gezocht transexuelen voor gewone portretten

Alles wat je kwijt wilt of zoekt plaats je hier

Moderator: Moderators

johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Beste mensen,

Dinand stelt een vraag omdat hij dit als onderwerp van zijn fotoserie wil maken.
Ik denk dan ook dat opmerkingen als 'het zal wel weer dit' of 'het wel weer dat' niet echt terzake doende zijn.
Naar mijn mening maak je voor jezelf een keuze om hier al dan niet aan te willen meewerken.
Mocht je enige extra info wensen (wat voor soort reportage o.i.d.) stel dan die vraag en maak je keuze daarna.
Helaas lees ik enkele posts waarin Dinand min of meer direct aan de schandpaal genageld wordt als zijnde een of andere (noem het maar even) 'engerd' .
Mijn idee is dan ook dat ofwel niet reageren, ofwel antwoord geven op zijn vraag meer dan voldoende is.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Hoi Dinand,

Misschien als je hier een link zou plaatsen naar je website of homepage met daarop wat info over jezelf en uiteraard ander werk van je, dat je misschien wat meer succes boekt hier.

Sam
ChantelleTV
ff weer wat posten

Bericht door ChantelleTV »

Ik ben het helemaal met Johnn eens, Dinand deed een oprecht verzoek, waarop jullie hem zo ongeveer opvraten.
Als jullie denken dat de maatschappij jullie als freaks en apies ziet, moeten jullie daar zelf wat aan doen
.Je kunt niet zomaar een transitie doorlopen en dan van de maatschappij verwachten dat ze je meteen ziet zoals je gezien wil worden. Over gemakkelijk gesproken. Zoiets moet worden afgedwongen.
Mensen als Dinand bieden jullie een maatschappelijke handreiking en een middel om iets aan dat beeld te veranderen en als jullie niet bereid of te laf zijn om daarvan gebruik te maken, zullen jullie altijd freaks blijven.

Dinand, ik ben dan wel een travestiet maar je mag mij rustig op de kiek zetten, hoor!!.

Chantelle
Durf jezelf te zijn, niemand anders doet dat!
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

ChantelleTV schreef:Zoiets moet worden afgedwongen.
Je mag hopen dat het gewoon gebeurd, maar je kan niets "afdwingen".
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

johnn schreef:Beste mensen,

Dinand stelt een vraag omdat hij dit als onderwerp van zijn fotoserie wil maken.
Ik denk dan ook dat opmerkingen als 'het zal wel weer dit' of 'het wel weer dat' niet echt terzake doende zijn.
Naar mijn mening maak je voor jezelf een keuze om hier al dan niet aan te willen meewerken.
Mocht je enige extra info wensen (wat voor soort reportage o.i.d.) stel dan die vraag en maak je keuze daarna.
Helaas lees ik enkele posts waarin Dinand min of meer direct aan de schandpaal genageld wordt als zijnde een of andere (noem het maar even) 'engerd' .
Mijn idee is dan ook dat ofwel niet reageren, ofwel antwoord geven op zijn vraag meer dan voldoende is.
Is dit op persoonlijke titel?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

ChantelleTV schreef: Mensen als Dinand bieden jullie een maatschappelijke handreiking en een middel om iets aan dat beeld te veranderen en als jullie niet bereid of te laf zijn om daarvan gebruik te maken, zullen jullie altijd freaks blijven.
Ehm, wat draagt een expositie in een academie bij aan de maatschappelijke beeldvorming omtrent transseksualiteit? Bitter weinig is mijn ervaring. Ik heb ooit aan iets dergelijks meegewerkt. Foto's voor een eindexamen opdracht waaraan te zien moest zijn dat ik trans ben. Weet waar je aan begint. Als ik het weer zou doen, dan zou ik een aantal dingen heel anders willen hebben. Te beginnen met het copyright.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Morbide schreef:Te beginnen met het copyright.
Waarom dan?
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Morbide schreef:

Is dit op persoonlijke titel?
Voor het grootste (zeg:95%) deel wel....echter ook een klein beetje als moderator.
Groetjes,
Afbeelding

Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

lightningbolt schreef:
Waarom dan?
Omdat de fotograaf met hetzelfde verhaal als Dinand kwam. Het is voor mijn studie, dus het kost me alleen maar geld, ik verdien er niks aan. Ondertussen gaan die foto's voor €200 per stuk over de toonbank en heb ik geen enkel idee bij wie ik in de huiskamer hang of wanneer ik weer ergens te zien ben op één of andere expositie.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

johnn schreef:

Voor het grootste (zeg:95%) deel wel....echter ook een klein beetje als moderator.
Dat kan natuurlijk niet. Je modereert of je modereert niet. En persoonlijk vind ik het een slechte zaak als een lover de dienst uit gaat maken op dit forum. Je bent moderator op het partnerforum, prima daar post ik nauwelijks. Hou bij je leest. Je behoort niet tot de doelgroep die geëmancipeerd "dient" te worden en je zit er duidelijk heel anders in dan de meeste mensen die hier posten. Hoe goed bedoeld het ook is, ik denk niet dat er veel transen zijn die zitten te wachten op (semi) buitenstaanders die voor hen een "taboe" komen doorbreken. Als we willen emanciperen dan doen we dat wel lekker zelf.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Okee, dan... dan als iemand die dus wel behoort tot de doelgroep van deze site travestie.org:

+1 ... en dan 100% als moderator.

En, Morbide, wanneer jij net zoveel voor onze site heeft betekend als Johnn, die al jaren aktief heeft bijgedragen aan het in het lucht houden van travestie.org, zullen wij jouw bovenstaande opmerking serieus nemen.

Lisa.
If all else fails, buy new shoes
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Beste Morbide,
Morbide schreef:
johnn schreef:

Dat kan natuurlijk niet. Je modereert of je modereert niet. En persoonlijk vind ik het een slechte zaak als een lover de dienst uit gaat maken op dit forum. Je bent moderator op het partnerforum, prima daar post ik nauwelijks. Hou bij je leest. Je behoort niet tot de doelgroep die geëmancipeerd "dient" te worden en je zit er duidelijk heel anders in dan de meeste mensen die hier posten. Hoe goed bedoeld het ook is, ik denk niet dat er veel transen zijn die zitten te wachten op (semi) buitenstaanders die voor hen een "taboe" komen doorbreken. Als we willen emanciperen dan doen we dat wel lekker zelf.
Ik denk dat e.e.a. wel degelijk met elkaar te verenigen zijn.
Ook als moderator heb je een persoonlijke mening, en als het goed is zullen die 2 elkaar niet veel ontlopen.
Dan nog, ik heb nergens gezegd/geschreven dat er- wie dan ook- geemacipeerd moet worden.
ik heb alleen aangegeven hoe ik tegen de reactie's op Dinand zijn vraag aankijk.
Ik laat in het midden of men wel of niet daaraan mee moet doen. Die keuze laat ik bij ieder zelf, net als de 'keuze' te zitten wachten op een 'buitenstaander' die (al dan niet) een taboe wenst te doorbreken.
Ik maak echter wel in het algemeen een bezwaar tegen reactie's (en dat geldt zeker niet allen voor jou (i.i.g. in deze draad)) in de stijl van ' IK vind.....dus ieder moet dat vinden' of 'IK spreek namens velen' waarbij die benoemde 'velen' van niets weten.
Dat 'jullie' lekker zelf willen emanciperen (zoals jij schrijft) vind ik prima, ik heb ook op geen enkele wijze de intentie om dat voor 'jullie' te doen.
Wat ik echter wel beoog is daar mijn steentje bij te dragen met de mogelijkheden die ik heb en in navolging van wat 'jullie' willen.
Ik denk ook dat ik de afgelopen jaren (nagenoeg vanaf het begin van deze site) ook wel heb aangetoond hoe ik dat bedoel en uitvoer.
Verder nog vind ik het knap van je te weten hoe ik erin zit zonder mij verder echt te kennen.
Ook vind ik het jammer (weer) als 'lover' neergezet te worden.
toegegeven, ik ben een 'lover' (gelet op mijn relaties (in het verlede en heden)) maar toch in een wat andere context dan wat hier over het algemeen als 'lover' wordt aangeduid.
Ondanks dus dat ik zelf geen T* ben, meen ik (door mijn (noem het maar) ervaring in de T*wereld)) wel enig inlevingsvermogen te hebben wat een T* voelt, beleeft, denkt, meemaakt enz enz.(let op: ik zeg enig inlevingsvermogen.....niet dus dat ik het allemaal weet)
Groetjes,
Afbeelding

dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

John bedankt voor jou eerste reactie. Ikzelf vond ook dat er negatief gereageerd werd op het verzoek. (dit wil niet zeggen dat ik mij laat fotograferen hoor :oops: )
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
miss_kimberly1962
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door miss_kimberly1962 »

Ik antwoord zelden omdat men bijna altijd persoonlijk wordt aangevallen of zelfs vernederd.
Johnn, jij hebt helemaal gelijk !
Persoonlijk vind ik dat de persoonlijke aanval op jou een waarschuwing verdiend, minimaal.
Verder wil ik er geen woorden aan vuil maken.
Johnn en Lisa ga door met het goede werk.
Kimberly
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lol. Meer heb ik eigenlijk niet te zeggen. Eén of andere meneer komt dit forum opgestormd, met een oproep om normale "hoofd portretten" van "transexuelen" te maken. Er wordt wat argwanend gereageerd en dan hebben de transen het gedaan. Als ik daar al een waarschuwing voor moet krijgen, tsja, doe maar dan. Het zegt meer over jou dan over mij.
Plaats reactie