Vandaag heb ik de middag doorgebracht met mijn oudste dochter. die op kamers woont. Eerst wezen lunchen en daarna naar een museum samen. Mijn vrouw en ik hadden eigenlijk al besloten dat het tijd was om haar over mijn travestie in te lichten, en zodoende had ik mij hierop voorbereid. Het wachten was op het juiste moment om het aan te kaarten. Onder de lunch zei zij iets van dat zij van haar zus had gehoord dat mama de laatste tijd heel erg bezig is met kleding kopen (wat zij vroeger bijna nooit deed). Toen heb ik gezegd dat het eigenlijk ietsje anders lag -- sommige van de kledingstukken waren voor mij. Zij begreep niet waar ik het over had. Toen heb ik haar gevraagd of zij wist wat travestie was. Nog steeds viel het muntje niet, maar door vragen te stellen (bijvoorbeeld "waarom doe je het, wat voel je als je het doet, wat doe je eigenlijk en wanneer") begon het bij haar te dagen. Zij bleef heel rustig en nuchter hieronder, iets meer bedeesd dan dat zij normaal is. Ik vertelde van alles, van de T&T avonden en het feest in Moordrecht, van onze kontakten met jullie, van de chat en het forum. Zij was erg geinteresseerd, maar ja, zij is nou eenmaal erg leergierig. Zij was natuurlijk erg benieuwd hoe mijn vrouw ertegenaan keek. Zij had ook natuurlijk een beeld van travestie dat geschapen was door Nicky Nicole en Kelly enz. Zij vertelde dat er een homo was op haar soos die heel erg overdreven vrouwelijk was en vroeg zich af of ik dat ook deed. Ik heb haar een foto van mijzelf laten zien. Haar eerste reactie was dat het een mooie vrouw was, met mooie benen
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toen ik het haar vertelde, zei zij dat zij heel blij was dat zij dit nu wist, want hiermee had zij het gevoel dat zij nu de hele persoon achter haar vader kent, en niet alleen maar de helft. Zij vond het erg voor al de jaren dat ik het geheim had moeten houden.
Het is natuurlijk erg nieuw voor haar en zij moet nog even bijkomen van de schrik. Er zal wel meer vragen komen. Ik heb haar de NISSO brochure gegeven, tesamen met Bianca Holland's FAQ en de partner pagina's van Bibi op Paula's website.
Daarna zijn wij het museum ingegaan en hebben het er niet meer over gehad. Gewoon vader en dochter gezellie samen naar de tentoonstelling gekeken. Daarna hebben wij wat gedronken en ik vroeg haar of zij nog vragen of zo had. Zij zei dat het niet eerlijk is dat ik dit geheim moet houden, eigenlijk doe ik er niemand kwaad mee en als ik er zelf beter door voelt, wat kan het iemand schelen? Zij kwam er zelf mee dat vrouwen alles kunnen dragen zonder dat iemand wat van zegt maar mannen niet. Ik heb haar wel uitgelegd dat het verder ging. Wij hebben gesproken over het verschil tussen travestie, transgender en transseksualiteit, maar vooral de grote overeenkomst: het is geen keus om zo te zijn, het is wat je bent, en dat kon zij wel begrijpen. Zij denkt dat zij een keer mee wilt naar een T&T avond.
Toen ik haar thuisbracht, zei zij "Pap, ik ben blij dat ik het nu weet en niet over 10 jaar of pas nadat je overleden bent".
Groetjes,
Lisa (met de "S" van "So happy")
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
P.S. En nu een verzoek aan jullie: Mijn dochter komt een keer hier op bezoek kijken wat wij allemaal hier uitspoken (van mij mag het want zij is oud genoeg om voor haarzelf te zorgen) dus netjes gedragen, aub!
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)