asociaal

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

Of je denkt dat is iemand die een hekel heeft aan voetballen, die zijn er gelukkig ook !

Ik uit dat ook lekker waar ik kan omdat de voetbal voorstanders in de meerderheid zijn voelt men zich sowieso ook niet gediscrimineert hoor

tja en last but not least ik ga zo uit met een voetballer ;-) dus zo erg is het ook weer niet, als het maar niet over voetbal gaat, anderrrrrsss
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

hallo janiek
Janiek2 schreef: Met Robert ben ik nog niet klaar. Laat ik het eens over een andere boeg gooien.

Kun jij je voorstellen, Robert, dat het heel anders geweest was als je slechts je mening gegeven had? "Goh, het lijkt mij niet handig van Kitty om én als zeemeermin én als transvrouw op de buis te komen."

Dan was er een discussie ontstaan rond de voors en tegens van bepaalde presentaties, vanuit emancipatoir oogpunt.
dan hat precies dezelfde discussie ontstaan, aangezien ik jullie niet dom acht en jullie dan ook zullen begrijpen dat ik zoiets schrijf met als doel dat kitty het leest en voortaan een scheiding aanbrengt op tv tussen haar trans zijn en haar zeemeermin zijn. alleen vraag je het op dat moment impliciet. maar impliciet of expliciet, de boodschap, de achterliggende beweegredenen en de motivatie blijven exact hetzelfde. alleen de verpakking is anders (is een impliciete vraag misschien een transseksuele expliciete vraag? schiet me nu ineens te binnen eigenlijk. zal er eens over nadenken).
Maar nee: jij "vraagt" iets van Kitty (en "ons") wat je van "gewone mensen" niet vraagt. Ik kan niet anders vermoeden dan dat je een blanke, heteroseksuele, autochtone man bent, die ik van harte een jaartje de positie van een (seksuele) minderheid gun.
sommige vragen zijn een beetje raar aan iedereen te stellen (niet iedereen heeft twee moeilijk te begrijpen eigenschappen die slecht geaccepteerd worden.), wat ik er nog wel van kan makken is het volgende:

wil iedereen die te maken heeft met twee onderwerpen die lastig zijn uit te leggen deze in de massa media willen scheiden, teneinde zo meer duidelijkheid te scheppen hetgeen mijns inziens leid tot betere acceptatie.

en ik beloof jullie dat als ik over twee jaar last heb van ptss en eigenlijk denk dat ik een ridder (witte ridder op een knap paard) ben. dan zal ik proberen dit ook van elkaar te scheiden. mocht ik het vergeten dan mogen jullie deze draad gebruiken om mij om mijn oren te slaan.

dat ik het dit keer aan een transseksueel vraag heeft domweg te maken te maken met het feit dat 1 van de twee lastig te begrijpen eigenschappen transseksualiteit is. niet meer niet minder. was dit een forum over ptss en ging het om een hetero blanke man. die zich ridder voelt, had ik hem precies hetzelfde gevraagd.

en zoals ik reeds vertelde vraag ik hetero blanke mannen (die misdragen zich meestal het ergst) zich wel eens wat meer in het openbaar te gedragen (hier en in het buitenland) zie maar 1 van mijn voorgaande posts.
dus het heeft helemaal niets met een bepaalde minderheidsgroep te maken. ik behandel jullie juist hetzelfde als ieder ander.
Kijk, ik heb ook vooroordelen, maar die werken in dit geval net andersom: ik veronderstel niet een bepaald gedrag bij jou op grnd van de groep waartoe je behoort, maar ik heb vermoedens over de groep waartoe jij behoort, afgaand op je gedrag :wink:
zeg maar zoiets dat je een bepaalde groep (mannen) op een medium(forum) ziet die vaak een nog een eigenschap hebben die je moeilijk kan bevatten (iets vragen aan een ander), dat je dan denkt dat toch wel veel leden van die groep andere moeilijk te bevatten eigenschappen met zich meedragen. :wink:

zoiets komt me bekend voor........

zeg maar zoiets dat je een bepaalde groep (transseksuelen) op een medium(tv) ziet die vaak een nog een eigenschap hebben die je moeilijk kan bevatten (zeemeermin zijn), dat je dan denkt dat toch wel veel leden van die groep andere moeilijk te bevatten eigenschappen met zich meedragen. :wink:

maar daar deed jij toch helemaal niet aan

foei janiek toch :wink:

groeten robert

(sorry dit laatste zal wel weer heel wat olie op het vuur gooien zijn, waarbij je natuurlijk ontkent dat je het zo bedoelt, maar zo las ik het nu eenmaal en ik kon de kans even niet laten liggen :oops: )
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

hallo babette
Babette schreef:Hoi hoi Robert,

er bestaat ook nog een andere mogelijkheid: iedere keer als jij je aanpast aan de schone schijn van Nederland of de waan van de dag, bestaat de mogelijkheid dat je een klein stukje van de essentie van je "mens-zijn" beschadigt, pijnigt of verloochent. Als je dat lang genoeg volhoudt, wordt de essentie van je "mens-zijn" vanzelf een keer pisnijdig op jou, en is de mogelijkheid aanwezig dat je dat dan op anderen verhaalt, betrekt of projecteert.

Ik durf wel te stellen dat ik enige ervaring heb in het ontkend worden, en hoe je daarop kunt reageren. Leuk is anders, maar het is best af te leren! :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
ik denk dat velen je dit advies niet in dank af zullen nemen als ik vloekend over straat trek. ik denk toch dat ik mijzelf maar blijf aanpassen. (vind ik in dit geval niet zoveel gevraagd)

groeten robert
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Dorine schreef:Of je denkt dat is iemand die een hekel heeft aan voetballen, die zijn er gelukkig ook !

Ik uit dat ook lekker waar ik kan omdat de voetbal voorstanders in de meerderheid zijn voelt men zich sowieso ook niet gediscrimineert hoor

tja en last but not least ik ga zo uit met een voetballer ;-) dus zo erg is het ook weer niet, als het maar niet over voetbal gaat, anderrrrrsss
Als jij vooroordelen over voetballers uit op deze manier, welk recht heb je dan nog om tegen het uiten van vooroordelen over t's door anderen in te gaan?

Naar mijn idee: geen. En niet zeuren van 'hullie benne begonnen', zo werkt het niet.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

LOL
tja Maruscha, wat een goede post...
maar als je het niet erg vindt waag ik me liever niet tussen een groep bezopen voetbalsupporters hoor!

@Robert...

Het is helemaal niet raar iemand die zich misdraagt te vragen zijn of haar gedrag aan te passen. Echter vind ik dat je dat alleen kan doen als iemand zich daadwerkelijk misdraagt. En dat doet Kitty mijn inziens niet, ze verteld de waarheid over haarzelf en doet daar niemand kwaad mee.
En als je goed had gekeken probeert Kitty wel degelijk haar transseksualiteit los te praten van haar meermingevoelens. Dus, wat meer kan ze nog doen? De staart over haar hoofd heentrekken?
btw robert, wat vind jij dan bijv van transgenders? mensen die tussen de geslachten in leven - zijn die geen bedreiging voor je vriendin? Het zijn immers ook mannen die in de ogen van anderen pretenderen vrouw te zijn maar in werkelijkheid zijn ze (geen van) beiden.
Moet die persoon dan volgens jou toch heel erg zijn best doen om toch als man of vrouw over te komen? Zodat het allemaal makkelijker te begrijpen is voor een ander?

groetjes,
mina
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

Janiek2 schreef: Verder wil ik nog wel zeggen dat jezelf laten zien zoals je bent juist zorgt voor diepgaande sociale contacten. Daardoor kom je namelijk juist die mensen tegen die jij leuk vindt en die jou leuk vinden. En al die mensen bij wie de balans tussen aangepast en eigen dichter bij het "gewone" ligt of met wie je toch vooral zou botsen omdat ze met een weerzin tegen jou opgescheept zitten, die hou je daarmee mooi op gepaste afstand.
ik denk dat iedereen in meer of mindere mate vooroordelen heeft. over nederlanders/duitsers/marrokanen/topmanagers(die graaien alleen maar)/politici(die zitten er alleen voor zichzelf).transen/homo's/heteroseksuele mannen (die willen ons alleen maar in een hoekje drukken) etc etc.
dat maakt die mensen nu nog niet fout, meestal wordt dit beeld geschapen omdat men niet anders ziet. (ooit een niet graaiende topmanager gezien?)(toch wel heel veel nederlanders gedragen zich in het buitenland asociaal.) echter wanneer je door het vooroordeel bent heengeprikt, blijft een heel normaal persoon over en die kan heel leuk en interresant zijn ook al had deze eerst een vooroordeel over jou/mij

groeten robert
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

mina schreef: Het is helemaal niet raar iemand die zich misdraagt te vragen zijn of haar gedrag aan te passen. Echter vind ik dat je dat alleen kan doen als iemand zich daadwerkelijk misdraagt. En dat doet Kitty mijn inziens niet, ze verteld de waarheid over haarzelf en doet daar niemand kwaad mee.
schreeuwen in een restaurant in het buitenland zien die mensen zelf ook niet als misdraging hoor en waar ze het al helemaal niet doorhebben is wanneer ze in hun korte broek met ontblote armen door een heiligdom sjokken, dit terwijl het voor de plaatselijke bevolking bijna een schande is, ze zeggen er alleen niets van in verband met de inkomsten of de grote bek terug die ze kunnen verwachten.
En als je goed had gekeken probeert Kitty wel degelijk haar transseksualiteit los te praten van haar meermingevoelens. Dus, wat meer kan ze nog doen? De staart over haar hoofd heentrekken?
hiervan zei ik:
hallo kitty (ik ga ervan uit dat je nog steeds wel meeleest, anders wil iemand anders je dit vast wel melden)

ik heb gisteren de uitzending proberen te volgen, helaas maakten 7 luidruchtige licht aangeschoten kerels het me nogal lastig om het verhaal te volgen. Uit de flarden die ik nogwel kon verstaan meen ik te hebben opgevangen dat je een duidelijke scheiding probeerde aan te brengen tussen je trans zijn en je zeemeermin zijn. als dat klopt dan vanuit mij alle lof voor jou (hoewel ik liever heb dat de scheiding plaatsvind door de items in totaal verschillende afleveringen/programma's te behandelen, maar dat had je al wel begrepen denk ik )

verder wel leuk voor jou om te vermelden dat enkele kerels niet geloofden dat je ooit als man bent geboren dus je komt als vrouw aardig geloofwaardig over.

groeten robert
btw robert, wat vind jij dan bijv van transgenders? mensen die tussen de geslachten in leven - zijn die geen bedreiging voor je vriendin? Het zijn immers ook mannen die in de ogen van anderen pretenderen vrouw te zijn maar in werkelijkheid zijn ze (geen van) beiden.
Moet die persoon dan volgens jou toch heel erg zijn best doen om toch als man of vrouw over te komen? Zodat het allemaal makkelijker te begrijpen is voor een ander?
tuurlijk niet, een transgender is een transgender en moet ook blijven wie hij zij is. maar stel dat het zo is als dat jij stelt. een dergelijk iets mag je en zal ik ook nooit aan iemand vragen. mijns inziens is er nogal een verschil in tussen iets in de media scheiden (een relatief kleine moeite in mijn ogen maar dat kan alleen kitty beoordelen, als zij het een grote moeite vindt moet ze gewoonweg niet aan mijn vraag voldoen) en het volledig van identiteit veranderen (hetgeen mij een enorme aanpassing lijkt)
iemand die mij vraagt niet te vloeken, daar werk ik gerust aan mee, iemand die mij vraagt een negroide man te worden kan van mij de boom in.
groeten robert
groetjes,
mina
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

robert schreef:laat ons ook vrij dat wij daar graag een stukje van onszelf voor willen inleveren omdat wij dat wel de moeite waard vinden.
Ik zal wel weer flauw zijn, maar ach... Leest je vriendin mee, Robert? Ik word namelijk altijd een beetje argwanend van mensen die heel makkelijk wij typen als ze refereren aan zichzelf en zhaar partner. To the point, als iemand nou blijft volharden in het hij-en van je vriendin, ben jij dan van mening dat zij dit maar over haar kant moet laten gaan om verder gedoe te voorkomen?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

robert schreef:
Janiek2 schreef: Verder wil ik nog wel zeggen dat jezelf laten zien zoals je bent juist zorgt voor diepgaande sociale contacten. Daardoor kom je namelijk juist die mensen tegen die jij leuk vindt en die jou leuk vinden. En al die mensen bij wie de balans tussen aangepast en eigen dichter bij het "gewone" ligt of met wie je toch vooral zou botsen omdat ze met een weerzin tegen jou opgescheept zitten, die hou je daarmee mooi op gepaste afstand.
ik denk dat iedereen in meer of mindere mate vooroordelen heeft. over nederlanders/duitsers/marrokanen/topmanagers(die graaien alleen maar)/politici(die zitten er alleen voor zichzelf).transen/homo's/heteroseksuele mannen (die willen ons alleen maar in een hoekje drukken) etc etc.
dat maakt die mensen nu nog niet fout, meestal wordt dit beeld geschapen omdat men niet anders ziet. (ooit een niet graaiende topmanager gezien?)(toch wel heel veel nederlanders gedragen zich in het buitenland asociaal.) echter wanneer je door het vooroordeel bent heengeprikt, blijft een heel normaal persoon over en die kan heel leuk en interresant zijn ook al had deze eerst een vooroordeel over jou/mij

groeten robert
Zo zie je maar weer: hier zijn we het weer hartgrondig eens. Iedereen heeft vooroordelen (dit is er trouwens ook weer één) en dat heeft wellicht iets te maken met dat we ons niet graag twee keer aan dezelfde steen stoten. Wat voor mij belangrijker is, is proberen te zorgen dat ze me niet te zeer in de weg zitten in mijn contact met anderen. Dat ze me niet blind maken voor wie er tegenover me staat.

Misschien ben je wel gewoon een heel bescheiden iemand, die dat ook van anderen verwacht. Waar ik ook nog wel benieuwd naar ben, is hoe je vriendin tegen deze hele discussie aankijkt. Had zij Kitty ook liever niet met staart op tevee gehad, omdat ze liever heeft dat "men" vooral denkt dat transen heel gewone vrouwen zijn?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

robert schreef:ik denk dat velen je dit advies niet in dank af zullen nemen als ik vloekend over straat trek. ik denk toch dat ik mijzelf maar blijf aanpassen. (vind ik in dit geval niet zoveel gevraagd)
Wat ik heel merkwaardig vindt is dat jij telkens Kitty haar koppeling van HAAR zeemeerminschap en HAAR transseksualiteit, vergelijkt met zaken waarvan iedereen het bij voorbaat eens is dat het volstrekt ongepast is, zoals hier: het vloeken op straat.

Kitty heeft het volste recht om zichzelf zo te presenteren als ze wil. Ze heeft geen uitspraken gedaan over ALLE transseksuelen, ze sprak ALLEEN over zichzelf. Daar is niets onaangepast aan.

Wat jij zo te lezen volstrekt normaal vindt, is dat ik je er op aanspreek dat je in pak-met-stropdas rondwandelt, terwijl ik vind dat je er in een slobbertrui veel leuker uitziet... Met het verzoek dus NOOIT meer in een pak rond te wandelen, omdat ik dat schadelijk vindt voor iedere man die in een pak loopt: ze zullen toch met jou vergeleken worden!

Hoe zou je zoiets vinden? Normaal? Ik zou het heel irritant vinden!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

Morbide schreef: Ik zal wel weer flauw zijn, maar ach... Leest je vriendin mee, Robert? Ik word namelijk altijd een beetje argwanend van mensen die heel makkelijk wij typen als ze refereren aan zichzelf en zhaar partner. To the point, als iemand nou blijft volharden in het hij-en van je vriendin, ben jij dan van mening dat zij dit maar over haar kant moet laten gaan om verder gedoe te voorkomen?
ik word meestal ook argwanend bij het gebruik van we, maar gezien zowel mijn vriendin en ik dit al deden voor wij elkaar leerden kennen durf ik het wel te gebruiken.
en of zij dit over haar kant moet laten gaan moet zij zelf beslissen. ik kan niet voor haar bepalen of zij het op dat moment gedoe waard vindt. (net zo min als ik of jullie voor kitty kan/kunnen bepalen of zij het de moeite waard vind om twee lastige onderwerpen te scheiden)

groeten robert.
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

Janiek2 schreef: Misschien ben je wel gewoon een heel bescheiden iemand, die dat ook van anderen verwacht. Waar ik ook nog wel benieuwd naar ben, is hoe je vriendin tegen deze hele discussie aankijkt. Had zij Kitty ook liever niet met staart op tevee gehad, omdat ze liever heeft dat "men" vooral denkt dat transen heel gewone vrouwen zijn?
ik ben zelfs zo bescheiden dat ik het niet eens verwacht, ik vraag het slechts en hoop, maar verwacht niets.

mijn vriendin deelt deze mening

groeten robert
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

LOL
tja Maruscha, wat een goede post...

Mina !

:evil:
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Bericht door robert »

Frederique_ schreef: Wat ik heel merkwaardig vindt is dat jij telkens Kitty haar koppeling van HAAR zeemeerminschap en HAAR transseksualiteit, vergelijkt met zaken waarvan iedereen het bij voorbaat eens is dat het volstrekt ongepast is, zoals hier: het vloeken op straat.


dat vind jij frederique, maar jij bent niet de norm er zijn voldoende mensen die het helemaal geen probleem vinden zie volgende link maar eens

http://www.stand.nl/forum/showthread.php?t=3227

net zoals veel mensen het heel normaal vinden om met korte broek en blote armen/ontbloot bovenlijf over een plaatselijk heilige plaats te lopen. hiervan geen link maar ik heb het wel gezien en ze ook gevraagd volgende keer iets meer respect te tonen
Kitty heeft het volste recht om zichzelf zo te presenteren als ze wil. Ze heeft geen uitspraken gedaan over ALLE transseksuelen, ze sprak ALLEEN over zichzelf. Daar is niets onaangepast aan.
met beide ben ik het helemaal eens
ze heeft het volste recht. dat heb ik al meerdere malen gezegd ik eis/verwacht ook niets van haar. ik heb ook nooit beweerd dat wat zij doet verkeerd is of onaangepast. ik zeg alleen dat het combineren van twee lastig te begrijpen onderwerpen het mijns inziens leidt tot een minder snelle acceptatie. en dat is niet kitty's schuld. het is de schuld van mensen die anderen niet accepteren. en als ik die niet zo kan veranderen dan ga ik op zoek naar andere wegen om de acceptatie zo snel mogelijk te laten plaatsvinden.

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

dus ik weet dat ik vraag of kitty iets aan wil passen door de fouten van anderen, maar ik richt me altijd op het doel (een snellere acceptatie) en het is aan kitty dus ook te bepalen of zij ook van mening is dat deze aanpassing tot een snellere acceptatie leidt en zo ja in welke mate zij bereid is zich aan te passen. dat mag IK NOOIT beslissen
Wat jij zo te lezen volstrekt normaal vindt, is dat ik je er op aanspreek dat je in pak-met-stropdas rondwandelt, terwijl ik vind dat je er in een slobbertrui veel leuker uitziet... Met het verzoek dus NOOIT meer in een pak rond te wandelen, omdat ik dat schadelijk vindt voor iedere man die in een pak loopt: ze zullen toch met jou vergeleken worden!

Hoe zou je zoiets vinden? Normaal? Ik zou het heel irritant vinden!
ik zou vragen waarom je dat schadelijk vindt. als ik die plausibel vind geen enkel probleem, vind ik hem beledigend, dan kan je van mij de boom in. maar ik zie ook niet dat ik kitty heb beledigd. transseksualiteit is moeilijk te begrijpen en zeemeermin zijn ook, ik denk dat we het daar helemaal over eens zijn voor een beter begrip vraag ik die gescheiden te behandelen. ik geef geen enkel waarde oordeel over beide zaken. ik heb het over mijn idee hoe een snellere acceptatie van transen kan plaatsvinden.

ik vind de reden redelijk plausibel (anders vraag ik iets niet) de aanpassing is in mijn ogen ook niet groot (anders vraag ik het ook niet), wat jij er van vindt weet ik niet, en ik weet het ook niet van kitty, maar het is aan kitty te bepalen of zij het er mee eens is, niet aan mij en ook niet aan jou. soms heb je geluk en vind de aanpassing plaats en soms heb je pech en heeft de persoon anders besloten.

maar stel nu om een persoonlijke voor mij plausibele redenen had jij er moeite mee.
als ik bij jou op kantoor kom trek ik speciaal voor jou een slobbertrui aan. en als jij er echt moeite mee hebt dat ik in pak loop en niemand is er op tegen dat ik in slobbertrui rondloop, dan loop ik voortaan in slobbertrui (zit nog beter ook dan een knellende stropdas)
als ik een pak veel lekkerder vond vinden zitten dan zou ik de indruk die ik heb van jouw gevoel en mijn gevoel afwegen valt de schaal mijn kant op dan zou ik gewoon in pak blijven rondlopen, tenzij ik dagelijks 8 uren tegenover je zit, dan doe ik af en toe wel een trui over mijn overhemd. een goed compromis wat mij betreft.

dus als jij ergens werkelijk moeite mee hebt vind ik het normaal dat je het vraagt. wie weet maakt het mij niet (veel) uit. en als jij er dan een veel beter gevoel bij hebt, waarom zou ik het dan laten. als je het niet vraagt blijf je in ieder geval altijd met dat rotgevoel zitten, nu heb je een kans dat je van dat rotgevoel af kan komen.

groeten robert
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

robert schreef: ik heb het over mijn idee hoe een snellere acceptatie van transen kan plaatsvinden.
En ik kan me nog altijd niet aan de indruk onttrekken, dat je dat wilt bereiken door transen te ontdoen van alles waarvan jij denkt dat het de brave burger in zijn gemoedsrust zou kunnen storen.

Nog een probeersel: stel er komt een trans bij Andries Knevel aan tafel om te vertellen over wat Jezus voor haar betekent. Moet ze op dat moment dan ook verzwijgen dat ze trans is, óf moet ze daar als trans zitten en het maar niet hebben over het feit dat ze bovendien in de Heer is. Of moet ze proberen uit te leggen dat die dingen niets met elkaar te maken hebben, zodat noch de transfobe christenen, noch de relifobe transen ook maar de minste reden tot aanstoot zouden kunnen hebben?

Voor heel veel mensen is transseksualiteit inderdaad moeilijk te begrijpen, maar Jezus als je Verlosser zien is voor net zo veel mensen minstens zo absurd als zeemeermin zijn. En nog eens een stuk minder tot de verbeelding sprekend bovendien.

Misschien ligt het probleem wel in het begrijpen: je hoeft iets niet te begrijpen om het te kunnen accepteren.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie