Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

maar pre-op zul je toch wel ergens opgevallen zijn man, vrouw of allebei. En wat is er dan gebeurd dat je post-up niet meer weet, wilt of kunt. Ik wordt hier onzeker van.. het klinkt of mismoedigend of wat cynisch of allebei.. Help.. :roll:

Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Morbide schreef:
Babette schreef:Waar het om gaat ( nog maar een keer!) is dat ieder mens het recht heeft om volstrekt zichzelf te zijn, ongeacht wat een ander daar van vindt.
Yup, ieder mens heeft het recht zhaar hoofd te stoten. Keer op keer op keer op keer...
het blijft inderdaad een verbluffend fenomeen: iedereen die opnieuw het wiel uit wil vinden! En we blijven maar opnieuw en opnieuw oorlogje spelen; we laten ons keer op keer besodemieteren door financiele instellingen, verzekeraars, pensioenfondsen niet te vergeten, overheden en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Het is al met al niet echt opbeurend! De enigste hoop die je kunt hebben is dat we ergens ooit iets leren...................diepe zucht :(

Maar goed, we blijven optimistisch :D , toch?? Ik ga lekker terug naar m'n keuken, wel zo veilig.... :lol:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

pour vous schreef:Als ik er een beetje moeite voor had gedaan had ik ook wel aan de vrouw en dan evt. kinderen kunnen komen. Maar wat had ik daaraan, mijzelf en haar en de kids de afgrond instorten? Terwijl je zelf al lang weet wat er met je aan de hand is. Ik heb gewoon goed nagedacht om dat dus niet te doen.

dank je, tjee...zo kan het dus ook...

ik ben zonder willens en wetens deze afgrond dus ingetrokken des tijds...

hiervan ben ik en de kinderen nog altijd niet van bijgekomen...

ik eer je vrouw(joy)..dat jij wel hebt kunnen nadenken , ook voor anderen die er wel pijn aan overhouden..

ik zeg niet dat ik niet mijn best heb gedaan hoor, toen ik het eenmaal achteraf te horen kreeg van mijn ex...(jaren was ik nog met hem, in de hoop dat)

alle zeilen heb ik bijgezet, maar de manier hoe hij ermee omging was niet mijn ding...hij ging vreemd en sloeg mij enz enz...

dus inplaats van lief doen ,werd hij onmogelijk om mee te leven...

dus toppie dat ik een stukje blijer word van jou manier van handelen

dank je daarvoor..Joy duizendmaal dank :D
ik zie niet echt waar mijn aandeel nu in zit, maar, graag gedaan
:)

joy
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Yoelle schreef:maar pre-op zul je toch wel ergens opgevallen zijn man, vrouw of allebei. En wat is er dan gebeurd dat je post-up niet meer weet, wilt of kunt. Ik wordt hier onzeker van.. het klinkt of mismoedigend of wat cynisch of allebei.. Help.. :roll:

Yoelle
zo helder en duidelijk is dat niet altijd, ik val momenteel op geen van beide

Joy
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Yoelle schreef: Ik wordt hier onzeker van..
O jee, de transitie lonkt toch niet hè?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Babette schreef:het blijft inderdaad een verbluffend fenomeen: iedereen die opnieuw het wiel uit wil vinden!
Vandaar dat er hier geroepen wordt: pas op, daar hangt een lage balk! Dan hoeft niet iedere nieuwe lichting transen opnieuw zhaar hoofd te stoten.
Babette schreef: Maar goed, we blijven optimistisch :D , toch?? Ik ga lekker terug naar m'n keuken, wel zo veilig.... :lol:
Wat schaft de pot? Ik ga vanavond een vleesverlater (maar nog wel vis eter) trakteren op veganistische pasta. Je weet niet wat je proeft. ;)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Joy schreef:zo helder en duidelijk is dat niet altijd, ik val momenteel op geen van beide
Helderder kan bijna niet. Toch?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

dat besefte ik net toen ik het teruglas :)

los daarvan, ach je kan iemand waarschuwen voor vanalles en nog wat, iemand zal niet luisteren, er gaat niets boven de eigen ervaring, de eigen weg
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Morbide schreef: Vandaar dat er hier geroepen wordt: pas op, daar hangt een lage balk! Dan hoeft niet iedere nieuwe lichting transen opnieuw zhaar hoofd te stoten.
zijn jullie allemaal aan de speed ofzo - is bijna niks meer van te volgen...om te beginnen, waar hangt die balk en waarom? ...:)

:)
Mina
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Morbide schreef:
Babette schreef:het blijft inderdaad een verbluffend fenomeen: iedereen die opnieuw het wiel uit wil vinden!
Vandaar dat er hier geroepen wordt: pas op, daar hangt een lage balk! Dan hoeft niet iedere nieuwe lichting transen opnieuw zhaar hoofd te stoten.
Babette schreef: Maar goed, we blijven optimistisch :D , toch?? Ik ga lekker terug naar m'n keuken, wel zo veilig.... :lol:
Wat schaft de pot? Ik ga vanavond een vleesverlater (maar nog wel vis eter) trakteren op veganistische pasta. Je weet niet wat je proeft. ;)
'kweet 'et, 'kweet 'et, maar er verandert ondanks alle waarschuwingen niets, omdat we het graag allemaal op onze eigen unieke maniertjes willen doen.

En er staat, op verzoek van m'n partner, een heerlijke spaghetti bolognaise te pruttelje...... :D En ook ik maak met enige regelmaat een vegetarische tagliatelle funghi...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

@Petra: one size doesn't fit all. Er zijn mensen die hun gezicht wit-met-zwart verven. Er zijn ook mensen die dat in geen 20 jaar zullen doen... Zo zijn er ook mensen die zich er goed bij voelen dat een ander voor hen denkt. Terwijl het idee alleen al voor een ander een gruwel is...

Ik ben het in die zin met Babette eens: respecteer een ander haar keuzes, ook als die keuzes niet de jouwe zouden zijn. Mensen verschillen in karakter, houding, ervaring, strijdbaarheid, passabiliteit en in hun wensen t.a.v. hun traject. Je kunt niet één "altijd-goed"-traject voor transen uitstippelen. Dat moet je m.i. ook niet willen.

Groetjes,

Frederique
N.B: ook ik vind de toon van veel berichten in deze thread veel te aanvallend t.o.v. Jessica en ook mij stoort dat.
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Frederique_ schreef:@
Frederique
N.B: ook ik vind de toon van veel berichten in deze thread veel te aanvallend t.o.v. Jessica en ook mij stoort dat.
moet je jessica daarentegen dan niet waarschuwen tegen allerlei laag hangende transitie balken en opmerkingen zoals "omdat ik niets wil en kan met dit lijf" en "ik ga terug naar de keuken, wel zo veilig".
Da's toch niet bepaald een rooskleurig lonkend beeld voor haar en nieuwe lichtingen transplichtigen.. :-?

groetjes, Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Yoelle schreef:
Frederique_ schreef:@
Frederique
N.B: ook ik vind de toon van veel berichten in deze thread veel te aanvallend t.o.v. Jessica en ook mij stoort dat.
moet je jessica daarentegen dan niet waarschuwen tegen allerlei laag hangende transitie balken en opmerkingen zoals "omdat ik niets wil en kan met dit lijf" en "ik ga terug naar de keuken, wel zo veilig".
Da's toch niet bepaald een rooskleurig lonkend beeld voor haar en nieuwe lichtingen transplichtigen.. :-?

groetjes, Yoelle
waar wel de realiteit, en ik verkies - hoe pijnlijk en confronterend vaak ook - de realiteit boven sprookjes

met sprookjes bedoel ik:

de trans die denkt dat eenmaal alles achter de rug - post op - het leven ineens geweldig en fantastisch zal zijn als in dat sprookje

Joy
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

sprookjes bestaan niet, dat wist je toch al toen je 7 was (op zijn laatst), meestal komt een transitie op een latere leeftijd..
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Yoelle schreef:sprookjes bestaan niet, dat wist je toch al toen je 7 was (op zijn laatst), meestal komt een transitie op een latere leeftijd..
je zou ze de kost moeten geven, die met een sprookjesdroombeeld naar het vu rennen...

joy
Plaats reactie