Daarom luisteren mannen niet!

Algemeen

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Janiek2 schreef:
Lisa met een S schreef: klaslokaal
De bezorgde geluiden uit boeken over "mannelijkheid" die de laatste jaren verschijnen, hebben het steeds over het gebrek aan mannelijke rolmodellen in de eerste 12 levensjaren van jongens: er staan bijna alleen nog vrouwen voor de klas. Heeft ook met sociale hiërarchie te maken en met daarmee samenhangende economische prioriteiten.
Vrouwen zijn op de lagere school in grote meerderheid en op middelbare scholen in een iets mindere grote meerderheid qua aantalen, echter qua aantal lesuren is dat wat minder, omdat vrouwen doorgaans mindere lesuren geven. Dus is dit op dit moment niet geheel waar. Wel kijkend naar de leeftijdsopbouw van docenten, wordt de percentage lesuren door vrouwelijke docenten wel straks groter. Maar 'er staan bijna alleen nog vrouwen voor de klas' is gewoon over het hele linie middelbare onderwijs niet waar.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

dat vond ik een heel mooi stukje Mila
en ook herkenbaar hoor...

oooooh en als *vrouw* onder de mannen, weet en zie je maar *al te goed* de akeligheid van vrouwen, hoe ze vriendinnen, mannen, broers, iedereen zo wat, weten te manipuleren met hun *vrouwelijke *nietszeggende* identiteit*, en ijdelheid en valsigheid, een aangeleerd gezwel van onze maatschappij... ik haat het ! net zo goed... *** offf denk ik dan.....

ik hou daarom ook van mannen, om dat er een hoop mannen die mss hun *** achterna lopen, maar waarvan het hart wel zuiver is...
want vrouwen kunnen net zo goed als mannen, over lijken gaan!
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lisa met een S schreef:
Janiek2 schreef:
Lisa met een S schreef: klaslokaal
De bezorgde geluiden uit boeken over "mannelijkheid" die de laatste jaren verschijnen, hebben het steeds over het gebrek aan mannelijke rolmodellen in de eerste 12 levensjaren van jongens: er staan bijna alleen nog vrouwen voor de klas. Heeft ook met sociale hiërarchie te maken en met daarmee samenhangende economische prioriteiten.
Vrouwen zijn op de lagere school in grote meerderheid en op middelbare scholen in een iets mindere grote meerderheid qua aantalen, echter qua aantal lesuren is dat wat minder, omdat vrouwen doorgaans mindere lesuren geven. Dus is dit op dit moment niet geheel waar. Wel kijkend naar de leeftijdsopbouw van docenten, wordt de percentage lesuren door vrouwelijke docenten wel straks groter. Maar 'er staan bijna alleen nog vrouwen voor de klas' is gewoon over het hele linie middelbare onderwijs niet waar.

Lisa
Als je goed leest zie je dat ik het over de eerste 12 levensjaren heb.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Pitty Brad schreef:P.s: mocht ik nu door (hetero) vrouwen zonder meer hartelijk onthaald word als 'vrouw' dan is er iets aan de hand. Teweten dat ze me niet als een vrouw zien, maar als een soort fenomeen of bijzonderheid waarover 'ruimdenkend en sociaal' gedaan kan worden.

P.s2: en je begrijpt het al: ik ben geen feminisme-fetisjiste ;-)
Ja, dat eerste kan ik wel herkennen en is niet leuk.

Als je bedoelt het soort feminisme dat vrouwen een hart onder de riem probeert te steken door te doen alsof vrouwen intrinsiek "beter" zijn dan mannen, dan kan ik het met je eens zijn. Verder valt er nog heel wat te emanicperen. Voor mannen trouwens ook.

Sinds ik als vrouw ben gaan leven ben ik met één ding wel erg blij: van de neiging om vrouwen te idealiseren ben ik genezen. Maar ik prijs mij ook wel gelukkig, dat ik verder geen aanleiding heb om zulke bittere geluiden te laten horen als jij hierboven. Meer dan 20 jaar geleden was ik ene keer bij een psychologe, die over mij mompelde: "Hm, toch wel een erg sterke identificatie met de vrouw." Toen besefte ik niet (en zij misschien ook niet) hoe raak dat "de vrouw" was: zolang je niet - voor zover mogelijk - ervaart wat het is om als vrouw te leven, blijf je noodgedwongen steken in een vrij abstracte identificatie.

Iemand vertelde me een keer dat hij gezien had hoe een TS bij het genderteam aanklopte met een centerfold van de Playboy in de hand, om haar wensen ten aanzien van het resultaat kenbaar te maken. Dat is een heel extreem voorbeeld van hoe abstract e.e.a. kan blijven als je het alleen met jezelf beleeft.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Janiek2 schreef:Als je bedoelt het soort feminisme dat vrouwen een hart onder de riem probeert te steken door te doen alsof vrouwen intrinsiek "beter" zijn dan mannen, dan kan ik het met je eens zijn. Verder valt er nog heel wat te emanicperen. Voor mannen trouwens ook.
Er valt inderdaad echt nog heel wat te emanciperen! Wat betreft al die vormen van feminisme kan ik alleen maar stellen dat vrouwenrechten mensenrechten zijn, en dat er op dat gebied nog heel wat valt te verbeteren. Overigens is dat niet vanuit een idealisatie, maar vanuit een gelijkheidsprincipe.

@Mila: je hebt mij niet horen beweren dat mannen niet goed luisteren voor wat voor reden dan ook; ik heb alleen geschreven dat ik vrouwen beter begrijp. Het is puur een gevoelskwestie...

Verder denk ik dat het evident is dat in z'n algemeenheid mannen op een hele andere manier naar de wereld kijken als vrouwen, en dat dat wellicht de reden is voor het zogenaamde "niet luisteren"... :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Babette schreef: Verder denk ik dat het evident is dat in z'n algemeenheid mannen op een hele andere manier naar de wereld kijken als vrouwen, en dat dat wellicht de reden is voor het zogenaamde "niet luisteren"... :wink: .
Juist dat bedoel ik dus verder boven en daar is ook niks mis mee......mannen en vrouwen zijn verschillend en das goed zo.....en niks idealiseren, geen een van hen is beter dan de andere, ik weet mannen ook te waarderen voor datgene waar hun superior in zijn......en ja, daar snappen vrouwen er weer niet zo veel van, maar dat hoef ook nie, samen zijn we sterk.......soms lukt da nie, maar daar moet je nie van wakker liggen......
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Mara schreef: samen zijn we sterk.......soms lukt da nie, maar daar moet je nie van wakker liggen......
nou, ik lig er ook echt nie wakker van hoor! :D Natuurlijk is het hartstikke fijn dat we allemaal verschillend zijn... zou een verhipte saaie bedoening worden anders, toch? :D Bovendien kunnen we op deze manier ook nog wat van elkaar leren, en dat lijkt me een goede zaak!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

[quote="Janiek2
Maar ik prijs mij ook wel gelukkig, dat ik verder geen aanleiding heb om zulke bittere geluiden te laten horen als jij hierboven.

Iemand vertelde me een keer dat hij gezien had hoe een TS bij het genderteam aanklopte met een centerfold van de Playboy in de hand, om haar wensen ten aanzien van het resultaat kenbaar te maken. Dat is een heel extreem voorbeeld van hoe abstract e.e.a. kan blijven als je het alleen met jezelf beleeft.[/quote]

Het klinkt idd bitter ja, en ik wist natuurlijk allang dat onder vrouwen de ergste harpijen (tov andere vrouwen) voor kunnen komen, maar toen ik het meemaakte in een werksituatie, waarbij dus bleek dat 2 andere vrouwelijke collega's van me ook zo ontzettend geterroriseerd werden door vrouwen dat zelfs 1 daarvan ontslag nam........ja, dat was slikken geblazen.
Vooral omdat we het niet van elkaar wisten. anders hadden we elkaar tot steun kunnen zijn of ons samen sterk kunnen maken.
Zij zijn geboren vrouwen en gingen met die terreur heel anders om dan ik; ik trok toen mijn eigen plan waardoor het ik het daar 12 jaar uit heb weten te houden.
De collega die huilend ontslag nam minder dan een jaar, de andere, die ook 'uit de geterroriseerde kast kwam' 2 jaar. (Dit alles speelde zich af toen ik er ook net werkte).
Daarvoor werkte ik 'kleinschalig' in de horeca, en had 1 (hetero)vrouwelijke collega met wie ik nog steeds contact heb, een mega toffe meid, 'die haar uiterlijk niet mee had'.
Ze is namelijk een soort Betty Boop om te zien; klein, frele figuurtje, een poppengezichtje met grote ogen, en ze haatte het intens als ze als een poppetje behandeld werd.
Inmiddels is ze sloperes van beroep, die heel goed overweg kan met haar mannelijke collegaslopers :-)
Ze heeft gezien haar postuur zelfs een kleine sloophamer op maat :-)
Het zal je vast niet verbazen dat ook zij geen 'vrouwen-vrouw' is en wij heel erg goed met elkaar op kunnen schieten.

