lightningbolt schreef:Janiek2 schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat dat verschil in jouw leven voor betekenis heeft
Ik heb er in elk geval weinig mee met secundaire transen.
Hoe doe jij dat dan of hoe weet jij dat? Kom je iemand tegen van wie je op de een of andere manier hebt gehoord dat die "secundaire trans" is en weet jij dan al dat je weinig met die persoon zult hebben? Of kom je iemand tegen en het klikt niet en achteraf blijkt het een "secundaire trans" te zijn en zeg je dan bij jezelf "zie je wel"? Op wat voor manier maakt dat dan voor jou uit wat die iemand is voor de wetenschappers, die deze term hebben uitgevonden voor weet-ik-veel-welk gebruiksgemak?
Leg eens uit, want vanuit mijzelf begrijp ik dit soort dingen niet. Of ik met mensen "iets heb" of niet, hangt voor mij niet af van
wat die iemand is, maar van
hoe die iemand is. Dat maakt het erg moeilijk voor mij om te zeggen: "Ik heb weinig met dit of dat soort mensen."
Ik heb wel iets met enthousiaste mensen, bijvoorbeeld, maar die kunnen ondertussen ook neger zijn, of vuilnisman of cassière of professor of invalide of kankerpatiënt of "secundaire trans". En een "secundaire trans" kan ook enthousiast zijn, of een ouwe zeur, of geborneerd, of best schattig, of heel onzeker, of nergens in geïnteresseerd.
Dus ik weet niet zo goed wat het belang is van die onderscheiding. Dat verlangt iets meer uitleg.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes