Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :
N.B: ook ik vind de toon van veel berichten in deze thread veel te aanvallend t.o.v. Jessica en ook mij stoort dat.


Wel ik vind dat absoluut niet.
Er is niks overdreven ...... de impact van iemand voor een massa kijkers : Euromast noemen , zal wel veel keer groter zijn dan wat hier op een beperkt forum werd neergeschreven.
De meeste dingen werden trouwen zuiver overgenomen uit de uitzending zelf.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

ik denk dat de zogenaamde fictieve boze buitenwereld een stuk minder mild zal zijn in oordeel

misschien is dat wel haar doel geweest,de test, in hoeverre blijf ik overend
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

als wandelende gender encyclopedist moet je toch weten dat grote psycho-analytici sprookjes, mythen en sagen alsmede folklore als uitgangspunt hebben gebruikt voor het formuleren van archetypen in de psychologische analyse, klein voorbeeldje:

(Jung) over archetypen
zijn als het ware overgeleverde, functionele oerdrijfveren of 'ervaringsmodaliteiten', die de persoonlijkheid van de mens structureren. Zij drukken zich uit in beelden die veelvuldig te vinden zijn in onze dromen, maar evenzeer in sprookjes en mythen, en vormen het ervaringsmateriaal van ELKE religie.

Ik vind het wel een goede formulering die bruikbaar is bij een typering van iemand die op de sofa ligt: 'schone slaapster' 'lelijke eendje' of 'boze stiefmoeder' 'winkeldochter' enz :-) en tja als ze denkt Barbie te zijn, dan hoort daar ook een typering bij, kan toch? De vraag is of iemand intelligent genoeg is om in te leren zien waar de realiteit in gaat grijpen en of ze er dan tegen kan. Zaken als levensonderhoud, relaties, de buren etc
als Barbie dat allemaal kan met Ken is dat toch prima?


of het je ook maar een klein beetje verder helpt is een ander verhaal maar wel food for thought. Het is altijd leuk om oeverloos met psychologen te discussieren maar uiteindelijk weet alleen jij het echte antwoord.

maar goed:

Ik twijfel eigenlijk niet aan iemands bedoelingen, zeker niet als je denkt aan de negativiteit die je in dit proces mee gaat maken, dat wil toch niemand? De reakties op haar optreden hier is er alvast een van terwijl ik wel vind dat dat hier respektvol gebeurd hoor
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

mina schreef:...om te beginnen, waar hangt die balk en waarom? ...:)

:)
Mina
Wild Guess: Voor eigen hoofd, gevoel van veiligheid. Kwestie van opvoeding.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Ciska Lacomte schreef:
mina schreef:...om te beginnen, waar hangt die balk en waarom? ...:)

:)
Mina
Wild Guess: Voor eigen hoofd, gevoel van veiligheid. Kwestie van opvoeding.

Ciska.
haha nee Cis dat is geen balk, maar een heel stadspoorgebouw....
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

mina schreef: Mina

haha nee Cis dat is geen balk, maar een heel stadsspoorgebouw....
Misschien had ik het over mijn eigen snoetje, lieverd :wink:
Maar je begrijpt kennelijk wat ik bedoel, dus er zit hier en daar wel een openingetje in je gebouwtje.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Ja een klein raampje waar ik als meisje door de vallende sneeuw heen naar buiten kijk. Deze week vielen er ook van die dikke vlokken sneeuw in de stad, dat is zo een mooi gezicht, wel koud hoor..brrr.

Over dromen gesproken...ik droomde een tijd terug dat ik ergens werkte in een supermarkt... in een heeeeeeeel oud gebouw, je kent het wel.. het huis helemaal vernield om een supermakt erin te plaatsen, maar de bovenste 3 of 4 verdiepingen nog helemaal origineel en intact...Ik ging met een collega - een meisje -via het magazijn de trap op naar de 1e verdieping...een hele mooie grote sombere hal...alles art deco / jugenstill stijl... het was heel donker maar ik voelde me helemaal thuis....de glas in lood ramen waren echt machtig mooi, compleet met ridders, zwaarden, bomen, bloemen... de zolder was inmens groot en donker...er hing een zware magische energie in het huis...

