groeipijnen bij je borsten
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Dorine,
Let op: als ik dit soort dingen schrijf dan heb ik het niet specifiek over Laura, of over wie-dan-ook. Ik probeer meer mogelijkheden te geven waarom mensen (in z'n algemeenheid) dingen doen of laten.
Om nu antwoord te geven op je vraag: ik zie het wel om mij heen gebeuren, maar binnen mijn eigen proces herken ik er niets in. Sterker nog: als ik (naar ik hoop in oktober) groen licht krijg bij de VU ga ik ze voorstellen om vooral een geleidelijk hormoontraject te mogen starten - langzaam met androcur de testoseron stoppen en daarna langzaam de oestrogenen opbouwen - zelfs als dat betekent dat ik niet alleen in 2007 met nepborsten rondloop maar ook in 2008. Het gaat mij er om dat mijn lichaam en mijn geest in balans zijn en blijven - gedurende het hele traject. Ik geloof niet in "even snel hormonen, even snel epilatie, even snel logopedie en snel een FFS en SRS en dan snel als vrouw verder leven". Dat lijkt mij een sprookje - een sprookje waar je alleen maar bedrogen uit kunt komen.
Groetjes,
Frederique
Let op: als ik dit soort dingen schrijf dan heb ik het niet specifiek over Laura, of over wie-dan-ook. Ik probeer meer mogelijkheden te geven waarom mensen (in z'n algemeenheid) dingen doen of laten.
Om nu antwoord te geven op je vraag: ik zie het wel om mij heen gebeuren, maar binnen mijn eigen proces herken ik er niets in. Sterker nog: als ik (naar ik hoop in oktober) groen licht krijg bij de VU ga ik ze voorstellen om vooral een geleidelijk hormoontraject te mogen starten - langzaam met androcur de testoseron stoppen en daarna langzaam de oestrogenen opbouwen - zelfs als dat betekent dat ik niet alleen in 2007 met nepborsten rondloop maar ook in 2008. Het gaat mij er om dat mijn lichaam en mijn geest in balans zijn en blijven - gedurende het hele traject. Ik geloof niet in "even snel hormonen, even snel epilatie, even snel logopedie en snel een FFS en SRS en dan snel als vrouw verder leven". Dat lijkt mij een sprookje - een sprookje waar je alleen maar bedrogen uit kunt komen.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Hoi Frederique
Geloof ik ook niet in, ik geloof zelfs niet dat je als je zolang toch als man hebt geleefd je veel zal 'veranderen'
Het brengt wel meer harmonie tussen wie je al was en je uiterlijk, en ook dat mag geleidelijk gaan, ook al is de wens sneller dan de werkelijkheid. Wat mij betreft nu liever gister dan vandaag....
die gesprekken hoeven van mij ook niet...schuiven maar met de moontjes
maar goed dat is geen realiteit
Geloof ik ook niet in, ik geloof zelfs niet dat je als je zolang toch als man hebt geleefd je veel zal 'veranderen'
Het brengt wel meer harmonie tussen wie je al was en je uiterlijk, en ook dat mag geleidelijk gaan, ook al is de wens sneller dan de werkelijkheid. Wat mij betreft nu liever gister dan vandaag....
die gesprekken hoeven van mij ook niet...schuiven maar met de moontjes
maar goed dat is geen realiteit
-
- Eredivisie
Frederique schreef :
Ik geloof niet in "even snel hormonen, even snel epilatie, even snel logopedie en snel een FFS en SRS en dan snel als vrouw verder leven". Dat lijkt mij een sprookje - een sprookje waar je alleen maar bedrogen uit kunt komen.
Maak je maar geen zorgen je krijgt sowieso tijd genoeg.
- Volledige epilatie van mijn lichaam en gezicht : 3 tot 5 jaar
- 3 operaties onder narcose : SRS, borstvergroting + schaamlipcorrectie, FFS = spreiding over 1,5 jaar
Je lichaam heeft naar mijn eigen ervaring ongeveer 6 maand nodig na een narcose + operatie om volledig te herstellen.
Dus dat is ook samen 1,5 jaar.
- 3 jaar bezig met hormonen : en jawel als ik nu wat extra vet bijkrijg komt het niet langer bij op de buik, maar dus op het achterwerk en de heupen.
Mijn vetverdeling is dus na 3 jaar en een SRS eindelijk vrouwelijk te noemen.
Trouwens je hebt zeker een punt over dat als vrouw verder leven.
Dat is altijd een sprookje, en dat is zeker een sprookje als je met dingen zit die je niet meer binnen de ' vrouwelijke' norm kan krijgen.