Voor mij geldt inmiddels dus in -redelijk grootschalige- werksituaties/collegacontacten: een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ik heb vrouwen nooit geidealiseerd simpelweg omdat ik niet passabel was als jongen/man....behalve vrouwelijke filmsterren dan, zoals Audrey Hepburn en Sophia Loren :-)

En tjah, ach, die TS met de playboy onder haar arm......toen ik bij de VU liep ging er de mare over een TS die een borstvergroting met ventieltjes wilde, zodat ze de ene dag een cup B had, die ze desgewenst de volgende dag tot een cup D kon vergroten, en wellicht de dag daar weer op tot een cup C.......(ik heb haar eens ontmoet in de wachtkamer).
En niet te vergeten de transen die dachten dat ze kinderen konden krijgen post transitie, daar waren er toen ook een paar van.

Maar gelden dezelfde irreeele (zwakbegaafde?) verwachtingen bij sommigen niet voor alle patientengroepen en soorten?
Bv de harttransplantatiepatient die verwacht 110 jaar oud te worden met zijn/haar nieuwe hart of zo?

Desalniettemin; I've learned it the hard way, en mijn lessen zijn tot op de dag van vandaag in mijn werkende bestaan nog altijd erg bruikbaar, helaas.

En voor wat betreft mannen; ja, die mogen idd wel eens gaan emanciperen ja.
'Baas in eigen scrotum' bv. Ik ken wel erg veel mannen die binnen of buiten een relatie ongewenst vader zijn geworden mede dankzij het (beruchte) 'ik ben aan de pil hoor' een paar maanden later gevolgd door 'ik ben de pil een keer vergeten en nu ben ik zwanger (en wil het kind houden (uiteraard, waar daar ging het de dames om).

En die ongewenste vaders die ik ken? Ik kan alleen maar diep respect voor ze opbrengen voor hoe ze hun opgedrongen verantwoordelijkheden weten te dragen.
Op straffe van voor 'kl**tzak met bindingsangst' uitgemaakt te worden of nog erger; het kind als chantage middel.........'als je het in je hoofd haalt om bij me weg te gaan, dan zal ik er voor zorgen dat je je kind niet meer ziet'.
Ik ken zelfs een man die schaamteloos 'afgetapt' werd door een vrouw 'die aan de pil was hoor' om het zo gewenste kind zonder toestemming van de vader te kunnen krijgen.
De 'relatie' die toen ontstond hield geen stand, en uit wraak heeft ze hem niet erkend als vader, met alle gevolgen van dien.

Vreselijk, hoe gewetenloos vrouwen soms kunnen zijn tov mannen, en tov andere vrouwen.
Uw sterverslaggeefster :-)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Pitty Brad schreef:Vreselijk, hoe gewetenloos vrouwen soms kunnen zijn tov mannen, en tov andere vrouwen.
Zo, doe er nog maar een schepje bovenop :wink: .
Anja Lasagna
ForumFan

Janiek2 schreef:
Pitty Brad schreef:Vreselijk, hoe gewetenloos vrouwen soms kunnen zijn tov mannen, en tov andere vrouwen.
Zo, doe er nog maar een schepje bovenop :wink: .
Tuurlijk.....mannen worden er frequent van beschuldigd, vooral vanuit de hoek van vrouwen, maar vrouwen kunnen het werkelijk zijn. En vaak komen ze er nog mee weg ook, in tegenstelling tot mannen die zich aan wat dan ook bezondigen op het gebied van arbeidssituaties of relaties of wat dan ook.
Daarbij kan een (vruchtbare) vrouw als ze wil zo een kind nemen van een nietsvermoedende 'aspirant' vader.
Als de aspirant moeder het wenst, dan hoeft ze de vader niet te erkennen.
Paps kan dan hoog en laag springen en alle goden aanroepen dan wel alle burgerwetten; hij kan de vrouw niet dwingen tot het uitvoeren van een vadersschapstest op zijn kind en zijn eigen kind erkennen, als die vrouw dat dus niet wil.
Paps staat dus dankzij onze eigenste 'emancipatie' van vrouwen volledig in de kou.
Want (gewenste) moedergevoelens gaan voor alles, in de allereerste plaats voor de vadergevoelens, die minstens zo reeel en echt kunnen zijn.
Die zijn goed en wel beschouwd vogelvrij verklaard indien de (aspirant) moeder dat wenst.

