Passabel of aantrekkelijk?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Dus wat kies je, P-factor of X-factor?

Doe mij maar P-factor, ik wil als vrouw opgaan in de massa. Aan mijn lijf geen polonaise!
25
61%
X-factor! Die aandacht maakt mij vrouw, de unieke vrouw die ik ben!
16
39%

Totaal aantal stemmen: 41

Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

[quote]ik vind zowieso dat niemand het recht heeft om een ander in twijfel te trekken. Een ander is zoals die ander is. M, V of ergens daartussen.
[/quote

dan zijn we het eens!
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lisa met een S schreef: Waarvoor een naam?
Mijn moeder is mijn naam vergeten.
Mijn kind weet nog niet hoe ik heet.
Hoe moet ik mij geborgen weten?

Noem mij, bevestig mijn bestaan,
Laat mijn naam zijn als een keten.
Noem mij, noem mij, spreek mij aan,
o, noem mij bij mijn diepste naam.

Voor wie ik liefheb, wil ik heten.

Neeltje Maria Min
De vierde en de laatste regel heb ik indertijd gebruikt, toen ik aan de mensen die voor mij belangrijk zijn, liet weten dat ik een nieuwe naam wilde dragen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Geplaatst: Vr Mei 18, 2007 22:10
<De zaterdag tegen de avond zal ik wel duidelijke signalen uitzenden naar mannen, ik ben er wel heel zeker van.
Angst dat ze iets zullen doorhebben ?
Dat heb ik absoluut niet meer nu, zelfs als ik het hen vlakaf zeg, willen ze het niet eens geloven >

Melina toch! (en Kimmy en Vicky) pas toch op, straks krijg je/krijgen jullie nog een boze Spiegel op jullie dak, die zich kwaad maakt over het veren in eigen konten steken
Tssss... en mijn naam wordt niet genoemd :D... haha grapje h0or!;)
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Dorine schreef:
Ik denk dat daar best een stevig weerwoord bij paste, maar lijkt me niet leuk om juist nu die discussie weer op te rakelen maar het is wel de kern van alles

Veel mensen zullen het stiekem wel met haar eens zijn maar het niet in je gezicht durven zeggen, dat weet ik niet, dus ja Mina jij kan misschien ook begrijpen dat het mij minstens even veel pijn deed dat steeds weer te moeten lezen. Ik kan het nu wel allemaal langs me heen laten gaan, maar voor iemand die hier net komt vind ik het heel jammer als ze dat leest

' het is allemaal psychisch en met de juiste begeleiding.... '

of:

' Geloof en wees genezen!' die las ik tientallen jaren veel op een ts.nl nieuwsgroep, dat waren trouwens ook scheldpartijen zeg

kortom Mina ik hoop dat je gerustgesteld bent, bovendien probeer ik niet meer zo emotioneel betrokken te zijn op al het geschrijf en zo persoonlijk te reageren
NAaaaaaaaaaaaaa.... het is dat Mila volgens mij nog niet is komen kijken op het forum vandaag...maar volgens mij is dat een van haar favoriete onderwerpen..."een V op je paspoort maakt je nog geen vrouw"

ja grappige maar vermoeiende discussie...wat maakt een vrouw...en who cares eigenlijk...

geloof en wees genezen...dat is ook wel grappig...
eigenlijk zou er hier eindelijk eens een topic moeten komen over geloof en genderdysforie...misschien wil iemand anders daar wel een eindelijke discussie over starten...
maar dat is eigenlijk ook zo vermoeidend en zinloos...

maar wat ik wilde zeggen...genderdysforie en geloof hebben voor mij met elkaar te maken....het jezelf kennen en jezelf worden...enzo...en geloven in jezelf...

Ja ik heb het ook gehoord...het is allemaal psychisch maar nu na jaren kom ik erachter dat de psychische problemen die ik had mij waren aangeleerd... (ivm met het afkeuren ontkennen van mn genderdysfore gevoelens)... ze vallen allemaal 1 voor 1 als zandkastelen in elkaar nu dat ik hiermee begonnen ben...

er zijn nog wel een hoop andere problemen over,
maar daar werken we ook maar aan...
we proberen het maar!

ik ben moe joh!

groeten,
Mina
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

mila schreef:<Misschien heb je ook nog wel wat azijnigs te melden over de passabiliteits/schoonheids/geslaagdheidsverhalen van Melina, Vicky en Kimmy, Dorine? >

Hoe kon ik Laura nou toch vergeten?? Die hoort ook in dat rijtje thuis :-)

Mila.
Dank je :D.... was je me tog niet vergeten haha ;)
Ik lees het nu pas....... :roll:
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Kimyy schreef:Gekozen voor:

Doe mij maar P-factor, ik wil als vrouw opgaan in de massa. Aan mijn lijf geen polonaise!

Past ook prima bij me, en het is in real life ook wel zo. :) Ik ben niet ontiegelijk aantrekkelijk, maar mag er zijn, trek ook niet veel aandacht ondanks mijn lengte.Dusja..
Same here..:) volgens mij zijn we ongeveer even lang... Mjah aandacht van de jongens nu en dan is wel leuk tog...:P

Geplaatst: Za Mei 19, 2007 17:45 door Mila:

<Vicky_ schreef:
Ik heb mijn profiel onlangs ook maar verwijderd, maarja, er zullen altijd ts'en jaloers op mijn uiterlijk zijn.

Kimyy schreef:
heb ik ook wel eens last van...en niet alleen TSen

laura schreef:
Haha jah ik ken het.. Kimmy en Vicky
Toch wel ironisch dat je van andere (onwetende) meisjes te horen krijgt dat ze je mooi vinden en zelfs jaloers zijn op je uiterlijk...>.

Kijk, dat zul je mij nooit en te nimmer zien schrijven dus.

Mila.
Is er iets mis mee dan om die dingen te schrijven dan ;) ik neem aan dat dit - zoals Melina al zei - heus geen verhaaltjes zijn om even te zeggen dat je zelf beter bent dan A of B.... integendeel.. het gaat over dingen die IRL zijn beleefd....
Noem het indd maar puberpraat :P :roll: ...
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<En als die M of V nu eens helemaal niet in het paspoort zouden staan?>

Ons vorige, nederlandse paspoort, dat zwarte boekje met linnen omslag vermeldde geen m of v.
Niet zo lang voor het huidige EC paspoort werd ingevoerd heb ik nog zo'n nederlands paspoort -zonder vermelding van m of v- aangevraagd, en ik heb daar nog 5 jaar plezier van gehad.
Veel gereisd op dat paspoort, oa ettelijke keren naar de USA en Israel, bankrekening geopend, en meer van die zaken waar je een paspoort bij nodig hebt.
He-le-maal nix aan de hand met dat 'geslachtsloze' paspoort, en voor zo ver ik weet wekte het geen verwarring als ik mijn paspoort toonde, bij mij niet en bij honderdduizenden andere nederlanders niet......(ik had een geslachtsneutrale voornaam trouwens, tot mijn grote geluk).

Tegenwoordig is het zo dat op die M of V in mijn paspoort niet zo gelet word op Schiphol, mits het maar druk is bij de douane. Ze letten meer op of ik boetes hebben openstaan oid.

Bij andere (1 op 1, zoals de ID plicht bij de bank bv) of een sollicitatie enz, gelegenheden waarbij mijn paspoort overlegd moet worden kan het de betrokkenen in verlegenheid brengen, als blijkt dat er een vrouw to hun zit, maar er een M in PP staat, onder een pasfoto van een vrouwengezicht.

Niet leuk *voor de betrokken persoon*, voor mij wat ongemakkelijk, want (korte) uitleg.

Maar toch......soms word er niet gekeken naar die M in mijn paspoort, wel naar de pasfoto.

Een paar jaar geleden moest ik een verblijfsvisum (langer dan 1 maand) aanvragen bij de Thaise ambassade. Per post gedaan.......en wie schetst mijn verbazing?
Het visum was in mijn PP geplakt onder vermelding van........Mrs......

Ik heb soms het idee dat de verschijning op de pasfoto blijkbaar meer telt of zegt dan de M of V die er onder staat.

Want wat te denken van de mannelijk ogende post op TS met een V in haar paspoort?

Is de omgekeerde situatie, maar die V geeft wel uitsluitsel, waar een geslachtsloos paspoort ws de betiteling 'meneer' opgeleverd zou hebben, bij onpassabiliteit.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Toch knap dat je daar zo eerlijk over bent (hier).

Maar toch wil niet altijd iedereen als transsexueel of transvrouw (speciaal geval dus) gezien blijven worden. Maar als gewone meid/vrouw. Zie berichten van Melina_R, Laura Girl 19.>

Met het risico dat Lisa S weer furieus over me heen struikelt omdat ze me postje verkeerd leest:

ik kan Vicky helemaal volgen in deze. Als je overwegend geloofwaardig overkomt als vrouw, en/of je leuk (en geloofwaardig) presenteert, dan kun je clementie verwachten (en nu gaan Janiek en Frederique over me heen struikelen), en er leuk uitzien helpt vaak ook.

Daarmee ontstijg je ahw transsexualiteit als fysiek/sociaal gegeven.

Zelfs de meest passabele EN bloedstollend mooie trans die ik ken, KLM stewardess, word soms nog wel eens gelezen.

Het is gewoon een gegeven feit dat ook om passabele en vooral mooie transen een soort TS aura blijft hangen, dat mensen oppikken, zelfs tot 20-25 post SRS.

Persoonlijk heb ik zeer goed gekleed gaan tot een soort strategie verheven die werkt.
Het dwingt respect af, samen met mijn looks, mocht ik gelezen worden, in de 2e/3e/4e instantie. En, niet geheel onbelangrijk; het verschaft een zekere vorm van (zelfver)zeker(d)heid, die broodnodig is voor veel transen (en dus NIET arrogantie, even ter verduidelijking).

En idd: who cares?

Wellicht ten overvloede; Lisa S, ik vergelijk me dus NIET qua uiterlijk, aantrekkingskracht of leeftijd met Vicky maar met haar leefsituatie/passabiliteit.

Het is maar beter volkomen realitisch te blijven mbt passabiliteit; zo loop je minder hard met je hoofd tegen de muur, mocht je gelezen worden, en samen met bovenstaand is het te behapstukken en te verteren.

Mila.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

99% van de mensen zal bij Vicky niks merken, en ja stem 'zie je niet' natuurlijk, ik begin toch steeds meer in zelfacceptatie te geloven ipv totale passabiliteit (deels noodgedwongen natuurlijk :-) )
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Dorine schreef:99% van de mensen zal bij Vicky niks merken, en ja stem 'zie je niet' natuurlijk, ik begin toch steeds meer in zelfacceptatie te geloven ipv totale passabiliteit (deels noodgedwongen natuurlijk :-) )
Fijn Dorine, dat het je beter lukt jezelf te accepteren.

Hmm naja ik denk dat bij veel transen er altijd wel mensen zijn die 'het' zien... en van transen die boven de ongeveer 25 of 30 zijnn begonnen ken ik er geen een waarbij het niet of nauwelijks te zien is... Bij veel transen kun je het ook gewoon horen, wat jammer is. Toen ik nog geen hormoontjes had, maar wel al ietsje langer haar (tot op de kin) was ik heel androgyn. Ik kon toen al zowel een hoge mannelijke als een overtuigend-vrouwelijke stem neerzetten, en alleen al door mijn stem dachten mensen dat ik een meisje was (samen met mijn androgyne uiterlijk en ik heb nooit ook maar iets van gezichtsbeharing gehad dus daar had ik geluk mee).

@ Patricia... eigenlijk vind ik transseksueel en transvrouw gewoon rotwoorden...Er hangt gewoon veel negatieve lading aan. Als ik nieuwe mensen leer kennen en heel close met ze ben komt er soms wel een moment dat ik het vertel. Ik heb het dan over genderdysforie en 'in het verkeerde lichaam zijn geboren' als ik het uitleg. Tot nu toe heb ik nog niet meegemaakt dat zo iemand dan zegt 'Oowjah dacht ik al'... Ze zeiden juist 'Oow wat knap van je dat durft te zeggen... Dus je wordt nu een jongen?' of 'Jeemig dat is niet niks... Ik ken 2 kennissen die zijn als man geboren en willen vrouw worden... maar bij jouw is het andersom dus..'

Als ik dan zeg hoe het echt zit, zijn ze wel even verbaasd... Een beetje zo'n ervaring als Melina ook heeft...

@Mila: Over transaura's ik weet niet of dat voor iedereen opgaat. Lynn Conway heeft bijvoorbeeld iets van 31 jaar stealth geleefd en heeft daarna pas zichzelf 'geout'... Niemand die dus aan haar vrouwelijkheid twijfelde..anders was er al lang een enorme roddel op gang gekomen..Het kan allemaal dus wel, alleen iedereen is verschillend. En bovendien willen sommige niet helemaal stealth leven en daarmee iets wat toch wel deel utimaakt van hun leven voor altijd onder stoelen en banken schuiven....
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Patricia1979 schreef:
laura_girl19 schreef:@ Patricia... eigenlijk vind ik transseksueel en transvrouw gewoon rotwoorden...Er hangt gewoon veel negatieve lading aan.
Verklaar je eens nader.
Tjah lijkt me duidelijk... Mensen praten over 'omgebouwden' alsof het kermisattracties zijn en als je kjkt bij reacties op een site als Telegraaf als er weer een artikel wordt gepost over 'omgebouwden' zie je wel wat ik bedoel...

Of ga eens in een drukke winkelstraat een enquete houden over het onderwerp en vraag wat mensen vinden van transseksuelen en waar ze aan denken bij het horen van het woord 'transseksueel'... Genoeg mensen die dan denken aan gestoorde kerel die het leuk vind om in lingerie rond te lopen...
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Uhu, maar het gaat over meer dan dat...
Er zijn heel veel lieve mensen die het wel gewoon accepteren, of mensen die er eerst niets van wisten en zich pas een mening hebben gevormd toen ze het van dichtbij mee gingen maken...

Maar er zijn zoveel mensen die nooit in hun hele leven echt met transsexualiteit in aanraking komen, voor veel van hun blijft het een ver-van-mijn-bed-show en een raar en moeilijk te begrijpen fenomeen. Ook homosexualiteit is nog lang niet geaccepteerd, transseksualiteit nog veel minder. Een goede vriend vna mij is homo maar hij moet echt niet hand in hand met zijn vriendje door de stad lopen... dan wordt hij echt wel vet raar aangekeken...
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<@Mila: Over transaura's ik weet niet of dat voor iedereen opgaat. Lynn Conway heeft bijvoorbeeld iets van 31 jaar stealth geleefd en heeft daarna pas zichzelf 'geout'... Niemand die dus aan haar vrouwelijkheid twijfelde..anders was er al lang een enorme roddel op gang gekomen>

Ja, Lynn Conway heeft heel lang in stealth mode geleefd, en 30 jaar of zo na haar SRS heeft ze een behoorlijk ingrijpende FFS ondergaan, en niet 1 procedure of zo, maar the full works.

Als iemand er in slaagt om 30 jaar lang stealth te leven, dan is the full works aan FFS dus niet bepaald nodig, omdat je 100% passabel moet zijn om in stealth te leven. Lijkt mij hoor....

Niet dan?

