Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day
Moderator: Moderators
<Mensen die ongevraagd zeggen dat het ze allemaal niet uitmaakt of dat ze "er zo goed mee om kunnen gaan", vertrouw ik liever niet>
Ehm, dat lijkt me niet zo zeer een kwestie van 'vertrouwen' maar meer van gelezen worden door mensen die zich geroepen voelen om een mening over jou te geven, nadat ze jouw tg zijn voorzichzelf een plaats hebben gegeven in hun hoofd.........om vooral zichzelf maar gerust te stellen.
Mila.
Ehm, dat lijkt me niet zo zeer een kwestie van 'vertrouwen' maar meer van gelezen worden door mensen die zich geroepen voelen om een mening over jou te geven, nadat ze jouw tg zijn voorzichzelf een plaats hebben gegeven in hun hoofd.........om vooral zichzelf maar gerust te stellen.
Mila.
<als iemand er een beetje tussenin hangt (behalve door transitie) voel ik me ongemakkelijk.>
Is dat zo? Dat ongemakkelijke gevoel ken ik niet mbt 'vage mensen'.... nooit gehad ook. Wel dat ik binnen een paar seconden nader besluit of iemand m/v/tv/ts/tg is, net zoals ieder mens dat doet, of wil doen.
Freud heeft eens gesteld dat *alle* mensen binnen een paar seconden (willen) besluiten of ze een man dan wel een vrouw voor zich hebben. In ons geval komt daar dan nog tv/ts/tg bij.
Maar ongemakkelijk voelen? Nee, dat niet.
Mila.
Is dat zo? Dat ongemakkelijke gevoel ken ik niet mbt 'vage mensen'.... nooit gehad ook. Wel dat ik binnen een paar seconden nader besluit of iemand m/v/tv/ts/tg is, net zoals ieder mens dat doet, of wil doen.
Freud heeft eens gesteld dat *alle* mensen binnen een paar seconden (willen) besluiten of ze een man dan wel een vrouw voor zich hebben. In ons geval komt daar dan nog tv/ts/tg bij.
Maar ongemakkelijk voelen? Nee, dat niet.
Mila.
Dat "vertrouwen" bedoelde ik als het gaat om een eventuele relatie. Verder vind ik die soort mensen waar ik het over had eerlijk gezegd sowieso niet zo makkelijk in de omgang.
Ik heb dat stadium van mezelf-moeten-gerust-stellen ook wel gehad, hoor, dus ik weet wel een beetje hoe het werkt. Kan alleen maar hopen dat ik niet te erg en te krampachtig ben geweest voor de mensen met wie ik toen omging. Volgens de lesbische- en homovrienden die ik nu nog steeds heb viel het geloof ik wel mee.
Zelf was ik daar liever veel eerder uit geweest. Dan had ik misschien 22 jaar geleden mijn broertje echt kunnen helpen om zijn homo-zijn te accepteren.
Ik heb dat stadium van mezelf-moeten-gerust-stellen ook wel gehad, hoor, dus ik weet wel een beetje hoe het werkt. Kan alleen maar hopen dat ik niet te erg en te krampachtig ben geweest voor de mensen met wie ik toen omging. Volgens de lesbische- en homovrienden die ik nu nog steeds heb viel het geloof ik wel mee.
Zelf was ik daar liever veel eerder uit geweest. Dan had ik misschien 22 jaar geleden mijn broertje echt kunnen helpen om zijn homo-zijn te accepteren.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Nee wat ik bedoelde Mila en ook schreef is dat Brenda Pitt gelijk had jou te beschuldigen van niet ruimdenkend zijn, en dat ik dat wel kan voorstellen, zo n opmerking, dan kan je je toch over die walging heenzetten?
Ik kan er ook niks mee maar wel beleefdheid opbrengen en begripvol zijn.
En wat ik daarna zei (bedoelde) is dat zelfs al ben je een homosexueel met ver doorgedreven fantasieen die zich voordoet als vrouw maar wel zaadbrengend (androcur) wil kunnen zijn dat ik je daarom niet hoef te beoordelen, ik hoef toch met jou het bed niet te delen?
leven en laten leven
Dorine
Ik kan er ook niks mee maar wel beleefdheid opbrengen en begripvol zijn.
En wat ik daarna zei (bedoelde) is dat zelfs al ben je een homosexueel met ver doorgedreven fantasieen die zich voordoet als vrouw maar wel zaadbrengend (androcur) wil kunnen zijn dat ik je daarom niet hoef te beoordelen, ik hoef toch met jou het bed niet te delen?
leven en laten leven
Dorine
Lieve Mina
Je weet dat ik je niet ergens indeel of veroordeel, je bent op een weg, jouw weg, wat weet ik er nou van, dat zou pas arrogant zijn..
Ik verwacht ook van anderen dat ze dat niet bij mij doen zeker als ik er niet om gevraagd heb, al die boekenwijsheid en blijven hangen in het trans zijn, nee dank je. Ik heb nu al genoeg van zinloos geanalyseer neem nou eens aan wat iemand zegt, is dat al niet moeilijk genoeg?
Tenzij iemand duidelijk een andere problematiek heeft geloof ik het als iemand zegt dat ie man vrouw tg ho bi whatever is. Dus dat geld ook voor Mila (pre op sub genitaal nog wat geloof ik) ondanks mijn provocatie
leven en laten leven we hebben zoveel mogelijk kleuren nodig
Dorine
Je weet dat ik je niet ergens indeel of veroordeel, je bent op een weg, jouw weg, wat weet ik er nou van, dat zou pas arrogant zijn..
Ik verwacht ook van anderen dat ze dat niet bij mij doen zeker als ik er niet om gevraagd heb, al die boekenwijsheid en blijven hangen in het trans zijn, nee dank je. Ik heb nu al genoeg van zinloos geanalyseer neem nou eens aan wat iemand zegt, is dat al niet moeilijk genoeg?
Tenzij iemand duidelijk een andere problematiek heeft geloof ik het als iemand zegt dat ie man vrouw tg ho bi whatever is. Dus dat geld ook voor Mila (pre op sub genitaal nog wat geloof ik) ondanks mijn provocatie
leven en laten leven we hebben zoveel mogelijk kleuren nodig
Dorine
het is ook allemaal zo in steen geschreven als je iets post, maar goed, wie A zegt en zo dus... Bovendien heeft het wel gewerkt te merken aan de reakties
god het is een rot onderwerp laten we het maar niet te diep bespreken
ik blijf het best gemeen vinden temeer omdat je altijd geweten hebt dat je eigenlijk vrouw bent, wat moet zij dan daarmee?
Bovendien weet ik dat het nu speelt en ik wil echt niemand kwetsen kan beter niet reageren
ja Janiek jij bent ervaringsdeskundige, ik helemaal niet en mag dus ook niet erover oordelen, maar het lijjkt me dat je zo in elkaar vervlochten bent als huwelijkspartners dat het voor je geliefde heel moeilijk wordt je te laten vallen. Als je gescheiden bent kan zij ervoor kiezen dat het de beste oplossing was of juist je integriteit waarderen en me je samen verder gaanAls je eerste gaat scheiden en dan pas uit de kast komt, heeft de partner nog minder te kiezen. In vrijwel alle gevallen is het zo dat "wachten-tot-het-vanzelf-over-gaat" niet een optie is. De keus is er altijd één van de minste van twee kwaden. Uit elkaar gaan ofwel kijken of de relatie een vorm kan krijgen die je nog de moeite waard vindt.
ik blijf het best gemeen vinden temeer omdat je altijd geweten hebt dat je eigenlijk vrouw bent, wat moet zij dan daarmee?