En ja, het gebeurt anno 2008 (ook) in Nederland.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Pitty Brad schreef: En ja, het gebeurt anno 2008 (ook) in Nederland.
Vast wel. Net als auto-ongelukken, moorden, brandstichting, etcetera.

Wat ben jij er toch een ster in om van die vrij uitzonderlijke gevallen met het air van een algemene uitspraak te presenteren. In alle verschillende omgevingen waarin ik geleefd heb, ben ik dit bijvoorbeeld nog nooit tegengekomen. Vrouwen die mannen "aftappen". Klinkt meer als iets voor op een "afwerkplek".
Anja Lasagna
ForumFan

Janiek2 schreef:
Pitty Brad schreef: En ja, het gebeurt anno 2008 (ook) in Nederland.
Vast wel. Net als auto-ongelukken, moorden, brandstichting, etcetera.

Wat ben jij er toch een ster in om van die vrij uitzonderlijke gevallen met het air van een algemene uitspraak te presenteren. In alle verschillende omgevingen waarin ik geleefd heb, ben ik dit bijvoorbeeld nog nooit tegengekomen. Vrouwen die mannen "aftappen". Klinkt meer als iets voor op een "afwerkplek".
Laten we het houden op je ongeneeslijk politiek gehersenspoelde toestand oa mbt 'vrouwenemancipatie'.
Ik laat mijn eigen lotgevallen hier even buiten.....maar stel dat die 2 vrouwelijke collega's waren geterroriseerd door mannelijke collega's, wat dacht je dat er dan gebeurd was?
Juist...de 2 dames hadden maar hoeven te kikken, en de herencollega's waren tot mootjes gehakt en als varkensvoer uitgestrooid. Op wettelijke basis van bv een arbeidsconflict.
Vrouwen zijn namelijk voor wat betreft 'emancipatie' zo ongeveer bovenwettelijk beschermd, en 'heilig' verklaard, waardoor vrouwen per definitie altijd 'slachtoffers' zijn en mannen per definitie altijd 'daders'....
Maar dit waren vrouwen onderling die elkaar terroriseerden, waardoor het bij een waarschuwing en een aantekening in hun dossier bleef.
Vrouwen kunnen toch geen daders zijn in de beleving van politiek correcten?
Dat maakte het zo wrang voor de slachtoffers van vrouwenterreur onderling, en voor mij ook zo ongeveer onbegrijpelijk.

En ja, het gebeurt dat mannen worden 'afgetapt' door vrouwen, en nee, die mannen hebben wettelijk geen poot om op te staan waar het hun evt ontkende vaderschap betreft. Laat staan persoonlijk.

Zal ik je nog maar een klein voorbeeldje geven van mijn vorige werk?

Psych X werd te hulp geroepen bij het bemiddelen tussen een bio vader en een lesbisch stel waarvan 1 zwanger was. Die bio vader was tevens een goede vriend.
Uiteraard was eea doorgenomen voor de conceptie en het lesbische stel ging akkoord met de wens tot deeltijd vaderschap van de bio vader. op basis daarvan werden er mondelinge afspraken gemaakt tussen het lesbisch stel en de bio vader.
In de 5e maand van de zwangerschap trokken de dames plots alle gemaakte afspraken mbt het deeltijd vaderschap in; het kind was van hun en de bio vader werd pardoes buiten spel gezet.
Biovader in paniek, wend zich tot X (op mijn vorige werk dus) om te 'bemiddelen'.
De dames kwamen zwanger en wel voor de vorm naar de sessies, maar bleven bio vader al zijn huidige en toekomstige rechten mbt ook zijn kind ontzeggen.
Het was van hun, en hij deed er als bio vader gewoon niet meer toe. In dit geval was de arme man onder valse voorwendselen idd; afgetapt dus.
Na een paar weigersessies van beide dames ging de biovader, volkomen begrijpelijk, door het lint en sloeg de hele spreekkamer uit onmacht luid schreeuwend kort en klein.
De man vertrouwde zijn vriendinnen (helaas onterecht) had niets op papier laten zetten, werd onder valse voorwendselen afgetapt, buiten spel gezet, en besefte toen pas dat hij wettelijk gezien geen poot had om op te staan.
Niets. He-le-maal niets. Niks.
Geheel tegen de 'vriendschappelijke'afspraken in kon hij simpelweg geen aanspraak meer maken op zijn eigen vaderschap. En al helemaal niet wettelijk gezien.
Hij was in de ogen van de dames 'gewoon een regenbuitje'......zijn vadergevoelens, ach, hij is toch een man? Wat doet dat er nou toe?

