Wat is jouw mannelijkste hobby?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Zodoende heeft iedereen zijn of haar eigen favorieten. Ik kraak Crawford niet af, omdat ik weet dat menige experts haar waarderen, maar het is gewoon niet mijn 'cup of tea'. Geef mij maar liever bijvoorbeeld Elizabeth Taylor in Cat on a Hot Tin Roof, Lauren Becall, en de al eerder genoemde Katherine Hepburn.

Overigens weet ik nog dat ik bijna van mijn stoel viel, toen ik in de compilatie-film "That's Entertainment" Joan Crawford als jonge meid zag zingen en dansen in een van haar eerste films, ik geloof uit 1929 of 1930. Gelukkig heeft men op tijd ingezien dat de musical geen genre voor haar was.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mila en Lisa opeens even "hand in glove". Lijkt bijna een mirakel :o .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Mina schreef
behalve dan die scene met een trans compleet met roofdierengebid die beweert dat ze geen gevoel meer heeft na haar srs en zegt dat je vrouw voelen een leugen is...

het is moeilijker uit te leggen dat je je ' gewoon vrouw' voelt
..... leg dat maar eens uit

Nee, ertussen in, of man en vrouw bestaan niet daar kan men meer mee. Nou jammer dan....

filmmakers zitten ook vol met vooroordelen, in ' Transamerica' zit een stukje waar de regisseur zegt ' Ongelofelijk dat we van zo n mooie vrouw (de hoofdactrice) een transvrouw konden maken' met andere woorden: een transvrouw kan niet mooi zijn en is niet ' echt' terwijl een baardje op een gewone vrouw al voor afschuw zorgt, dat weet hij toch ook wel? Hij heeft dan de les van zijn eigen film niet geleerd...

Kate Bornstein (die ik overigens adoreer tja mag ik eigenlijk niet ;-) ) doet ook hetzelfde: oooo I will get on my knees and listen if you can tell me what it means to be a woman!

Je kan toch niet een stuk van je ziel aan iemand lenen? maar heeft ze dan wel de juiste keuze gemaakt? was het nodig voor haar levensles? Missichien was ze zonder op ook gelukkig geweest? Ja zo kom je er meer tegen, ' het had niet gehoeven'. Bij twijfel niet oversteken zou ik zeggen

Volgens mij is dat ook de reden dat veel transen post op helemaal geen zin meer hebben om nog iets ' uit te leggen' . Oh niet omdat vrouw voelen een leugen is, integendeel, maar omdat het onmogelijk is om uit te leggen en het elke keer je in je wezen raakt die reakties van onbegrip. En je komt in een intellectuele discussie die niet over intellect gaat

De media (deze film) homosexuelen (vrouwelijke mannen) feministen (Germaine Greer) genderaktivisten (3e sexe unisex) etc en dat is dan de hoek waar je meer begrip zou verwachten, en dan nog de ' gewone mensen'

In ieder geval veel moeilijker als je er (nog) niet zo uit ziet, want je ziet eruit als ertussen in dus moet je je ook ertussenin voelen

bleh, kon ik maar een knop omzetten, dit is een rotperiode maar wel een geluid dat ook eens gehoord moet worden
terra incognita
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Dorine schreef:bleh, kon ik maar een knop omzetten, dit is een rotperiode maar wel een geluid dat ook eens gehoord moet worden
Waar heb ik dat eerder gehoord? Wat je ontwikkelt om jezelf hier doorheen te helpen, daar zul je de rest van je leven veel profijt van hebben. Om het eens positief te bekijken...

Had je dat nieuwe boekje van Kate Bornstein eigenlijk al?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Dorine,
Dorine schreef:bleh, kon ik maar een knop omzetten, dit is een rotperiode maar wel een geluid dat ook eens gehoord moet worden
Janiek schreef het ook al, en ik denk dat het wel klopt: als je je hier doorheen worstelt, heb je er voor de rest van je leven profijt van. "Character-building" is wel een leuke benaming, of deze: "no gain without pain". Klinkt misschien een beetje cliché, maar het is een waarheid als een koe!

Groetjes en liefs,

Babette. ( die ook zo haar rotperiodes heeft...)
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
tanjaaa87
is nieuw hier

Bericht door tanjaaa87 »

om weer even terug te komen op het onderwerp :wink:
ik judo al jaren en train voor de zwarte band...
en ik drum nog, natuurlijk kunnen vrouwen dit ook, maar meestal zie je hier toch mannen
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

tanjaaa87 schreef:ik drum nog, natuurlijk kunnen vrouwen dit ook, maar meestal zie je hier toch mannen
In 1964, nr 1 in Engeland en nr 5 in de VS:

[img]http://discobel.com/images/the_honeycom ... 494[1].jpg[/img]

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Lisa met een S schreef:
tanjaaa87 schreef:ik drum nog, natuurlijk kunnen vrouwen dit ook, maar meestal zie je hier toch mannen
In 1964, nr 1 in Engeland en nr 5 in de VS:

[img]http://discobel.com/images/the_honeycom ... 494[1].jpg[/img]

Lisa
Tanja, je bent niet de enige. Wijlen Karen Carpenter was ook drummer, voordat ze broodmager mierzoete liedjes ging vertolken met haar broer.
liefs, Josette
Plaats reactie