Herenrok

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

@Lisa: het lijkt mij makkelijker voor mannen om tussen iedereen-met-een-rok op straat te gaan, dan als alle vrouwen op die dag stoicijns een broek gaan dragen :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Bij deze de herinnering: morgen en overmorgen is het mannenrokdag, mijn verzoek aan iedereen (mannen, vrouwen en zij die er tussenin leven) die een rok in de kast heeft om die morgen en overmorgen te gaan dragen!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Jorinde
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 13:26

Bericht door Jorinde »

qt schreef:
Irene schreef:In de gothic scene is dat heel normaal, ik zag er vorig jaar ook een in een pretpark en al velen jarene gelden een engelsman in een schotse kilt op de pistes in oostenrijk. Heeft m.i. niets met onze wereld te maken.
Dit topic ging toch ook over hoe een rok ook de man kan maken, ipv er een vrouw van te maken? En daarnaast heeft de gothic-scene zeker wel veel met wat jij bedoelt met 'onze wereld' te maken. Er lopen heel wat TV's en TS rond in de gothic scene, androgyne mensen zijn gezien in dei scene en ook heeft de gemiddelde vrouwelijke gothic outfit alle ingredienten voor de fetisj-travestiet, zoals lak, leer en corsetten e.d.

Groetjes,
Quinty
Ik zit zelf in de metal/rock/gothic wereld en daar zijn rokken en dergelijke bij mannen inderdaad al lang geen taboe meer. Ook strakke truitjes,nethemdjes en dergelijke worden veel gedragen.
Je ziet ook zeer regelmatig kousen, overknee sokken en dergelijke bij de man in de gothic scene.
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Frederique_ schreef:Bij deze de herinnering: morgen en overmorgen is het mannenrokdag, mijn verzoek aan iedereen (mannen, vrouwen en zij die er tussenin leven) die een rok in de kast heeft om die morgen en overmorgen te gaan dragen!
... er is mij eigenlijk niets bijzonders opgevallen in het straatbeeld op die twee dagen ... :-? :-?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mij ook niet.

Natuurlijk heb ik mijn eigen oproep wel gevolgd, maar ik moet toegeven dat me dit 1x een doorweekte rok opleverde omdat het regende toen ik naar het werk fietste. Er waren ook weinig vrouwen die een rok droegen. Ik hoop dat het volgend jaar beter weer is....

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb er zelfs niemand over horen praten, dus ik twijfel of het wel algemeen bekend was.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
petrag
dagelijks aanwezig
Berichten: 107
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 16:42
Locatie: enschede

Bericht door petrag »

Ik had er in ieder geval nog niet van gehoord.
Ik las het pas later.
mischien volgend jaar.

liefs Petra
wees niet man of vrouw, maar wees een mens
Domeninque
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: do dec 06, 2007 4:28

Re: rok

Bericht door Domeninque »

Hi mijn naam is Domenique Jackelinne


ik draag graag rokken alleen is er iets waar ik als rokdrager geen ervaring mee heb

ik draag graag rokken en draag daar ook een onderrok onder. nu is mijn vraag hoe dien het aan te pakken?

nu doe ik het zo: slipje , rok daarna in de onderrok stappen en de onderrok zo ver mogelijk omhoog trekken dan de rok omhoog en de onderrok helemaal omhoog en dan de rok weer laten zakken

maar dat zal wel niet zo horen :oops:

liefs do
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

Hallo Domeninque,

met een onderrok moet eerst je slip aan en daarna trek je je onderrok aan en je bovenrok doe je over je hoofd naar beneden.
Als je bovenlijf te dik is, dan trek je eerst bovenrok aan. zover mogelijk naar boven en dan je onderrok aan en vast doen en dan laat je je bovenrok zakken.
veel succes met de rokken. Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ah, nou snap ik het het opstroipen van de onderrok is het probleem bij het normaal aantrekken. Ik heb nog nooit een onderrok aangehad (bestaan die dingen nog?) vandaar dat ik de vraag niet begreep.

Irene
Kleine stapjes
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Jorinde schreef:Ik zit zelf in de metal/rock/gothic wereld en daar zijn rokken en dergelijke bij mannen inderdaad al lang geen taboe meer. Ook strakke truitjes,nethemdjes en dergelijke worden veel gedragen.
Je ziet ook zeer regelmatig kousen, overknee sokken en dergelijke bij de man in de gothic scene.
In de gothic scene, daar komen ook laarzen met hakken bij de man voor?
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Josette schreef: In de gothic scene, daar komen ook laarzen met hakken bij de man voor?
Laarzen, corsetten, rokken, make up, etc.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Morbide, dank voor het snelle antwoord
liefs, Josette
Domeninque
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: do dec 06, 2007 4:28

Bericht door Domeninque »

TV-Bea schreef:Hallo Domeninque,

met een onderrok moet eerst je slip aan en daarna trek je je onderrok aan en je bovenrok doe je over je hoofd naar beneden.
Als je bovenlijf te dik is, dan trek je eerst bovenrok aan. zover mogelijk naar boven en dan je onderrok aan en vast doen en dan laat je je bovenrok zakken.
veel succes met de rokken. Groetjes Bea.
Dank je wel schat..
lief van je

groetjes do
machieldehaan
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: do jan 18, 2007 13:58
Locatie: bergen op zoom

Bericht door machieldehaan »

ik woon ook op me zelf en draag thuis ook altijd een spijkerrokje gewoon omdat ik dat lekker vind zitten en me er vrijer in voel
hoi ben opzoek naar goedkope hormonen
Plaats reactie