Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
Janiek2 schreef: Ik dacht niet meteen aan de kou, meer aan wat je dan nog rest aan middelen om te voorkomen dat je automatisch gedwongen wordt om de genderrol te vervullen die bij je anatomie hoort.
Niks ben ik bang. Ik zou dan niet lang geleefd hebben...
Ik word er niet vrolijk van, maar vrees dat het voor mij ook einde oefening zou zijn.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

welnee, als iedereen nog een vachtje had beleefde je je genderdysforie gewoon op een ander vlak



Joy
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef: Ik word er niet vrolijk van, maar vrees dat het voor mij ook einde oefening zou zijn.
Gelukkig is de kans op een maatschappij met gendervrije kleding groter dan de kans op een wereldwijde nudistencommune.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Joy schreef:welnee, als iedereen nog een vachtje had beleefde je je genderdysforie gewoon op een ander vlak
Hmmm, ik zou iets heel plastisch gaan zeggen maar laat ik het maar houden op kipfilets willen niet hechten aan een vachtje.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
Janiek2 schreef: Ik word er niet vrolijk van, maar vrees dat het voor mij ook einde oefening zou zijn.
Gelukkig is de kans op een maatschappij met gendervrije kleding groter dan de kans op een wereldwijde nudistencommune.
Gelukkig!
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

@ Yoelle:

Is het echt nodig om onder woorden te brengen welke contrasten ik waarneem? Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd waarom jij met zoveel nadruk op zoek bent naar definities van 'gendersensatie' (Hoeveel scrabblepunten? :) )
Mind me: Ik heb meer dan twintig jaar heel hard geprobeerd te overtuigen als man, maar ondertussen, vanwege genderdinges, op een vrouwelijke grondtoon.
Al die jaren de ongerijmdheden meegedragen, erover gestruikeld, op vastgelopen enzovoorts. En dan toch pas 'gisteren' ervan bewust geworden.

Iets zegt mij dat ik alles hier in geuren en kleuren uit kan leggen, maar ik vrees dat je zoiets pas echt snapt als je zelf op dat punt belandt. (O, ja, ik ben erg goed in mensen bemoedigen enzo 8) )

Wat ik lees uit diverse postings van jou ben je erg op zoek, maar weet je ook waarnaar?
You're next.

Ciska. (Die best wel met je meeleeft, maar zelf ook de nodige handen vol heeft)
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ciska Lacomte schreef: Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd waarom jij met zoveel nadruk op zoek bent naar definities van 'gendersensatie' (Hoeveel scrabblepunten? :) )
Bonuspunten omdat het jou ook opvalt.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Janiek2 schreef :

Ik dacht niet meteen aan de kou, meer aan wat je dan nog rest aan middelen om te voorkomen dat je automatisch gedwongen wordt om de genderrol te vervullen die bij je anatomie hoort.


Hmmm ...... ik zie dat niet echt meer als een probleem nu.
In feite , hoe minder kleding , hoe vrouwelijker ik me tegenwoordig voel.
Maar in mijn blootje lopen de hele dag lijkt me toch iets te riskant ........
Al is het niet uitgesloten dat ik dit jaar eindelijk naar het strand kan en zelfs zalig kan gaan zwemmen als vrouw ....

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Nou vooruit dan: Hint
Bij allebei de figuurtjes voel ik me een buitenstaander, heb er niks mee.
Beetje gevoel wat ik vroeger had als ik mee 'mocht' doen met voetbal. Zoiets.
Absoluut prachtig clipje, daar niet van.....

JCB song by Nizlopi

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef: Hmmm ...... ik zie dat niet echt meer als een probleem nu.
Jij hebt het opgelost :) . Lekker van genieten, deze zomer!
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mina schreef :

Hoi Melina, wat ik zo intrigerend vindt aan je verhaal is dat je het wel met vrouwen hebt geprobeerd. Ik ook trouwens, maar ik wist wel ondertussen dat ik geen echte man was, en dat ik eigenlijk op jongens viel. Maar op een of andere manier toch geprobeerd.
Maar ik ben toch wel benieuwd.... nu val je alleen op mannen...had je dan helemaal geen homoseksuele gevoelens in je verleden "als man"?


Ja hoor, ik ben thuis extreem conservatief opgevoed.
En het kon echt niet hoor homoseksualiteit.
Dus ben ik me toch maar in vrouwen gaan interesseren.
Al was dat altijd heel oppervlakkig hoor.
Ik probeerde naar mijn omgeving wel altijd de schijn te wekken dat ik bezig was met 'vrouwen', maar in feite was ik vooral geinteresseerd in hun kleding en hun vrouwelijkheid.
Met seks heeft het nooit iets te maken gehad.

Mijn gevoelens naar mannen zijn altijd bewust afgesloten geweest.
Al kwamen daar wel barsten in toen ik begon op stap te gaan in het homo-milieu als travestiet.
In een eerste fase duwde ik de mannen nog weg, maar met de tijd voelde hun aandacht voor mij steeds beter en beter.
In de laatste fase voor mijn SRS begon ik steeds meer en meer met mannen te flirten en lichamelijk contact te krijgen.
Maar met seksuele contacten heb ik dus gewacht tot na de SRS.
En vermits ik nu in het vakje vrouw val ga ik dus voornameilijk uit in het hetero-milieu opzoek naar hetero of bi-mannen.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Morbide schreef:
Ciska Lacomte schreef: Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd waarom jij met zoveel nadruk op zoek bent naar definities van 'gendersensatie' (Hoeveel scrabblepunten? :) )
Bonuspunten omdat het jou ook opvalt.
Lieverds, het is gewoon mijn manier van leren. Als ik probeer dingen te snappen bewandel altijd zoveel mogelijk zijwegen en definities. Het hoeft niet dat ik hierdoor de waarheid (wat klinkt dit Jehova achtig) vind, maar ben dan ondertussen wel een stuk wijzer. Deze manier van schrijven op het forum geeft me ook nog eens lekker veel snelheid. Het artikel over autogynephilia bevalt me erg. Ik herken 't wel. Op het moment heb ik met andere links en artikelen al wat leesvoer.. (trouwens ik wist overigens echt niet dat begeerte zelfs ultiem kon leiden tot een wens tot geslachtsverandering).. Toen ik 8 jaar oud was trok ik voor het eerst kleding van mijn moeder aan. Maar toen was ik inderdaad al wel verliefd op de klassejuffouw geweest; de begeerte was al redelijk ontwikkeld. Ben verder inderdaad hetero, heb redelijk bestaan opgebouwd en heb altijd normaal leven gehad als man. Ben wel iemand met (lichte) bi gevoelens, maar vooral met de gedachte dat ik als vrouw vrij met een man (maar heb daar geen ervaring mee). Nou eerlijk toch allemaal.. Yoelle in the hotseat :roll:
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Ja, maar Yoelle, nou weet ik nog steeds niet waarom.
Je hebt wel uitgelegd wat en waarvandaan, maar waarom wil je zo graag een pasklaar antwoord op een vraag die je eigenlijk niet eens kunt stellen.
Hele volksstammen hebben al geprobeerd door filosoferen, mediteren en overmatig druggebruik dit soort zaken te begrijpen.
Ik zou jou een hele hoop woorden kunnen geven, mar dan heb je nog steeds niet het gevoel....

Ciska. (Vond overigens een foto van mezelf op internet.)
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

hahaha Cis die avatar is echt geweldig!
haha LOL
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Ciska, welke hormonen heb jij genomen ?

Is dat een gevolg van die Diane Pil misschien ?

Groetjes,

Melina
Plaats reactie