winkelervaringen als man of als vrouw

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Hoe koop je jouw kleding?

kleding gekocht als man.
8
16%
kleding gekocht als vrouw.
10
20%
kleding gepast als man.
11
22%
kleding gepast als vrouw.
13
26%
kleding uitgezocht als man en thuis aangepast.
8
16%

Totaal aantal stemmen: 50

Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
dhiamara schreef:Blijkbaar onvermijdelijk krijg je de vraag of het een cadeautje was. Ik lette niet goed op en gaf mijn meestal standaard antwoord op die vraag : Nee hoor het is voor mijzelf.
je zou ook kunnen zeggen dat het wèl een cadeautje is! Wij doen dat bijna altijd, of het byouterietjes zijn, of een boek: gewoon mooi laten inpakken, compleet met strik! :D Wij vinden het gewoon erg leuk om voor onszelf cadeautjes te kopen, en ze vervolgens thuis weer uit te pakken! Je krijgt er echt een heel fijn en blij gevoel van, en ik kan het je zeker aanraden! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Babette schreef:
je zou ook kunnen zeggen dat het wèl een cadeautje is! Wij doen dat bijna altijd, of het byouterietjes zijn, of een boek: gewoon mooi laten inpakken, compleet met strik!
Wat een verspilling. Ik erger me al aan al het verpakkingsmateriaal dat er standaard omheen zit. En aan het eeuwige wilt u een tasje? Laatst kocht ik een rugzak en wat andere dingetjes bij de Scapino. De verkoopster deed alles ongevraagd in een grote plastic tas. o.O Ik kon daar met mijn verstand niet bij en heb haar alles weer uit de tas laten halen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Morbide schreef:Wat een verspilling.
Vind je? Ik vind allerlei verpakkingsmaterialen ook bloedirritant, maar als je een mooi boek koopt en je laat er een mooi papiertje om doen, vind ik dat leuk. Wij vinden het heel gezond om op die manier onszelf te verwennen. Zie het maar als een vorm van lief zijn voor jezelf... Dat kun je wat ons betreft niet vaak genoeg doen! :D

Gewone boodschappen gaan bij mij overigens ook gewoon direct in m'n rugzak: niks geen plastic tassen!

Groetjes en liefs,

Babette.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Babette schreef: Vind je?
Ja. Ik vind het een nodeloze verhoging van de toch al niet geringe afvalberg die we met z'n allen produceren. Een beter milieu begint bij jezelf en hoewel het voorbeeld van het inpakken van een boek in een papiertje maar een kleine bijdrage is, is het toch wat. Helemaal als je zo'n boekenjunk bent als ik. Als ik lief voor mezelf wil zijn, kan het gebeuren dat ik met 20 boeken thuis kom. =P
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Ik ben het in grote lijnen wel met je eens hoor, en m'n partner en ik zijn zeer scherp op onze afval productie, die overigens zeer laag is. Met onze "carbon footprint" zit het wel goed! Deze cadeautjes activiteiten komen in de regel helemaal niet zo vaak voor; wij zijn niet zulke shoppers en bovendien kan dat papier weer gerecycled worden... Wij bewaren dat dan weer netjes voor de plaatselijke voetbalclub die dat eens per maand komt ophalen.

Groetjes en liefs,

Babette.
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Namasté Babette

het was dus ook een Kadootje voor mij. :D

Bij mij was er de intentie om mijzelf wat kado te geven en dan hoeft de verpakking niet zonodig :) :) :)
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

De enige keren dat men mij gevraagd heeft of het een cadeautje was was toen ik een nieuwe handtas kocht, ik heb toen gewoon nee gezegd, zonder de toevoeging hij is voor mezelf. Ik hoop er stiekem weleens op dat men er naar vraagt, maar meestal doet men dat niet.
Overigens toen ik laats in de middagpauze even pantykousjes ging kopen vroeg men wel of er een zakje omheen moest, waarop ik reageerde met het gaat zo wel mee. Je wordt daar steeds gemakkelijker in. Ik verberg nooit dat het voor mezelf is, maar ga er ook niet spontaan op wijzen.
En femme winkelen is leuker, rustiger en duidelijker :-)

Irene
Kleine stapjes
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Irene schreef:... Je wordt daar steeds gemakkelijker in. ...
Ik herken dat ook wel. Vroeger heb ik ook nog wel eens gezegd dat iets een kadootje is....
Ik laat nu gewoon de lingerie gewoon in een plastic zakje doen, veel gemakkelijker, scheelt een hoop tijd bij de kassa ook ;-)

