Wie hebben het moeilijker, travestieten of transsexuelen.

Algemeen

Moderator: Moderators

Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

De weg is lang en ik kan daar zelfs nog begrip voor opbrengen ook
ja, ik ook, maar ik probeer alle mensen te begrijpen en dat leidt soms tot boosheid

Nou dan ben ik blij af en toe te vluchten in sport of een goed boek (onrealistische roman ofzo) in plaats van te kiezen mensen die in mijn ogen minder goed af zijn voyeuristisch te beoordelen want ik geloof in karma, wat je doet komt terug, ofwel de wet van het behoud van energie

dus: P E A C E (hippy teken)
terra incognita
joy-ts
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

De moeilijkheidsgraad ligt bij de persoon zelf, mijn inziens. Hoe ga je ermee om en hoe ga ik gekleed. Als je niet op wilt vallen tv/tg/ts zijn kijk je toch naar wat de bio-vrouwen dragen en daar kun je je kleding op aan passen.
Zo is mij dat geleerd.

Joy
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

mireille schreef:Dit meisje heeft het moeilijk... http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... ce?cid=rss
Net als alle mensen in plekken als Darfur. Maar dit is toch gewoon een zinloze discussie... Een TV in een zwaar christelijk gezin die het tv zijn verwerpt heeft het moeilijker dan een ts in een vrijgezinde omgeving en andersom hetzelfde. Daarnaast vind driekwart van de samenleving alles wat zich op het T* vlak beweegt gestoord dus zoveel verschil zit er voor de wereld niet in travestie en transseksualiteit.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Juliette schreef :

Daarnaast vind driekwart van de samenleving alles wat zich op het T* vlak beweegt gestoord dus zoveel verschil zit er voor de wereld niet in travestie en transseksualiteit.

Inderdaad, bovendien weten een groot aantal mensen niet eens wat nu precies het verschil is tussen travestie en transseksualiteit.
Niet te geloven wat voor een vragen je soms krijgt .......
In de reacties op het artikel over Nathalie, zie je ook dat mensen echt geen idee hebben over hoe zo een transitie in zijn werk gaat.
Alsof je zonder 'piemeltje' (en bijgaande fabriekje) nog steeds een mannelijke hormonenhuishouding kan hebben .......
En alsof je met een mannelijke hormonehuishouding zou mogen deelnemen tussen de bio-vrouwen in het wielrennen.
Dat geeft voor mij heel duidelijk aan, dat veel mensen een opinie weergeven zonder zich eerst een klein beetje te informeren......

Je weet dan ook meteen hoe moeilijk het zal/kan worden om aan bepaalde mensen onze situatie uit te leggen......

Groeten,

Melina
bloempje
is nieuw hier

Bericht door bloempje »

oefff! het zal je maar overkomen mara :wink:

maar, wat mina schreef -->onzin daar kies je toch zelf voor, je kan toch ook openlijk travestiet zijn, bestaan er genoeg van...
het is idd heel moeilijk vast want, stel dat collega's op werk erachter komen, of dat je vrouw het niet leuk vind, en dat je erom gepest gaat worden...

ja heel moeilijk ! welcome to the real world zou ik zeggen (waar niets dus is wat het lijkt ) <---dat is toch gewoon zo...

1 op de 10 is tv en iets minder is ts....voor alle 2 denk ik dat het niet makkelijk kan zijn, als je niet weet hoe je het moet vertellen :o of hoe je ermee moet leven :roll: ...dit word je immers niet geleerd, dit zit in je(dat je goed kunt praten,of leuk lachen) of je hebt mazzel en kent iemand die je de kneepjes leert, om er zo mee te kunnen leven zonder dat je word gepest of erger dan dit.

Ik ken 1 ts die leeft met een tv, je zou het ze eens kunnen vragen maar zover ik kan inschatten hebben hun alle 2 nergens meer last van...ze hebben elkaar en alleen nog gelijkgestemde mensen om hun heen..

je komt toch altijd uit op de plek waar je je het lekkerste voelt..zodat je het makkelijk hebt kwa ts of tv zijnde (en ja, soms is je weg lang)eens zal je toch aankomen lijkt mij...want je leert toch, dus ga je dan ook zoeken dat je het lekker hebt in het leven dat je wilt leiden :wink:

dus wie wat is maakt niks uit, wel Hoe ga je er zelf mee om

:D +10 denk ik :P
bloempje
is nieuw hier

Bericht door bloempje »

1x is wel genoeg denk ik
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mireille schreef:Dit meisje heeft het moeilijk... http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... ce?cid=rss
Je wordt ook helemaal warm van alle meegevoel dat in de reacties naar boven komt.... Lijken trouwens als twee druppels water op de reacties op Natalie in dezelfde online krant. Gebrek aan kennis over anorexia of transeksualiteit weerhoud mensen er niet van om er vernietigende oordelen over te uiten.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

in het NOS Journaal vanmorgen werd er gesteld dat Nederlanders tevreden to zeer tevreden waren, vanwege een goede economie en een schijnbaar teruggekeerde rust na de politieke moorden op Fortuyn en Van Gogh, maar dat we vooral harder en intoleranter waren geworden. En het merendeel schijnt een strengere en opvoedende overheid te willen.... :o

Om met Youp te spreken: "Wat een land, je zal er maar koningin van zijn..." :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Janiek2 schreef:
Je wordt ook helemaal warm van alle meegevoel dat in de reacties naar boven komt.... Lijken trouwens als twee druppels water op de reacties op Natalie in dezelfde online krant. Gebrek aan kennis over anorexia of transeksualiteit weerhoud mensen er niet van om er vernietigende oordelen over te uiten.
Wel het blijkt dat het meisje toch een bio vader heeft die haar behandeling zo zou kunnen betalen. Raar toch???

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
thea_ts
dagelijks aanwezig

Re: Wie hebben het moeilijker, travestieten of transsexuelen

Bericht door thea_ts »

Patricia1979 schreef:Wie hebben het nu eigenlijk moeilijker, travestieten of transsexuelen?
Of beide even moeilijk?
Ik denk zelf dat travestieten en transsexuelen het beide net zo moeilijk hebben. Je kan niet zeggen dat de ene groep het moeilijker heeft dan de andere. Beide even moeilijk dus als je het mij vraagt.
Lesly
dagelijks aanwezig

Bericht door Lesly »

onzintopic dit
iedere T TG TS whatever heeft ze eigen issues dus beetje moeilijk te oordelen dit :evil:
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Ik ben het met Lesly helemaal eens.
Het is per persoon anders, de een heeft het moeilijker of makkelijker dan de ander.
Er zijn mannen en vrouwen die geen genderprobleem hebben maar het veel moeilijker hebben dan een tv of ts.
saskia_b
daar ben ik weer

Bericht door saskia_b »

Als je het mij vraagt?
Ik hou niet zo van waardeoordelen eerlijk gezegd.
Ieder ervaart zijn of haar problemen op eigen wijze, dat objectiveren is alleen weggelegd voor degenen die geen deel uitmaken van de wereld waarin die problemen bestaan of waarin mensen dit soort problemen hebben.

groetjes

Saskia

Gesplit tot hier ivm off-topic discussie
Plaats reactie