Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:
Janiek2 schreef:Gek, zo heb ik het nooit begrepen. Ik ga ervan uit dat het betekent dat je beleving van je vrouw- of man-zijn tegenovergesteld is aan je geboortegeslacht.
Zo heb ik het nou weer nooit begrepen. =)
Ik ook niet....
En gelukkig -hoeft- het ook niet zo extreem dat het tegenovergesteld is aan je geboortegeslacht.
Nu alleen nog zorgen dat "die andere beleving" van je lichaam zo normaal gevonden wordt dat we eindelijk van dat sprookje van die VU-prins die de man (op het zwarte paard) in een vrouw (op een wit paard) kust afkomen...

:wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
petratv1975
dagelijks aanwezig
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 18, 2007 14:15
Locatie: papendrecht

Bericht door petratv1975 »

hahahaha mafketel je zal zo'n vent hebben
Gebruikersavatar
petratv1975
dagelijks aanwezig
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 18, 2007 14:15
Locatie: papendrecht

Bericht door petratv1975 »

mijn laatste berichtje was voor dat filmpje van lala :lol:
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Nog even over TG's. Hoe gaan ze daar in het VU nou mee om dan? Wat als iemand nou zegt dat zij TS is en "all the way" wil gaan en later zegt (als ze al een tijd aan de hormonen is) ik wil toch geen SRS want ik ben TG. Hoe gaat het VU daar mee om dan? Want ik neem aan als iemand direct zegt dat zhij TG is dat dan het hele 'feest' van hormonen en zo niet door gaat.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

patricia28 schreef:Nog even over TG's. Hoe gaan ze daar in het VU nou mee om dan? Wat als iemand nou zegt dat zij TS is en "all the way" wil gaan en later zegt (als ze al een tijd aan de hormonen is) ik wil toch geen SRS want ik ben TG. Hoe gaat het VU daar mee om dan? Want ik neem aan als iemand direct zegt dat zhij TG is dat dan het hele 'feest' van hormonen en zo niet door gaat.
Lees de verhalen van Frederique maar eens door.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

patricia28 schreef:Nog even over TG's. Hoe gaan ze daar in het VU nou mee om dan? Wat als iemand nou zegt dat zij TS is en "all the way" wil gaan en later zegt (als ze al een tijd aan de hormonen is) ik wil toch geen SRS want ik ben TG. Hoe gaat het VU daar mee om dan? Want ik neem aan als iemand direct zegt dat zhij TG is dat dan het hele 'feest' van hormonen en zo niet door gaat.
Nou, indertijd meldde ik me als TS aan bij de VU en werd in behandeling genomen.
Groen licht, hormonen, etcetc, en na verloop van tijd gaf ik aan dat ik een SRS niet nodig vond, en ook niet wilde.
Dat viel dus niet in goede aarde; ik kreeg alleen nog hormonen voorgeschreven als ik naar een VU psychiater ging.
Onder dwang dus.
De man bleek heel erg ruimdenkend, en zei gewoon: 'het is jouw leven, en het is jouw lichaam'. Ik geef je hierbij toestemming voor hormoongebruik zonder SRS.
Hij voelde ook eea aan mbt mijn dubbelgecompliceerde familie achtergrond, en bood me therapie aan, waar ik mee akkoord ging.

Uiteindelijk bleek mijn weigering van een SRS een gouden greep; niet alleen dat ik niet in de probs kwam, maar ook dat ik bij een buitengewoon goede psychiater terecht kwam die me hielp mijn 2e generatie problematiek te hanteren/verwerken, wat mij ontzettend geholpen heeft.
Uit mezelf zou ik daar nooit hulp voor gezocht of gevraagd hebben, al was het maar omdat ik me maar ten dele bewust was van mijn probs op dat vlak.

Geluk bij een ongeluk dus.

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Lala Ferrari schreef: Nou, indertijd meldde ik me als TS aan bij de VU en werd in behandeling genomen.
Groen licht, hormonen, etcetc, en na verloop van tijd gaf ik aan dat ik een SRS niet nodig vond, en ook niet wilde.
Dat viel dus niet in goede aarde; ik kreeg alleen nog hormonen voorgeschreven als ik naar een VU psychiater ging.
Onder dwang dus.
De man bleek heel erg ruimdenkend, en zei gewoon: 'het is jouw leven, en het is jouw lichaam'. Ik geef je hierbij toestemming voor hormoongebruik zonder SRS.
Hij voelde ook eea aan mbt mijn dubbelgecompliceerde familie achtergrond, en bood me therapie aan, waar ik mee akkoord ging.

Uiteindelijk bleek mijn weigering van een SRS een gouden greep; niet alleen dat ik niet in de probs kwam, maar ook dat ik bij een buitengewoon goede psychiater terecht kwam die me hielp mijn 2e generatie problematiek te hanteren/verwerken, wat mij ontzettend geholpen heeft.
Uit mezelf zou ik daar nooit hulp voor gezocht of gevraagd hebben, al was het maar omdat ik me maar ten dele bewust was van mijn probs op dat vlak.

Geluk bij een ongeluk dus.

