mila schreef:
En er zijn ook post op TS'en die die later 'TG' blijken te zijn......(borstprotheses eruit, mannelijke hormonen, enz).
Groetjes Mila.
Haai!
Ja Precies.
Persoonlijk vind ik Frederique's transitie strategie erg wijs. Niets overhaasten, alles stapje voor stapje doen. Kijken wat bij je past en wat niet. Het is eigenlijk precies hetzelfde zoals ik het ongeveer doe, alleen met het mogelijke verschil dat onze eindbestemmingen anders zijn.
Het proces waar ik nu inzit hou ik bewust vrijblijvend (@ Joy), ik heb tot nu toe nog geen enkele stap ondernomen die niet terug te draaien is: always play safe
. Dat komt namelijk omdat ik pas sinds kort deze gevoelens ontdekt heb en het per dag nogal eens lijkt te schommelen. Voor mijn gevoel kan het dus nog alle kanten uit!
Zelfs terug naar man, als dat nodig is. Maar dat ik in dit proces ben is
niet een keuze, maar iets wat noodzakelijk is om te doen, om mezelf te leren kennen, duidelijk te krijgen wie ik ben en wat ik wil. En proberen daar zo open en onbevangen mogelijk mee om te gaan. Ik heb mezelf al wat beter leren kennen, maar of ik TG, TS, of man, of wat trawaweetikveel wordt, weet ik nog niet en ik durf er ook helemaal niks over te zeggen. Als ik dat wel zou doen zou het best eens kunnen dat er een tunnelvisie ontstaat en voor je het weet wil je terug en moet je idd je borstprotheses eruit halen, en mannelijke hormonen gaan slikken, hihi. (@Mila)
Niemand kan mij vertellen, waar ik ga eindigen en wat wijsheid is.
...dus ik ga stapje voor stapje...
Maar
dat ik in dit proces terecht ben gekomen, vind ik geen keuze. Het is iets dat ik door moet maken om dichter te komen bij mezelf, en daar paasen gewoon nog geen verwachtingen bij ...zou niet eerlijk zijn tov van mijzelf.
Groetjes,
Mina