Ik vertelde mijn droom aan een zweedse kennis van mij, en die vertelde me dat huizen vaak iets over jezelf vertellen...en hij zei letterlijk: die droom betekent dat je klaar bent de confrontatie met de donkere plekken binnen je geest aan te gaan. Een paar maandjes later kwam ik in dit proces terecht, zou best goed kunnen dat hij gelijk heeft gehad! Waar het me heen gaat brengen is nog steeds een raadsel...
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

ik wordt minstens 17 keer per nacht gillend wakker, woest om me heen meppent en vraag mezelf dan af waarom die draaikolk nou nooit eens stopt met draaien

betekend dat ook iets?

grapje mina, dromen vertellen wel het eea, geloof ik in, maar ik heb volgens sommigen niet alteveelealiteitszin dus pin me niet vast op dat geloof

verder kan jedromen zo mooi uitleggen als je zelfwilt, zonder deskundige, het is helemaal jouw regie, dus wat let je:)
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Joy schreef :

ik wordt minstens 17 keer per nacht gillend wakker, woest om me heen meppent en vraag mezelf dan af waarom die draaikolk nou nooit eens stopt met draaien

betekend dat ook iets?


Dat je nog niet meteen aan een nieuwe relatie moet beginnen.
Of anders moet je specifiek vermelden dat je iemand zoekt die graag heel de nacht slaag krijgt.
Dating is toch ook nog wat vroeg dan ...... draai nog eerst maar wat rond (lol)

Melina
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

melina_r schreef:Joy schreef :

ik wordt minstens 17 keer per nacht gillend wakker, woest om me heen meppent en vraag mezelf dan af waarom die draaikolk nou nooit eens stopt met draaien

betekend dat ook iets?


Dat je nog niet meteen aan een nieuwe relatie moet beginnen.
Of anders moet je specifiek vermelden dat je iemand zoekt die graag heel de nacht slaag krijgt.
Dating is toch ook nog wat vroeg dan ...... draai nog eerst maar wat rond (lol)

Melina
alweer niet?

naja, nie dat ik enig interesse heb in wie dan ook, maar toch, hoop doet leven en misschien loopt er op de aardkloot toch nog ergens iemand rond die mij in vuur en vlam zet (teiltje)

:)
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Man probeert echtgenote levend te verbranden in oven
Een man uit Conyer is gearresteerd omdat hij voor de ogen van zijn kinderen zijn echtgenote in de oven wilde stoppen en levend trachtte te verbranden. De 31-jarige Martin Luther Jackson moet zich nu voor de rechter verantwoorden voor aanranding, slagen en verwondingen en marihuanabezit. Jackson en zijn vrouw, die al sinds juli gescheiden van elkaar leven, kregen op de terugweg van een Thanksgiving-feestje woorden. Thuis aangekomen probeerde de man uit alle macht zijn echtgenote in de keukenoven te duwen, die nog aan stond om het huis te verwarmen. De vrouw slaagde er op het nippertje in te ontsnappen en trok met zware hoofdwonden naar de politie. Agenten troffen de woesteling daarop in het huis van zijn moeder aan, waar hij verstopt lag onder het bed.


Bron: WaarMaarRaar.nl
Jij liever dan ik, Joy

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

........verantwoorden voor aanranding, slagen en verwondingen en marihuanabezit............

ik ben uiterst nieuwsgierig naar de werkelijke volgorde

tis wat, je vrouw in een oven, nog ff en het staat in de bijsluiter van de nieuwste microwave:

Not alowed to put yer wive's head in microwave while in use (unless its only her head and not the complete body)

Joy
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Joy schreef: Not alowed to put yer wive's head in microwave while in use
ik ben uiterst nieuwsgierig naar de werkelijke volgorde
Joy
Ja, ik ook. Mag je nou dat hoofd er niet instoppen terwijl het hoofd in gebruik is, of terwijl de mikrogolf in gebruik is?

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

weet ik nie, de bijsluiter is de betaversie, uitgelekt ook

dus voorlopig alles toegestaan
Plaats reactie