Dat de arme man van onmacht schreeuwend en de spreekkamer kort en klein slaand volkomen uit zijn bol ging, daar kon toen het hele 5 verdiepingen tellende kantoor 'van meegenieten'.......

Hoe het later is afgelopen? De man is botweg ontvaderd, want niet als vader erkend.
Dus wettelijk gezien geen poot om op te staan.

Ja, ook in Nederland gebeurt het ja.
Het recht op vaderschap ligt wettelijk gezien volledig in handen van de moeder, wanneer het haar uitkomt.
Niets meer, niets minder.

Overigens was een tot voor kort redelijk populaire 'afwerkplek' om sperma 'te tappen'; namelijk de spermabank.
Ach, vrouwen die geen mannelijke partner hadden moesten toch ook zo kinderen kunnen krijgen?
En wat deed de vader er nou toe? Kindje was gewenst, kindje moest er komen, dus even wat sperma tappen bij de spermabank (van een vaak volkomen anonieme vader).
Ach, moederschap is zoiets moois. Vaderschap, nou ja, ach, als ie er is dan he?

Tot anno nu.......Spoorloos krijgt talloze verzoeken tot opsporing van bio vaders van spermabank kinderen, die inmiddels volwassen zijn. Ja die kinderen willen graag weten wie hun bio vader eigenlijk precies is.
Ach jeetje, daar had gretige single mama indertijd nou toch helemaal geen rekening mee gehouden.
Wat deed de bio vader er toe? Voor gretige mama niets, die wilde gewoon een kind.
Voor het kind inmiddels dus wel.

Oh oh, de vruchten van de vrouwenemancipatie!

'Daarom luisteren vrouwen niet'.

Als het hun zo uitkomt.
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

Goh wat ben ik blij dat ik een niet passable trans ben zeg :D stel dat ze zouden denken dat ik een echte vrouw ben! brr :D :D
met dat soort monsters wil toch niemand geassocieerd worden?
Hertog Jan
dagelijks aanwezig

Bericht door Hertog Jan »

:D monsterlijk genoeg vaak genoeg.....
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Pitty Brad schreef:Laten we het houden op je ongeneeslijk politiek gehersenspoelde toestand oa mbt 'vrouwenemancipatie'.
:lol:
Pitty Brad schreef:Vrouwen kunnen toch geen daders zijn in de beleving van politiek correcten?
Ik denk dat je wel heel erg hypercorrect moet zijn om dat te beweren. Dat soort mensen ken ik niet IRL, hooguit bij ingezonden brieven in de krant of op een internetforum :wink:
Pitty Brad schreef:Geheel tegen de 'vriendschappelijke'afspraken in kon hij simpelweg geen aanspraak meer maken op zijn eigen vaderschap. En al helemaal niet wettelijk gezien.
Dit is een punt waarop nog wel het een en ander te regelen valt, inderdaad.

Pitty Brad schreef: Hij was in de ogen van de dames 'gewoon een regenbuitje'......zijn vadergevoelens, ach, hij is toch een man? Wat doet dat er nou toe?
Wat een gevoel voor dramatiek heb jij, zeg :wink:!
Pitty Brad schreef:Oh oh, de vruchten van de vrouwenemancipatie!
Voor sommige mannen is er ook wel iets leuks aan te beleven, hoor. Hoe denk je dat al die 50-ers met een jong ding en een "tweede leg" dat zouden kunnen doen zonder de toegenomen economische zelfstandigheid van vrouwen?
Plaats reactie