Daarbij geloof ik lang niet alles mbt TS ed wat ik zoal op het net lees en zie......verleden week of zo, las ik ergens een postje op een FFS groep, nee, niet DE groep, een andere, van een (middelbare) post op TS die een FFS niet nodig vond, want ze was al 100% passabel en leefde 'succesvol' in stealth.
Zo succesvol zelfs, dat haar vriend nix in de gaten had, en ietsiepietsie ieniemie iets begon te denken toen ze het over haar gendertherapeut had gehad.
Bijgevoegd een link met foto's, die me naar adem deden happen. Zo zonder pruik, make up en kleding 100% passabel.......als man ja.
Ik had de indruk dat het een TV was, en TS wannabee, die zich van dit soort groepen bediend om de fantasieen te lozen, waaronder een SRS. Want aan het gezicht zag ik nou niets wat op hormoongebruik kon wijzen, aan het lichaam ook niet, beide qua rondingen ed of volheid, wat hormoongebruik met zich meebrengt.

Ik denk dat veel transen in hun eigen realiteit leven die van dag tot dag kan fluctueren tijdens interactie met de buitenwereld.
Melina heeft wel eens geschreven dat ze passabel is, behalve voor puber rotjongetjes die in winkelcentra rondhangen.
Kimmy heeft wel eens geschreven dat ze passabel is, zolang ze haar mond niet opendoet (geen zin om beide berichten op te zoeken en te quoten trouwens).

En ik heb ook wel eens mijn bad hair en off days, zo eens per 2 jaar (pre FFS trouwens) hoorde ik wel eens op straat 'Heeeeeeeeeeeeej! Omgebouwde!!', waarvan ik dan dacht........'hmz, nou, dat is dan de constatering van een half feit'.

En het allerergste wat ik ooit heb gehoord heeft nix met passabiliteit te maken.
Paar jaar geleden, pre FFS dus, was ik druk bezig met mijn huis te verven en opnieuw in te richten, en ik viel kilo's af.
Voeg daarbij nog een lichte griep toe en toch naar mijn werk gaan, en ik zag er uit als lijk.
Liep ik dus 's morgens vroeg over straat naar mijn werk, komt er een man aanfietsen met zijn zoontje van pak em beet, een jaar of 7/8 achterop.
Zoontje kijkt mij aan, en zegt: 'goedemorgen, aan de heroine verslaafde mevrouw'. Vader schrok en snauwde 'zeg toch niet van die rare dingen Tommy'! en fietste snel door.

Ja, passabel ja, maar hoe of ik me toen voelde, na zo'n opmerking?

Belabberd, ik heb me alsnog ziek gemeld, ben naar huis gegaan, heb alle chips, koekjes, bonbons en chocola die ik huis had opgegeten, en kroop onder het dekbed weg.

Mila.
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

<Belabberd, ik heb me alsnog ziek gemeld, ben naar huis gegaan, heb alle chips, koekjes, bonbons en chocola die ik huis had opgegeten, en kroop onder het dekbed weg. >

Ag gosh...

Tjah er zijn vast veel TSen die in hun eigen wereldje leven of gewoon geen realiteitszin hebben... maja daar reken ik mezelf nou helemaal niet toe...en ik denk Kimmy of Melina of Vicky ook niet...

Over Lynn Conway: Zij heeft inderdaad na 30 jaar wat 'verbouwingen' gehad... haar gezicht om weer een jeugdig uiterlijk te krijgen en niet in eerste instantie om passabeler te worden (want dat was ze al...). En ze had ook nog een SRS revision ondergaan om alles even bij te werken aan de 'modern standards'....
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Zij heeft inderdaad na 30 jaar wat 'verbouwingen' gehad... haar gezicht om weer een jeugdig uiterlijk te krijgen en niet in eerste instantie om passabeler te worden>

Dat was het 2e deel van haar operaties.......het eerste deel, zo'n 30 jaar post SRS betrof een full works FFS bij dr O.

Lees haar site maar goed na. En het is trouwens gebruikelijk om eerst de full works qua FFS te ondergaan, indien nodig, en pas na minimaal 1 jaar, als de FFS volledig genezen is, soft tissue ingrepen zoals face en halslift ed.
Tegelijk kan namelijk niet, gezien de vervormende zwellingen die een full works FFS kan veroorzaken, waardoor een precisie hals en facelift niet mogelijk is tot alle FFS zwellingen weggetrokken zijn.

Mila.
Plaats reactie