Transgenderzorg verder uitgekleed

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Wel lieve dames in Groningen zitten we al jaren bij het COC en dat bevalt heel goed.
De nieuwe voorzitster is dan ook van mening dat er beter samengewerkt moet worden. Vooral om een vuist te maken naar onze Regering en de verzekeringen.

Maar op deze site zitten de meesten elkaar af te zeiken en vooral elkaar regeltjes voor te schrijven. Kijk B.V.naar Kitty. Dat lees ik, maar denk erbij wat zijn we weer lekker dom bezig.
Laten we eindelijk eens samen de schouders er onder zetten.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Re: .

Bericht door Wendy B »

Esther Vos schreef:Er is er net weer ééntje bij gekomen.
'k zag het. :)
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
robert
dagelijks aanwezig
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mar 28, 2007 23:27

Re: .

Bericht door robert »

Wendy B schreef:
Esther Vos schreef:Er is er net weer ééntje bij gekomen.
'k zag het. :)
ik zag het niet :(
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

T's zegevieren op standpunt.nl

Bericht door Esther Vos »

Voor degenen die het niet gevolgd hebben.
Op Standpunt.nl woedde de afgelopen dagen een flinke woordenstrijd rondom het thema van de zorgverzekering voor transgenders.

Onder het initiatief van onze WendyB werden inhoudelijke argumenten ingebracht. Deze werden gepareerd door modderslingerende anti-T's. Ter ondersteuning heb ik gisteravond ook mijn kwartje in de strijd geworpen.
Het is inmiddels alweer 15 uur stil op dat forum.

T-girl power heeft gewonnen, nu de verzekeraars nog.

Goed gedaan WendyB, en hopelijk ziet de transgender gemeenschap hoe je op een vrij simpele manier een positief geluid kan laten horen.

Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ach, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Je kunt het ook gewoon meenemen met een ander uitgebreider pakket. Het nadeel is wel dat zorgverzekeraars elk jaar de aanvullende pakketten anders (kunnen) invullen, waardoor je jaarlijks opnieuw zult moeten zoeken naar een aanvullend pakket dat voor jou geschikt is. En telkens weer moet hopen dat een zorgverzekeraar geen acceptatie-eisen stelt voordat je die aanvullende verzekering neemt (men heeft nl het recht om je te weigeren).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Geen Lid meer
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: do okt 20, 2005 18:06
Contacteer:

Bericht door Geen Lid meer »

Patricia1979 schreef:Denken jullie dat er daadwerkelijk iets gaat veranderen?
Ik zie het zeer duister in :-?

En er werd op stand.nl ook gesproken over een extra verzekering af te kunnen sluiten als ts. De premie daarvoor zou dan peperduur worden, als een paar (want zoveel zijn het er niet) ts-en dat samen op moeten brengen.

Dan schiet je per saldo nog weinig op denk ik.
Ja daar schiet niemand wat mee op, het risico is namelijk 1:1 (100%) ofwel de premie wordt dan zo hoog dat je t uiteindelijk nog helemaal zelf betaalt alleen in gedeeltes (maandelijkse premie) dan kun je mischien net zo goed een lening aanvragen want zij willen ook nog winst natuurlijk
de kans dat iemand een been breekt is bijv 1:1000, dan is t wel aantrekkelijk voor verzekeraars en is de premie veel lager
en achteraf verzekeren doen ze nooit, ik heb zelfs gehoord dat ze mensen weigerden die al een diagnose hadden en van verzekeraar wilden veranderen
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Een verzekering speciaal voor transgenders kan volgens het principe van een verzekering helemaal niet (een verzekering is alleen mogelijk als het 'risico' veel lager is dan 100%, anders is het gewoon een operatie op afbetaling)
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

Bericht door Esther Vos »

Patricia schreef:
extra verzekering af te kunnen sluiten als ts
Ik weet niet of je doelt op mijn bijdrage aldaar, maar n.a.v. mijn gesprek met de CZ is mij het volgende geadviseerd:
Gedurende dit jaar bekijken wat ik precies wil m.b.t. veranderingen. In het najaar contact opnemen met de CZ. Zij zullen bekijken onder welke extra verzekering de gewenste wijzigingen vallen en mij voor bekijken welke aanvullende verzekering het meest geschikt is.
Het zou hier om een aantal tientallen euro's gaan.
Gezien de bedragen die ik uitspaar is dit dik de moeite waard.

Verder heeft ze mij goed geadviseerd bij de vergoeding die ik kan krijgen voor de aanschaf van een pruik. Wel via de huisarts een "aanvraag hulpmiddelen" doen. Een pruik van ca. 400 euro kost me nog geen 50 euro.
En ik ben inmiddels bezig om mijn gebit goed op te laten knappen. Eerst alles eruit en een paar jaar met prothese en dan kan ik implantaten krijgen. De totale kosten voor protheses onder en vernieuwing boven kost me ongeveer 250 euro met alle extra kosten erbij.
De kosten voor implantaten: het chirurgische deel is kosteloos en voor de opbouw betaal ik 12,5 % van de totale kosten.

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, schijnbaar ook in je beurs. Als het resultaat goed is heb ik dat er graag voor over. Aangezien ik vóór de operaties toch moet stoppen met roken is dat al een aardige compensatie.

groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Esther Vos schreef: Verder heeft ze mij goed geadviseerd bij de vergoeding die ik kan krijgen voor de aanschaf van een pruik. Wel via de huisarts een "aanvraag hulpmiddelen" doen. Een pruik van ca. 400 euro kost me nog geen 50 euro.
hoi Esther wordt dat betaald uit de basis of je aanvullende pakket?
Ik weet dat er een vergoeding (alleen voor vrouwen) van ongeveer 300 euro ofzo is...en ik heb in het aanvullende pakket nog een extra bedrag wat daar dan bij zou komen (ook alleen voor vrouwen)...

Hoe doe jij dat?

x,
Mina
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

Bericht door Esther Vos »

Hoi Mina,
ik heb bij mijn aanvraag gezegd dat ik Ts ben. Of zij mij nu als man of vrouw ziet weet ik niet. Ik denk ook dat ze dat niet kunnen maken.
We hebben toch een gelijkheids-beginsel.

Maar kijk zelf even op:http://www.pruik.nl/pruik_vergoeding.html

Hier staat het precies uitgelegd en dan moet je even naar je eigen verzekeraar

Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Ze hebben het ziekenfonds nu juist afgeschaft om die inkomensafhankelijkheid af te schaffen.

Da's namelijk 'discriminasie' volgens de 3x modalen van de VVD.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ben van mening dat alle ziektekostenverzekeringen afgeschaft zouden moeten worden en dat alles uit de inkomstenbelasting betaald zou moeten worden (betalen naar draagkracht). De kosten die je bespaart aan dure zorgmanagers bij zowel zorgverzekeraars als bij ziekenhuizen kun je gebruiken om meer zorg aan te bieden.

Groetjes,

Frederique
(Ja, ook SP-lid)
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Frederique_ schreef:Ik ben van mening dat alle ziektekostenverzekeringen afgeschaft zouden moeten worden en dat alles uit de inkomstenbelasting betaald zou moeten worden (betalen naar draagkracht). De kosten die je bespaart aan dure zorgmanagers bij zowel zorgverzekeraars als bij ziekenhuizen kun je gebruiken om meer zorg aan te bieden.

Groetjes,

Frederique
(Ja, ook SP-lid)
Nu is je kans daarvoor; dat moet je er nu doorheen proberen te drukken, de tijd van "eigen verantwoordelijkheid" :-? is nu voorbij, de tijd van gepamperd worden door de overheid is weer aangebroken :-)
(het schijnt zelfs zo te zijn dat kamervoorzitters zo goed zorgen voor ministers dat deze voorzitters zelfs kledingstukken kopen voor een minister ;-) )
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Frederique schreef:
Ik ben van mening dat alle ziektekostenverzekeringen afgeschaft zouden moeten worden en dat alles uit de inkomstenbelasting betaald zou moeten worden (betalen naar draagkracht). De kosten die je bespaart aan dure zorgmanagers bij zowel zorgverzekeraars als bij ziekenhuizen kun je gebruiken om meer zorg aan te bieden.
Dit is wel een heel merkwaardige stelling uit jouw mond Frederique, die altijd een voorvechtster van de individuele keuze is. Meer overheidsbemoeienis heeft zelden tot hogere efficientie geleid, dus of je kosten gaat besparen door alles bij de overheid neer te leggen durf ik te betwijfelen. Bovendien zal het eerder tot standaardpaketten leiden dan tot individuele keuzes. Kortom ik snap je redenatie niet.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

dat hoeft helemaal niet hoor Irene...
Juist nu met dit nieuwe systeem wordt de zorg alleen maar slechter, heel veel dingen zijn al uit het pakket gegooid...
De situatie die je schetst is juist nu aan de orde..
enorme geldverspilling die we beter kunnen gebruiken voor mensen die het nodig hebben, en dat zijn er genoeg...

Mina
Plaats reactie