Mila.
Dat was dus wel uitzonderlijk. Heb je wel geluk mee gehad dan. Anders had het alleen maar gekund via alternatieve trajecten.
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Maruscha schreef:Lees de verhalen van Frederique maar eens door.
Je die heb ik gelezen. Wel hormonen en geen SRS is dus normaal onbespreekbaar voor het VU.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

patricia28 schreef: Dat was dus wel uitzonderlijk. Heb je wel geluk mee gehad dan. Anders had het alleen maar gekund via alternatieve trajecten.
Onjuist. De VU geeft in principe iedereen groen licht, mits je de wens om in het andere geslacht maar volhoudt en tenzij je geestelijk niet helemaal in orde bent. Mila was echt niet de eerste, en Frederique zal ook niet de laatste zijn.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

+ 1 Morbide
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

patricia28 schreef:Je die heb ik gelezen. Wel hormonen en geen SRS is dus normaal onbespreekbaar voor het VU.
Te snelle conclusie. Wie dat via de VU wil proberen kan zich aanmelden, het probleem voorleggen en kijken of de VU ze wil helpen. Zie ook de website van de VU.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Als jij niet meteen zegt 'ik wil geen SRS' maar dat in het midden laat, en na 12-15 maanden zegt ik wil geen SRS kan er feitelijk niet meer gestopt worden met hormoontherapie zonder lichamelijke gevolgen (dat wordt gezegd bij het VU). Dus ik denk dat op die manier het nog steeds mogelijk is. Maar als jij al meteen zegt ik geen SRS of ik twijfel er erg over zullen ze je niet 1 2 3 toelaten.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Nannette schreef:Als jij niet meteen zegt 'ik wil geen SRS' maar dat in het midden laat, en na 12-15 maanden zegt ik wil geen SRS kan er feitelijk niet meer gestopt worden met hormoontherapie zonder lichamelijke gevolgen (dat wordt gezegd bij het VU). Dus ik denk dat op die manier het nog steeds mogelijk is. Maar als jij al meteen zegt ik geen SRS of ik twijfel er erg over zullen ze je niet 1 2 3 toelaten.
Inderdaad, dat klopt helemaal :-)

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Klopt niet.

Ik heb in 2006 heel erg duidelijk gezegd "ik heb geen idee of ik wel-of-geen geslachtsoperatie wil: op korte termijn wil ik die zeker niet, op langere termijn sluit ik niet uit dat ik wel een geslachtsoperatie wil - maar ook daarvoor geldt dat ik indien maar enigszins mogelijk geen geslachtsoperatie wil.

De redenen daarvoor zijn:
1) Diabetes: ik heb diabetes en wil dus toekomstige complicaties vermijden. Iedere operatie heeft per definitie een kans op complicaties en mijn diabetes vergroot de kans op complicaties (zowel op korte als op lange termijn).
2) Ik zie alle behandelingen en operaties los van elkaar - dus ook de hormoonbehandeling en de geslachtsoperatie. Ik ben van mening dat ik, en niet u, beslist of ik wel-of-geen geslachtsoperatie ga ondergaan. Genderdysforie is het verschil tussen mijn gevoel en mijn lichaam. Uw uitgangspunten zijn niet mijn probleem.

Vervolgens ontspon zich een hele discussie rond de Standards of Care: de endocrinoloog zei letterlijk dat hij niet kon uitleggen hoe het kwam dat 2 mensen vanuit de VU betrokken waren bij die standaard terwijl de VU toch van mening was (aldus de endocrinoloog) dat het nut van "hormoonbehandeling zonder geslachtsoperatie zich niet bewezen had". Ik heb hem letterlijk aangeraden SoC-6 nog eens beter te lezen...

Uitkomst van dat (eerste) gesprek: wij willen u behandelen zolang u een geslachtsoperatie niet bij voorbaat afwijst. Dat deed ik niet (en doe ik nog steeds niet) - en daarmee was ik geaccepteerd. Later, bij de psychologe, ging het nog een stap verder en zij hebben ook letterlijk gezegd dat het geen probleem was om de keuze voor een geslachtsoperatie 10, 15 jaar of zelfs oneindig uit te stellen.

In die zin kan er meer dan vaak gesteld wordt.

Wel is het zo dat in mijn geval behoorlijk langs elkaar heen gewerkt is tussen endocrinoloog en psychologe (en dat lag aantoonbaar aan de endocrinoloog) en ook de gesprekken met de psychologe gingen niet vanzelf. In die zin gaat het beeld dat de VU alles voor je regelt en je buiten de VU heel veel zelf moet doen om iets voor elkaar te krijgen niet op. 't Is in mijn geval een behoorlijk gevecht geweest (meer informatie daarover vind je indien gewenst op de forums van de VGK en Isis).

Groetjes,

Frederique
N.B: ik heb me in die eerste gesprekken zowel bij de endocrinoloog als bij de gendercoördinator ook bewust als "transgender" en niet als "transseksueel" benoemd.
Kijk ook eens op de genderkalender !
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Frederique_ schreef:Klopt niet.

N.B: ik heb me in die eerste gesprekken zowel bij de endocrinoloog als bij de gendercoördinator ook bewust als "transgender" en niet als "transseksueel" benoemd.
Ja, klopt wel. Lees Nanette haar bericht nog maar eens goed door en dan dat van mij.

Toen ik me als TS aanmeldde bestond het woord transgender nog niet eens....misschien is dat mijn mazzel toen geweest.

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Plaats reactie