Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Yoelle schreef:
Frederique_ schreef:@
Frederique
N.B: ook ik vind de toon van veel berichten in deze thread veel te aanvallend t.o.v. Jessica en ook mij stoort dat.
moet je jessica daarentegen dan niet waarschuwen tegen allerlei laag hangende transitie balken en opmerkingen zoals "omdat ik niets wil en kan met dit lijf" en "ik ga terug naar de keuken, wel zo veilig".
Da's toch niet bepaald een rooskleurig lonkend beeld voor haar en nieuwe lichtingen transplichtigen.. :-?

groetjes, Yoelle
m'n "terug naar de keuken" opmerking was als lichtvoetig bedoeld, hoor Yoelle. En ik denk dat "waarschuwen" een verkeerd signaal is; voorlichting lijkt me een beter uitgangspunt, want dan kan die nieuwe lichting transplichtigen (leuk scrabblewoord trouwens!:D) zelf bepalen wat ze ervan mee willen nemen en wat niet.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Joy schreef:
ik ben uiterst nieuwsgierig naar de werkelijke volgorde
Het is bekend dat je van marihuana een vreetkick kunt krijgen, dus misschien was het weekend en had ie niets meer in huis?
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

:o oh ja Babette, ik hou me aanbevolen voor zo'n voorlichtingsbijeenkomst. Laat het maar eens zien in al zijn waarheid.. Ik leer al veel van jullie forumchat's hoor en soms wat youtube filmpjes (gisteren naar zo'n operatie gekeken en werd er beetje onpasselijk van)..
groetje Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Yoelle schreef::Laat het maar eens zien in al zijn waarheid..
Wat?
Yoelle schreef: Ik leer al veel van jullie forumchat's hoor en soms wat youtube filmpjes (gisteren naar zo'n operatie gekeken en werd er beetje onpasselijk van)..
Wat trekt jou zo aan transigheid?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Morbide schreef:
Yoelle schreef::Laat het maar eens zien in al zijn waarheid..
Wat?
Yoelle schreef: Ik leer al veel van jullie forumchat's hoor en soms wat youtube filmpjes (gisteren naar zo'n operatie gekeken en werd er beetje onpasselijk van)..
Wat trekt jou zo aan transigheid?
i. nou wat het betekent om transvrouw te zien in al haar verscheidenheid (positieve en negatieve ervaringen) -> er is al heel wat overgeschreven merk ik

ii. "transigheid" is dat ook een nieuw scrabbelwoord?

Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Yoelle schreef::o oh ja Babette, ik hou me aanbevolen voor zo'n voorlichtingsbijeenkomst. Laat het maar eens zien in al zijn waarheid.. Ik leer al veel van jullie forumchat's hoor en soms wat youtube filmpjes (gisteren naar zo'n operatie gekeken en werd er beetje onpasselijk van)..
groetje Yoelle
Humanitas heeft een werkgroep Transseksualiteit en Genderdysforie, die op diverse plaatsen in den lande voorlichtingsavonden geven, als ik me niet vergis. Dat zou je kunnen proberen, of je zou je licht kunnen opsteken bij T&T-avonden, of je kunt je eigen paadje volgen: mogelijkheden legio!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi Yoelle,

persoonlijk denk ik dat het bijna onmogelijk is om op een dergelijke manier gevoelens te beschrijven, vooral ook omdat die voor verschillende mensen verschillend zijn. Een ieder leeft in zijn/haar belevingswereld en een ieder beleeft het op zijn/haar persoonlijke manier.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Yoelle schreef:i. nou wat het betekent om transvrouw te zien in al haar verscheidenheid (positieve en negatieve ervaringen) -> er is al heel wat overgeschreven merk ik
Ja, dat zou je kunnen gaan opzoeken eventueel. Babette wekt bij mij niet de indruk dat terzakekundig genoeg is om een voorlichtingsbijeenkomst te organiseren eigenlijk. Leuke Freudiaanse verspreking overigens; transvrouw te zien. ;)
Yoelle schreef: ii. "transigheid" is dat ook een nieuw scrabbelwoord?
Nee, het is al best oud. Het is ook geen antwoord op mijn vraag. Wat zou voor jou de reden zijn om naar voorgenoemde bijeenkomst te gaan? Zijn transen jou tekst en uitleg schuldig? Ben je een voyeur? Overweeg je een transitie? (Niet doen, dat laatste)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

ik weet het Babette..ben op het moment een gelukkige Tv/Tg.. maar Ts br....(och als God nog eenmaal een wonder zou kunnen doen, dan stond ik vooraan ..) :wink:
Txs hoor.. Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

[/quote]

Nee, het is al best oud. Het is ook geen antwoord op mijn vraag. Wat zou voor jou de reden zijn om naar voorgenoemde bijeenkomst te gaan? Zijn transen jou tekst en uitleg schuldig? Ben je een voyeur? Overweeg je een transitie? (Niet doen, dat laatste)[/quote]

voyeur, haha; lieverd. ik vind andere dingen mooier om naar te kijken..
en niemand is mij tekst en uitleg "schuldig". Maar zou het wel van je willen vernemen waarom je transitie zo sterk afraadt..

LG Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Babette schreef: Humanitas heeft een werkgroep Transseksualiteit en Genderdysforie, die op diverse plaatsen in den lande voorlichtingsavonden geven, als ik me niet vergis.
Zelfhulpgroepen, bij mijn weten. Als je buiten staat, dan klinkt het een beetje als de gemiddelde voetbalkantine, tenminste bij Virgin.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi Morbide,

ik had überhaupt de intentie niet om wat voor avond dan ook te organiseren; ik gaf uitsluitend antwoord op een vraag....

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Yoelle schreef:Maar zou het wel van je willen vernemen waarom je transitie zo sterk afraadt..
Simpel, vanwege de dingen die je in dit draadje schrijft. Daaruit trek ik de conclusie dat jij het moeilijk zonder penis zou kunnen stellen. In je voorstelberichtje schreef je dat je denkt meer TG te zijn, nu oriënteer je jezelf op transigheid. Voor je het weet heb je jezelf er inderdaad van overtuigd dat je niet anders kunt dan van geslacht te moeten veranderen. De transitie is geen wondermiddel, de problemen die je nu eventueel hebt met je traweetikveel verdwijnen niet als een chirurg je ballen verwijdert of als een endo je pillen voorschrijft.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Babette schreef: ik had überhaupt de intentie niet om wat voor avond dan ook te organiseren; ik gaf uitsluitend antwoord op een vraag....
Weet ik, Yoelle kwam met die avond.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

haha, ja voel me wel een traweetikveel (alwwr zo'n scrabbelwoord; ik ga echt winnen vandaag = goed voor mij ego). Zonder penis, ja de vrouwelijke kant in mij houdt er wel van..
Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Plaats reactie