asociaal

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo babette
Babette schreef: En je voorbeeld over het taalgebruik van Friezen slaat al helemaal nergens op. vooroordelen?
er zijn voldoende mensen met wel dergelijke vooroordelen dus ik ben van mening dat het wel ergens op slaat.

en dat iedereen iedereen moet accepteren is helaas niet de werkelijkheid die ik in mijn omgeving meemaak.
ik zal dus toch een manier moeten vinden om met de werkelijkheid om mij heen om te kunnen gaan of verhuizen (waar woon jij? dan kan ik daar naar toe verhuizen het lijkt me een ideale plaats)

groeten robert
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

robert schreef: die voordelen komen niet uit de lucht vallen en worden nog dagelijks gevoed door opmerkingen/gedragingen die ik in het dagelijks leven hoor/zie/lees. ik heb dus stellig het idee dat die vooroordelen kloppen.

ik ben helemaal klaar hoor met de overtuiging dat transen gewone mensen zijn.

en ze moeten van mij helemaal niet op hun tellen passen, ik ben alleen maar van mening dat het handiger zou zijn ivm een betere acceptatie(voor redenen zie draadje over kitty). of mensen daaraan gehoor willen geven of niet (of dat ze mijn mening niet delen of dat ze besluiten dat voor hun de opoffering niet opweegt tegen het voordeel is voor iedereen persoonlijk), prima gaat uw gang. maar ik kan dan ook van de buitenwereld snappen dat zij transen als "rare wezens" blijven zien.
Dat jouw vooroordelen niet uit de lucht komen vallen, oké, maar het woord meeste erin vind ik twijfelachtig.

Naar mijn idee is het voor de acceptatie van transen of homo's vooral goed als die zo veel en zo divers mogelijk in de openbare ruimte (of media) zichtbaar zijn. Ik vind het niet goed om te proberen het beeld in de wereld van transen zo netjes/acceptabel mogelijk te houden. Dat zorgt voor een soort van pseudo-acceptatie en die is vernederend.

Dat jij snapt dat de buitenwereld transen "rare wezens" zal blijven vinden als er ééntje wat weinig doorsnee op tevee verschijnt, betekent voor mij ook dat je niet klaar bent met je eigen gevoelens over transen. Maar wie is dat wel? Ik ook niet, hoor.
Stel jezelf nog maar eens de vraag: als het nou Katja Schuurman was geweest, die als zeemeermin bij Jack Spijkerman had gezeten? Zou je dan ook hebben kunnen snappen dat de buitenwereld vrouwen maar "rare wezens" vindt? En zou je dan ook ter bescherming van je vriendin aan Katja hebben gevraagd om haar vrouwzijn van haar hobby te scheiden? Ik denk van niet en daar zit 'm voor mij de kneep.

Vrouwen, homo's, kinderen, allochtonen, zwarten, transen, invaliden etc. worden vaak geacht net iets beter hun best te moeten doen om hetzelfde respect te genieten als "gewone mensen". Zodra zij zonder een extra rem erop hun ruimte als mens proberen in te nemen, komt er wel iemand om te zeggen dat dat beter niet kan. Daarom zijn het vaak ook zulke aardige, wat subassertieve mensen. Die houding helpt overleven.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
robert schreef:hallo babette
Babette schreef: En je voorbeeld over het taalgebruik van Friezen slaat al helemaal nergens op. vooroordelen?
er zijn voldoende mensen met wel dergelijke vooroordelen dus ik ben van mening dat het wel ergens op slaat.

en dat iedereen iedereen moet accepteren is helaas niet de werkelijkheid die ik in mijn omgeving meemaak.
ik zal dus toch een manier moeten vinden om met de werkelijkheid om mij heen om te kunnen gaan of verhuizen (waar woon jij? dan kan ik daar naar toe verhuizen het lijkt me een ideale plaats)

groeten robert
jammer dat je het vervolg van dat berichtje ook niet eventjes meenam: acceptatie zonder voorwaarden en onvoorwaardelijke liefde. En ik moet ook even constateren dat ik toch wel enig sarcasme uit bovenstaande proef. Voor alle duidelijkheid: je woonomgeving doet er niet toe; je levenshouding des te meer.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

robert schreef:ergens werd hier geschreven dat de homo emancipatie ongeveer 30 jaar voorloopt op die van de transseksuelen, daar ben ik het wel mee eens denk ik.
Over 30 jaar ben ik er niet meer :cry: .

Dus voorzover ik daar al iets over te zeggen heb, ben ik niet voor een 30-jarenplan voor trans-emancipatie :wink: .

Mensen die mij kennen, zullen je vertellen dat ik een heel geduldig en allerminst provocatief iemand ben en goed in staat om waar nodig water bij de wijn te doen, maar toch: jouw stellingname in deze discussie is voor mij een gepasseerd station. Mensen die als ze Kitty of Kelly zien, meteen denken dat transen rare wezens zijn, hebben iets gemist in hun opvoeding. En ik ben er niet voor om die achterstand te helpen rekken.

Er zijn zat mensen met negatieve gevoelens over transen en homo's, zeker in religieuze kringen. Die mensen hebben het volste recht op die weerzin, maar niet het recht om mij of wie dan ook vanuit die gevoelens beperkingen op te leggen, die ze zichzelf niet opleggen.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Over 30 jaar ben ik er niet meer .
hallooo, niet zo dramatisch laat dat maar aan mij over :P
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Dorine schreef:
Over 30 jaar ben ik er niet meer .
hallooo, niet zo dramatisch laat dat maar aan mij over :P
Ha, wat fijn! Weer iemand die me jonger heeft geschat dan ik ben :lol: .

Nee hoor, het is een beetje tongue in cheek bedoeld, maar ook realistisch. Ik ben 16 jaar over de houdbaarheidsdatum, maar kan volgens de gemiddelde levensverwachting voor transgenders nog precies 30 jaar mee.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

maar kan volgens de gemiddelde levensverwachting voor transgenders nog precies 30 jaar mee.
Heeft hormoongebruik invloed op je levensver(w)achting ? Ik weet dat het niet echt gezond is, maar...

Doortje
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

robert schreef: terug naar transseksualiteit. ik zeg dus niet dat jullie iets fout doen. de wereld zit nu eenmaal niet als een ideaalbeeld in elkaar. en omdat ik vind dat wanneer iets niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan. gezien mijn stellige overtuiging dat meer duidelijk leidt tot een betere acceptatie(die acceptatie zou er moeten zijn maar die is in mijn overtuiging helaas nog ver te zoeken) geef ik aan dat het mijns inziens beter zou zijn 2 moeilijk te vatten onderwerpen van elkaar te scheiden om zo tot een betere acceptatie komen.
O Really? En waar moet dat aanpassen dan ophouden? Is het dan een operatietje meer, of ééntje minder? Of nog vaker in de media? Moeten hetero's zich aanpassen? Of zijn zij de norm?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

ligt eraan wat je daarnaast allemaal gebruikt..drugs, mannen enzovoorts ;)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: En waar moet dat aanpassen dan ophouden?
Ik denk dat er in jouw geval nog wel wat aan je Friese accent te sleutelen valt :lol: .

Maar laat ik niet voor mijn beurt praten....

Leuk je weer te zien :D . En zoals je ziet, ik kan het discussiëren hier nog steeds niet laten :wink: .

Gauw weer naar het gasstel, de spinazie redden :roll: .
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

huisvrouw...:D wij eten ook spinazi ik laat lekker voor me koken vanavond...veel moderner en niet rolbevestigend ;)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Janiek2 schreef:
robert schreef:ergens werd hier geschreven dat de homo emancipatie ongeveer 30 jaar voorloopt op die van de transseksuelen, daar ben ik het wel mee eens denk ik.
Over 30 jaar ben ik er niet meer :cry: .
<Schrik> Waarom niet?

Ik las ergens dat je over 30 jaar 80 zult zijn - da's toch geen abnormaal hoge leeftijd?
Ik denk dat je over 30 jaar heel tevreden ompa bent en fijn in de weer bent met je kleinkinderen :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Frederique_ schreef: Ik denk dat je over 30 jaar heel tevreden ompa bent en fijn in de weer bent met je kleinkinderen :wink:

Groetjes,

Frederique
ompa...haha verzin je dat zelf Frederique...ja dan ben je en grannietranny Janiek ;) en eindig je in bejaardenhuis de roze rimpel...
voordeel is wel dat je dan veel tijd hebt om achter trav.org te hangen...compleet met geraniums erbij enzo...
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef: <Schrik> Waarom niet?

Ik las ergens dat je over 30 jaar 80 zult zijn - da's toch geen abnormaal hoge leeftijd?
Ik denk dat je over 30 jaar heel tevreden ompa bent en fijn in de weer bent met je kleinkinderen :wink:
Maak er maar 81 van. En verder: daar houd ik je aan :wink: .
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mina schreef: bejaardenhuis de roze rimpel...
Misschien een beetje off topic, maar waar en vanaf welke leeftijd kan ik me inschrijven? Want thuiszorg wil ik niet tegen die tijd, dan is iedere thuishulp transgender en zal ik er nog naar snakken een "gewoon mens" tegen te komen :wink: .
Plaats reactie