedacht? Oi..)
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Irene_y
dagelijks aanwezig

Bericht door Irene_y »

heej Ciska......... beautifull name
Irene_y
dagelijks aanwezig

Bericht door Irene_y »

vind Eej, mooier dan E, maar E is wel aparter; wat zei je éE?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Yoelle schreef:Bovendien je hoort toch ook wel veel Angelique of Angelina.. Wat is dat dat toch met die namen. Ze klinken wel sensueel. Vind je ook niet Morbide? :P
Kweenie, ik ben niet zo sensueel aangelegd, maar veel eerder het "leave your genitals at the door" type. Een veel te moderne naam die niet bij je geboortejaar past is trouwens een weggever voor trawatdanookessen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Irene_y
dagelijks aanwezig

Bericht door Irene_y »

weet niet of je nu op mijn naam doelt, maar die was in the late fifties inderdaad niet zo in zwang (= meer tijdloze naam, stammend uit de bijbel.. oh jee katholiek..).

Je bent toch niet preuts Morbide? :roll:
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Yoelle schreef:weet niet of je nu op mijn naam doelt, maar die was in the late fifties inderdaad niet zo in zwang (= meer tijdloze naam, stammend uit de bijbel.. oh jee katholiek..).
Nee, ik had het gewoon over namen die tra-etcetra's zich aanmeten in het algemeen. Als je je geboortenaam verbastert, dan weet je zeker dat je naam "passabel" is. Kies je als vrouwvervanger van in de 50 voor de naam Dewi, dan zullen mensen iedere keer dat je jezelf voorstelt gaan fronsen.
Yoelle schreef: Je bent toch niet preuts Morbide? :roll:
Ik denk wel dat jij dat van mij zou vinden. Maar dat vind ik niet zo relevant.
Irene_y
dagelijks aanwezig

Bericht door Irene_y »

Ciska Lacomte schreef:Volgens mij komen we er gewoon niet echt achter hoe het zit kwa vork en steel. "Televisie" en "Integer" gaat absoluut niet samen. Was vanuit de redactie van 'mooi weer' besloten dat het voor de kijker interressant zou zijn om iets meer te horen over transigheid, of leek het hun gewoon 'geinig' om een kerel van ruim twee meter aan te kleden als dolly dot?
Ik denk dat men vooral het laatste als highlight had ingepland.
Ik vind het overigens ook raar dat Jessica blijkbaar geen (goede) begeleiding heeft. Ieder verstandig mens zou haar wel tien keer na hebben laten denken voordat ze zich op deze manier zou outen, lijkt me.
Om mijn eerder gestelde vraag maar eens zelf te beantwoorden: Het was erg dom van Jessica om op televisie te verschijnen.

Ciska.
Dit was inderdaad precies mijn initiële reactie. Jessica schijnt echter zelf een e-mail verzoek te hebben geschreven en paul de leeuw gaat haar niet begeleiden. waarom zou ie, dat past niet in zijn "spontane" programma opzet. Alhoewel die Linda de Mol wist natuurlijk wel degelijk dat ze een liedje moest gaan zingen met de Dolly Dots i.t.t. de Jessica. Maar Linda lijkt me wat slimmer in de zin van "een goede meid is op de toekomst voorbereidt"

Y
Irene_y
dagelijks aanwezig

Bericht door Irene_y »

je zier er wel sensueel uit op de foto hoor Morbide. Alleen die naam he; maar je vind het verder niet interessant....?

groetje Y
Plaats reactie