Maar de poll... die heb ik dus niet ingevuld.... het lukte me niet om meerdere antwoorden aan te kruisen. :wink: Als ik iets zie, wat ik wil hebben en ik ben toevallig als man, of wat daarvoor gaat :wink: (ja helaas dat komt nog altijd voor... :-? )dan ga ik dat gewoon passen. Tegen de tijd dat ik naar huis ben gegaan, me op heb gemaakt en ben teruggekomen dan zou het door mij zo gewilde uitverkoopje toch al lang weer weg zijn 8)
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik had ook alles in kunnen vullen hoor :-)

En tasjes die hoef ik ook niet voor een paar panties of een lipstick :-)

Irene
Kleine stapjes
Tara
dagelijks aanwezig

Bericht door Tara »

Joyce_ schreef:Ik koop nu wel alleen nog maar kleding in de kleinere boetiekjes. Ik heb nu een aantal vaste adressen waar ik graag naar terug ga.
Volgens mij zijn er nu wel genoeg nieuwsgierig naar die adresjes.
(Ik wel!)

Groetjes van Tara.
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Hoe zouden jullie het vinden als wij een kaart van Nederland gaan invullen en daar alle winkels opzetten waar mensen als ons goed of slecht geholpen worden?

We zijn per definitie goede klanten van bijvoorbeeld een drogist. Ik vind dat mensen die ons niet mogen, ik heb een naam voor ze bedacht en die luidt TRANSCIST, dat die geen cent aan mij hoeven te verdienen.

Als ik mij niet opmaakt en ik ben in mijn SL stijl (Sport Line), dan is het voor leken niet duidelijk dat ik eigenlijk een vrouw ben. Ik was dus een keer in die verschijning en ik had valse nagellijm nodig. Het meisje, op haar borst stond dat ze nog in training was, hielp mij wel goed, maar ik kon wel aan haar merken dat zij het niet gewend was. Ze stond nogal te kijken van, "jij bent ook zo'n Kelly!"

Dit soort dingen zul je nooit 100% wegwerken, want wat is een schoolmeisje uit Zoetermeer gewend?

Een ander verhaal is een meisje dat bij Douglas werkt een paar winkels verder. Zij had mij die Clinique foundation verkocht, maar later kwam ik er achter dat zij helemaal niks wist van die producten.

Want die foundation is niet om je donkere kringen te camoufleren, daar heb je een andere stick voor nodig (20 euro). Eigenlijk staat die troela er voor de grap, want van de producten wist ze helemaal niks, maar wel doen alsof. En vergeet niet dat noemen ze bij Douglas service, gewoon een beetje dure troep aansmeren!

Dus een kaart met TV/TS vriendelijke winkels en winkels in handen van de TRANSCIST, my public enemy No.1

Met name voor mensen die in de kast blijven zitten of er omheen, zal zo n kaart grote vooruitgang bieden.

In mijn techneuten netwerk komt binnenkort een server online en ik wil leuke, interessante dingen doen die ons volk sterker zal maken.

Ik ga mij klaarmaken voor de winkels,

(verstop de credit card!!!)
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ben nog maar 1 keer onheus behandeld in een winkel, of ik nou en femme, en homme of ergens daar tussen in was. Ik zal die Trancist maar niet noemen, want dat is een sponsor van deze site :-(

Irene
Kleine stapjes
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Tja even mijn vijf cent... als "we" zo'n lijstje zouden maken, dan zouden "we" maar bij die winkels blijven plakken en zo leert niemand over wie of wat "we" zijn, en zo blijft het maar in het verdomhoekje zitten...

(* "we" = als je je aangesproken voelt)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
ChantelleTV
ff weer wat posten

Bericht door ChantelleTV »

Ook ik heb alle mogelijkheden wel gehad, alleen make-up heb ik nooit als vrouw gekocht. Ik schroom echter niet om als man advies te vragen, maar dan wel in een salon, want dat is waar ik een goed advies mag verwachten. Ik heb dus enigszins met verbazing het verhaal van AnakinTS gelezen, iedereen weet toch dat je in zaken als Douglas, Trekpleister, Etos etc, geen echte vakkennis kunt verwachten.
Het zijn puur verkoopsters.
Als je ergens mee zit, ga dan naar een schoonheidssalon, want daar kan en mag je vakkennis verwachten.

Chantelle
Durf jezelf te zijn, niemand anders doet dat!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Chantelle schreef:
Het zijn puur verkoopsters
En dat is nou net wat ze niet kunnen!

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie