patricia28 schreef:Nog even over TG's. Hoe gaan ze daar in het VU nou mee om dan? Wat als iemand nou zegt dat zij TS is en "all the way" wil gaan en later zegt (als ze al een tijd aan de hormonen is) ik wil toch geen SRS want ik ben TG. Hoe gaat het VU daar mee om dan? Want ik neem aan als iemand direct zegt dat zhij TG is dat dan het hele 'feest' van hormonen en zo niet door gaat.
Nou, indertijd meldde ik me als TS aan bij de VU en werd in behandeling genomen.
Groen licht, hormonen, etcetc, en na verloop van tijd gaf ik aan dat ik een SRS niet nodig vond, en ook niet wilde.
Dat viel dus niet in goede aarde; ik kreeg alleen nog hormonen voorgeschreven als ik naar een VU psychiater ging.
Onder dwang dus.
De man bleek heel erg ruimdenkend, en zei gewoon: 'het is jouw leven, en het is jouw lichaam'. Ik geef je hierbij toestemming voor hormoongebruik zonder SRS.
Hij voelde ook eea aan mbt mijn dubbelgecompliceerde familie achtergrond, en bood me therapie aan, waar ik mee akkoord ging.
Uiteindelijk bleek mijn weigering van een SRS een gouden greep; niet alleen dat ik niet in de probs kwam, maar ook dat ik bij een buitengewoon goede psychiater terecht kwam die me hielp mijn 2e generatie problematiek te hanteren/verwerken, wat mij ontzettend geholpen heeft.
Uit mezelf zou ik daar nooit hulp voor gezocht of gevraagd hebben, al was het maar omdat ik me maar ten dele bewust was van mijn probs op dat vlak.
Geluk bij een ongeluk dus.
Mila.