Bovendien weet ik dat het nu speelt en ik wil echt niemand kwetsen kan beter niet reageren
Ik weet niet goed wat je je erbij voorstelt van wat er met een partner gebeurt als je gaat scheiden zonder de redenen daarvoor te bespreken. Dan blijft er daarna niet veel keuze meer over, weinig kans dat ze daarna alsnog met je verder wil. Allemaal even pijnlijk.Dorine schreef:ja Janiek jij bent ervaringsdeskundige, ik helemaal niet en mag dus ook niet erover oordelen, maar het lijjkt me dat je zo in elkaar vervlochten bent als huwelijkspartners dat het voor je geliefde heel moeilijk wordt je te laten vallen. Als je gescheiden bent kan zij ervoor kiezen dat het de beste oplossing was of juist je integriteit waarderen en me je samen verder gaan
Om je even iets over mijn situatie te vertellen: ik heb niet altijd geweten dat ik een vrouw was. En ik heb mijn onzekerheden ook niet willens en wetens verborgen gehouden. We hadden in onze begintijd geen van beiden de ervaring en rijpheid om te overzien waar mijn gevoelens toe zouden kunnen leiden. Verder ging het altijd wel, soms meer, soms minder. Voor ons gevoel niet slechter dan bij andere koppels die wij in onze omgeving zagen. En zeker als je kinderen krijgt, gaat daar jarenlang zoveel aandacht heen, dat je eigen issues opp de achtergrond raken. Menig stel zonder enig t-geworstel verliest elkaar zelfs volledig uit het oog in die periode.Komen er daarna achter dat ze fors uit elkaar gegroeid zijn enz.
Misschien helpt dit je om het iets minder "gemeen" te vinden?
<
Tenzij iemand duidelijk een andere problematiek heeft geloof ik het als iemand zegt dat ie man vrouw tg ho bi whatever is. Dus dat geld ook voor Mila>
? Nergens om hoor, maar ik weet exact wie ik ben, wat ik ben, wat ik wil, en vooral ook wat ik NIET wil, lijkt me eerlijk gezegd geen vorm van problematiek, als ik zo vrij mag zijn...
Als anderen (ts'en) niet kunnen of willen begrijpen waarom ik geen srs wil, dan is dat hun problematiek, niet de mijne.
Mila.
Tenzij iemand duidelijk een andere problematiek heeft geloof ik het als iemand zegt dat ie man vrouw tg ho bi whatever is. Dus dat geld ook voor Mila>
? Nergens om hoor, maar ik weet exact wie ik ben, wat ik ben, wat ik wil, en vooral ook wat ik NIET wil, lijkt me eerlijk gezegd geen vorm van problematiek, als ik zo vrij mag zijn...
Als anderen (ts'en) niet kunnen of willen begrijpen waarom ik geen srs wil, dan is dat hun problematiek, niet de mijne.
Mila.
<En wat ik daarna zei (bedoelde) is dat zelfs al ben je een homosexueel met ver doorgedreven fantasieen die zich voordoet als vrouw maar wel zaadbrengend (androcur) wil kunnen zijn dat ik je daarom niet hoef te beoordelen, ik hoef toch met jou het bed niet te delen?>
Dorine,
ik geloof dat je wat in de war bent. Er valt niets aan zaad te brengen als je androcur gebruikt, de productie daarvan houdt namelijk helemaal op na een poosje androcurgebruik.
<
ik hoef toch met jou het bed niet te delen?>
En dat is een opmerking waar ik eerlijk gezegd van over mijn nek ga, dat heet nou 'hypersexualiseren......wie zegt dat ik aan de andro zit om 'het bed' met wie dan ook te delen??
Eerlijk gezegd vind een dergelijke opmerking typisch mannelijk, veel he/bi mannen hypersexualiseren transen omdat ze denken dat die transen speciaal voor hun aan de hormonen zijn en zich helemaal speciaal voor hun sexueel beschikbaar opstellen.
Ik vind dat zo'n weerzinwekkende uitspraak dat 'ik hoef niet met jou het bed te delen', alsof ik dat in de eerste instantie van plan was, en jij beleefd 'nee, dankje, maar leven en laten leven he?' zegt.........
*BARF*!
Mila.
Dorine,
ik geloof dat je wat in de war bent. Er valt niets aan zaad te brengen als je androcur gebruikt, de productie daarvan houdt namelijk helemaal op na een poosje androcurgebruik.
<
ik hoef toch met jou het bed niet te delen?>
En dat is een opmerking waar ik eerlijk gezegd van over mijn nek ga, dat heet nou 'hypersexualiseren......wie zegt dat ik aan de andro zit om 'het bed' met wie dan ook te delen??
Eerlijk gezegd vind een dergelijke opmerking typisch mannelijk, veel he/bi mannen hypersexualiseren transen omdat ze denken dat die transen speciaal voor hun aan de hormonen zijn en zich helemaal speciaal voor hun sexueel beschikbaar opstellen.
Ik vind dat zo'n weerzinwekkende uitspraak dat 'ik hoef niet met jou het bed te delen', alsof ik dat in de eerste instantie van plan was, en jij beleefd 'nee, dankje, maar leven en laten leven he?' zegt.........
*BARF*!
Mila.
Hoi Mila !
ja, geweldige analyse weer hoor, maar erg goed aangetoont dat je dergelijke gedachten die mensen over je hebben (is het terecht je reageert zo fel??) enorm passief aggressief oppakt.
Ik kan er wel op blijven hameren maar het is belangrijk dat je misvattingen van anderen over wie je bent naast je neer kan leggen en bij die persoon kan laten. omdat het een herhaling is van (passief) ik ben zo aardig naar (aggressief) jij bent dit en dat. Als een man dit over jou had gezegd zou je met hem willen chatten en foto s sturen, alsof je uiterlijk en gedrag overtuigend zijn voor je innerlijke onrust.
je zal voor de buitenwereld altijd anders blijven hoe geweldig je zelf ook bent/vindt en daar hoort bij dat iedereen vanuit zijn eigen (on)begrip reageert. soms slecht soms met pseudo acceptatie soms spontaan en toch rottig met wat meer ruimte en soms gewoon geweldig, daar horen heel kwetsende half waarheden bij, want iedereen leest wel eens psychologie magazine, of een boek dus kijk door mijn 'misvatting' over jou heen en laat het bij mij zoals ik dat ook bij jou doe dan hoef je jezelf ook niet zo te laten kennen
Van mannelijkheid ben ik wel vaker beschuldigd dus dat kan ik wel plaatsen, je weet overigens toch hoe pijnlijk zo n opmerking kan zijn? (wordt aan gewerkt) gelukkig word ik ook van verwijfdheid beschuldigd dat. Het is allebei niet aan de orde maar kost teveel energie het uit te leggen, heb jij ooit weleens iemands mening verandert?
maar hypersexueel? nooou nee, en het bed delen met een trans, ook niet hoor. Eigenlijk hoeft die hele kermis van mij niet, ook je lichaam aanpassen zie ik tegenop, mede omdat ik heel bewust leef qua gezondheid en mijn omgeving maar het is de enige logische weg ik heb er geen hoge verwachtingen van. Die chemische troep allemaal,,,, maarja
Je kan niet eeuwig met je mannenlichaam blijven vechten dat trekt mijn ziel gewoon niet meer, ik zat heel dicht tegen het einde aan
Zoiezo maar even niet bedden delen dus wederom plank volledig mis maar wel weer voldoende materiaal voor een nieuwe theorie, ik ben benieuwd
ja, geweldige analyse weer hoor, maar erg goed aangetoont dat je dergelijke gedachten die mensen over je hebben (is het terecht je reageert zo fel??) enorm passief aggressief oppakt.
Ik kan er wel op blijven hameren maar het is belangrijk dat je misvattingen van anderen over wie je bent naast je neer kan leggen en bij die persoon kan laten. omdat het een herhaling is van (passief) ik ben zo aardig naar (aggressief) jij bent dit en dat. Als een man dit over jou had gezegd zou je met hem willen chatten en foto s sturen, alsof je uiterlijk en gedrag overtuigend zijn voor je innerlijke onrust.
je zal voor de buitenwereld altijd anders blijven hoe geweldig je zelf ook bent/vindt en daar hoort bij dat iedereen vanuit zijn eigen (on)begrip reageert. soms slecht soms met pseudo acceptatie soms spontaan en toch rottig met wat meer ruimte en soms gewoon geweldig, daar horen heel kwetsende half waarheden bij, want iedereen leest wel eens psychologie magazine, of een boek dus kijk door mijn 'misvatting' over jou heen en laat het bij mij zoals ik dat ook bij jou doe dan hoef je jezelf ook niet zo te laten kennen
Van mannelijkheid ben ik wel vaker beschuldigd dus dat kan ik wel plaatsen, je weet overigens toch hoe pijnlijk zo n opmerking kan zijn? (wordt aan gewerkt) gelukkig word ik ook van verwijfdheid beschuldigd dat. Het is allebei niet aan de orde maar kost teveel energie het uit te leggen, heb jij ooit weleens iemands mening verandert?
maar hypersexueel? nooou nee, en het bed delen met een trans, ook niet hoor. Eigenlijk hoeft die hele kermis van mij niet, ook je lichaam aanpassen zie ik tegenop, mede omdat ik heel bewust leef qua gezondheid en mijn omgeving maar het is de enige logische weg ik heb er geen hoge verwachtingen van. Die chemische troep allemaal,,,, maarja
Je kan niet eeuwig met je mannenlichaam blijven vechten dat trekt mijn ziel gewoon niet meer, ik zat heel dicht tegen het einde aan
Zoiezo maar even niet bedden delen dus wederom plank volledig mis maar wel weer voldoende materiaal voor een nieuwe theorie, ik ben benieuwd
ja dat helptOm je even iets over mijn situatie te vertellen: ik heb niet altijd geweten dat ik een vrouw was. En ik heb mijn onzekerheden ook niet willens en wetens verborgen gehouden. We hadden in onze begintijd geen van beiden de ervaring en rijpheid om te overzien waar mijn gevoelens toe zouden kunnen leiden. Verder ging het altijd wel, soms meer, soms minder. Voor ons gevoel niet slechter dan bij andere koppels die wij in onze omgeving zagen. En zeker als je kinderen krijgt, gaat daar jarenlang zoveel aandacht heen, dat je eigen issues opp de achtergrond raken. Menig stel zonder enig t-geworstel verliest elkaar zelfs volledig uit het oog in die periode.Komen er daarna achter dat ze fors uit elkaar gegroeid zijn enz.
Misschien helpt dit je om het iets minder "gemeen" te vinden?
Ik dacht dat je het ergens altijd al wel geweten moest hebben
mijn les in ruimte laten
en overigens excuses aan allen die ik gekwetst heb, een engelse vriendin hoorde al mijn venijn aan en zei rustig
'the badness is coming out'
Ik wil geen slachtoffer zijn en onthul dus ook onverbloemd mijn meningen
sta op in je naam
jij vrouw met de verve van rode cyclaam
jij mens met de moed van wilde narcis
een roos in haar fierheid die is wat zij is
mila, je hoeft niemand te overtuigen dat je blij bent met wie je bent, dat is het mooie
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Ik voel me door jou niet gekwetst, hoor. Dus geen zorgen .Dorine schreef:
en overigens excuses aan allen die ik gekwetst heb, een engelse vriendin hoorde al mijn venijn aan en zei rustig
'the badness is coming out'
Ik wil geen slachtoffer zijn en onthul dus ook onverbloemd mijn meningen
Volgens mij ben je (eindelijk?) aan het zorgen dat jij ook aan je trekken gaat komen in dit leven. Hoop dat je het jezelf niet te kwalijk neemt als je een keer een mening zou moeten herzien. Of een keer eentje geuit die verkeerd valt.