als Josette: hoe nu verder

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Dames, veel dank voor de reacties.

Mijn vrouw-zijn is heviger terug, het is net als in december dat ik veel vrouw ben, eigenlijk altijd als ik thuis ben en van de week 2 rokken, 2 strakke shirts en een spijkerjurk gekocht. Ik leer dat niet af, ik vind het fijn om ze te dragen. Ik ben vaak amper een kwartier thuis of de mannenkleren gaan uit en ik scheer me, borstjes aan, dameskleding aan, haar laten groeien. En gisteren voor het eerst in maanden weer als Josette naar buiten geweest.

Vrijdag Tanja van Hengel gebeld, ik kan in september bij haar terecht.
liefs, Josette
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Josette,
Welkom terug. Ik heb in je 'vorige leven' met plezier je schrijfsels gevolgd.
Groetjes
Francis
I.G.Norance
dagelijks aanwezig

waarom?

Bericht door I.G.Norance »

gewoon een vraag.
Waarom Tanja v Hengel en niet de VU???
Ga je het gehele circuit incl srs op eigen kracht doen?
Want zover mij bekend kan je bij nul weer beginnen als je toch bij de VU geopereerd wil worden. Maar misschien heb ik het mis.

Groetjes en veel sterkte gewenst.
José
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Josee,

Hier hoor ik tegenstrijdige geluiden over: 2 mensen hebben iets dergelijks tegen mij verteld, terwijl iemand anders die er ook naar informeerde te horen kreeg dat de VU wel degelijk mensen moet accepteren die bij een ander gediagnoseerd worden...

Als 't om hulp gaat is het zowieso verstandig dit buiten de VU te zoeken: het formele standpunt van de VU is dat men geen hulp biedt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
vreer
daar ben ik weer

Bericht door vreer »

Frederique_ schreef:Hoi Josee,

Hier hoor ik tegenstrijdige geluiden over: 2 mensen hebben iets dergelijks tegen mij verteld, terwijl iemand anders die er ook naar informeerde te horen kreeg dat de VU wel degelijk mensen moet accepteren die bij een ander gediagnoseerd worden...

Als 't om hulp gaat is het zowieso verstandig dit buiten de VU te zoeken: het formele standpunt van de VU is dat men geen hulp biedt.

Groetjes,

Frederique
Voor zover ik weet (en dat is niet 100% zeker) is het zo dat je bij een aantal psychologen gediagnostiseerd kunt worden. Daarmee ga je dan naar het MCVU en dan kand de intake wat sneller verlopen. Hen kennende willen ze zelf ook nog even er naar kijken. Zou - bij het MCVU - dus wel sneller moeten gaan.
Josette
Forumdiva

Re: waarom?

Bericht door Josette »

Josee schreef:gewoon een vraag.
Waarom Tanja v Hengel en niet de VU???
Ga je het gehele circuit incl srs op eigen kracht doen?
Want zover mij bekend kan je bij nul weer beginnen als je toch bij de VU geopereerd wil worden. Maar misschien heb ik het mis.
José, ik schakel eerst Tanja in omdat ik nog niet volledig zeker ben dat ik vrouw ben. Ik heb al een aantal inzinkingen gehad waarin Josette dan weer de kast inging en waar ik dacht, moet ik nu verder als vrouw of toch halfslachtig. Dat duurde weken, en soms ook maanden. Tijdens de vacantie en bruiloft van zuslief in Engeland begon ik zelfs damesondergoed af te zweren. Bovendien had ik geen zin in een onbedoelde coming-out. Josette was volledig afwezig in Engeland, zowel tijdens de bruiloft als tijdens twee uitstapjes naar Londen, York en heen- en terug per trein. Ook de eerste weken terug in Nederland was Josette afwezig, behalve de dameslaarzen. Er zijn momenten dat Josette totaal afwezig is, en die worden afgewisseld met dat ik het liefste toch vrouw ben.

Straks ga ik om terwijl ik toch geen 'jeweetwel' ben. Dat wil ik voorkomen, langzaam mezelf ontdekken. Ken je het spreekwoord beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

En terwijl ik dit typ heb ik me geschoren en gedouched, draag ik de borstjes en pruik en kleding en ik voel me er erg prettig bij en zeg geregeld "zo meis" tegen mezelf. Op een gegeven moment kijk ik naar mij lichaam en zie: daar moeten eigenlijk echte borstjes zitten.
liefs, Josette
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Die twijfel, die vreet vreselijk aan je he, ik kan er over mee praten, en ben dan ook vaak voorzichtiger dan ik zou willen zijn

sterkte

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Die twijfel hoort erbij en zorgt ervoor dat je niet sneller gaat dan je psyche aan kan...

Geef jezelf de tijd om je eigen keuzes te maken, als ik jullie verhaal zo lees dan doen jullie dit heel verstandig!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Josette,

twijfel is sowieso mens-eigen, en Frederique heeft een punt: het geheel van je "zijn" moet het allemaal wel bij kunnen benen. Soms loopt het lichaam voorop en soms je psyche/geest. Tegen de tijd dat ze beiden in balans zijn, weet je waar je heen moet, denk ik....(hoop ik)... :D

Sterkte met je afwegingen!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Helaas is Josette terug in de kast. Nadat ik in deze draad iets heb gedropt, een paar weken terug, was ik zegge en schrijve één ochten een half uur tot een uur omgekleed, maar de dameskleding laat me thans koud, behalve de dameslaarzen. Er spelen teveel andere dingen, rijles waar ik het gevoel heb dat ik niet verder kom, studie wat voortsukkelt. Eenzaamheid. Afgelopen weekend kon ik gelukkig met collega's een weekend weg in Friesland, wat me goed deed. Andere weekenden ben ik vaak thuis, ik word er gek van maar ik weet niet hoe ik dat kan aanpakken. Ik sluit mezelf vaak op in mijn flat. In die omstandigheden is het werk wat mij staande houdt en voor de rest niets, ook Josette niet.

Met interesse lees ik wel de voortgang van andere dames hier op .org, maar de discussies over passabiliteit kunnen mij gestolen worden.

Deze maand heb ik wel een afspraak met Tanja over mijn T*-zijn. Of ik daar ook uberhaupt naar toe wil is een tweede. Hoe T ik ben is nu iets waar ik niet mee bezig ben. Opzegging van mijn lidmaatschap van de LKG is niet aan de orde. Dat lidmaatschap kan altijd van pas komen op langere termijn
liefs, Josette
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Lieve Josette,

ik begrijp heel goed wat je schrijft, je eenzaamheid, het opsluiten in je flat en het gevoel hebben dat er geen uitweg is. Die is er wel, maar uit ervaring kan ik je melden dat het soms erg lang kan duren eer je dat deurtje gevonden hebt.

Wel zou ik je willen aanraden om je afspraak met Tanja door te zetten. Het is altijd interessant om vanuit een andere invalshoek naar aspecten van je leven te kijken, en het is ook leuk ( dat vind ik tenminste) om meer over jezelf te weten te komen. Zelf begin ik volgende maand bij Tanja, en ik heb werkelijk geen idee hoe dat uit zal pakken. Ik verheug me er wel op, om bovenstaande reden: ik vind het echt heerlijk om meer te weten te komen over de aspecten van m'n mens-zijn. Baat het niet, het schaadt zeker niet, lijkt mij!

Sterkte met alles!

Groetjes en liefs,

Babette.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Josette,
Josette schreef:Deze maand heb ik wel een afspraak met Tanja over mijn T*-zijn. Of ik daar ook uberhaupt naar toe wil is een tweede. Hoe T ik ben is nu iets waar ik niet mee bezig ben. Opzegging van mijn lidmaatschap van de LKG is niet aan de orde. Dat lidmaatschap kan altijd van pas komen op langere termijn
ik heb er nog even over na zitten denken, en ik kan me heel goed voorstellen dat er ook een zekere bedreiging van zo'n afspraak uitgaat. Doe vooral voorzichtig aan met jezelf en je hebt je hele leven de tijd om allerlei dingetjes uit te zoeken, toch? :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Babette schreef:
ik heb er nog even over na zitten denken, en ik kan me heel goed voorstellen dat er ook een zekere bedreiging van zo'n afspraak uitgaat. Doe vooral voorzichtig aan met jezelf en je hebt je hele leven de tijd om allerlei dingetjes uit te zoeken, toch?
Inderdaad, vooral de angst voor de antwoorden die je in een stroomversnelling zouden kunnen brengen zorgen voor uitstel (afstel) gedrag. Voorlopig hou ik het nog (met moeite soms) uit met de kop in het zand strategie.

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Irene schreef:Inderdaad, vooral de angst voor de antwoorden die je in een stroomversnelling zouden kunnen brengen zorgen voor uitstel (afstel) gedrag. Voorlopig hou ik het nog (met moeite soms) uit met de kop in het zand strategie.
persoonlijk ben ik niet zo van "de kop in het zand" strategie. Op een gegeven moment kom je op een punt aan dat je er iets mee moet doen, want anders wordt je leven ondragelijk. Ik heb dat nog maar net achter de rug, en ik kan je melden dat het geen pretje was.Van je helemaal niet senang voelen, tot aan psychosomatische pijnen aan toe. Geen pretpark dus... Bovendien vind ik het belangrijk om vooral eerlijk naar mezelf te zijn en dus ook naar m'n partner.

Groetjes en liefs,

Babette.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Babatte, Irene, dank voor jullie lieve berichtjes. Het gaat nu weer wat beter, de rijles liep prettiger en gister naar stijldansen geweest. Dat nog wel als man. Vandaag de hele dag Josette - en ik had het gevoel dat ik mezelf was.
liefs, Josette
Plaats reactie