Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

geef eens antwoord dan?
Ja ik wil heel graag een bos mooie lange haren! en ik wil een zachter gezicht en geen baardgroei.

Een mannenrok, ja ze zijn wel mooi. Alleen vind ik het vaak net iets te stoer...Ik vind het bij jongens wel heel mooi staan overigens.

Over genitalien: ik heb bijzonder weinig aan wat er tussen mijn benen hangt helaas....in seksueel opzicht dan...het plast wel goed ;)
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Yoelle schreef: inderdaad probeer me in te voelen. Hoe voelt eigenlijk een Tg? We kwamen er al wat moeilijk uit bij "de vraag wat voelt een vrouw?" of een transvrouw of een CD. Ja wat voel je eigenlijk als man?..
.. och wat een grijs gedraaide plaat moet dit voor jullie zijn... Yoelle
Eén antwoord op zo'n beetje al deze vragen/stellingen: Ik weet het niet.
Ik kan hooguit zeggen: Naarmate de levenswijze beter past bij het innerlijk voel ik me minder ongelukkig.
Verder kan ik alleen maar refereren aan de omgeving. Pakweg een jaar geleden ben ik me er met een schok bewust van geworden dat een boel dingen in het leven me nooit gelukt zijn omdat dat zaken zijn die alleen voor mannen zijn weggelegd.
Verder heel die stapel gebeurtenissen en opmerkingen in de loop van de tijd waardoor je vaststelt: 'Dat kan eigenlijk alleen een vrouw zo overkomen'.

Grijs gedraaide plaat? Nee hoor. Meer het soort muziek waarbij ik in een reflex de radio uitzet.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Yoelle schreef:
Joy schreef:
Yoelle schreef:oh, wat stel jij dan voor? ... ben me er van bewust dat ik vrouwelijk voel en liefst ook zou zijn..Yoelle
vrouwelijk, of vrouw

een wezenlijk verschil

Joy
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Yoelle schreef:misschien val ik wel op mezelf als vrouw
Zegt autogynefilie je iets?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

[quote="Ciska Lacomte Verder kan ik alleen maar refereren aan de omgeving. Pakweg een jaar geleden ben ik me er met een schok bewust van geworden dat een boel dingen in het leven me nooit gelukt zijn omdat dat zaken zijn die alleen voor mannen zijn weggelegd.
Verder heel die stapel gebeurtenissen en opmerkingen in de loop van de tijd waardoor je vaststelt: 'Dat kan eigenlijk alleen een vrouw zo overkomen'.

Grijs gedraaide plaat? Nee hoor. Meer het soort muziek waarbij ik in een reflex de radio uitzet.[/quote]

geef eens voorbeeld Ciska van wat eigenlijk jou niet lukt, want alleen voor mannen weggelegd en dat wat alleen een vrouw zo kan overkomen, ben heel benieuwd daarna.. enne .. ik vind de radio aan héél fijn kan uren luisteren naar grijs gedraaide muziek op Sky radio of Radio 4..
LG Yoelle

ps. hoop dat je hier echt ff op antwoordt :roll:
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mina schreef:Ja ik wil heel graag een bos mooie lange haren! en ik wil een zachter gezicht en geen baardgroei.
Ik weet niet hoeveel haar je nog het, je schreef iets over kaal, als het een beetje meevalt dan kun je met een vrij milde hormoonkuur (finasteride) een heel eind komen. Voor je gelaat zul je toch echt moeten gaan epileren, wil je van de haargroei afkomen...
mina schreef: Een mannenrok, ja ze zijn wel mooi. Alleen vind ik het vaak net iets te stoer...Ik vind het bij jongens wel heel mooi staan overigens.
Ik ook.
mina schreef: Over genitalien: ik heb bijzonder weinig aan wat er tussen mijn benen hangt helaas....in seksueel opzicht dan...het plast wel goed ;)
Dan kunnen we elkaar de hand geven.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Yoelle schreef:
Morbide schreef:

Typisch dat je meteen de link met kleding legt. Wat nou als alle kleding gendervrij was, was jij dan nog transgender?
= hele goede vraag hoor. Naakt of in mannenkleren is er gewoon niets geen gevoel, leegte of de onrust. In vrouwenkleding gebeurt er iets... maar wat is dat toch...waarom toch zo fijn? Inhoeverre speelt hier de kleding of de travestie een betekenis? ik geloof wel dat als ik naakt vrouw zou zijn, ik datzelfde speciale eigen gevoel had (= niet leeg, meer van; 'dit ben ik'). "t is complex; misschien val ik wel op mezelf als vrouw, ja, stel je voor zo'n lelijke heksje, zou ik het dan nog wel zijn? :lol:
Yoelle
hier breng je zelf al een scheiding aan lijkt me

want voor een gemiddelde vrouw is het dragen van kleding niet zoals jij zegt :

'zo fijn'

neen, het is gewoon vrouwenkleding, net zoals mannen niet roepen: wat fijn, ik draag mannekleding

je kunt verder de sociale factoren wegstrepen door jezelf af te vragen of je nog steeds het onbehaaglijke gevoel zou hebben dat je lijf niet klopt met je geest,als je zou leven in een geslachtsloze wereld

genderdysforie zit in jezelf

joy
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ciska Lacomte schreef:Pakweg een jaar geleden ben ik me er met een schok bewust van geworden dat een boel dingen in het leven me nooit gelukt zijn omdat dat zaken zijn die alleen voor mannen zijn weggelegd.
Dan ben je goed op weg. ;) Ik merk het vaak bij vergaderen dat naar mannen automatisch beter wordt geluisterd en dat ze daarom makkelijker gelijk krijgen. (Wat niet hetzelfde is dan gelijk hebben.)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:
Yoelle schreef: inderdaad probeer me in te voelen. Hoe voelt eigenlijk een Tg? We kwamen er al wat moeilijk uit bij "de vraag wat voelt een vrouw?" of een transvrouw of een CD. Ja wat voel je eigenlijk als man?..
.. och wat een grijs gedraaide plaat moet dit voor jullie zijn... Yoelle
.
Verder kan ik alleen maar refereren aan de omgeving. Pakweg een jaar geleden ben ik me er met een schok bewust van geworden dat een boel dingen in het leven me nooit gelukt zijn omdat dat zaken zijn die alleen voor mannen zijn weggelegd.
.
noem eens wat?

Joy
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Wat nou als alle kleding gendervrij was, was jij dan nog transgender?
Of wat als er helemaal geen kleding was? Lijkt me een stuk problematischer...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Janiek2 schreef:
Morbide schreef: Wat nou als alle kleding gendervrij was, was jij dan nog transgender?
Of wat als er helemaal geen kleding was? Lijkt me een stuk problematischer...
dan hadden we allemaal nog een vachtje:)
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:Of wat als er helemaal geen kleding was? Lijkt me een stuk problematischer...
Dan gaf de evolutie ons allemaal vast een lekkere warme berenvacht... Dat lijkt me niet wenselijk.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
Janiek2 schreef:Of wat als er helemaal geen kleding was? Lijkt me een stuk problematischer...
Dan gaf de evolutie ons allemaal vast een lekkere warme berenvacht... Dat lijkt me niet wenselijk.
Ik dacht niet meteen aan de kou, meer aan wat je dan nog rest aan middelen om te voorkomen dat je automatisch gedwongen wordt om de genderrol te vervullen die bij je anatomie hoort.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Morbide schreef:
Yoelle schreef:misschien val ik wel op mezelf als vrouw
Zegt autogynefilie je iets?
interessant artikel. jullie zetten me wel aan 't denken.. heerlijk hoor, mooie diepgang..

Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef: Ik dacht niet meteen aan de kou, meer aan wat je dan nog rest aan middelen om te voorkomen dat je automatisch gedwongen wordt om de genderrol te vervullen die bij je anatomie hoort.
Niks ben ik bang. Ik zou dan niet lang geleefd hebben...
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie