Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Yoelle schreef:inderdaad probeer me in te voelen. Hoe voelt eigenlijk een Tg? We kwamen er al wat moeilijk uit bij "de vraag wat voelt een vrouw?" of een transvrouw of een CD. Ja wat voel je eigenlijk als man?..
't Is een vraag die natuurlijk zijn beperkingen kent (hoe een ander zich voelt kan ik nooit weten - en omgekeerd geldt hetzelfde). Maar even grote-stappen-snel-thuis: ik noem mijzelf transgender omdat ik met de traditionele tweedeling man/vrouw niet zoveel kan. Ik kies per behandeling en per operatie of ik die wel-of-niet wil volgen of de nadelen (zowel qua kosten en pijn) niet groter zijn dan de voordelen. En bovenal: of die behandeling of operatie mij "dichter bij mijzelf" zal brengen: doe ik het voor mijzelf omdat ik mij dan mooier vindt, of doe ik het voor een ander om die minder in verwarring te brengen over een mens die tussen de genders in leeft? (Waarbij ik als stelregel hanteer dat het antwoord "voor een ander" het volstrekt verkeerde antwoord is).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:
Yoelle schreef:misschien val ik wel op mezelf als vrouw
Zegt autogynefilie je iets?
Wat vind jij er van?

Vies?
Verwerpelijk?

Of iets dat net zo goed normaal kan zijn als het "vallen op een andere man/vrouw"?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:Ik kies per behandeling en per operatie of ik die wel-of-niet wil volgen of de nadelen (zowel qua kosten en pijn) niet groter zijn dan de voordelen.
De vrijblijvendheid in je benadering snap ik niet, Frederique. Iemand die een operatie nodig heeft, neemt mijns inziens de nadelen voor lief. Jij doet net alsof je schoenen koopt. Ze zijn mooi, maar zitten ze ook lekker?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:
Morbide schreef:Ben je het met me eens dat je leven vele malen simpeler is als je die hele polonaise gewoon kan overslaan?
Po
Ik begin me de laatste tijd steeds serieuzer af te vragen of het niet veel simpeler is om gewoon anders te gaan leven en al dat gehannes aan het lichaam maar gewoon niet te willen. Iemand ervaring ?

Ciska.
wat let je?

Momenteel ben ik enorm bezig met op een totaal andere manier in het leven staan als ik gewend ben, en ik moet zeggen het werpt enorm vruchten af

Dat is achteraf gezien een reden geweest om het traject even in de ijskast te zetten, al wist ik dat toen nog niet

Ik ben er nog niet uit of het werkelijk noodzakelijk is de hele polonaise wederom in gang te zetten,gezien de andere manier van in het leven staan

Liever niet natuurlijk,maar diep van binnen zit ook iemand keihard te schreeuwen dat het niet anders kan

joy
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Frederique_ schreef:
Yoelle schreef:inderdaad probeer me in te voelen. Hoe voelt eigenlijk een Tg? We kwamen er al wat moeilijk uit bij "de vraag wat voelt een vrouw?" of een transvrouw of een CD. Ja wat voel je eigenlijk als man?..
Ik kies per behandeling en per operatie of ik die wel-of-niet wil volgen of de nadelen (zowel qua kosten en pijn) niet groter zijn dan de voordelen. En bovenal: of die behandeling of operatie mij "dichter bij mijzelf" zal brengen: doe ik het voor mijzelf omdat ik mij dan mooier vindt, of doe ik het voor een ander om die minder in verwarring te brengen over een mens die tussen de genders in leeft? (Waarbij ik als stelregel hanteer dat het antwoord "voor een ander" het volstrekt verkeerde antwoord is).

Groetjes,

Frederique

if roses are red and violets are blue, why is my heart meant for you?

Aangezien ik pas 1 jaar yoelle ben en pas een 1/2 jaar uit de kast, hebben al die afkortingen nog een hoog google gehalte voor me. Wel verneem ik dat SRS center BK je ook een orgasme kan terug geven. of is dat ook een mooie droom..
Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Petra schreef :

Jawel, wat ik kwijt wou is weg. Maar het blijft behelpen zo'n bouwdoos. Dat het verplegend personeel systematisch over "de wond" sprak, hielp ook al niet om een binding te vormen met m'n nieuwe geslachtsorgaan. Dat een of ander onnozel co-assistentje zichtbaar geschrokken was van de zwellingen al helemaal niet. In dilateren, of penetreren, ben en was ik niet zo geïntresseerd. Ik geloof ook niet dat het krijgen van een orgasme er in zit.


Vreemd om dit te lezen hoor.
IK kan niet klagen over de werking van mijn 'bouwdoos'.

De houding is dan toch anders in België.
In Gent is men een weekje na mijn SRS met 6 mensen van het UZ komen kijken naar het resultaat, alsof het een bevalling was.
3 maand na de correctie van de schaamlippen heeft de chirurg een fotosessie gedaan, die foto's gaat de chirurg gebruiken voor zijn toekomstige presentaties ....
(ik lag daar schoon , een half uur met mijn benen open en weer een heel leger mannelijke medewerkers komen kijken..... ik dacht toen , yes nu maak ik het toch nog tot fotomodel)
Volgens de chirurg was het zijn beste 'creatie' ooit (een supermuis zeg maar), of ik daar iets moet van geloven is natuurlijk weer een ander verhaal.

Verder snap ik wel dat het een jaar afzien en werken is om het 'gaatje' open te houden, maar ik heb daar nu geen spijt van.
Dilateren en vibrator vind ik ook maar niks, maar intensief vrijen met een vent is echt wel zalig hoor.
Orgasme is zowel mentaal als fysiek voor 100% mogelijk.
Uiteraard is glijmiddel wel nodig, maar 'nat worden lukt dus wel, maar dan wel na het klaarkomen (dat vocht zou van de prostaat komen)
Het enige nadelige punt is de diepte ..... maar er zou in Thailand al een nieuwe techniek zijn om achteraf nog enkele centimeters extra te geven.
Ik volg dat wel, want ik zou toch iets meer willen dan de 13 cm die ik nu heb.


Waar ben jij trouwens geweest voor je SRS ?

Groetjes,

Melina
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:
Frederique_ schreef:Ik kies per behandeling en per operatie of ik die wel-of-niet wil volgen of de nadelen (zowel qua kosten en pijn) niet groter zijn dan de voordelen.
De vrijblijvendheid in je benadering snap ik niet, Frederique. Iemand die een operatie nodig heeft, neemt mijns inziens de nadelen voor lief. Jij doet net alsof je schoenen koopt. Ze zijn mooi, maar zitten ze ook lekker?
Ik zie mijn transitie niet als een totaalpakketje van "mv-trans = epilatie + logopedie + hormonen + SRS + FFS + [...]". Ik weeg bij elk van die behandelingen of ik het belangrijk genoeg vind om er aan te beginnen. Als ik een operatie nodig vind zal ik hem ook uit laten voeren. Maar omgekeerd geldt ook dat als ik een operatie niet nodig vindt dat ik die zal weigeren - ook als een ander zegt dat je pas "een echte trans bent als je ook operatie xyz hebt uitgevoerd" (of "je bent pas een echte trans als je passabel bent" - wat ik net zo'n dooddoener vind).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ciska Lacomte schreef:.
Ik begin me de laatste tijd steeds serieuzer af te vragen of het niet veel simpeler is om gewoon anders te gaan leven en al dat gehannes aan het lichaam maar gewoon niet te willen. Iemand ervaring ?
Dat is een vraag die alleen jij kan beantwoorden en waar nogal wat onzekere factoren mee samenhangen. Een schrale troost is dat mannen en vrouwen steeds meer op elkaar gaan lijken naarmate ze ouder worden. Bij twijfel; niet inhalen. Maar als je het gevoel hebt niet anders te kunnen, dan moet je gas geven.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: Wat vind jij er van?

Vies?
Verwerpelijk?

Of iets dat net zo goed normaal kan zijn als het "vallen op een andere man/vrouw"?
Als die vraag aan mij gericht is, dan krijg je vannacht of morgen antwoord. Er moet een gemeente bestuurd worden en ik ben al aan de late kant.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:Als die vraag aan mij gericht is, dan krijg je vannacht of morgen antwoord. Er moet een gemeente bestuurd worden en ik ben al aan de late kant.
Ja, hij was aan jou gericht al vind ik antwoorden van anderen ook interessant.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Frederique_ schreef:
Morbide schreef:
Frederique_ schreef:Ik kies per behandeling en per operatie of ik die wel-of-niet wil volgen of de nadelen (zowel qua kosten en pijn) niet groter zijn dan de voordelen.
De vrijblijvendheid in je benadering snap ik niet, Frederique. Iemand die een operatie nodig heeft, neemt mijns inziens de nadelen voor lief. Jij doet net alsof je schoenen koopt. Ze zijn mooi, maar zitten ze ook lekker?
Ik zie mijn transitie niet als een totaalpakketje van "mv-trans = epilatie + logopedie + hormonen + SRS + FFS + [...]". Ik weeg bij elk van die behandelingen of ik het belangrijk genoeg vind om er aan te beginnen. Als ik een operatie nodig vind zal ik hem ook uit laten voeren. Maar omgekeerd geldt ook dat als ik een operatie niet nodig vindt dat ik die zal weigeren - ook als een ander zegt dat je pas "een echte trans bent als je ook operatie xyz hebt uitgevoerd" (of "je bent pas een echte trans als je passabel bent" - wat ik net zo'n dooddoener vind).

Groetjes,

Frederique
volgens mij heb je niet zoveel te vinden

magoed, ik kan me dan ook niet verplaatsen in transgender, das echt een gebrek

misschien is het grote verschil tussen tg en ts dat een tg nog keuzemogelijkheden heeft

Joy
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Morbide schreef: Dat is een vraag die alleen jij kan beantwoorden en waar nogal wat onzekere factoren mee samenhangen. Een schrale troost is dat mannen en vrouwen steeds meer op elkaar gaan lijken naarmate ze ouder worden. Bij twijfel; niet inhalen. Maar als je het gevoel hebt niet anders te kunnen, dan moet je gas geven.
(Vingers in de oren, ogen dicht. Heel hard zingend "TRALALALALALALA".)

Het is het gevoel he? Je kan heel de wereld voor de gek houden, maar jezelf niet. Ik weet het wel, ik weet het wel, ik weet het wel.........
Maar toch blijf ik hopen, als een verstokt Katholiek die net is ontslagen door zijn even Katholieke baas en zijn huis en al zijn bezittingen in beslag genomen ziet door een Katholieke bank, blijft geloven in 'de goede God'.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Frederique_ schreef:
Morbide schreef:
Yoelle schreef:misschien val ik wel op mezelf als vrouw
Zegt autogynefilie je iets?
Wat vind jij er van?

Vies?
Verwerpelijk?

Of iets dat net zo goed normaal kan zijn als het "vallen op een andere man/vrouw"?

Groetjes,

Frederique
an sich vind ik dit zeker niet vies of verwerpelijk hoor, maar 'gewoon' en bovendien 'ieder zijn eigen geluk', zolang je hiermee een ander niet schaadt.. Maar ja, zo'n echtscheiding valt dat daar ook onder? Lijkt me wel..

Yoelle


Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joy schreef:misschien is het grote verschil tussen tg en ts dat een tg nog keuzemogelijkheden heeft
Ja dat is waar....ik heb un best wel goeie lichaam en un werkende doos, ben zelfs zonder borstvergroting uitgekomen, maar un FFSje kan ik nie overslaan, dat moet echt nog gebeuren :roll:

Geen keus dus :-?

Want ik wil eigenlijk toch wel volledig als vrouw doorgaan en daar kom ik dus niet omheen, had wel gedacht het een en ander in Valkenburg te laten doen of in Sittard, maar nee daar spaar ik liever op Thailand en geloof het of niet, ik ben veeeele malen banger wegens de vliegreis, dan voor un ingreep.....

Maarja ik heb geen keus, ik heb un vriendin gezien met un neusjob die in NL gedaan werdt en nee ik ga dan toch liever de risico lopen in paniek te geraken in un vliegtuig, ik weet waarvoor ik het doe :wink:

groetjes vanuit Turijn

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Even een (mogelijk) misverstand uit de weg ruimen: een TG heeft voor de operaties en behandelingen die ze uitvoert net zo goed geen keuze als een TS. De operaties en behandelingen brengen haar tenslotte dichter bij zichzelf, nietwaar? Ze voert alleen niet (noodzakelijkerwijs) alle operaties/behandelingen uit.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie