Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef: Die ondertoon vond ik er ook wel een beetje raar aan, ja. Maar dat maakt de rest van wat ze zegt niet persé onzinnig. Het is iets wat wel vaker beschreven wordt door geboren vrouwen. Ook in mijn persoonlijke omgeving hoor ik wel eens vrouwen vertellen over de mate waarin zij zich "vrouw voelen" en hoe dat samenhangt met het plezier dat zij aan lingerie, hakjes e.d. beleven.
Lekker in je vel zitten en aandacht besteden aan je uiterlijk is imho nog steeds heel wat anders dan autogynefiel zijn. Sorry Janiek. Er zou misschien sprake kunnen zijn fetishisme. Maar omdat onder vrouwen veel minder voorkomt, is ook die kans niet zo groot. Misschien heb ik wel een totaal gemankeerd beeld van autogynefielen hoor. Frederique zou het in ieder geval extreem noemen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide = Petra

Petra en ik kennen elkaar nog van de tijd dat ze onder account Petra_ schreef. Het voelt voor mij dus natuurlijker om haar met Petra dan met Morbide aan te spreken. En ik hoop dan maar dat ze dat niet erg vind ;-)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Joyce_ schreef: een Petra
Morbide = Petra.

edit: doe maar weg deze dan.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Misschien heb ik wel een totaal gemankeerd beeld van autogynefielen hoor.
Ik misschien ook wel :wink: . Moet toegeven dat ik er niet veel van snap en als ik die theorieën van Blanchard en Bailey lees, dan lijkt het nog het meest op mannen die hun postzegelverzameling aan het ordenen zijn.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Janiek,

Zou dat kunnen komen omdat ze sterk vanuit hun oordeel aan het onderzoeken zijn gegaan? Een beetje zoals Monney in de John/Joan-case? En een beetje zoals A Campo staat t.o.v. permanente uiterlijke veranderingen?

Pas als onderzoekers hun vooroordelen kunnen loslaten zullen ze meer van de wereld ontdekken...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Mensen als Bailey zijn engerds die sowieso niks zouden mogen onderzoeken. Het opsporen en elimineren van het homogen, het zal je levensdoel maar zijn. Brrr.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Frederique_ schreef: * Je politieke kleur is extreem
Sinds wanneer is de SP extreem :)
ik ben ook al jaren een overtuigd SP-er!
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef: Pas als onderzoekers hun vooroordelen kunnen loslaten zullen ze meer van de wereld ontdekken...
Dat geldt niet alleen voor onderzoekers. Die pet past ons allemaal.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Toen ik dit zo bij de VU vertelde vroeg men door: of ik nooit seksuele fantasieën had t.o.v. een partner (m/v)? Ja, in alle eerlijkheid zijn die er -soms- ook. Maar die kwamen pas nadat ik zelf vrouwenkleren begon te dragen. En nu nog steeds zijn dat soort fantasiën in de minderheid. De VU verwacht dat de autogynofilische fantasieën zullen afnemen en de op een partner of op seksuele daden gerichte fantasiën zullen toenemen. Ik kan me dat gezien mijn proces heel goed voorstellen.
Ik begrijp het verschil niet, als je fantaseert over een partner is dat autogyneflie en als het om sexuele daad gaat niet? en is het erg?

trouwens wel leuk Morbide, vandaag aan het kletsen met een vriend over zn relatie met zn vrouw blablabla, en ik zeg zo van tja weet ook niet of en welke mannen er op me zullen vallen (even peilen of ie me leuk vindt), zegt ie: ja je zal het heel moeilijk krijgen..........

bedankt !!! dat is zo ongevoelig, maar dan fantaseer ik er wel over dat er een moment komt dat ik gewoon zelfverzekerd ben over mn uiterlijk (mooi of minder maar wel zeker)

Dan kan ffs wel helpen hoor
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Mensen als Bailey zijn engerds die sowieso niks zouden mogen onderzoeken. Het opsporen en elimineren van het homogen, het zal je levensdoel maar zijn. Brrr.
Right. Ik denk dat de hele ontdekking van het begrip autogynefilie van engigheid aan elkaar hangt. Het vindt z'n oorsprong in heteronormativiteit, want het ligt er best een beetje dik op dat transen die op mannen vallen "echter" zijn. En een andere onderliggende gedachte, namelijk dat vrouwen zich aantrekkelijk maken om mannen te strikken en niet voor hun eigen zelfgvoel is toch ook wel op z'n minst een beetje androcentristisch (postzegels verzamelen lijkt me best leuk :wink: ) gedacht.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Dorine schreef:Ik begrijp het verschil niet, als je fantaseert over een partner is dat autogyneflie en als het om sexuele daad gaat niet? en is het erg?
Het is de link met kleding, denk ik.
Dorine schreef: trouwens wel leuk Morbide, vandaag aan het kletsen met een vriend over zn relatie met zn vrouw blablabla, en ik zeg zo van tja weet ook niet of en welke mannen er op me zullen vallen (even peilen of ie me leuk vindt), zegt ie: ja je zal het heel moeilijk krijgen..........
Geen leuk antwoord, maar ik vind het ook geen verstandige vraag om te stellen aan iemand met een relatie... Sowieso schiet vissen naar complimentjes niet op.
Dorine schreef: bedankt !!! dat is zo ongevoelig, maar dan fantaseer ik er wel over dat er een moment komt dat ik gewoon zelfverzekerd ben over mn uiterlijk (mooi of minder maar wel zeker)
Die tijd komt vanzelf. Mensen zullen gaandeweg de transitie dingen gaan opmerken als wat ben jij veranderd, etc. Ook het vanzelfsprekend vrouw worden in de ogen van anderen helpt. Aan de andere kant zullen er ook altijd lastpakken blijven die je hij-en.

Hoe ver ben je met je transitie?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:Right. Ik denk dat de hele ontdekking van het begrip autogynefilie van engigheid aan elkaar hangt. Het vindt z'n oorsprong in heteronormativiteit, want het ligt er best een beetje dik op dat transen die op mannen vallen "echter" zijn. En een andere onderliggende gedachte, namelijk dat vrouwen zich aantrekkelijk maken om mannen te strikken en niet voor hun eigen zelfgvoel is toch ook wel op z'n minst een beetje androcentristisch (postzegels verzamelen lijkt me best leuk :wink: ) gedacht.
+1

Ik snap ook niet waarom men zonodig wil weten waar transjes (of het hele lbgt gebeuren) vandaan komen. Wat heb je er aan? Het eerste gevolg zal denk ik zijn dat de behandeling zoals we die nu kennen stopgezet wordt.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Hoe ver ben je met je transitie?
Wacht op eerste gesprekken, kan dus eigenlijk niet eens van transitie spreken behalve dan dat ik mn omgeving op de hoogte heb gesteld, beetje makeup draag, haar laat groeien, beetje shoppen, uitgaan , ontmoetingen enzo. Pas 3 maanden geleden uit de kast en pas sinds een paar dagen is het verdriet weg en plaats gemaakt voor meer realisme, verdriet van het beseffen dat je niet naadloos vanuit je innerlijk naar de buitenwereld kan stappen zo van hier ben ik, een vrouw! Teveel fantasieen gekoesterd over de fysieke mogelijkheden, nooit getwijfeld over deze weg, wel te lang uitgesteld.

Dat van die schaar van jou heb ik op andere manieren geprobeerd..
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Frederique_ schreef:Hoi Petra,
Ik heb vanaf mijn vroegste jeugd jaloezie gehad op vrouwen: zij mochten in rokken lopen, ik niet. Zij mochten oorbellen, ik niet. Als het mooi was was het voor vrouwen, nooit voor mij.
Sinds ik gaatjes in de oren heb vind ik mijzelf mooier met oorbellen dan daarzonder.
En dat is autogynofilie? Ja dan ben ik het ook :) haha...En ik val absoluut niet op vrouwen.
Het is in feite heel tegenstrijdig voor mij, zodra ik er iets vrouwelijker uitzie ga ik meestal wat meer mijn uiterlijk waarderen...zo van zie je wel, dat daar een meisje binnen in mij verstopt zit!
Als man vind ik mezelf soms/vaak erg lelijk/.... terwijl ik heel veel jongens echt heel mooi kan vinden, meisjes likewise, maar ik voel me zelden tot eigenlijk nooit seksueel aangetrokken tot vrouwen,
en ik voel me bijv nooit en totaaaaal niet sexy of charmant in herenkleding...maar in dameskleding voel ik me stoerder...en soms ook wel iets ehm meer sexy :) maar dat komt volgens mij gewoon omdat het bij me past...Welke vrouw zou zich nu wel sexy voelen met een kaalgeschoren hoofd, herenschoenen aan en een lange donkere jas (mijn dagelijkse kleding)...jakkes! Ja misschien een lesbienne...maar ik niet!

Ik denk dat als autogynofilie bestaat het waarschijnlijk zelden zal voorkomen. Als je op meisjes valt en je lichaam verandert naar een meisje toe, ja kan het best zijn dat je even verliefd wordt op jezelf.. Dat is mooi toch?
Ik herken dat zelf ook wel een beetje, voel me dan niet verliefd...maar ik heb wel zin om mezelf een knuffel te geven...zo van meid! we gaan het regelen, het komt voor elkaar...;)
Ja het is treurig maar als ik die man zie in de spiegel ben ik vaak een beetje liefdeloos naar hem toe...ach het is wellicht allemaal een fase...
Wie weet wil ik binnenkort wel kabouter worden en dan is alles weer anders :)
maw, ik ben constant aan het veranderen, dus wat ik vandaag denk, kan morgen zomaar weer anders zijn..

x,
Mina
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

dank je Frederique voor je mailtje begrijp nu beter wat het is
Plaats reactie