Passabiliteit part 186....

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

exhetrovadertrans schreef:
Janiek2 schreef:
exhetrovadertrans schreef:
Het enige wat ik aanhaal is dat in de natuur bijna alles wat gecastreerd is "kalmer" wordt. Uiteraard zal dit ook voor de mens gelden en ik heb zo het idee dat het een enkeling zou sieren. Wie de opruierige schoen past trekt hem vanzelf wel aan :wink:
Zo te lezen ben jij er niet kalmer op geworden na eerst een nest jongen geworpen te hebben en daarna gecastreerd te zijn.
Is er iets mis gegaan met je castratie? Ontevreden of zo? ;-)

Milala
Uw sterverslaggeefster :-)
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

melina_r schreef:Zelf weet ik ook wel hoe het in Real Life gaat.
Wat sommige mensen hier gewoon niet lijken te begrijpen is dat buiten 'mensen met genderdysforie' vrijwel niemand op zulke details let in zijn omgang met mensen.

De laatste keer dat ik feedback heb gekregen over mijn passabliteit was bij mijn kapper.
Er was een nieuwe werkneemster en men had het haar dus niet meteen verteld.......
Wel ze gaf me volgende feedback : ik voelde dat er iets was, maar ik kon mijn vinger er niet opleggen.
Pas als men het haar had verteld ....ze was dan al 2 maand in dienst , kon ze het plaatsen.
Je moet dan nog beseffen dat ik bij de kapper elke week eventjes zonder haaroplossing voor de spiegel zit.
Dat wil dus zeggen : mensen denken daar niet meteen aan, je moet al
Melina


Jaja, Melina, Laura en Kimmy,

jullie soort verhalen ken ik inmiddels van binnen en van buiten, en diezelfde verhalen heb ik ook.
Alleen ga ik er vanuit dat deze of gene het vanzelf wel in de gaten krijgt, of het van een ander verneemt.
Waarom zou ik mezelf in de maling nemen?

Voor wat betreft die vetgedrukte zin uit je postje......wat verwacht je eigenlijk? Niet dat die kapster je gaat vertellen dat haar collega's haar dat allang verteld hadden.
Ze geeft heel gewoon een voor de hand liggend 'diplomatiek' antwoord. Anders waren ze jou als (goede) (haarwerk) klant kwijt geweest namelijk.

Milala, zonder haaroplossing en 1.75 lang enzenz

P.s: ik zag indertijd een foto van een veronderstelde intersexueel voorbij komen met eh, nogal overduidelijke acne vulgaris (zorgt voor een slechte huid idd)
Uw sterverslaggeefster :-)
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Voor wat betreft die vetgedrukte zin uit je postje......wat verwacht je eigenlijk? Niet dat die kapster je gaat vertellen dat haar collega's haar dat allang verteld hadden.
Ze geeft heel gewoon een voor de hand liggend 'diplomatiek' antwoord. Anders waren ze jou als (goede) (haarwerk) klant kwijt geweest namelijk.


Je hebt toch wel eens nood aan een psych lijkt mij.
Waarom zouden mensen niet gewoon uit hunzelf de waarheid kunnen zeggen ? Waarom zou een meisje van 18 jaar die enkel een stage doet voor zeer beperkte tijd en dan nog bij verschillende kappers zonodig diplomatiek moeten zijn ?
EN neen dat is niet eens diplomatiek, want als ik zou willen moeilijk doen dan hoef ik er geen vrede mee te nemen met die uitleg: dat ze wel iets zag .....maar het niet kon benoemen.
Ik geloof nog in de eerlijkheid van mensen in een menselijke conversatie, niet iedereen zit zijn woorden continu af te wegen of het wel politiek correct is.

Zoals steeds geef je aan alles een draai, zodanig dat jouw mening toch ergens de juiste kan zijn en dat zoals meestal zonder op de hoogte zijn van de werkelijke situatie.
Als mensen staan te liegen voor je neus dan zie je dat trouwens meestal aan de lichaamstaal, dus ik kan nog wel beoordelen of een opmerking al dan niet oprecht is.

Groeten,

Melina (1m76, "voorlopig" nog met beperkte en overigens volledig onzichtbare haaroplossing ....maar wel zonder penis en met een V op de ID-kaart)
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Melina,

als je passabel bent, dan ben je toch geen feedback nodig van mensen? En dan ga je ook niet om feedback vragen lijkt me. Want als je passabel bent is dat niet nodig. Je hebt weleens vaker gezegd hier dat je weleens om feedback vroeg. Als niemand het door heeft en niemand het aan je merkt of ziet (zoals je best wel vaak heb gezegd hier) dan hoef je toch ook geen feedback te vragen aan mensen. Als jij feedback gaat vragen, dan hadden ze het (om wat voor reden dan ook) dus toch in de gaten.

Als je het mij vraagt vindt ik wel dat jij er (notabene als post-op) extreem veel mee bezig bent of mensen het al dan niet doorhebben. Het lijkt me dat je dan geen leven hebt als je daar zoveel mee bezig bent.

Groetjes,

Patricia.
exhetrovadertrans
daar ben ik weer
Berichten: 17
Lid geworden op: ma jan 07, 2008 21:13
Locatie: Nederland

Bericht door exhetrovadertrans »

Janiek2 schreef:
exhetrovadertrans schreef:Ik zou niet weten wat ik verkeerd doe hoor!
Je hebt het over een schoen die iemand zou kunnen aantrekken. Neem me niet kwalijk, maar in mijn beleving druk en wrijf je die schoen zo ongeveer in in diegene haar gezicht.

Dat was absoluut mijn bedoeling :-?
Ik hoop dat hij lekker zit :lol:
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

nou dat lijkt me ook Patries...
het gaat er toch om of je tevreden kunt zijn met jezelf en dat je in de juiste genderrol leeft, of mensen het zien of niet, kan boeien... aan de andere kant... who cares denk ik dan maar, in mijn geval dan is het zelfs nog zo dat ik slecht probeer mensen op het juiste been te zetten, maar dat lukt 8 van de 10 keer niet en ik krijg gewoon meneer dus. Ookal zien mensen wel dat ik vrouwelijk ben. ik bedoel dan ben je er nog mee bezig, hoe kom ik aan de andere kant en in de juiste genderrol, maar eenmaal daar, en tevreden, who cares als ze het zien???
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Marusha schreef toen iets leuks over passabel zijn. Ik weet niet meer precies wat ze schreef, maar het was iets in deze trant "Ik besef dat ik niet passabel ben. Maar 1 schrale troost, 99% hier met mij"
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Melina,

als je passabel bent, dan ben je toch geen feedback nodig van mensen? En dan ga je ook niet om feedback vragen lijkt me. Want als je passabel bent is dat niet nodig. Je hebt weleens vaker gezegd hier dat je weleens om feedback vroeg. Als niemand het door heeft en niemand het aan je merkt of ziet (zoals je best wel vaak heb gezegd hier) dan hoef je toch ook geen feedback te vragen aan mensen. Als jij feedback gaat vragen, dan hadden ze het (om wat voor reden dan ook) dus toch in de gaten.


Dat klopt is deed dat vroeger zeer vaak, ik heb lang mijn twijfels gehad of een FFS al dan niet nodig was.
Om die reden dus.

Bij de kapper kwam dat gewoon ter sprake in verband met de haaroplossing, ik had het ook over mijn plannen om haar in te planten ...en dus op die manier werd dat relevant.
Vermits iedereen bij de kapper mijn verhaal wel kent is het daar ook wel bespreekbaar ......en dus kreeg ik te horen ...ja ik weet dat, maar eigenlijk nog maar heel recent omdat ze het mij hier gezegd hebben.

Als je het mij vraagt vindt ik wel dat jij er (notabene als post-op) extreem veel mee bezig bent of mensen het al dan niet doorhebben. Het lijkt me dat je dan geen leven hebt als je daar constant mee bezig moet zijn.

Ik ben daar helemaal niet mee bezig.
Ik ben daar eigenlijk heel het weekend niet mee bezig geweest.
ENkel als ik hier op dit forum kom begint dat weer te leven en krijg ik nogal de behoefte om uit mijn eigen ervaring dingen neer te schrijven.
Omdat ik het dus niet eens ben met sommige mensen hun stelling : als je een trans bent dan heeft iedereen dat vrij snel in de gaten en kan men dat meestal ook zo aflezen.
Mijn eigen ervaring en toetsing in Real Life zegt iets anders.
En uiteraard ben je daar in een bepaalde fase zeker zeer veel mee bezig.
Ook niet vergeten dat het nog maar goed 6 weken na mijn 2de FFS ingreep is ....uiteraard is dat voor jezelf ook terug even aanpassen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik hierdoor geen leven zou hebben, dat hoort gewoon bij een transitie .....aanpassen aan je nieuwe 'lichaam' en de impact van je nieuwe lichaam op je omgeving.
Vandaag ben ik de dag om 6:00 begonnen en ik ga sebiet om 0:00 slapen, maak je echt geen zorgen Patricia ....in die 18 uur ben ik met het onderwerp passabiliteit enkel bezig geweest na het lezen van de topic op dit forum.


Groeten,

Melina
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

lightningbolt schreef:Melina,

als je passabel bent, dan ben je toch geen feedback nodig van mensen? En dan ga je ook niet om feedback vragen lijkt me. Want als je passabel bent is dat niet nodig. Je hebt weleens vaker gezegd hier dat je weleens om feedback vroeg. Als niemand het door heeft en niemand het aan je merkt of ziet (zoals je best wel vaak heb gezegd hier) dan hoef je toch ook geen feedback te vragen aan mensen. Als jij feedback gaat vragen, dan hadden ze het (om wat voor reden dan ook) dus toch in de gaten.

Als je het mij vraagt vindt ik wel dat jij er (notabene als post-op) extreem veel mee bezig bent of mensen het al dan niet doorhebben. Het lijkt me dat je dan geen leven hebt als je daar zoveel mee bezig bent.

Groetjes,

Patricia.
Wie vraagt er om feedback dan? ik? 8)

Jij vraagt er niet om, en jij zult het ook niet krijgen.
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

lightningbolt schreef:Marusha schreef toen iets leuks over passabel zijn. Ik weet niet meer precies wat ze schreef, maar het was iets in deze trant "Ik besef dat ik niet passabel ben. Maar 1 schrale troost, 99% hier met mij"
Klopt, als je na je 25/30'e begint dan is en blijft het te zien. Hebben Laura en ik even geluk zeg! :D

Ik was laatst nog in het UMCG, liep er ook een ts voor me, ik had haar gezicht nog niet eens gezien maar ik wist het gewoon. En ja hoor die moest naar w.schultz.. :P

Ik stond vlak achter haar, en zei tegen dat vrouwtjes tegen de receptie dat ik ook een afsrpaak heb bij w.schultz, ze keek me echt aan met een blik van 'wat doe jij hier dan' :-?
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Kimyy schreef: Hebben Laura en ik even geluk zeg! :D
Nog maar een keer dan: veel plezier ermee, maar steek een ander er de ogen niet mee uit.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Kimyy schreef:
Klopt, als je na je 25/30'e begint dan is en blijft het te zien. Hebben Laura en ik even geluk zeg! :D
Ja dat is gewoon waar. Is niet leuk voor de betrokkene maar het hoeft niet altijd erg te zijn. Je leven wordt heel anders als niet passabele trans. Gelukkig heb je er zelf ook nog wat invloed op.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Kimyy schreef:Klopt, als je na je 25/30'e begint dan is en blijft het te zien. Hebben Laura en ik even geluk zeg! :D
Voor wie blijft het te zien, voor iedereen ? Ik heb iemand op een kamer in mijn huis, een heel erg vervelend mannetje, gelukkig heb ik op tijd de huur opgezegd. Die heeft mij al vaak genoeg gezien, en heeft niks in de gaten. En geloof maar niet dat hij het voor zich zou houden, hij mishandelt vrouwen als ie de kans krijgt etc. En neemt ook absoluut geen blad voor zijn mond.
Voor andere transseksuelen, of iemand die met transseksualiteit te maken heeft gehad langere tijd blijft het wel op een of andere manier zichtbaar. Maat het blijft te zien in het algemeen vind ik een uitspraak die echt niet klopt. En ik weet genoeg andere die in het dagelijks leven ook zo goed als niet opvallen. Natuurlijk, een enkeling ziet iets aan je, maar aan wie zie je niets ? Zeker niet als je langere tijd naar iemand kijkt (zou ik als vrouw maar niet doen, staat niet erg vrouwelijk).
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Kimyy schreef:Ik stond vlak achter haar, en zei tegen dat vrouwtjes tegen de receptie dat ik ook een afsrpaak heb bij w.schultz, ze keek me echt aan met een blik van 'wat doe jij hier dan' :-?
Je slaat de plank hier volledig mis, want w.schultz behandelt niet alleen maar transen, maar ook gewone vrouwen. Heb vaak zat bio-vrouwen bij hem naar binnen zien gaan. Dus eigenlijk slaat dit nergens op wat je hierboven schrijft :) Of zal de receptioniste die biodames ook aankijken met een blik van 'wat doe jij hier dan'? :roll: :roll:
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

melina_r schreef:Mila schreef :

Voor wat betreft die vetgedrukte zin uit je postje......wat verwacht je eigenlijk? Niet dat die kapster je gaat vertellen dat haar collega's haar dat allang verteld hadden.
Ze geeft heel gewoon een voor de hand liggend 'diplomatiek' antwoord. Anders waren ze jou als (goede) (haarwerk) klant kwijt geweest namelijk.


.
Waarom zouden mensen niet gewoon uit hunzelf de waarheid kunnen zeggen ? Waarom zou een meisje van 18 jaar die enkel een stage doet voor zeer beperkte tijd en dan nog bij verschillende kappers zonodig diplomatiek moeten zijn ?
Omdat ze bij een kapperszaak werkt, en niet je vriendin is. Net zo min als ze de vriendin is van de overige kappersklanten. Een vriendin zou gewoon uitzichzelf de waarheid kunnen zeggen omdat ze je kent ( dat hoop ik tenminste voor je) , een kapster niet.
Die gaat niet naar je persoonlijke leven vragen, of 'jou de waarheid gewoon vertellen' dat hoort namelijk niet in de dienstverlenende sector.
Tenzij jij natuurlijk afloopt als een TS wekker, hengelend naar 'feedback', en dan vind ik nog dat dat meisje het keurig en beschaafd heeft aangepakt door met een voor de hand liggend redelijk neutraal argument te komen.

Voorbeeldje:

Mw *T* gaat naar een manicure, bij wie ze vaste klant is.

De manicure pakt haar linkerhand en ziet dat de trouwring van mw *T* niet meer aan haar ringvinger prijkt.

Wat zou die manicure nou doen of zeggen, of juist niet zeggen?

a: De manicure zegt 'Mw *T* u draagt uw trouwring niet meer, en verleden maand nog wel......zit u nu in een (zware) echtscheiding?

b: na a gezegd te hebben eens doorvragen waarom? Is haar man er vandoor met een ander? Heeft mw *T* haar man gedumpt omdat ie een drankprobleem heeft? Of misschien bleek de man van mw *T* zelfs wel een TS te zijn die inmiddels in transitie is?

c: de manicure is professioneel, net zoals de meeste mensen in de dienstverlenende sector en zegt niets over de missende trouwring.

d: de manicure, niet vies van een verzetje, vraagt hoe het met mw *T* is, die het aangrijpt en begint over haar (lopende) echtscheiding.
De manicure ziet een 'gesprek' ontwikkelen, en vraagt subtiel verder.

Oftewel: van medewerkers in de dienstverlenende sector kun je professionaliteit en omgangsvormen verwachten.
En je kunt verwachten dat de klanten achter hun rug om 'besproken' worden door de collega dienstverleners onderling.

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Plaats reactie