Zoals te grote voeten, de lengte of te brede schouders.
Je zal altijd wel ergens meteen moeten toegeven dat je een man bent geweest.
Een gendertheorie over een genderloze maatschappij is dan uiteraard de juiste strategie.
Groetjes,
Melina
Ik geloof niet in "even snel hormonen, even snel epilatie, even snel logopedie en snel een FFS en SRS en dan snel als vrouw verder leven". Dat lijkt mij een sprookje - een sprookje waar je alleen maar bedrogen uit kunt komen.
Maak je maar geen zorgen je krijgt sowieso tijd genoeg.
- Volledige epilatie van mijn lichaam en gezicht : 3 tot 5 jaar
- 3 operaties onder narcose : SRS, borstvergroting + schaamlipcorrectie, FFS = spreiding over 1,5 jaar
Je lichaam heeft naar mijn eigen ervaring ongeveer 6 maand nodig na een narcose + operatie om volledig te herstellen.
Dus dat is ook samen 1,5 jaar.
- 3 jaar bezig met hormonen : en jawel als ik nu wat extra vet bijkrijg komt het niet langer bij op de buik, maar dus op het achterwerk en de heupen.
Mijn vetverdeling is dus na 3 jaar en een SRS eindelijk vrouwelijk te noemen.
Trouwens je hebt zeker een punt over dat als vrouw verder leven.
Dat is altijd een sprookje, en dat is zeker een sprookje als je met dingen zit die je niet meer binnen de ' vrouwelijke' norm kan krijgen.
Zoals te grote voeten, de lengte of te brede schouders.
Je zal altijd wel ergens meteen moeten toegeven dat je een man bent geweest.
Een gendertheorie over een genderloze maatschappij is dan uiteraard de juiste strategie.
Groetjes,
Melina
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Geloof het of niet, maar in Drachten loopt een redelijk aantal jongens rond dat meer oogpotlood gebruikt dan ik. Dus, tsja.melina_r schreef: Een gendertheorie over een genderloze maatschappij is dan uiteraard de juiste strategie.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
hmm of het een sprookje is dat ik daluk gwn meisje ben?
Ik weet het niet.. ik ben nooit echt een man geworden hooguit een jongetje dus daarin verschil ik denk ik al met de meeste hier... dus mss zie ik de dingen gwn anders. ik heb me nooit een man gevoeld of zo gedragen, het was altijd al duidelijk. En nu ik meisje ben is het niet te zien dat ik geboren ben als jongen en jah op het moment dat ik hormonen wilde enzo mocht dat nog niet via de VU, want dan moest ik eerst veel gesprekken hebben. Daar had ik geen zin in omdat het dan te lang zou duren en dan zou mijn lichaam zich gaan vermannelijken... Afgezien van mijn schoenmaat (41) en lengte (1.85) vind ik mezelf gwn vrouwelijk uitzien... ik heb gwn heupen en borsten (nog steeds in de groei)...
En ik had helemaal geen zin om het 'traject' langer te laten duren dan nodig was... ik wilde gwn zo snel mogelijk klaar zijn met alles en verder mte mijn leven... zeker nu ik strax naar een nieuwe school ga
Ik kan er goed over praten met vriendinnen, gelukkig... die soms er even niet bij stil staan dat ik vroeger een jongetje was (van de mensen die dat weten)... Als ik dan ineens veel trek heb in chocola ofzo of gwn me dag niiej heb... 'Heej lau ben je ongesteld ofzo...'
'Ehm tjah... dat lijkt me een beetje moeilijk bij mij '
Ik heb geen epilatie of logepedie nodig gehad. En ook wil ik geen borstvergroting. Ik wil aleen de operatie zelf (dus ook geen ffs ofzo iets).
Groetjes xx lauwtje
Ik weet het niet.. ik ben nooit echt een man geworden hooguit een jongetje dus daarin verschil ik denk ik al met de meeste hier... dus mss zie ik de dingen gwn anders. ik heb me nooit een man gevoeld of zo gedragen, het was altijd al duidelijk. En nu ik meisje ben is het niet te zien dat ik geboren ben als jongen en jah op het moment dat ik hormonen wilde enzo mocht dat nog niet via de VU, want dan moest ik eerst veel gesprekken hebben. Daar had ik geen zin in omdat het dan te lang zou duren en dan zou mijn lichaam zich gaan vermannelijken... Afgezien van mijn schoenmaat (41) en lengte (1.85) vind ik mezelf gwn vrouwelijk uitzien... ik heb gwn heupen en borsten (nog steeds in de groei)...
En ik had helemaal geen zin om het 'traject' langer te laten duren dan nodig was... ik wilde gwn zo snel mogelijk klaar zijn met alles en verder mte mijn leven... zeker nu ik strax naar een nieuwe school ga
Ik kan er goed over praten met vriendinnen, gelukkig... die soms er even niet bij stil staan dat ik vroeger een jongetje was (van de mensen die dat weten)... Als ik dan ineens veel trek heb in chocola ofzo of gwn me dag niiej heb... 'Heej lau ben je ongesteld ofzo...'
'Ehm tjah... dat lijkt me een beetje moeilijk bij mij '
Ik heb geen epilatie of logepedie nodig gehad. En ook wil ik geen borstvergroting. Ik wil aleen de operatie zelf (dus ook geen ffs ofzo iets).
Groetjes xx lauwtje
-
- Eredivisie
Laura schreef :
lengte (1.85)
Amai wat zijn jullie in Nederland toch allemaal groot.
Precies dat enkel Mila onder de 1m80 blijft ?
Als ik het goed begrepen heb : Yoelle : 1m91, Frederique : 1m97, Ciska : 1m98 en Yessica zelfs : 2m03
Zelf heb ik het gevoel dat ik met 1m76 al best een grote vrouw ben...... mogelijk ligt de norm in Nederland dan iets anders.
Groetjes,
Melina (Live uit het smurfenlandje : België)
lengte (1.85)
Amai wat zijn jullie in Nederland toch allemaal groot.
Precies dat enkel Mila onder de 1m80 blijft ?
Als ik het goed begrepen heb : Yoelle : 1m91, Frederique : 1m97, Ciska : 1m98 en Yessica zelfs : 2m03
Zelf heb ik het gevoel dat ik met 1m76 al best een grote vrouw ben...... mogelijk ligt de norm in Nederland dan iets anders.
Groetjes,
Melina (Live uit het smurfenlandje : België)
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Ik ben 1.82 en tref eigenlijk iedere dag wel vrouwen die minstens zo groot zijn. Maar als het zonder al te veel moeite kon, dan leverde ik een paar centimeter in.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Ja maar dat kan nou eenmaal niet, het is ook voor veel lange vrouwen een probleem, soms zo erg dat ze het huis niet meer uitgaan of doodongelukkig zijn met een lengte van 1.88 het russische vrouwen volleybal team is bijv ondertussen wel 2.03m !! Kan je allemaal lezen op langemensen forum ! ook kledingtips enzok ben 1.82 en tref eigenlijk iedere dag wel vrouwen die minstens zo groot zijn. Maar als het zonder al te veel moeite kon, dan leverde ik een paar centimeter in.
Je kan moeilijk een stuk been afzagen dus tja dan maar geen hoge hakje dan ben je ongeveer even hoog. Het is met kleding ook zo maatje 36-38 staat allemaal heel mooi ook maaarrr de mouwen en pijpen staan gewoon op hoog water en die kan je vaak niet meer uitleggen. Met stretchstof past het al beter
waar een wil is is een weg!
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Ik las onlangs in een blaadje, ik geloof dat het is uitgegeven door dove, dat lange vrouwen beter júist een hakje dragen omdat je dan beter rechtop loopt. Daar vind ik eerlijk gezegd wel iets voor te zeggen.Dorine schreef: dus tja dan maar geen hoge hakje dan ben je ongeveer even hoog.
waar een wil is is een weg!
Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Niet alleen in Drachten.....afgezien van bijna elk kennis van me zie ik het ook vaker in het gewone volk op straat waar dan ook waar ik me begeef, laatst kwam un hoorde jonge lui binnen in die kroeg waar ik met collegas zat in Como en ja er waren merdere erbij die ook licht geschminkt waren.Morbide schreef:Geloof het of niet, maar in Drachten loopt een redelijk aantal jongens rond dat meer oogpotlood gebruikt dan ik. Dus, tsja.
Tis toch zooooo normaaaaaal geworden en sommige kerels kunnen dat best goed hebben hoor.....
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
anne nicole smith was ook een boom van een wijf, brigitte nilsen idem,en zo zijn er meer
als het allemaal een beetje in proportie zit hoef je je geen zorgen te maken
zo niet, ook geen zorgen maken want levert je niets op
@ frederique
begrijp ik uit je relaas dat je het vu een lapje hebt voorgehouden omdat je weet dat men transgenders niet helpt?
Joy
als het allemaal een beetje in proportie zit hoef je je geen zorgen te maken
zo niet, ook geen zorgen maken want levert je niets op
@ frederique
begrijp ik uit je relaas dat je het vu een lapje hebt voorgehouden omdat je weet dat men transgenders niet helpt?
Joy