elos of ipl maar ik ga het doen!!

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kim fijn
daar ben ik weer
Berichten: 12
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:37
Locatie: amsterdam

toekomst

Bericht door kim fijn »

Nou een trend zal het niet worden want trends zijn tijdelijk en je mannelijkheid (baardgroei) weghalen is permanent.. Ik geloof niet dat meer dan 10% van de mannen hier wat voor voelt. Een man heeft baardgroei, vraag het maar aan een willekeurige bio dame

(ook al zie ik het persoonlijk graag anders)
31 jaar en heb een lieve vriendin
Gast

Bericht door Gast »

Het zou me niet verbazen als het inderdaad een trend wordt voor mannen.
Het klopt dat je er niet mannelijker uit gaat zien zonder b-schaduw, maar opvallen? Ik zie er vooral jonger uit sinds ik IPL laat doen. Niet als een 14jarige puber trouwens hoor.
Wat veel meer opvalt, is dat na een paar behandelingen enorme gaten in je b-schaduw vallen; je baardgroei wordt onregelmatig verdeeld.
En 1 of 2 dagen na een behandeling ziet je huid er waarschijnlijk wat gemarteld uit, ook dat zien mensen.
En als je de hele tijd sunblock gaat smeren om je huid licht te houden, dat valt ook op.
Dus het proces is denk ik opvallender dan het eindresultaat, en weinig mensen zullen denken, goh, die heeft geen baardgroei. Eerder, jee, wat een gaaf gezicht!
Dus volgens mij zou het ook echt iets kunnen zijn voor metro-mannen die ook al hun wenkbrauwen bijwerken en oogpotlood gebruiken als ze uitgaan. Sterker nog, een vriend van me, toch echt een man, is zo enthousiast over het resultaat bij mij dat hij er nu ook voorzichtig over nadenkt!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Zo zie je maar, en dus is het proces makkelijk te verklaren door gewoon te vertellen dat je je baard laat laseren om van het scheren af te zijn. Geen woord gelogen toch)


Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
kim fijn
daar ben ik weer
Berichten: 12
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 11:37
Locatie: amsterdam

waar

Bericht door kim fijn »

Ik ben het zelf wel met jullie eens maar kan begrijpen dat mijn vriendin toch dat 'laatste' beetje echte mannelijkheid niet permanent kwijt wil ( t moet toch ook wel aantrekkelijk voor haar blijven he)
31 jaar en heb een lieve vriendin
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Kim, je moet maar zo denken wat de hele wereld van je denkt doet er totaal niet toe, maar degene die je na staan daar moet je altijd een luisterend oor voor blijven houden.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Re: waar

Bericht door Irene_y »

kim fijn schreef:Ik ben het zelf wel met jullie eens maar kan begrijpen dat mijn vriendin toch dat 'laatste' beetje echte mannelijkheid niet permanent kwijt wil ( t moet toch ook wel aantrekkelijk voor haar blijven he)
Alhoewel er steeds meer mannen zijn die lichaamsdelen ontharen en ik persoonlijk denk dat die hype nog wel wat kuddegedrag gaat veroorzaken (net als het lopen van marathons bijvoorbeeld), is dat toch vooral (nog) niet gericht op het weghalen van de baard. Mijns inziens staat die laatste toch nog wel steeds sterk voor mannelijkheid (lees stoerheid). Een man zonder baard wordt toch vooral gekenmerkt als een.. och.. vul het zelf maar in; 'vrouwelijk type', 'geen echte man', 'mietje', 'baby face'?

Als je hierop moet afgaan, dan is het antwoord snel gegeven. Het is daarom vooral een keuze die jij zelf wilt maken, die echt bij jou past. Als je Tv bent en je verkleedt je ca. 20% in de maand, och.. dan is het m.i. best goed te doen met het wegwerken van de tijdelijke stoppels. Wat mijn vrouw ervan vindt, ze is het daar niet direct mee eens, is wel belangrijk natuurlijk, maar voor mijzelf beslist niet doorslaggevend. Uiteindeljk ben ik namelijk uiteindelijk "baas over eigen baard", zoals mijn/de vrouw bijvoorbeeld 'over haar eigen buik' of andere lichaamsdelen. Ook als zij bijvoorbeeld niet wil afvallen of misschien juist wel, is dat haar eigen keuze of ik het leuk vind of niet. Je kunt/moet er samen over praten, maar dan houdt het op. Met andere woorden EMANCIPEER jezelf en ga daarbij vooral na wat jij zelf wilt en belangrijk voor jou is. Daar maakt dus o.a. deel van uit of jij zelf 'afscheid kunt nemen van jouw baard', maar ook ''wat jouw vrouw er van vindt'. En.. natuurlijk is er de gebruikelijke 'koud water vrees', de kosten, tijd en het afzien om al die baardhaarzakjes pijnlijk te willen laten verbranden.


groetjes yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Yoelle,

Zouden mensen er in z'n algemeenheid bij stilstaan of een ander wel-of-geen baardschaduw heeft? Ik vraag 't me echt af... Volgens mij kun je beter bij jezelf (en inderdaad, je direkte familie) blijven dan het beeld hoe jouw uiterlijk wel-of-niet op een ander overkomt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

ik geloof stellig dat 't mensen alleen iets zegt in de combinatie "geen baardschaduw en wel oogschaduw" :P
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Yoelle schreef:
ik geloof stellig dat 't mensen alleen iets zegt in de combinatie "geen baardschaduw en wel oogschaduw"
En dan zegt het ze weer niks, maar dan andersom he :-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

hoi Irene, inderdaad, maar ik doelde vooral op de (joke) situatie als je verder volledig als man door gaat; dan gaat het natuurlijk wel opvallen als je geen baardschaduw hebt en wel oogschaduw (op hebt). Anders niet. Er zijn immers genoeg mannen met een lichte of nihil baard(schaduw). Je hoeft je dus mijns inziens niet zo heéel erg druk te maken over wat de buitenwereld vindt van jouw baby face. :wink:

groetjes yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik snapte je wel hoor Yoelle, maar ik kon het niet laten een wedergrapje te maken.
Verder ben ik het helemaal met je eens dat je je niet zo druk hoeft te maken wat de buitenwereld er van vindt.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie